Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
BluePixie

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 17 maart 2016, 9:42

@Jackie: hihi, nu moest ik toch wel even lachen toen ik las dat je je bevalling wil ‘mikken’ als je net een was gedaan hebt. Veel succes! :wink: Maar ’t zou mij dus ook goed uitkomen moest het zo zijn.

@Uiltjes: welkom terug van weggeweest te zijn! Er zijn zo nog een paar mensen die ik al een tijdje mis, zoals Nageltje! In principe zou ze al moeten bevallen zijn, ben benieuwd…

@Lieze: wat leuk om te horen dat jullie het zo goed stellen! geniet ervan hé!

Vandaag 37 weken! Da’s een mijlpaal waar ik al een hele tijd naar uitkijk. Vanaf nu is hij volgroeid en zullen ze hem niet meer als prematuurtje bestempelen. *happy* :D

Vanavond naar de gyn, ben benieuwd! Krijg nu wel met de dag meer last van de zware benen, en krampen ’s nachts… Ik vrees een beetje dat hij me zal zeggen dat ik moet rusten, en dus een weekje vroeger zal moeten stoppen met werken (normaal gezien was ik nog van plan om tot volgende week vrijdag te werken). Nu kijk ik er eerlijk gezegd heel erg naar uit om thuis te zijn, maar ik weet dat ik het me zo zal beklagen als ik deze zomer een week vroeger terug moet komen werken… Nu ja, de gyn mag beslissen. Hij weet het best :wink:
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Phoebe

Bericht door Phoebe » 17 maart 2016, 10:36

@Uiltjes: welkom terug! vroeg me al een hele tijd af waar je naartoe was!

@Jackie: idd, hoe plan je dat te mikken, die was? :wink:

@Lieze: hoe voel je je ondertussen? beter dan de laatste weken zwangerschap? of mogen we ons aan nog een zware portie belabberdheid verwachten? :wink: Ik heb schrik van die knip, hoe ervaar jij dat? geneest dat snel? doet dat niet enorm veel pijn als daar urine aankomt achteraf? en trekt dat niet enorm tegen met die dikke maandverbanden? kan je eigenlijk wel comfortabel zitten?

@BluePixie: hier 35w vandaag, maar de grootte van onze baby's loopt nog steeds ongeveer gelijk! :wink: al zal die van jou in ontwikkeling waarschijnlijk wel al iets verder staan...

Gisteren overbroekjes besteld voor over mijn wasbare luiers, ze stonden plots in aanbieding op de website die in 't oog hield! Mijn broer belde ook dat hij mij dringend zijn huissleutel moet geven voor als ik moet bevallen en de hond daar moet droppen en ze niet thuis zouden zijn, of dat ik dan tenminste al een plaats heb ik Gent waar ik op mijn gemak kan zijn en niet in de auto hoef te wachten, vond het wel lief :)
Vanmorgen weer heel veel bekkenpijn maar was de dafalgan vergeten meenemen naar boven. Manlief heeft mij dan maar een gebracht toen hij opstond om 6u30 (is altijd zo vroeg wakker...) en het heeft wel geholpen!

lieze81

Bericht door lieze81 » 17 maart 2016, 17:42

Phoebe schreef:
@Lieze: hoe voel je je ondertussen? beter dan de laatste weken zwangerschap? of mogen we ons aan nog een zware portie belabberdheid verwachten? :wink: Ik heb schrik van die knip, hoe ervaar jij dat? geneest dat snel? doet dat niet enorm veel pijn als daar urine aankomt achteraf? en trekt dat niet enorm tegen met die dikke maandverbanden? kan je eigenlijk wel comfortabel zitten?
10 dagen geleden bevallen, en ik ben vochtvrij (hield veel vocht op in voeten en benen), pijn van de knip is ook over, voel me alleen nog wat flauw (ijzertekort) en er doet iets zeer in mn rug (denk een geknelde zenuw).
En uiteraard moe door de onderbroken nachten al kunnen we helemaal niet klagen. Maar je slaapt toch heel wat minder vast dan anders.
De knip zelf heb ik niet gevoeld, ik wist dat ze hem ging zetten omdat ik het gewoon merkte aan wat ze deden en zeiden dus ik heb me heel hard geconcentreerd op iets anders. Bij mij geneest het mooi en ik doe er eigenlijk niks voor. Urine ertegen deed zelfs 'deugd' terwijl het bij anderen 'brandt'. Dus misschien hangt dat ook af van persoon tot persoon. Vooral erop zitten en me verschuiven op bed deed zeer!
9 maanden tot een jaar heb je nodig om te ontzwangeren naar het schijnt, dus verwacht niet dat je vanaf dag 1 alweer jezelf bent. Er zijn er, maar het zijn uitzonderingen.
Ik verschoot vooral van de omvang van mn buik! Ik zag er na de bevalling even dik uit als ervoor... :oops: Maar die baarmoeder zakt elke dag een beetje, en dus wordt je elke dag een beetje platter (al heb ik nog voldoende vet voorraad hangen die ik in de loop van de jaren verzameld heb).

Hoop dat je hier al iets mee bent?
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

ilse86

Bericht door ilse86 » 17 maart 2016, 19:30

Hallo iedereen,

Vandaag 39 weken echo gehad. Alles goed. Wel nog niet veel opening. Max 1cm. Pfff! Hij/zij mag er uit komen voor mij...

Als ik volgende week donderdag nog niet bevallen ben, moet ik om de 2 dagen aan de monitor.
Ik hoop dat dat niet meer nodig is...

Emeltje

Bericht door Emeltje » 17 maart 2016, 20:57

@lieze... Ja idd herstellen na een bevalling...
Blij dat verder alles goed gaat met jullie. En die buik, komt wel goed. Negen maand na Elsa was ik 6 kg meer kwijt dan voor mijn zwangerschap.

@ilse, amai 39 weken al... Spannend zeg... We duimen dat jullie bubbeltje zich mooi op tijd komt aanmelden. Overtijd gaan is niet echt leuk... Ik spreek uit ervaring, de eerste keer 6 dagen en de 2de keer 10 dagen. Al ga ik liever spontaan in arbeid dan dat ik ingeleid wordt. Veel 'aangenamer' om zo te bevallen.

Ja dames... Denk dat we stilaan allemaal beginnen aftellen :wink:
Al is het hier met een dubbel gevoel...
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 17 maart 2016, 21:53

wow ja, dienen buik, dat was ik efkes vergeten, maar idd, mensen die net bevallen zijn zien er nog zwanger uit.. Nuja, das't minste hé.. k hoop dat we allemaal niet teveel last zullen hebben vanonderen ;-) @Phoebe, 't is van mij ook niet zo echt de pijn achter waar ik schrik voor heb, maar eerder zo de brandende pijn die er zou kunnen zijn als je moet plassen etc..das dan toch een ander soort pijn, alé, ik weet niet hoe ik het moet verwoorden ;-)
en de epidurale die kan uitgewerkt zijn, brrr, dat naaien voelen ofwa?? :-S. Zouden ze dan niet wat bijverdoven, of wat plaatselijk daar verdoven? We zijn toch geen dieren hé, haha! ;-)
@Emeltje, hoe bedoel je, met een dubbel gevoel?
Dan zijn we niet meer alleen hé.. Ale, toch van wie het 't eerste kindje is.. Ik wist dat eigenlijk niet dat ze vanaf 37 weken niet meer prematuur zijn! Dacht dat het eerder al was.
Ik moet nog een maandje werken.. Waaaaaa
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Emeltje

Bericht door Emeltje » 17 maart 2016, 22:04

@uiltjes
Met dat dubbel gevoel bedoel ik dat het (voor mijn man toch 99% zeker is, en ja 3 kids is mooi... En werk gezin combineren en voor de praktische kant... Slaapkamers, wagen... Soit ik leg Me er wel bij neer ) de laatste zwangerschap is voor mij... En ik het zwanger zijn zal missen... Ik geniet zo van mijn buik, de schopjes... En aan de andere kant verlang ik zo om ons bubbelke te ontmoeten.
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

Nageltje

Bericht door Nageltje » 17 maart 2016, 22:26

Piep iedereen!

Het was even geleden dat ik hier nog gereageerd had, maar bij deze: vorige week dinsdag zijn wij trotse ouders geworden van een dochter. Ze kwam een paar daagjes te vroeg piepen, dus het was allemaal een beetje onwerkelijk. Vrijdag nog mijn laatste dag gewerkt en dan 's maandags weeën gekregen... Ik had echt in mijn hoofd dat ik overtijd ging gaan en heb dus ook uren tegen mezelf gezegd 'maar nee, tis nog niet zover, dit zijn nog altijd oefenweeën' :D ze heeft wat moeilijke dagen gehad met eten (en mij ook heel weinig slaap gegund), maar stelt het nu prima! Vind het nog altijd allemaal zo onwerkelijk, vooral dan dat ik dat kleine meisje 9 maanden in mij heb gedragen, maar tis zo hard genieten!

Bij deze ook nog proficiat Lieze! 1 dagje eerder! :D

Geniet nog van die laatste momenten met schopjes in de buik iedereen!
Trotse mama van een ICSI-wonder *8/3/2016*

ilse86

Bericht door ilse86 » 18 maart 2016, 8:40

Proficiat nageltje! Ik dacht al dat je bevallen was want we hoorden niks van jou. Super! Wat is haar naam?

Ik heb ook het gevoel dat ik overtijd ga gaan...

Veel geluk samen!

Phoebe

Bericht door Phoebe » 18 maart 2016, 9:54

Proficiat Nageltje!! Idd benieuwd naar de naam... :wink:

@Lieze: bedankt voor de uitleg! Goeie truc: jezelf afleiden! :wink:

@Linneke2: jij neemt dafalgan hé tegen de pijn in je bekken? De eerste uren van de nacht kan ik nu nog slapen, maar vanaf een uur of 4 word ik voortdurend wakker van de pijn. Gisteren dafalgan beginnen nemen en het helpt wel, ik kan dan toch met minder pijn nog wa verder slapen. Nu vraag ik me af: neem jij elke dag dafalgan? Mag dat? Is dat niet te veel over zo'n lange periode? Dat zou betekenen dat ik vanaf nu nog 5 weken elke nacht dafalgan zou moeten nemen, pijn na de bevalling niet meegerekend... Geen andere optie's vermoed ik?

Linneke2

Bericht door Linneke2 » 18 maart 2016, 10:55

Proficiat Nageltje!!

Mijn bezoekje aan de gyn was woensdagavond: baarmoederhals volledig verweekt en een kleine 2cm. Dat is dan toch al iets. Maar wil nog niet veel zeggen, hij zei enkel dat ik geen 40 zal halen (oef!). Volgende woensdag eerste keer monitor.
@Phoebe: ik neem idd dafalgan, soms zelfs meerdere keren per dag. Er is mij bevestigd door zowel gyn als vroedvrouw dat er geen enkel gevaar is daarmee. Uiteraard probeer ik het echt te beperken, maar ik geloof hen want anders zouden ze dit niet zeggen hè! Jammer genoeg gaat het hier alleen maar van kwaad naar erger. Ik slaap per half uurtje, een paar keer per nacht. Dus mss een 2-tal uur slaap nog. Niet klagen en zagen, maar ben gewoon kapot. Het is enerzijds heel veel pijn aan spieren en bekken, harde buiken (pijnlijke), plassen om het 1.5 uur en zuur/misselijkheid. Goed tot zover de klaagzang, gedaan ermee :).

@uiltjes: fijn dat je terug bent :). Ik denk als je een normale zwangerschap hebt dat er geen probleem is om nog veel te doen hoor. Mijn collega werkte nog tot bijna haar laatste dag in de horeca (als bijjob) en nergens last van! Dus gewoon doen wat bij jou het beste aanvoelt.

@Jackie: ik heb voor in de verloskamer telkens een setje 50 en een setje 56. Voor daarna ook zowel 50 als 56. Maar je mag toch maar 3 dagen meer blijven dus zoveel hoef je niet mee te nemen. De meeste baby's passen ook nog wel in 50 de eerste weken. Maar voor de zekerheid doe ik beide maatjes.

@Ilse: wow 39, dat komt dochtbij hè! Veel succes!

@Bluepixie: hoe was jou bezoek aan gyn? Wij zitten op een dagje verschil van elkaar dus is leuk om te vergelijken. ONs meisje werd geschat op 3.3kilo. Van de grootte heeft hij niets gezegd. En ja dan de volledige verweking en 2cm. En jij?

BluePixie

Bericht door BluePixie » 18 maart 2016, 11:06

@Nageltje: Proficiat!!! Blij te horen dat alles in orde is met jullie :) De vermoeidheid zal waarschijnlijk wel niet te onderschatten zijn, maar geniet er toch met volle teugen van hé!

@Ilse: het komt nu wel heel dichtbij voor jou! Doe dat goed hé! :wink:

Hier baarmoederhals verweekt, volledig ingedaald en 2 cm opening. Hij heeft niets gezegd van gewicht/grootte, maar heeft me wel aangeraden om te stoppen met werken. Bij deze dus, vandaag is mijn laatste werkdag :wink: De gyn heeft meerdere keren gezegd dat hij me misschien volgende week wel terugziet! Aargh! Dat geeft toch eventjes stress. Maar aan de andere kant zei hij dan ook dat je het uiteindelijk nooit zeker weet wanneer het komt, en dat baby's soms tegen alle verwachtingen in langer blijven zitten dan hij inschat. Dusja. Eigenlijk weet je het gewoon niet hé :roll: Voor mijn benen moet ik ook wel thuisblijven, hij vond dat ik het niet meer mocht riskeren om het erger te maken omdat ik al eens geopereerd ben aan spataders en er een erfelijke aanleg voor heb. De pijn in mijn rechterbeen zijn waarschijnlijk al spataders die ik voel komen, dusja. We gaan dan maar braaf luisteren en thuisblijven hé. En uiteindelijk is het waarschijnlijk wel belangrijker dat ik nu een weekje extra rust heb, dan dat ik deze zomer een weekje langer thuis kan blijven... O trouwens wel leuk: na de vroedvrouw heeft ook de gynaecoloog gezegd dat hij een zeer vlotte bevalling verwacht, volgens wat hij nu kan voelen. Hopelijk hebben ze gelijk!

ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Phoebe

Bericht door Phoebe » 18 maart 2016, 12:51

@Linneke2: ooh ooh wat een hel!!!! Maar ik ben gerustgesteld, dan neem ik gewoon elke nacht een dafalgan, bedankt!!

@BluePixie: oh jee, da's echt wel overdreven spannend als je gyn dat zei... Jij bent 37w toch? Dus hij denkt dat je volgende week op 38w zal bevallen? Ideaal is dat! En dan ben je uiteindelijk toch nog langer thuis samen met je baby dan moest hij op 40w komen, niet? Mijn gyn wil gewicht niet meer schatten vanaf nu aangezien er een zodanige foutenmarge op zit dat het er gegarandeerd serieus naast zit...

BluePixie

Bericht door BluePixie » 18 maart 2016, 13:09

@Phoebe: inderdaad, 37w gisteren! Dus ben 3w voor de uitgerekende datum thuis. Hoop nu inderdaad echt wel dat hij geen 3w meer op zich laat wachten, dat zou wel jammer zijn! Maar de gyn zei ook dat je het nooit zeker kan zijn. Toch wel frustrerend hé :roll: als ik nu toch overtijd ga en nog 4w moet wachten dan krijg ik het echt wel...

Vandaag al heel de dag buik- en rugpijn.. Tzal er ook wel niet meer op beteren nu!

Straks op gesprek bij de onthaalmoeder. Het ziet ernaar uit dat ik dus de opvang nog zal geregeld hebben tegen dat ik beval. Als ik dan hoor van mensen die in andere steden wonen dat zij al maanden eerder opvang hadden... Amai, goed systeem hier bij ons...

lieze81

Bericht door lieze81 » 18 maart 2016, 17:05

Wauw, Nageltje. Wat een leuk nieuws om te lezen!
Dikke proficiat met jullie kleine meisje!
Ben ook wel benieuwd naar de naam, gewicht en grootte.

@Bluepixie: het is niet zo leuk om eerder te moeten stoppen met werken, maar jullie gezondheid gaat nu voor é; RUST goed uit, want de eerste dagen na de bevalling ben je kapot! De bevalling op zich is heel intensief, en slapen in een ziekenhuis is ook niet ideaal. Dus probeer er maar van te genieten.

@LInneke: je bekkeninstabiliteit klinkt wel erg . Mag je echt es niks anders innemen dan Dafalgan. Al is het maar 1tje om wat te kunnen bij slapen? Want dit is niet normaal. Al es besproken met de gyn of huisarts?
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Plaats reactie