Bevallen maart - april 2016
-
Phoebe
Re: Bevallen maart - april 2016
Ma hahaha schattekes niet panikeren! Die van mij was ook maar 6,74cm, maar relatief gezien vond ik dat "een heel pak groter" aangezien ik er van uit ging dat Emeltje in ik gelijk lopen... Maar dat hangt inderdaad heel hard af van hoe gekromd meneer of mevrouw baby ligt denk ik, en mss zelfs van waar de gynaecoloog zijn kruisje zet bij het meten. Niet vergeten dat die schermen van hen ongelofelijk uitvergroot zijn dus dat dat al snel een heel verschil geeft. Als de gynaecologen zeggen dat het ok is, dan zal dat zeker wel zo zijn! En hey, ieder kind is zelfs nu al anders he 
-
BluePixie
Hoi dames,
Ik zou ook niet te veel panikeren over de grootte hoor
Onze prutsjes groeien nu zo snel, dat dat best al eens een cm kan schelen. Als je gynaecoloog er gerust in is, dan zou ik me er niet te veel van aantrekken. Bij mij was hij/zij aan 12w 5,3 cm van poep tot hoofd (zonder beentjes dus).
Ghoh, al dat gedoe over combitest / NIPT. Ik zou zeggen: vertrouw je gynaecoloog en doe waar je je zelf goed bij voelt. Ik vertrouw mijn gynaecoloog in het oordeel dat het voor niets nodig is. Bij de Bond Moyson wordt de NIPT-test trouwens grotendeels terugbetaald (uiteindelijk betaal je nog 100 euro ofzo), dus met het geld heeft het niet te maken.
Ik ben vanochtend opgestaan met een harde buik! Ik wist niet dat dat nu al kon... Ik ben zeker niet mager, dus er zit nog een stootkussentje rond mijn buik... Maar vanochtend voelde het plots echt alsof er een keiharde bal in mijn buik zat. Vreemd gevoel! Nog geen bewegingen gevoeld hier, kijk daar wel naar uit
@Phoebe: super gedaan van je! 't Is zo belangrijk dat je je goed voelt bij je gynaecoloog. En dat het ziekenhuis nu dichterbij is, is alleen maar mooi meegenomen!
Vandaag 15 weken!
Ik zou ook niet te veel panikeren over de grootte hoor
Ghoh, al dat gedoe over combitest / NIPT. Ik zou zeggen: vertrouw je gynaecoloog en doe waar je je zelf goed bij voelt. Ik vertrouw mijn gynaecoloog in het oordeel dat het voor niets nodig is. Bij de Bond Moyson wordt de NIPT-test trouwens grotendeels terugbetaald (uiteindelijk betaal je nog 100 euro ofzo), dus met het geld heeft het niet te maken.
Ik ben vanochtend opgestaan met een harde buik! Ik wist niet dat dat nu al kon... Ik ben zeker niet mager, dus er zit nog een stootkussentje rond mijn buik... Maar vanochtend voelde het plots echt alsof er een keiharde bal in mijn buik zat. Vreemd gevoel! Nog geen bewegingen gevoeld hier, kijk daar wel naar uit
@Phoebe: super gedaan van je! 't Is zo belangrijk dat je je goed voelt bij je gynaecoloog. En dat het ziekenhuis nu dichterbij is, is alleen maar mooi meegenomen!
Vandaag 15 weken!
.oOo. Dream a little dream .oOo.
IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3
-
Emeltje
hallo dames,
Inderdaad geen zorgen over die metingen... zoals phoebe ook zegt, het hangt van zoveel af...nu meet bubbels 6,15cm en ons eerste aan hetzelfde aantal weken 5,72 en mijn 2de 6,31. En waren alle twee flinke baby's bij de geboorte
BluePixie, 15 weken al, super zeg... bij ons 2de dochtertje voelde ik de eerste plopjes toen ik 15 en een halve week was... verlang er ook al terug naar...
Phoebe, goed dat je een andere dokter gevonden hebt voor de 20 weken echo, hopelijk voel je je een stuk beter bij haar.
Groetjes
Inderdaad geen zorgen over die metingen... zoals phoebe ook zegt, het hangt van zoveel af...nu meet bubbels 6,15cm en ons eerste aan hetzelfde aantal weken 5,72 en mijn 2de 6,31. En waren alle twee flinke baby's bij de geboorte
BluePixie, 15 weken al, super zeg... bij ons 2de dochtertje voelde ik de eerste plopjes toen ik 15 en een halve week was... verlang er ook al terug naar...
Phoebe, goed dat je een andere dokter gevonden hebt voor de 20 weken echo, hopelijk voel je je een stuk beter bij haar.
Groetjes
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'
-
Uiltjes
ja kweet het, we flippen soms teveel zeker
zeker mensen die in 1-2-3 zwanger geraken kijken dan zo van alez, hoe kan je nu zo ongerust zijn.. geniet toch gewoon.. maar ja.. ge kunt daar niets aan doen he, als je met dat gevoel zit, zit je ermee! En die nipt, mja, ik ga er geen spijt van hebben maar denk dan soms wel wat ik had kunnen doen met die centen in de plaats
maar is idd elk zijn keuze!
vanmorgen weer serieus overgegeven zonder over te geven. mega kokhalzen. Precies elke morgen nu. Heb te vroeg gejuicht dat het wel meeviel
Is kort maar krachtig, en kan altijd erger hoor, ben eens benieuwd of dat effectief zal stoppen. Kan er wel nog mee leven.
Amai, al 15 weken BluePixie
!!!! Begint al te tellen hé, nu zal je het snel beginnen voelen
tegen dat ik 15 weken ben, lijkt nog een eeeeuwigheid!!
Ik ben redelijk mager en mijn buik is gelijk een flubberbol als je hem vastneemt
nog niet iedereen weet het dus nog efkes verdoezelen op't werk. (nog het juiste moment niet gevonden om te zeggen aan iedereen, zal alleszins niet wachten op resultaten nipt!, kan nog 2,5 weken zijn..). Ik kan dus nog altijd niet geloven dat het echt is!!
vanmorgen weer serieus overgegeven zonder over te geven. mega kokhalzen. Precies elke morgen nu. Heb te vroeg gejuicht dat het wel meeviel
Amai, al 15 weken BluePixie
Ik ben redelijk mager en mijn buik is gelijk een flubberbol als je hem vastneemt
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..
-
Linneke2
Hallo allemaal,
Even moeten bijlezen
.
Fijn die goede echo's!
@Bluepixie: hier ook 15 weken en 1 dagje, we lopen gelijk!.
Ik voel af en toe al iets, maar beebje licht vlak tegen de 'oppervlakte' aan, en ben heel mager + bij de tweede gaat het sneller.
@Phoebe; goed dat je veranderd bent van gyn! Is toch wel heel belangrijk dat je een goede klik hebt.
ik heb ook een andere gyn dan vorige zwangerschap.
Ik had gisteren wat bloedverlies, paniek uiteraard. Mocht op controle en alles ok. Wel de raad gekregen om rustig aan te doen, lijkt wel een herhaling van vorige keer. Met dat grote verschil dat hier nu al een drukke veeleisende kleine dame rondloopt
We zullen altijd ons wel ergens zorgen over maken zeker!
Even moeten bijlezen
Fijn die goede echo's!
@Bluepixie: hier ook 15 weken en 1 dagje, we lopen gelijk!.
Ik voel af en toe al iets, maar beebje licht vlak tegen de 'oppervlakte' aan, en ben heel mager + bij de tweede gaat het sneller.
@Phoebe; goed dat je veranderd bent van gyn! Is toch wel heel belangrijk dat je een goede klik hebt.
ik heb ook een andere gyn dan vorige zwangerschap.
Ik had gisteren wat bloedverlies, paniek uiteraard. Mocht op controle en alles ok. Wel de raad gekregen om rustig aan te doen, lijkt wel een herhaling van vorige keer. Met dat grote verschil dat hier nu al een drukke veeleisende kleine dame rondloopt
We zullen altijd ons wel ergens zorgen over maken zeker!
-
BluePixie
@Uiltje: ja da's waar hé. Ik heb nu niet zo lang moeten wachten eens we met de behandelingen gestart zijn, ICSI 1 was meteen de goeie, maar dan nog ben ik ervan overtuigd dat ik er veel meer mee inzit dan iemand die zonder problemen zwanger wordt. Wat ik vooral heb, is dat ik het nog altijd niet goed kan geloven. Ja, ik heb heel wat zwangerschapskwaaltjes. En ja, mijn buik groeit en ik voel een grote bol zitten. En ja, ik heb een baby'tje op de echo gezien. Maar toch... Het lijkt zo surreëel! Ik kan het echt nog steeds niet goed geloven. Ik denk dat dat misschien wel zal overgaan eens ik hem/haar zal voelen 
@Linneke: Dat moet toch wel schrikken zijn, bloedverlies. Ben blij dat alles in orde is. Inderdaad wat rustig aandoen en je goed laten in de watten leggen thuis! Leuk dat we gelijk lopen, trouwens!
Gisteren bij mijn ouders een leuke verrassing: ze hadden mijn wiegje (van 32 jaar oud dus) van zolder gehaald! En er is nog helemaal niets aan. Super! Ik ben van plan om het in het wit te schilderen en te voorzien van nieuwe bekleding in een leuk stofje. Komt trouwens goed van pas, want in onze living nu hebben we niet echt plaats voor een perk. We kunnen dan wachten met het perk te zetten tot we in de zomer verhuizen naar onze nieuwbouw. Maar 't is vooral leuk om iets te kunnen hergebruiken dat mijn ouders 32 jaar geleden gekocht hebben voor mij!
Vanmiddag gaan we naar de stockverkoop in Jabbeke. Jammer dat ik het geslacht nog niet weet (maar misschien best
). We hebben ook al een leuk kamertje gezien, maar ik zal eerst nog eens daar kijken. Ben trouwens gek van de site babydump.nl - de naam is wel heel erg verkeerd gekozen - maar ze hebben echt superveel moois, bekende merken aan goede prijzen, en veel leuke acties. Ze hebben ook een winkel in Mechelen en leveren gratis aan huis. Ik ben fan 
@Linneke: Dat moet toch wel schrikken zijn, bloedverlies. Ben blij dat alles in orde is. Inderdaad wat rustig aandoen en je goed laten in de watten leggen thuis! Leuk dat we gelijk lopen, trouwens!
Gisteren bij mijn ouders een leuke verrassing: ze hadden mijn wiegje (van 32 jaar oud dus) van zolder gehaald! En er is nog helemaal niets aan. Super! Ik ben van plan om het in het wit te schilderen en te voorzien van nieuwe bekleding in een leuk stofje. Komt trouwens goed van pas, want in onze living nu hebben we niet echt plaats voor een perk. We kunnen dan wachten met het perk te zetten tot we in de zomer verhuizen naar onze nieuwbouw. Maar 't is vooral leuk om iets te kunnen hergebruiken dat mijn ouders 32 jaar geleden gekocht hebben voor mij!
Vanmiddag gaan we naar de stockverkoop in Jabbeke. Jammer dat ik het geslacht nog niet weet (maar misschien best
-
ilse86
Hoi iedereen, ik ben nu 17 weken zwanger. Donderdag op controle geweest. Alles was in orde!
Gisterenavond moesten we bij vrienden gaan eten. En nu maak ik mij grote zorgen. Stress! Want ik heb witloofsoep gegeten met roze zalm snippers erin. Nu maak ik mij druk om Listeria... Die zalm zag er gaar uit, was lichtroze, maar ik weet niet of die meegekookt heeft. Lig er echt van wakker. Ik heb zo'n schrik om ons kindje toch nog te verliezen of ziek te maken...Pffffff
Gisterenavond moesten we bij vrienden gaan eten. En nu maak ik mij grote zorgen. Stress! Want ik heb witloofsoep gegeten met roze zalm snippers erin. Nu maak ik mij druk om Listeria... Die zalm zag er gaar uit, was lichtroze, maar ik weet niet of die meegekookt heeft. Lig er echt van wakker. Ik heb zo'n schrik om ons kindje toch nog te verliezen of ziek te maken...Pffffff
-
Sloebertje
Ilse, ik val even binnen. Ik heb vandaag ook toastjes met zalm gegeten. En in het verleden groenten waarvan ik niet wist of ze wel goed gewassen waren. Een collega die een tijdje geleden zwanger was zei: ik eet al jaren rauwe groenten, zalm, ... en ben nog nooit ziek geweest. Het zou nu wel enorm moeten lukken hé. Trouwens, zalm in soep gaart wat mee, ik zou me echt geen zorgen maken!
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!
-
ilse86
Bedankt sloebertje. Doet deugd dat te horen. Tis toch stressen hé, zwanger zijn...
-
BluePixie
Ik zou er ook niet te hard mee inzitten, Ilse. Soep is normaal wel heel warm hé, die zalm is toch ook nog wat meegegaard. En mijn gynaecoloog zegt ook wel dat je moet oppassen met gerookte zalm, maar dat hij wel nog nooit heeft meegemaakt dat een patiënt daardoor ziek wordt (of het baby'tje). En er zijn er veel die toch gerookte zalm eten hoor...
Over de rauwe groenten zegt mijn gyn ook dat je dat met een korrel zout moet nemen. Je moet vooral oppassen met groenten uit eigen tuin. Groenten die uit de supermarkt komen, komen allemaal van grote bedrijven en daar zitten er echt geen katten...
Over de rauwe groenten zegt mijn gyn ook dat je dat met een korrel zout moet nemen. Je moet vooral oppassen met groenten uit eigen tuin. Groenten die uit de supermarkt komen, komen allemaal van grote bedrijven en daar zitten er echt geen katten...
-
Phoebe
Ik ben immuun voor toxoplasmose en mag alles eten. Enkel geen niet-gepasteuriseerde kaas want enkel daarin kan listeriose voorkomen. Mijn fertiliteitsarts zei dat gerookte zalm enz enkel "gevaarlijk" (en dan nog...) is voor toxoplasmose en salmonella als het niet vers is. Maar dat men daar listeriose van kan krijgen zou "zever van op het internet" zijn volgens mijn fertiliteitsarts.
-
Uiltjes
Ik zou er idd ook niet zo hard mee inzitten Ilse.. De kans bestaat maar is echt heel klein volgens mij.. En je zou al lang ziek moeten geworden zijn 
Denk zelfs moest de zalm een week overtijd zijn, dat het nog niet erg zou zijn, bij wijze van spreken.. Het is al heel zeldzaam maar aangezien de kans bestaat raden ze het af.. Waarschijnlijk mocht je er ziek van worden, wil het ook niet automatisch zeggen dat babietje ziek wordt. Van besmette kaas bv.denk ik dat ze product terugroepen als het uitkomt dat er iets mis mee is.
Hier nog altijd wachten op resultaten nipt. BEn eens benieuwd wanneer en door wie ik gebeld zal worden. Lol. Als ze het riskeren om het geslacht te vermelden hé..
Denk zelfs moest de zalm een week overtijd zijn, dat het nog niet erg zou zijn, bij wijze van spreken.. Het is al heel zeldzaam maar aangezien de kans bestaat raden ze het af.. Waarschijnlijk mocht je er ziek van worden, wil het ook niet automatisch zeggen dat babietje ziek wordt. Van besmette kaas bv.denk ik dat ze product terugroepen als het uitkomt dat er iets mis mee is.
Hier nog altijd wachten op resultaten nipt. BEn eens benieuwd wanneer en door wie ik gebeld zal worden. Lol. Als ze het riskeren om het geslacht te vermelden hé..
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..
-
Phoebe
Aah Uiltjes jullie willen het geslacht niet weten? Misschien moet ge ze dan onmiddellijk onderbreken van in 't begin
Spannend wel... 
-
Phoebe
Bon, uitslag van combinatietest was 1/163
Morgen dus bloedname voor NIPT. Echt fantastisch is dit.
-
ilse86
Relax Phoebe. Het zal wel in orde zijn. Wel stom dat je dit mee moet maken.
Ik zal blij zijn dat we enkele maanden verder zijn en dat we allemaal een gezonde baby in onze armen hebben.
Hopelijk heb je snel een goed resultaat van de nipt!
Ik zal blij zijn dat we enkele maanden verder zijn en dat we allemaal een gezonde baby in onze armen hebben.
Hopelijk heb je snel een goed resultaat van de nipt!