Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
Linneke2

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Linneke2 » 22 maart 2016, 10:20

@Bluepixie: ooooh proficiat zeg!! Is wel heel snel gegaan dan. Ben benieuwd naar je verhaal als je nog eens even tijd hebt :). Hopelijk stellen jullie het allemaal goed.

@Ilse: ik zou zeggen klaag er op los! Ik begrijp heel goed dat je het wachten beu bent! Wanneer heb je nog een controle? Voel je iets van vooruitgang (harde buiken ofzo?) en heb je al iets van opening? Ik duim heeeeel hard mee dat je je verjaardag niet meer zwanger hoeft door te brengen en tegen dan jullie kindje in de armen kan houden!

@Lieze: jammer genoeg mag ik niets anders innemen. Volgens de gyn zijn woorden: levensgevaarlijk. Ok, slik, niet dus.
Ik heb sowieso al heel lakse gewrichten en heb heel lang utrogestan moeten steken (blijkbaar zorgt dit ook voor verslapping van gewrichten en bv maagklep enzo), dus mijn bekken is helemaal 'op hol geslagen'..
Op slechte dagen zoals gisteren verga ik echt van de zeer. Ik zou zo'n karretje kunnen gebruiken van de oude mensen, want alleen rondstappen is dan een ramp. Ik vraag me ook wel af hoe ik de bevalling zelf zal moeten doen en hoe ik überhaupt in de kliniek geraak op die manier...
Morgen monitor voor de eerste keer.

Hoe is het met de rest hier?

ilse86

Bericht door ilse86 » 22 maart 2016, 10:34

Neen, bijna geen harde buiken en maar 1 cm opening vorige week donderdag...

Nu donderdag moet ik aan de monitor en dan om de 2 dagen. Pfff!

Bedankt voor het duimen!

lieze81

Bericht door lieze81 » 22 maart 2016, 11:13

@Ilse : ik begrijp volledig hoe je je voelt.... :wink: Die laatste dagen zijn echt vreselijk é. Dat is letterlijk op het wachtbankje zitten é.
Ik zag een inleiding ook echt niet zitten, maar al bij al viel het best wel nog mee. Dus niet teveel mee inzitten. Succes nog met de laatste dagjes.

@Linneke: het was van mij nu wel niet zo erg, maar op het moment van de bevalling, en erna heb ik helemaal geen last meer gehad. Dus ik hoop voor jou hetzelfde.
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

jackie

Bericht door jackie » 22 maart 2016, 11:29

@ilse klaag gerust zoveel je wil, alle begrip daarvoor. Ik duim keihard dat het allemaal snel op gang komt. Het kan er plots zijn he.

@linneke pfff verschrikkelijk dat je zoveel last hebt van jouw bekken en zoveel pijn. Ocharme, ik mag dan echt helemaal niet klagen. Bij mij is het vooral veel pijn aan mijn polsen en voeten door vocht ophouden, bekken enkel als ik rondloop en niet te erg, dus dat valt goed mee.

Van mij mag ze nog wat blijven zitten, maar ben ook nog maar 37w1dag :lol:
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Emeltje

Bericht door Emeltje » 22 maart 2016, 14:41

hallo,

Een dikke proficiat blue pixie, is inderdaad heel vlug gegaan plots, geniet van jullie wonderke :wink:

@Ilse... We duimen dat jullie prutske snel komt... anders moet je eens vragen als je aan de monitor gaat als ze niet kunnen proberen wat te strippen... of eens goed van bil gaan nog :P
Ik vind persoonlijk ingeleid worden niet ideaal, zeker niet als je wil bevallen zonder epidurale... bij oona werd ik ingeleid en heb ik vol gehouden.

zo onwezenlijk dat er al dames bevallen zijn e... hier nog 4 weekjes geduld (hopelijk niet langer) , morgen op controle...
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

Phoebe

Bericht door Phoebe » 22 maart 2016, 16:49

@Ilse: bijna 36w hier en ben echt al neig aan't aftellen, ik begrijp écht volledig wat je bedoelt!! Maar waarschijnlijk ga ik het nòg vollediger begrijpen eens ik zo ver ben als jij nu bent :wink: 't Wordt opdenduur idd zodanig zwaar dat het niet meer leuk is... Ik verjaar zelf op 15 april en ben uitgerekend voor 21 april, dus hoop ook echt wel dat baby al tevoorschijn gekomen is voor mijn verjaardag :) Dan ben ik ook officiëel mama geworden nog voor mijn 30ste :wink:

@Linneke: ik hoorde al dat heel veel vrouwen met bekkeninstabiliteit standaard een epidurale krijgen. Denk dat dat in jouw geval mss nog niet slecht zou zijn... Zelf wil ik er absoluut geen (dit zeg ik nu, zònder weeën... :wink: ), maar mijn instabiliteit is toch nog lang zo erg nog niet als die van jou, al vind ik het bekken dat "op hol" slaat wel mooi verwoord, zo voelt het bij mij idd ook de laatste dagen, alsof er alle momenten een stuk bot vantussen kan vallen... :wink:

@Emeltje: eens goed van bil gaan, lukt dat dan nog?? Hier is dat nu echt gepland, eerst een badje en dan kussens enzo voorzien en echt denkwerk hoe we het zouden kunnen doen slagen, om de 5 minuten moeten we dan stoppen wegens plaspauze, dan begint die kleine zich ermee te moeien en te draaien en te keren, wordt de net gevonden "goede houding" weer te lastig, doet dit of dat weer pijn, daar te gevoelig, opletten van buik, enz enz, 't is echt een ramp! :mrgreen:

jackie

Bericht door jackie » 22 maart 2016, 17:56

Hahaha Phoebe, moet heel hard lachen met jouw beschrijving (en dat lachen doet deugd op een dag als vandaag, toch met een bang hartje op vrt gewerkt vandaag).
Ik zou ook niet weten hoe het nu nog zou moeten :lol: al heb ik daar uiteraard geen last van :wink:
Maar ik ben wel van plan te proberen een orgasme of 2 te forceren binnen 2 weken in de hoop dat dat alles wat op gang brengt :D Misschien kan dat ook helpen :roll:
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Emeltje

Bericht door Emeltje » 24 maart 2016, 14:29

hallo dames,

hoe gaat het met jullie??
En Ilse, nog niks??!!

Gisteren op controle geweest hier... bubbels doet het perfect, hij/zij wordt geschat op zo'n 3,5 kg.
Binnen 3 weken terug op controle... ben dan al 39 weken, blijkbaar is mijn dokter ervan overtuigd dat ik terug wat langer geduld zal moeten hebben... zoals het er nu uit ziet toch, bubbelke ligt nog met de poep tegen mijn ribben, nog geen verweking van de bmh, nog geen opening en van indaling in de verste verte nog geen teken.

groetjes
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

Phoebe

Bericht door Phoebe » 24 maart 2016, 14:52

Hé zeg, ik heb het hier verschrikkelijk lastig!!!! Even een giga klaagbericht dus, heb de indruk dat dat hier stijgt in frequentie naarmate de tijd vordert... :mrgreen: Is nu dag 3 dat ik echt ongelofelijk extreem veel last heb van mijn hormonen! Gisteren waren mijn ouders nog hier, want vader moest nog iets aan de elektriciteit oplossen en moeder heeft de kleerkast van baby gekuist enzo (vieze kantoorkast die we omgebouwd hebben, beetje smetvrees ook de laatste dagen... :wink: ) Mijn moeder zei dus gisteren nog: "als ge nestdrang krijgt, dan gaat het niet lang meer duren" en ik domweg: "ooh maar dat heb ik al gehad rond 20w ofzo, geen last van!" Terwijl ik er dus eigenlijk middenin zat maar had het zelf niet door :D

Al 2 dagen boel aan't maken met echtgenoot, omdat hij mij verwaarloost en niet attent en lief en begripvol genoeg is (kan het nog hormonaler??? :mrgreen: )

Vandaag alweer de hele dag bezig geweest: babybed is gemaakt, baby's kleerkast ligt op orde, wasdraad hangt omhoog in de tuin, wasmachine is maxicosi-overtrekken enz aan't wassen, handdoeken, slabbetjes, beddengoed, tetradoeken,... allemaal op hun plaats, babykleren zijn ingepakt voor de kliniek, bekken voelt ondertussen verbrijzeld aan :wink: , heb zelfs geprobeerd wat ik op gitaar kan spelen als de baby niet wil slapen, en daar moet je dan natuurlijk van wenen, ik kom écht onozel van mijzelf.

Ben op een week tijd 2kg bijgekomen, na een periode mooi gelijk te zijn gebleven, nog 200g en ik weeg 90kg, da's echt wel een zware drempel in mijn hoofd! Maar 't is natuurlijk een illusie om te denken dat ik op 4 weken tijd géén 200g meer ga bijkomen... :wink: Heb nu ook echt wel olifantenpoten, mijn benen voelen aan als de benen van al die mensen waarbij ik al dauerbinden of TED-kousen ("windels" of "steunkousen" dus :wink: ) aangedaan heb in 't ziekenhuis op stage. Mijn bekken gaat precies uit de kom schieten ofzo, of schiet precies écht uit de kom. 's Nachts als ik mij draai klakt dat dan altijd weer terug op zijn plaats (gelukkig maar...). Eén dezer ga ik er echt eens doorschieten 's nachts en op de grond liggen...

Bon, ik wil appeltaart, ik ga appeltaart halen, die bakker kan er maar beter voor zorgen dat hij appeltaart heeft... :D

Hoop dat mijn man mijn boodschap begrepen heeft en gewoon heel erg lief doet vandaag of 't gaat niet goed komen... :wink:

Hoe gaat het hier met jullie ondertussen?

ilse86

Bericht door ilse86 » 24 maart 2016, 15:45

Neen, nog niks. Vandaag 40 weken.
Straks naar de monitor. Kben eens benieuwd...

jackie

Bericht door jackie » 24 maart 2016, 17:04

@Phoebe was er appeltaart? Appeltaart moet er gewoon zijn als je daar goesting in hebt, dat begrijp ik helemaal :lol:
Je hebt inderdaad precies wat nestdrang :wink:
Ik ben nog steeds volledig maken van valies en laatste spullen wassen aan het uitstellen dus bij mij is het nog steeds procrastinatie dat de overhand heeft, ze zal dan nog wel wat blijven zitten. Maar dat mag ... tussen 6 en 11 april is ideaal voor mij!
En uw echtgenoot die moet u keihard verwennen nu! Stuur hem anders maar naar het forum, we zullen het hem eens goed uitleggen :D
Dat ineens bijkomen heb ik ook, ineens 3 kg bijgekomen en ik zat al aan de VERSCHRIKKELIJKE kaap van 100kg .... mijn god, nooit gedacht dat ik ooit zoveel zou wegen, ik zit nu dus aan 103 ('s morgens nuchter). Dat wordt lachen om terug op mijn startgewicht (van 2010 voor ik aan mijn behandelingen begon) van 65kg te geraken na de bevalling...hihihi.

@ilse succes bij de monitor, hopelijk geeft het al wat aan wanneer je zal bevallen.

Amai @Emeltje, nu al 3,5 kg? Dat wordt dan eens serieus bubbeltje :)

Ik heb EINDELIJK mijn laatste werkdag achter de rug, ik ga nu vertrekken! Wat ben ik blij dat ik dat voorlopig kan afsluiten!
Vanavond afspraak bij de gyn en vanaf morgen vooral veel met mijn benen omhoog zitten. Mijn voeten zijn zooooo gigantisch, geen spoor meer van mijn enkels te zien en mijn benen zijn echt palen :roll: Het begint ook wel serieus pijn te doen dus dat is ambetant.
Ik ga straks ook een waterafstotende bescherming op mijn bed leggen vroedvrouw raadde mij dat aan want ze zei dat als mijn water zou breken 's nachts, dat mijn matras dan voor de vuilbak is.
bon, ik ga naar huis en dan naar de gyn.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 24 maart 2016, 17:32

@Jackie: ze hadden appeltaart, maar ik heb kriekentaart meegenomen, want die zag er nog lekkerder uit!! :D Maar écht, ZOT LEKKER!!! Nog nooit zo'n goeie gegeten! :D Zalig die laatste werkdag achter de rug!! Olifantenpootjes in de lucht en lekker ontspannen nu :wink: Haha "procrastinatie", da's nu écht eens een woord dat ik nog nooit gehoord heb!! Maar wel een heel misleidend geleerd woord van een vreselijke eigenschap, ga het zo hard onthouden en gebruiken! :D Haha ik wil ook bevallen op 6 april, ik heb da beslist :D (kan ik de 5e nog nét een was insteken :wink: ) En ohjee, da's bijna 40kg erbij door zwanger te willen worden, da's toch eigelijk wel echt erover! Eens de borstvoeding voorbij is kan ik je alvast aanraden om "Menoposan" druppels in je dagelijkse fles water te doen, dat kalmeert de hormonen, en zonder kalme hormonen kan je onmogelijk vermageren... Heb dat zelf moeten doen na mijn 2 rondes clomid die voor niets nodig waren en heeft supergoed geholpen! (kan je gewoon op internet bestellen of vragen bij de apotheker, kost 20€ ofzo).
Heb dat ook al zitten denken zo'n matrasbeschermend iets... Bed is nog geen jaar oud...

@Ilse: wat doet zo'n monitor precies? wat hopen ze daarmee te weten te komen? Succes! Moet écht lastig zijn!

@Emeltje: die wordt idd serieus groot! Hoeveel wogen je andere kinderen bij hun geboorte?

Emeltje

Bericht door Emeltje » 24 maart 2016, 21:52

neenee ladies,

het geschatte geboortegewicht is 3,5 kg... al begrijp ik de verwarring als ik mijn bericht terug lees :wink:

lieze81

Bericht door lieze81 » 24 maart 2016, 22:54

whahaha...ik moet lachen met de verwarring rond het geboortegewicht van Emeltje haar baby'tje.
Hier just hetzelfde tegen gekomen. (schoon)ouders dachten ook dat hij op 37 weken of zo al 3kg700 woog.... ze verwachten hen ook aan een +5kg baby :mrgreen:

@Jackie: troost je, er zijn er nog die de kaap van de 100 bereikt hebben. Ik zit er nu zelfs nog pal op, en de baby + placenta + alle vocht is al weg! O help! en ja, ook ik woog voor alle behandelingen 65 kg....
En dan hoopt een mens nog om bv te geven (staat erom bekend dat je dan rapper je kilo's kwijt speelt) maar nee hoor, dat lukt dan nog niet ook. aaaarggghhh :oops:

@Phoebe: persoonlijk vond ik die monitor niet echt nuttig. Ze checken de hartslag van je baby, de eventuele harde buiken, je bloeddruk , en of je al dan niet eiwitten in je urine hebt (ev zwangerschapsvergiftiging). Het enige nuttige vond ik dat ze checken of je al opening hebt (wel pijnlijk dat checken). Voor de rest vooral tijdverspilling...

Succes nog dames. Ik ben benieuwd wie de volgende is die bevalt.... :wink:
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

jackie

Bericht door jackie » 24 maart 2016, 22:59

Aaah Emeltje, ik vond het precies inderdaad al veel :D

@phoebe kriekentaart...dju nu krijg ik ook goesting :wink:
Ja procrastinatie, ik vind dat een geweldig woord. En ik ben er een grote beoefenaar van :lol:
Txs voor de tip van de druppeltjes. Hoop dat het inderdaad kan helpen want er moet veel af. Maar 2 zomers geleden heb ik verplicht een aantal maanden pauze id behandelingen moeten doen en toen was ik op 3 maand 10 kg kwijt (die er bij de volgende behandeling wel ongeveer helemaal terug bij kwam) dus ik denk dat er toch wel wat af zal kunnen. Met 30 kg ga ik al heel blij zijn :D . Maar bon dat zijn zorgen voor later.

@lieze alé dan zijn we lotgenoten in de kilostrijd :)
Bij mij hebben ze nog nooit gecheckt of ik al opening heb, maar ik ben nog maar 37,5week dus ligt misschien daaraan.

Afspraak bij de gyn was ok, ze wordt al geschat op 3,2kg. Bloeddruk nog steeds wat aan hoge kant. Ik moet stoppen met de Asaflow die ik neem dus volgende week woensdag terug naar het ziekenhuis voor monitor, bloeddruk en eiwitten in urine. Als mijn bloeddruk nog ok is, mag ik een weekje wachten voor volgende afspraak. Anders moeten ze inleiden, maar ik hoop dat dat voorlopig niet nodig zal zijn.
Heb wel positief getest voor streptokokken dus ik moet antibiotica krijgen tijdens de bevalling :roll:

Plaats reactie