Bevallen augustus/september 2015

fremo

Re: Bevallen augustus/september 2015

Bericht door fremo » 31 januari 2015, 19:58

Stress. Het waren hele zware jaren en als er dan niks aan gedaan word..

Ik ben poetshulp dus ik heb geen keuze. Ergens leuk maar heb er na dan wel minder. maar ga nog verlof bijnemen enz. Anders kan ik maar negen weken borstvoeding geven. Dus als ik het kan rekken :p.
Hoeveel pogingen heb jij gedaan?
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

claires

Bericht door claires » 1 februari 2015, 10:15

Hey Hey,

Alles goed met de zwangere dames? Hier blijft hcg mooi stijgen! Stijgingspercentage was minder hoog als vorige keer maar DM zei dat ik me geen zorge moet maken dus probeer dat dan ook maar niet te doen. Nog elf dagen tot echo...

Voelt voor mij ook beetje als week van de waarheid. In deze week liep het altijd fout.. Voor de rest geen of weinig kwaaltjes al heb ik dat wat jullie omschrijven ook: overdag moe, savonds niet. Ga dan toch maar tegen elf uur al gaan slapen en om vijf uur ben ik wakker :roll:

Voor de rest wel hondsberoerd. Zware mega verkoudheid van ventje over gepakt.. Pijn in keel, oren, neus en zelfs ogen.. Heb ergens gelezen dat dat goed is voor de antistoffen van ons ukje. Dus zal het maar verwelkomen, terwijl ik eigenlijk in een putje wil kruipen :?

Wies

Bericht door Wies » 2 februari 2015, 9:48

@Fremo: stress is een lelijk beestje hé.
Als poetshulp kan ik wel begrijpen dat je vroeger moest stoppen, zou anders waarschijnlijk te zwaar worden en te veel risico als je dingen moet tillen enzo.
Ik ga ook eens beginnen kijken hoe ik mijn verloven ga plannen.
Ik ben zwanger van mijn tweede cryo. Doordat ik moest geopereerd worden aan mijn eierstok heb ik wel daarvoor twee extra stimulaties gedaan omdat ik reserve wou in de diepvries voor moest de operatie mislopen. Dus ik kan nu niet echt zeggen van de hoeveelste terugbetaalde poging ik zwanger ben :-)

@Claires: goed dat je hcg mooi blijft stijgen! ik denk dat dat allemaal geen exacte wiskunde is, dus als DM zegt dat je je geen zorgen moet maken, zal het wel in orde zijn. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Verkoudheden zijn vreselijk hé, ik had ook ene te pakken begin januari, en je kan er niks tegen doen buiten rusten, maarja ik vond het zo stom om daarvoor thuis te blijven van het werk, ook om dat het net een drukke periode was, dus zat ik maar beroerd te wezen op het werk

Dit weekend mijn ouders eindelijk het goede nieuws verteld, wat waren ze blij, al moeten ze er ook aan wennen dat ze oma en opa zullen worden :-)
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

claires

Bericht door claires » 3 februari 2015, 13:55

Wies, je ouders zullen wel blij geweest zijn!

Hier volle paniek! Al hele dag paarsachtig bloed verlies. Heb ik nog nooit gehad... Cant be good :cry:

Wies

Bericht door Wies » 3 februari 2015, 14:26

Oei Claires. Is het veel en heb je pijn?
Misschien best naar DM bellen of naar spoed gaan?
Hopelijk is het toch iets onschuldigs!

claires

Bericht door claires » 3 februari 2015, 14:59

wat is veel? Het is een half inlegkruisje vol op een halve dag. heb ook wel wat pijnlijke steken, maar ook niet om van dood te vallen. Maar toch, het is die kleur die zo raar is.. en de timing, dit is altijd de week waarin het misgaat .. alleen dacht ik met mijn hoge waarden dat het nu mss toch ging lukken...

Ik bel over tien minuutjes naar DM. Zal wsch vanavond nog bloed mogen laten prikken, maar dan moet ik nog dag wachten op nieuws. Dit voelt zo niet goed :cry:

Wies

Bericht door Wies » 3 februari 2015, 15:46

dikke knuffel! hopelijk heb je gauw duidelijkheid!

claires

Bericht door claires » 3 februari 2015, 15:51

nee, niet gauw .. DM zegt dat als het mis aan het lopen is, het toch twee dagen duurt voor ze dat in het bloed zien en dat ik best pas donderdag kom.. Dus nog 2 lange dagen wachten. Tis ook niet dat ze me echt gerust gesteld hebben..

Uitslag voor CMV en Toxo waren dan wel ok. Geen CMV opgelopen van de zieke schoonbroer.. Maar voorlopig is dat schrale troost :(

Ben van het werk wel naar huis gereden en lig hier in mijn bed onder dikke dekentjes zielig te doen. Dus moet tenminste al niet doen alsof...

Wies

Bericht door Wies » 3 februari 2015, 15:57

je hebt groot gelijk gelijk dat je naar huis bent gegaan! Op het werk zou je je nu toch niet kunnen concentreren.

Wat ambetant dat je pas donderdag mag gaan. Zouden ze niet al op een echo kunnen zien waar het bloed vandaan komt?
Ik duim dat het gewoon een kwetsuur of oud bloedverlies is!

claires

Bericht door claires » 3 februari 2015, 20:56

Hey wies, heb maar de elfde mijn eerste echo en ze hebben niet gesproken van vroeger te komen en durf het ook niet goed te vragen.. Kan alleen maar afwachten en ga net als jij utro dan maar tijdje oraal innemen om zeker te zijn dat het daar niet van is..

Wies

Bericht door Wies » 3 februari 2015, 21:14

Das een goed idee om de utro oraal te nemen! Maar ik zou toch eens vragen voor een echo. Ik durf ook ket altijd goed hoor, maar heb het geluk dat ik altijd naar mijn gynae kan mailen en ze die bezorgdheid wel begrijpt

fremo

Bericht door fremo » 3 februari 2015, 22:26

Ooh claires.. paarsachtig. Kan ook oud bloed zijn. In een vroege zwangerschap bloede veel vrouwen! Probeer een beetje positief te blijven. Ik snap volledig dat dat echt super moeilijk is! Maar stres is niet goed voor het kleintje..
Ik zou toch ook voor een echo vragen hoor! Desnoods op spoed. Dan kijken ze direct.
Ook van mij een dikke knuffel!
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Wies

Bericht door Wies » 4 februari 2015, 8:11

Aargh hier vanmorgen ook opgestaan met bruinverlies in inlegkruisje. Wel niks te zien toen ik naar het toilet ging. Zal het dus maar op de utro steken en die ook weer even oraal innemen. Ofwel heb ik te hard gedanst... maar dan zou dat al na dansles zichtbaar moeten zij geweest, niet?
Ga blij zijn als ik volgende week weer echo heb.

Hoe gaat het nu met je claires?

claires

Bericht door claires » 4 februari 2015, 10:50

wies, fremo, dank je voor jullie bezorgdheid!

Ik heb vannacht en vanochtend geen bloed meer verloren; Dus ik hou mijn hart vast. ben om het uur aan het broekloeren en had toch gehoopt dat niet meer te moeten doen. Het voelt zo vertrouwt aan na 2 miskramen met angstzweet in je handen op het toilet mijn onderbroek naar beneden te trekken..

Wies, ik hoop dat het ook bij jou snel overgaat (én niet terugkomt natuurlijk!!). Ik heb 1 x bij zware inspanning bloedverlies gehad (heel zware wandeling van 20 km tegen snelwandel tempo) en toen zat op het einde van de wandel rozig bloed in mijn inlegkruisje. Daar heb ik me toen geen zorgen in gemaakt, want leek me niet abnormaal, dus mss zie je dat inderdaad direct. Maar meid, je bent toch al 10 weken voorbij? Proberen geen zorgen te maken, maar wie dat het zegt hé :? :roll:

Als jij dan naar je gyn belt, is dat dan de gyn van je CRG? Ik heb mijn gyn sinds mijn onderzoeken in oktober niet meer gezien of gehoord. Alles verloopt via DM en andere dokters, assistenten etc. Dus is het dan niet raar om te bellen naar CRG en naar haar doorverbonden te worden? Soit, ik ga het toch moeten gaan overwegen als ik terug bloed verlies vandaag. Ik weet niet of ik nog 7 dagen kan wachten..

Waarom zijn mensen eigenlijk 9 maanden zwanger? Het zou toch veel toffer zijn als we na 3 maanden al een levend wezentje op de aardbol konden zetten, Dan waren we nu al over halfweg! :)

Wies

Bericht door Wies » 4 februari 2015, 12:10

Claires: goed dat jet gestopt is!

Hier nog wat verlies, maar het komt nog met de oude utro smurie naar buiten. En ik hou inderdaad in mijn hoofd dat ik de 10 weken voorbij ben, mocht het iets ernstig zijn denk ik dat ik dan meteen ook heel veel buikkramp zou hebben of net niets zou merken.

Ik heb het geluk dat mijn gynae ook bij het CRG werkt, dus zij is mooi van alles op de hoogte. Als ik een vraag heb, mail ik meestal direct naar haar persoonlijk adres en niet naar het CRG, tenzij ik vroeger natuurlijk vroeger wou komen voor bloedname ofzo dan belde ik wel naar het CRG.

Goh ik ben toch wel blij dat we 9 maanden zwager zijn, dan hebben we toch tijd om ons voor te bereiden en aan het idee te wennen :-) en als je dan weet dat menselijke baby's aan 9 maanden biologisch gezien eigenlijk te vroeg worden geboren (want nog niet alles is volgroeid, vooral de hersenen moeten nog veel connecties leggen), hoeft het voor mij niet korter. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt hoor :-)

Plaats reactie