En ja, ik mag inderdaad alles eten. In 't begin dacht ik van niet, had ik op internet info gezocht en spraken ze van listeriose en salmonella enz enz waardood ik dan ook geen rauw vlees en vis mocht eten maar heb het uitvoerig besproken met de fertiliteitsarts en die zei dat er heel veel zever verkocht wordt op internet en dat ik gewoon ervoor moest zorgen dat ik verse dingen eet (salmonella) en die listeriose kan enkel in kaas van niet-gepasteuriseerde melk zitten dus enkel dat moet ik vermijden. Ik drink dus op mijn gemak mijn flesje wijn en rook mijn 10 sigaretjes elke dag
Bevallen maart - april 2016
-
Phoebe
Re: Bevallen maart - april 2016
Ja je hebt een punt: 't zijn hier niet zomaar baby's maar hele dure (bij ons toch, relatief gezien
) en met heel veel moeite en ook heel bewust gemaakt!
En ja, ik mag inderdaad alles eten. In 't begin dacht ik van niet, had ik op internet info gezocht en spraken ze van listeriose en salmonella enz enz waardood ik dan ook geen rauw vlees en vis mocht eten maar heb het uitvoerig besproken met de fertiliteitsarts en die zei dat er heel veel zever verkocht wordt op internet en dat ik gewoon ervoor moest zorgen dat ik verse dingen eet (salmonella) en die listeriose kan enkel in kaas van niet-gepasteuriseerde melk zitten dus enkel dat moet ik vermijden. Ik drink dus op mijn gemak mijn flesje wijn en rook mijn 10 sigaretjes elke dag
-
Uiltjes
Als dat al niet meer mag! 
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..
-
Linneke2
Wat leuk, al die goede echo-berichtjes! Zo fijn 
Ik vind wel dat jullie veel echo's krijgen precies? Hier enkel bij afsluiting dossier in CRG op 7 weken en daarna wordt het overgezet naar eigen gyn. Daar is het dan 12weken en dan 20weken. Ik word hier persoonlijk helemaal gek dus heb een zelfstandige vroedvrouw waar ik tussenin ook een keertje heen kan.
Ivm toxo, cmv,.. dit heb ik zelf bij huisarts laten controleren, zeggen ze idd niets over op het Crg. Ben niet immuun voor toxo dus probeer ook goed op te letten (bij onze eerste was dit op het maniakale af, nu eerder gecontroleerd
). Cmv wel immuun maar dit kan je in je leven meerdere keren oplopen (kans is wel veel lager), maar ook daar let ik dus voor op. Is trouwens niet enkel overdraagbaar via kinderen maar ook via volwassenen.
De listeria kan je toch ook oplopen via rauwe eieren? Zoals bij bepaalde desserten (tiramisu bv), vers ijs, zacht gekookt eitje,.. Mij is gezegd dat ik deze dingen zeker moet mijden. Ook kip is blijkbaar een verwekker, dus zeer goed doorbakken eten en opletten aan de handen. Dit is de info die ik doorkreeg alleszins.
Aftellen naar 12 weken hier pf duurt erg lang. Ik weet dat het ook daarna nog mis kan gaan, maar toch weer een grens waar ik naar verlang.
Zijn jullie ook zo angstig? Of ligt dat echt aan mij? Ik heb heel wat zwangeren gekend moet ik zeggen en bij hen was er precies niet eens de gedachte dat het ook wel mis zou kunnen gaan. Die vonden het nogal vanzelfsprekend, en kijk daar is ook alles altijd goed gegaan.
Ik vind wel dat jullie veel echo's krijgen precies? Hier enkel bij afsluiting dossier in CRG op 7 weken en daarna wordt het overgezet naar eigen gyn. Daar is het dan 12weken en dan 20weken. Ik word hier persoonlijk helemaal gek dus heb een zelfstandige vroedvrouw waar ik tussenin ook een keertje heen kan.
Ivm toxo, cmv,.. dit heb ik zelf bij huisarts laten controleren, zeggen ze idd niets over op het Crg. Ben niet immuun voor toxo dus probeer ook goed op te letten (bij onze eerste was dit op het maniakale af, nu eerder gecontroleerd
De listeria kan je toch ook oplopen via rauwe eieren? Zoals bij bepaalde desserten (tiramisu bv), vers ijs, zacht gekookt eitje,.. Mij is gezegd dat ik deze dingen zeker moet mijden. Ook kip is blijkbaar een verwekker, dus zeer goed doorbakken eten en opletten aan de handen. Dit is de info die ik doorkreeg alleszins.
Aftellen naar 12 weken hier pf duurt erg lang. Ik weet dat het ook daarna nog mis kan gaan, maar toch weer een grens waar ik naar verlang.
Zijn jullie ook zo angstig? Of ligt dat echt aan mij? Ik heb heel wat zwangeren gekend moet ik zeggen en bij hen was er precies niet eens de gedachte dat het ook wel mis zou kunnen gaan. Die vonden het nogal vanzelfsprekend, en kijk daar is ook alles altijd goed gegaan.
-
Uiltjes
Linneke, ik heb overmorgen eerste echo op 6 weken (zelf uitgerekend wel), maar weet niet wanneer daarna de volgende. Ik hoop ook redelijk snel maar dat zal afhangen van de instructies die ik krijg. Denk niet dat ik op eigen houtje afspraken zou maken, kweet het niet.. Zal toch al een hele geruststelling zijn als dat goed is.. Want nu enkel nog maar 2 x bloed moeten laten nemen, dat was wel ok. MAar toch zal ik echt bang blijven tot aan 9 maanden vrees ik.. Nu echt zo onzeker, is alles wel ok? Zal gynae slecht nieuws brengen dat er geen hartje ofzo is? Jah, het kan eigenlijk nog allemaal.. Je bent zeker niet de enige.. Heb ook wel het gevoel dat anderen daar losser overgaan, maar ad andere kant.. Velen zeggen er toch altijd bij 'als alles goed blijft gaan'. Argh...! De kans dat het misloopt is misschien wel kleiner dan dat het goed gaat, maar toch denken we altijd het ergste hé..
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..
-
Phoebe
Ik denk dat dat veel te maken heeft met het feit dat we allemaal al eens slecht nieuws gehad hebben daaromtrent. Dan denk je "tzal mij wel weer overkomen". Maar hey, ondertussen zijn we toch zwanger geraakt dus de natuur is niet helemaal tegen ons!!
Ikzelf ben in juli begonnen met meditatie, ik wou geen inseminaties meer doen vooraleer ik mijn stressniveau onder controle kreeg want ik geloofde echt niet dat ik onder zoveel stress zwanger zou geraken. Raar maar waar, de eerstvolgende poging was dus raak
Dankzij die meditatie kan ik veel beter in het moment leven, angsten loslaten, relativeren,... Wat nu natuurlijk niet wil zeggen dat jullie allemaal moeten gaan mediteren, maar bij mij helpt het dus ongelofelijk goed 
Wat de echo's betreft: ze wilden standaard een vroege echo doen (bij mij op 5w6d) in de fertiliteitskliniek en hebben mij dan terug naar mijn gynaecoloog gestuurd met de boodschap: echo om de 3 à 4 weken. Ik dacht toen ook: huh??? zo veel??? maar nu kijk ik toch echt wel al uit naar die echo van 17 september...
Wat de echo's betreft: ze wilden standaard een vroege echo doen (bij mij op 5w6d) in de fertiliteitskliniek en hebben mij dan terug naar mijn gynaecoloog gestuurd met de boodschap: echo om de 3 à 4 weken. Ik dacht toen ook: huh??? zo veel??? maar nu kijk ik toch echt wel al uit naar die echo van 17 september...
-
Uiltjes
Hoe doe je dat dan? 
Ik ben nu wel redelijk rustig. Ws ook omdat ik doodmoe ben
mijn meditatie was 3 weken verlof en 2 weken op reis 
Ja, tis da, al zoveel slecht nieuws gehad, wij zeggen hier thuis altijd van "tzou weer nie raar zijn alst bij ons is...".
Ik ben nu wel redelijk rustig. Ws ook omdat ik doodmoe ben
Ja, tis da, al zoveel slecht nieuws gehad, wij zeggen hier thuis altijd van "tzou weer nie raar zijn alst bij ons is...".
-
Uiltjes
Ben vanmorgen opgestaan en had bloedverlies... Help....?:-(((( borsten precies ook slapper.. Ben zo bang dat het over is...
-
jackie
Nog niet het ergste denken uiltjes, bloedverlies in het begin zwangerschap kan makkelijk voorkomen en is niet altijd slecht nieuws.
Ik heb zelf ook paar keer bloedverlies gehad en alles nog steeds helemaal ok!!
Dus het kan niets zijn.ik was ook wel in paniek hoor, das normaal.
Maar bel zeker naar jouw arts en vraag of je mag langskomen.
Dan kunnen ze jou geruststellen.
Sterkte!!
Ik heb zelf ook paar keer bloedverlies gehad en alles nog steeds helemaal ok!!
Dus het kan niets zijn.ik was ook wel in paniek hoor, das normaal.
Maar bel zeker naar jouw arts en vraag of je mag langskomen.
Dan kunnen ze jou geruststellen.
Sterkte!!
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.
-
Uiltjes
Hey Jackie, merci..
Ik denk natuurlijk wel het ergste,
en krijg dan nog net een smsje van iemand die bevallen is..
Heb sowieso een afspraak voor morgen om 17h voor eerste echo, ik denk dat ik ga wachten..wordt wel een hel, maar denk dat het toch niet veel uitmaakt. Zou wel gerustgesteld kunnen worden (of net niet) maar als ik bel gaan ze denk ik toch zeggen van kom maar morgen?
Ben op het werk.. de tranen staan in mijn ogen, moet mij echt concentreren.. heb al 100 dingen opgezocht (fuck internet
) en het kan idd vanalles zijn..
Ik denk natuurlijk wel het ergste,
Heb sowieso een afspraak voor morgen om 17h voor eerste echo, ik denk dat ik ga wachten..wordt wel een hel, maar denk dat het toch niet veel uitmaakt. Zou wel gerustgesteld kunnen worden (of net niet) maar als ik bel gaan ze denk ik toch zeggen van kom maar morgen?
Ben op het werk.. de tranen staan in mijn ogen, moet mij echt concentreren.. heb al 100 dingen opgezocht (fuck internet
-
Nageltje
Uiltjes, bel gewoon even of je vandaag mag komen ipv jezelf te kwellen! Als je uitlegt wat er aan de hand is, gaan ze dat zeker toelaten! Ik duim!
Trotse mama van een ICSI-wonder *8/3/2016*
-
Linneke2
Uiltjes, dat kan inderdaad vanalles betekenen. Heb bij mijn 1ste zwangerschap verschillende bloedingen gehad op verschillende termijnen in de zwangerschap. Ook nu had ik er onlangs weer wat last van.. Rust kennen we niet hè!
Probeer anders toch even te bellen, misschien mag je dan vandaag al gaan, anders worden het nog heel lange en onzekere uren!
Probeer anders toch even te bellen, misschien mag je dan vandaag al gaan, anders worden het nog heel lange en onzekere uren!
-
Uiltjes
Ik ben al geen straffe daarin, maar heb gebeld! Mag om 17h gaan. Ietske vroeger wg vant werk, ben dan juist nog met de fiets(al tijdje geleden) dus ga mogen doortrappen;-) is niet zoo ver maar bon, t moet weer lukken!
-
Phoebe
Ooh zeg da's echt niet leuk! We duimen allemaal heel hard dat alles in orde is!!! Ik ga zo mijn kaarsjes aansteken, baat het niet dan schaadt het niet! Heel veel succes strax en nog niet doemdenken!
-
Uiltjes
11 mm, 7,5 weken volgens echo en hartjje klopt, 1 stuk:-) daaaaaaaamn had het nooit gedacht... Bloedverlies is normaal en is innesteling, er zit nog bloed klaar volgens echo. Ben zelfs al verder dan ik zelf had uitgerekend;-)
-
Phoebe
Ooooooooooh zo goed nieuws!!!! Dan ga ik mijn kaarsjes uitblazen
Ik snap wel niet dat het innesteling zou zijn: is dat niet rond week 3??? Of blijft zich dat steeds nog beter vasthechten dan?