Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
jackie

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 11 april 2016, 21:23

Oh Bluepixie, zo fijn dat het allemaal goed loopt! Ook de BV, hihihi Niet gedacht dat je veel topjes nodig zou hebben, kan me zo moeilijk inbeelden hoe dat allemaal gaat zijn. Maar ik kijk er keihard naar uit, hoop dat het bij mij ook vlot lukt.
Goed dat Vic geen pijn heeft van het terug geven, alleen jouw was moet nu wel gigantisch zijn met minstens 3 pijamas per dag, amai :shock: . Ocharme dat hij verkouden is, hoop dat de druppeltjes helpen. Geef hem maar een knuffel van ons.

Hier is de due date dus bijna voorbij, ze zal dus officieel 'te laat' geboren worden.
Hopelijk niet te lang wachten.
@emeltje mijn gyn wil 1 week - max 10 dagen wachten, maar als het kan wil ik liefst het inleiden vermijden.
Enfin we zien wel.

Vandaag wel triest nieuws want ik heb Dune (mijn 16-jarige kat) deze namiddag dan toch maar laten inslapen :cry: :( . Voor haar leek het mij het beste wat ik kon doen want het werd met de dag slechter, maar ik vond het zo een moeilijke beslissing om te nemen en het maakt mij heel verdrietig. Na 16 jaar samen is het raar dat ze er niet meer is. Hopelijk is er morgen of de volgende dagen beter nieuws.
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Emeltje

Bericht door Emeltje » 11 april 2016, 22:01

Blue pixie,
Blij dat de borstvoeding vlot verloopt. Hopelijk is jullie manneke snel beter.
En inderdaad dat gevoel als je je kindje voor de eerste keer ziet... ik zou wel 100 keer willen bevallen gewoon om dat gevoel iedere keer te herbeleven...

oh jackie, echt pijnlijk afscheid te moeten nemen van een huisdier, hier hoop ik dat mijn beestjes nog lang bij ons mogen blijven... moet een heel moeilijke beslissing geweest zijn inderdaad. Dikke knuffel
Hopelijk laat jullie bubbelke niet te lang meer op zich wachten!!! Hier laten ze je normaal ook max. 10 dagen overtijd gaan... maar 10 dagen is bij mij in het weekend, als alles goed blijft vraag ik toch om tot 2 mei te wachten want wil liever ook niet ingeleid worden. Nu we zien wel :wink:

Vanavond op controle geweest, bubbels doet het prima, bloeddruk nog perfect, de 25 ste terug op controle en monitor, ben dan al 40 weken plus 5 dagen... Volgens mijn dokter haal ik die datum met gemak (zoals het er nu uit ziet) ookal ben ik uitgerekend voor de 20 ste. We wachten vol (on)geduld :P
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

Phoebe

Bericht door Phoebe » 12 april 2016, 13:27

@BluePixie: zo zalig om te lezen over de eerste stapjes die Vic in het leven zet! Wel zielig van zijn verkoudheid, zou er ook onzeker bij worden... Wat je zegt over die hormonen als hij huilt, ik heb me zelf al keihard moeten inhouden om niet mee te wenen toen ik mijn nichtje de eerste keer fel hoorde wenen vorig jaar, en toen had ik helemaal nog geen last van mijn hormonen! Lijkt me dus gewoon helemaal normaal :) (niet dat ikzelf nu ineens de maatstaf ben voor alles wat normaal is... :wink: ) En ik herinner mij ook een keer dat mijn broer per ongeluk met iets tegen haar voorhoofdje gebotst was (eigenlijk was ze er zelf tegen gebotst, want dat hoofd staat nog niet "stabiel" en wiebelt de hele tijd) en toen waren we allebei zo ongeveer aan het meewenen, en mijn broer had heus geen last van zijn hormonen :wink: Ze zijn gewoon zodanig schattig en kwetsbaar en we moeten er allemaal heel erg aan wennen dat we ze met de grote boze wereld moeten laten kennismaken denk ik... Lijkt me écht geen makkelijke opdracht...

@Jackie: ooh da's echt superjammer van je kat! Helaas moeten ze allemaal ooit eens gaan, maar dat is echt een gegeven dat we allemaal het liefste zouden wissen uit het bestandje "huisdieren houden", als je begrijpt wat ik bedoel... Wat een vreselijk moment ook, net nu je enige dochter alle momenten geboren kan worden... Sterkte!

@Emeltje: ik vraag me ook héél erg af hoe ik dat moment ga beleven als ik hem/haar de eerste keer mag vasthouden. Da's zo'n moment waarop ik altijd begin te wenen als ik dat op TV zie ofzo, maar kan me inbeelden dat het toch nog anders is als je het zelf meemaakt. Mijn schoonzus en broer zeiden dat ze eerder een soort enorme verbazing hadden en precies verbijsterd waren dat er een échte baby uitgekomen was... :D

Hier wordt het bekken erger met de dag, maar voor de rest blijft alles draaglijk. Moet idd gewoon zien dat ik me rustig houd... Nu gaan jullie mij waarschijnlijk héél raar vinden, maar ik heb een paar dagen geleden zelf proberen voelen aan mijn baarmoederhals. In het begin vond ik het heel moeilijk om uit te vissen waar ik nu precies aankwam, maar heb nu al af en toe eens gevoeld en ik voel een relatief harde BMhals met in het midden de slijmprop, dus nog geen opening :) Wel handig als je zelf kan voelen! Al is een houding vinden om er aan te kunnen echt niet vanzelfsprekend :wink:
Ik was een paar dagen geleden nog héél ongeduldig, maar heb precies toch wat rust gevonden in het idee dat baby nog wel even veilig mag blijven zitten, dat ik geen zin heb om iets te forceren. Als het eruit wil zal het er wel uit komen :wink:
Morgen proberen we nog een laatste fotoshoot te doen van de buik, hebben al een paar mooie foto's van de vorige keer, maar wil nog iets beter op de details letten... (nagels geknipt en proper, vlak ervoor een warm bad of douche zodat ik eventjes geen "kottekes" meer op mijn buik heb, enz, maar zal er vooral van afhangen hoeveel geduld mijn man gaan hebben... :mrgreen:

jackie

Bericht door jackie » 12 april 2016, 14:06

@emeltje laten we hopen dat we niet meer té lang moeten wachten he. Geduldig wachten wordt steeds moeilijker ...

@phoebe haha geweldig dat je zelf aan je bmhals kan voelen. Ik zou dat ook wel eens willen proberen, ga eens zien of ik een positie vind waarin dat kan :wink:
Sterkte met de bekkenbodem!!

Afscheid nemen van een huisdier dat je al 16 jaar hebt is moeilijk, maar in mijn hart voelt het juist aan, ze kan nu vanuit de kattenhemel over ons waken. Mijn andere kat zoekt haar momenteel nog wel, dan breekt mijn hart telkens wat. Maar ik geef hem extra aandacht en knuffels.

Amai vandaag tot de middag geslapen!! Veel wakker geweest tot 5u en dan gewoon nog bijna 7uur verder geslapen. Wat een zaligheid. Misschien is dat nog een cadeautje van de natuur om mij nog even te laten rusten voor de bevalling. Laat ze NU maar komen, die dochter van mij :D
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 12 april 2016, 21:26

@Jackie: zou wel fantastisch zijn, kunnen bevallen zo lekker uitgeslapen! Ik denk 's avonds als ik in mijn bed kruip dikwijls: "hopelijk beginnen die weeën nu niet, want ik ben moeeeeee" :wink:
Enkele tips bij het voelen: enkel middelvinger gebruiken en op hurken proberen zitten of alleszins met benen opgetrokken.
Mja wat betreft je kat, kan me wel voorstellen dat het een grote troost is dat ze 16 jaar geworden is en dus een fantastisch leven gehad heeft. Heb dat zelf nog maar 1x meegemaakt, eentje die "op natuurlijke wijze" op gevorderde leeftijd vertrokken is, da's toch wel makkelijker te aanvaarden en te verwerken dan vergiftiging of overreden worden ofzo. Waarmee ik natuurlijk het verdriet dat je nu hebt niet wil minimaliseren! Altijd zo zielig om de andere dieren te zien zoeken... Maar gelukkig zijn die daar meestal snel over... Anyway, binnenkort krijg je héél veel afleiding! :wink:

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 12 april 2016, 22:18

Hello!!
Amai wat een vlotte bevalling lees ik hier. Geen epidurale gevraagd omdat je per se zonder wilde bevallen of gewoon omdat het zodanig rap ging?

Hier nog exact 2 weken voor uitgerekende datum.. Gisteren op controle geweest en niet gekeken naar opening(2 weken geleden wel en toen nog niets). Hij vroeg of ik al weeen had maar denk het niet, hoe moet ik dat nu weten? Ik voel vanalles maar of er daar een wee tussenzit;-) soms zo wel wat krampen en denk vandaag de eerste pijnlijk harde buik gehad. Dacht toch wel efkes dat van dat was en dat dat dan toch een wee was... Moet nig deze week werken en dan hoop ik nog minstens paar dagen op mijn gemak thuis te zijn en te kunnen rusten, of dingen regelen die er nu nog niet van gekomen zijn, etc.. Maar t frustrerendste is dat het niet voorspelbaar is he!
Ik heb wel last om naar toilet(groot;-)) te gaan.. Heb t gevoel dat alles al open ligt daar en ben bang voor "blijvende schade":-( nog iemand last down under vooraleer ze al bevallen zijn?? Denk dan nog liever bekkeninstabiliteit :D
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Phoebe

Bericht door Phoebe » 13 april 2016, 17:41

@Uiltjes: denk als je een wee hebt dat je het écht wel zal weten... :wink: Hoewel ik ook écht al verhalen heb gehoord van vrouwen die niet doorhadden dat ze aan het bevallen waren :D
Die héle harde buiken, die heb ik de laatste tijd ook enorm veel, maar ze doen nog nét geen pijn. Is alleen héél onaangenaam, alsof dat doortrekt tot in mijn borstkas en mijn hoofd, krijg dan ineens zo'n druk. Zou dat ermee te maken kunnen hebben dat er een bloedvat ofzo afgekneld wordt en mijn bloed dus ff opgestapeld wordt naar boven toe? Het voelt alleszins zo... echt niet aangenaam.
Snap nu wel niet zo goed wat je bedoelt met moeilijk naar groot toilet gaan en het gevoel alsof alles open ligt, dan hebben we het toch over 2 verschillende "uitwegen"? :wink: Of houdt dat geen verband met elkaar? Ik ga hier behoorlijk vlot naar toilet, is alsof die harde buiken alles doen schuiven! Voor de rest heb ik ook 't gevoel dat ik "open lig". Mss een beetje raar om zeggen, maar mijn ene schaamlip is al weken heel erg opgezwollen, en dat kan serieus ambetant zijn! Verder heb ik ook wel veel meer jeuk enzo en is alles supergevoelig. Heb er eigenlijk nog niet bij stilgestaan of dat wel zal wegtrekken na de bevalling, maar ik ga er van uit van wel :) Wat die bekkeninstabiliteit betreft, ik wil ze jou wel eens lenen voor een dagje hoor... :wink:

jackie

Bericht door jackie » 13 april 2016, 20:56

@uiltjes @phoebe bij mij is het downunder ook wat anders dan normaal :roll:
Ik moet keivaak naar het groot toilet (zo 4 a 5 keer per dag), gelukkig geen constipatie, ik denk dat de harde buiken ook mijn darmen keihard doen werken. Maar ook al is het geen constipatie, het begint daar wel serieus wat pijnlijk te worden als je zo vaak moet gaan. Soms heb ik zelfs wat bloed bij het afvegen. En ik heb ook gezwollen schaamlippen maar die zijn gelukkig niet pijnlijk.
Uiltjes, het zou kunnen dat je aambeien hebt en dat kan naar 't schijnt echt super pijnlijk zijn. Misschien moet je dat eens aan jouw dokter vragen?

Voor de rest heb ik ook wel veel last van heel harde buiken maar ze doen geen pijn, kan inderdaad soms wel mega onhandig zijn en een ambetant gevoel. Het zou inderdaad wel kunnen he Phoebe dat het bij jou een zenuw of een bloedvat afknelt.
En intussen is dag2 overtijd bijna voorbij. Ik weet dat het perfect normaal is dat ze later kan komen maar ik word nu wel echt ongeduldig :roll: .
Morgen middag naar de gyn, we zullen zien wat hij zegt. Hij heeft bij mij nog geen enkele keer gecheckt of ik al opening had. Maar heb zelf ook eens gevoeld en het lijkt daar allemaal nog potdicht :wink:
pffff ik wil gewoon bevallen en mijn dochter in mijn armen houden. En eindelijk haar naam aan iedereen kunnen vertellen ... Haar 'werknaam' is Germaine maar nu wil ik haar echt naam wel kunnen gebruiken :lol:

Emeltje

Bericht door Emeltje » 13 april 2016, 22:11

Hey dames

Even over dat grote toilet... De meerderheid van de zwangere vrouwen moet vaker naar het grote toilet.
Je lichaam bereid zich voor op de bevalling en de darmen legen hoort hier bij...
Hopelijk is dit voor jou een teken dat het nu helemaal niet lang meer gaat duren Jackie
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 13 april 2016, 22:37

Ja, den anderen uitweg;-) geen constipatie, denk ook aambeien ofzo, weet het niet. Maar zou het eens moeten vragen aan dokter idd. Hoewel ik nu niet sta te springen om daar veel vragen over te stellen.. Iemand ervaring mee?
Mijn schaamlippen ook gezwollen hoor maar denk dat dat allemaal door de druk is die alles wat openzet;-) dokter vraagt elke keer of ik al weeen heb maar zeg dan telkens dat ik het niet weet. Schijnt idd dat je dat wel duidelijk voelt maar een collega zei ook dat ze dat niet doorhad en dacht dat haar darmen wat raar deden. Ik denk dat het afhangt van persoon tot persoon..
Spannend wie hier de volgende zal zijn, toi toi toi he!!! :)
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

lieze81

Bericht door lieze81 » 14 april 2016, 12:14

ik kom telkens piepen om te zien of er al een volgend iemand is bevallen... maar het blijft stil.. spannend! :wink:
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Phoebe

Bericht door Phoebe » 14 april 2016, 19:16

@Jackie: hoezo werknaam?? waarom niet écht Germaine?? ;) Gevraagd aan gyn vandaag vanwaar de druk in mijn borstkas en hoofd komt en ze dacht idd ook aan meer bloed in de aderen daar omdat het op dat moment naar boven "geperst" wordt door mijn buik...

@Emeltje: dat darmen ledigen heb ik toch al een paar weken... Dus denk niet dat dat echt een direct voorbode is, althans niet in mijn geval... ;)

@Uiltjes: zullen dan idd waarschijnlijk aambeien zijn, maar goed nieuws, die zijn normaalgezien snel terug weg na je bevalling. Komt doordat de baby de aders die naar boven lopen een beetje afduwt, waardoor er meer druk ontstaat daar onderaan en er dus aambeien kunnen ontstaan... Heb ik vroeger ook last van gehad, is idd héél vervelend, maar raar maar waar, momenteel geen last van :)

Vandaag langsgeweest op school om stage volgend jaar te bespreken. Ik mag starten 3 oktober pas, in 't kliniek hier nog geen kilometer verder, op de dienst waar ik vorig jaar ook stage gedaan heb en ik mag daguren doen!! Daarna 9w stage in psychiatrie in Velzeke, daar begint de vroegdienst pas om 7u dus moet haalbaar zijn dan met onthaalmoeder...
Vanmiddag gynaecologe gezien: die had medelijden met mij en stelde voor om de bevalling in te leiden. Zag dat echter niet echt zitten, liever op de natuurlijke manier... Zeker aangezien ik negatief getest heb op streptokokken en dus in principe nog steeds onder water mag bevallen... Aangezien alles nog steeds helemaal dicht zit zou ik bij inleiden ook meer kans hebben op keizersnede of zuignap dus ik wacht nog even geduldig af... Nu zag ik wel dat ik bruine afscheiding heb, zou dat door het toucheren zijn?

jackie

Bericht door jackie » 14 april 2016, 20:33

@emeltje @phoebe bij mij ook al een paar weken dat mijn darmen op volle toeren draaien dus het zal voorlopig nog geen teken zijn dat ze eraan komt.

@phoebe fijne vooruitzichten voor jouw stages, dat is al een opluchting he, dan moet je daar niet ongerust over zijn.

Ik ben vandaag ook naar de gyn geweest, half uurtje aan de monitor gelegen, echo gehad en gyn heeft ook getoucheerd, zit aan 1cm en hij heeft die wat 'open geduwd' @phoebe ik heb nu ook bruine afscheiding en soms zelfs wat rozig. Hij had mij gezegd dat ik daardoor wel wat bloeding kon hebben, dus dat is blijkbaar helemaal normaal, zolang het geen zware bloeding is zoals bij ongesteldheid moest ik mij niet ongerust maken.
Baby Germaine :lol: wordt intussen op 3,9kg geschat. En we gaan ze volgende week inleiden :roll: .
Ik moet dinsdag avond 19/4 binnen, dan gaan ze een ballonnetje steken en mij prepidil gel geven. En dan hoopt mijn gyn dat ik de 20ste ergens in de namiddag bevallen ben. Ik hoop wel nog steeds keihard dat ze tegen dan toch natuurlijk geboren is, vind het toch maar eng om alles te forceren.

Ik heb wel tegen iedereen gezegd dat ze mij pas de 21e gaan inleiden, ik word namelijk heel erg ambetant van al de mensen die mij constant vragen of ze nog niet geboren is :evil: Ik weet dat het uit goede bedoeling is, maar ik kan er echt niet tegen, ik zou heel grof willen antwoorden dat ze mij gerust moeten laten (wat ik uiteraard niet doe :wink: ). Ik vermoed dat het aan mijn hormonen ligt, maar echt, ik word daar zo nijdig van, heel vervelend :roll:
En zo is het nog een beetje een verrassing als ze de 20e wordt geboren :D
Ben blij dat ik mijn hart hier even kan luchten op het forum :wink:

Phoebe

Bericht door Phoebe » 15 april 2016, 9:19

@Jackie: wat bedoel je met een ballonnetje steken? En wat is die prepidil gel? Ik weet echt nix van inleiden, wat de mogelijkheden zijn enz. Na een rotslechte nacht (nog slechts 1 positie om pijnloos te liggen 's nachts) word ik nu ook wel héél ambetant. 't Is zo dubbel dat de gyn de mogelijkheid gegeven heeft om in te leiden en dat ik het nu mezelf een beetje aandoe dat ik nog steeds aan het afzien ben, maar anderzijds wil ik de baby niet "ambeteren" en wil ik al zeker geen keizersnede of een moeilijke bevalling. Vandaag ben ik jarig en kreeg vanmorgen al een berichtje van mijn tante met verjaardagswensen en "succes met de bevalling!" En opeens werd ik er ook ambetant van :mrgreen: Gisteren begreep ik nog niet goed waar jij zo ambetant van werd maar vandaag kan ik het me levendig inbeelden! :wink:

jackie

Bericht door jackie » 15 april 2016, 9:58

@phoebe ik begrijp jouw dilemma perfect, ik wil ook liever een natuurlijke bevalling maar ergens heeft de idee dat ik nu een uiterste datum heb, mij wel wat rust gegeven.
En hier ook een verschrikkelijke nacht gehad, bij mij door zware reflux tot 5u s ochtends en niets hielp :twisted: , en dan denk ik,toch meer en meer:'laat ze maar komen, het kan me niet schelen hoe :roll: '
Gyn heeft mij uitgelegd dat ze een klein ballonnetje inbrengen net voor de ingang van de bmhals. Die wordt een beetje met vocht gevuld en de bm vindt dat niet tof en gaat beginnen werken om die eruit te krijgen. Als je dan ong 3cm opening hebt valt die eruit. De gel zou dan de bmhals al wat verweekt moeten hebben.
En dan zouden ze mijn vliezen breken en echte weeenopwekkers geven als mijn lichaam het niet vanzelf overneemt.

Gelukkige verjaardag trouwens!! En hihihi, ja ze kunnen soms allemaal de boom in met hun vragen en wensen rond de bevalling (al is het uiteraard allemaal goed bedoeld :wink: )

Plaats reactie