Bevallen maart - april 2016
-
Phoebe
Re: Bevallen maart - april 2016
Ooh Jackie & BluePixie supererg wat ik ga zeggen maar ik ben echt blij dat het bij mij niet alleen is. Vannacht van 2u tot 4u30 opgezeten met gigakrampen. Vandaag nr osteopaat geweest en die zei dat hij fysieke blokkades heeft door te weinig plaats te hebben in mijn buik en chemische schade aan zijn darmen door gaviscon tijdens zwangerschap (gyn zei nochtans: "drink maar van de fles" , maar is blijkbaar superslecht!), door weeënopwekkers tijdens bevalling en inslikken van vruchtwater tijdens bevalling. Ga nu snel nog beetje bijslapen, later meer hierover 
-
jackie
Woow Phoebe dat is wel straf van die Gaviscon, ik mocht dat ook zoveel nemen als ik wou
Ik heb wel vooral Riopan genomen maar dat zal wel hetzelfde zijn. En heb keiveel weeënopwekkers gekregen tijdens mijn bevalling
+ om de 4 uur antibiotica, in totaal 5 baxters peniciline en dat is sowieso al slecht voor de darmen
. Ocharme zou ze daardoor zoveel afzien? Ik heb veel vertrouwen in osteopathen, die weten meestal wel de juiste dingen. Ik ga toch ook eens naar de mijne gaan met haar, moet toch sowieso voor mij gaan want sinds Lily-Denise geboren is heb ik keiveel hoge rugpijn.
Mijn poppemie slaapt momenteel in een draagdoek terwijl ik in de zetel zit. Mocht dat maar kunnen helpen om straks goed te slapen ....
Oh trouwens koud water met zakje venkelthee geprobeerd en dat is wel lekker. Ik hou ook niet van anijs @bluepixie maar zo is het wel te drinken
Mijn poppemie slaapt momenteel in een draagdoek terwijl ik in de zetel zit. Mocht dat maar kunnen helpen om straks goed te slapen ....
Oh trouwens koud water met zakje venkelthee geprobeerd en dat is wel lekker. Ik hou ook niet van anijs @bluepixie maar zo is het wel te drinken
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.
-
doorzetter
Ik heb ook heel veel gaviscon genomen toen ik zwanger was, is ook het eerste wat ik daar van hoor. Xander heeft nauwelijks last van krampen gehad, dus bij hem heeft het allesinds geen effect gehad.
-
lieze81
jackie: laad je de foto op via je gsm of via de pc? Want op de pc staat er normaal gezien 'paint', en daarmee kan je heel makkelijk je foto's verkleinen. Als je ze dan opnieuw oplaadt zou de foto moeten zichtbaar zijn.
Via de gsm weet ik het ook niet...
Via de gsm weet ik het ook niet...
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!
-
BluePixie
Straf van die gaviscon! Hier zei de osteopaat wel dat gaviscon/zantac bij baby's darmkrampen kan veroorzaken (dus als ze het zelf krijgen tegen reflux).
Ik las nog dit over vocht geven tijdens warm weer: http://boobs-n-burps.be/water-komt-later
Ik las nog dit over vocht geven tijdens warm weer: http://boobs-n-burps.be/water-komt-later
.oOo. Dream a little dream .oOo.
IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3
IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3
-
Phoebe
Nja het zou het darmslijmvlies aantasten. Als je natuurlijk de combinatie van meerdere factoren hebt (vruchtwater + gaviscon + evt andere medicatie + weeënopwekkers + een gevoelig kindje) zal dat waarschijnlijk anders uitdraaien dan wanneer je enkel gaviscon genomen hebt...
Gisteren zijn wij met hem dus naar de osteopaat geweest, daarna even bij mijn ouders en dan hem gaan tonen aan grootmoeder. Ik denk dat hij helemaal overprikkeld was (hij sliep nochtans het meeste van de tijd) want gisteravond is hij beginnen krijsen om 21u en pas gestopt om 1u30 ofzo. Mijn man kon het opdenduur niet meer aan, raar maar waar was ik nu zelf degene die er het meest rustig onder bleef. Gelukkig heeft hij dan wel voor 1x na de voeding om half 3 niét gehuild en onmiddellijk doorgeslapen...
Gisteren zijn wij met hem dus naar de osteopaat geweest, daarna even bij mijn ouders en dan hem gaan tonen aan grootmoeder. Ik denk dat hij helemaal overprikkeld was (hij sliep nochtans het meeste van de tijd) want gisteravond is hij beginnen krijsen om 21u en pas gestopt om 1u30 ofzo. Mijn man kon het opdenduur niet meer aan, raar maar waar was ik nu zelf degene die er het meest rustig onder bleef. Gelukkig heeft hij dan wel voor 1x na de voeding om half 3 niét gehuild en onmiddellijk doorgeslapen...
-
ilse86
Een ander vraagje: wat doen jullie je kindje aan met dit weer? Ik zit hier nog met een body met lange mouwen, lange broek en truitje met lange mouwen. Gaan jullie al naar buiten met blote babybenen/blote babyarmen?
-
Phoebe
Hier al dagen enkel body met blote armen en benen. Naar buiten is in maxi cosi in trappelzak, zijn armen mogen soms bloot uit de wind maar wel uit de zon hier
-
jackie
Hier body met lange mouwen en licht katoenen jeans salopetteje zonder mouwen over. Maar heb geen trappelzak, buiten is in haar wipstoel of in de kinderwagen met dekentje over haar, uit de wind en uit de zon. Binnen meestal enkel body ... Nog steeds 26graden hier
Heb 25/5 afspraak bij osteopate zowel voor haar als voor mij, ben benieuwd.
Ben vandaag pasfoto's van haar gaan laten maken want ik ga in de zomer naar Frankrijk en dan heb ik een kids ID nodig voor haar. Het is goed gelukt, amai nooit gedacht dat het zo vlot zou gaan! Wel super schattig
Heb 25/5 afspraak bij osteopate zowel voor haar als voor mij, ben benieuwd.
Ben vandaag pasfoto's van haar gaan laten maken want ik ga in de zomer naar Frankrijk en dan heb ik een kids ID nodig voor haar. Het is goed gelukt, amai nooit gedacht dat het zo vlot zou gaan! Wel super schattig
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.
-
Phoebe
Zalige nacht gehad!!!!!!! Om 9u45 laatste voeding en dan is hij zonder klagen nr bed gegaan (zijn eigen bedje!). Dan om 00u30 volgende voeding en zonder huilen nr zijn eigen bed. om 3u30 nog eens gevoed en dan heeft hij wel wat krampjes gehad tot 4u30 maar heb hem dan bij ons gelegd. Om 7u30 was het mijn man zijn beurt om de afgekolfde fles te geven dus heb ik nu net tot 10u kunnen slapen!!!!!!!!!! Met zo'n braaf ventje zit je direct op je roze wolk!
Nu ist echt hopen dat het zo blijft! Hij had nog wel zijn krampmoment gisteravond tss 19u en 21u maar als het enkel dan is, dan teken ik!
@Jackie: ik streelde hem altijd over zijn kaak, maar heb vannacht ook eens zijn voorhoofd geprobeerd en het werkt precies hypnotiserend! Zo zalig! Zijn oogjes vallen onmiddellijk dicht als hij geen pijn heeft.
Vliegen die kilo's er bij jullie ook zo snel af? Nog 2,5kg van de 20 te gaan en zit terug op mijn gewicht! Da's 17kg op 16dagen!
@Jackie: ik streelde hem altijd over zijn kaak, maar heb vannacht ook eens zijn voorhoofd geprobeerd en het werkt precies hypnotiserend! Zo zalig! Zijn oogjes vallen onmiddellijk dicht als hij geen pijn heeft.
Vliegen die kilo's er bij jullie ook zo snel af? Nog 2,5kg van de 20 te gaan en zit terug op mijn gewicht! Da's 17kg op 16dagen!
-
jackie
Oh super Phoebe, wat een zalige nacht inderdaad!!
En blij dat het strelen op het voorhoofd werkt, ik denk dat het inderdaad wat hypnotiseert
en door het feit dat je met hand of vingers zo wat voor de ogen passeert denk ik dat het ook wat reflexmatig is dat de ogen toevallen.
Wij zijn serieus aan het luieren vandaag
Gisteren ben ik 's avonds van 19u15 tot 22u15 weg gegaan om te gaan eten met vriendinnen. Had melk gekolfd en mama heeft die gegeven. Amai ik miste Lily-Denise al keihard na 3u!!!
Toen ik thuis kwam was het krampjes uur. Heeft tot ong 23u30 geduurd. Dan heeft ze nog gedronken en tegen 1u vielen we in slaap. Om 7u15 ben ik wakker geworden, om 7u30 heeft ze terug gedronken, om 8u30 allebei terug in slaap en nu is het al voorbij 11u30, ik ben net wakker en zij slaapt nog keihard...k ga ze wakker moeten maken
Acht het is toch wat koud buiten, dus we maken er een pijama-dag van...
En ja die kilos...bij mij is er nu 18kg af in 3 weken! Waarvan ong 16 van mijn zwangerschap. Nu lijkt het wel te stabiliseren. Maar er moet nog 20kg af van de hormonen...dat zal voor veel later zijn want dieet tijdens de BV mag niet als ik mij niet vergis?
En blij dat het strelen op het voorhoofd werkt, ik denk dat het inderdaad wat hypnotiseert
Wij zijn serieus aan het luieren vandaag
Gisteren ben ik 's avonds van 19u15 tot 22u15 weg gegaan om te gaan eten met vriendinnen. Had melk gekolfd en mama heeft die gegeven. Amai ik miste Lily-Denise al keihard na 3u!!!
Toen ik thuis kwam was het krampjes uur. Heeft tot ong 23u30 geduurd. Dan heeft ze nog gedronken en tegen 1u vielen we in slaap. Om 7u15 ben ik wakker geworden, om 7u30 heeft ze terug gedronken, om 8u30 allebei terug in slaap en nu is het al voorbij 11u30, ik ben net wakker en zij slaapt nog keihard...k ga ze wakker moeten maken
Acht het is toch wat koud buiten, dus we maken er een pijama-dag van...
En ja die kilos...bij mij is er nu 18kg af in 3 weken! Waarvan ong 16 van mijn zwangerschap. Nu lijkt het wel te stabiliseren. Maar er moet nog 20kg af van de hormonen...dat zal voor veel later zijn want dieet tijdens de BV mag niet als ik mij niet vergis?
-
Phoebe
@Jackie: diëten tijdens BV raden ze idd af, maarv hier gebeurt het automatisch doordat hij steeds weent als we eten, dan krijg ik geen hap meer binnen 
Jouw meisje slaapt al 7u aan een stuk door?? Doet ze dat veel? En vanaf wanneer "mag" dat dan? Want ze adviseren toch maar 6u tussen voedingen 1x/nacht? Maar die richtlijnen zullen wel veranderen zeker naarmate ze groeien...
Jouw meisje slaapt al 7u aan een stuk door?? Doet ze dat veel? En vanaf wanneer "mag" dat dan? Want ze adviseren toch maar 6u tussen voedingen 1x/nacht? Maar die richtlijnen zullen wel veranderen zeker naarmate ze groeien...
-
ilse86
Amaai 7 uur! Daar kan ik enkel maar van dromen! Zalig!
Hier gaan de kilo's er toch niet zo snel af. Al 10 kilo eraf maar er moeten er nog 12 af. Maar dat is voor september. Grtz!
Hier gaan de kilo's er toch niet zo snel af. Al 10 kilo eraf maar er moeten er nog 12 af. Maar dat is voor september. Grtz!
-
jackie
Ja ze slaapt veel mijn meisje, ze is nu weer aan het slapen en het is 4u geleden dat ze nog at. Ik weet dan nooit wat doen, moet ik haar wakker maken of wacht ik nog even. Tijdens de dag probeer ik haar toch wel wakker te maken, maar 's nachts laat ik ze 1x volledig doorslapen en dan slaapt ze tussen de 5 en 7uur. Zolang ze blijft bijkomen, was het volgens de pediater geen probleem.
Ze had natuurlijk al een serieus gewicht bij haar geboorte en ze eet meestal wel lang (ong 45 min) dus ik denk dat ze elke keer wel veel eet. Als ze is blijven aankomen zoals de eerste dagen, dan weegt ze nu ong 4kg580. Maar ze wordt pas volgende week terug gewogen, ik hoop dat het dan in orde is. Ik maak mij daar soms toch wel wat zorgen over (dat ze zo weinig om eten vraagt).
Maar ze lijkt gelukkig en is echt super braaf dus dan denk ik dat als het niet genoeg zou zijn voor haar, dat ze het zou laten weten. Of ben ik daar helemaal verkeerd in?
Ze had natuurlijk al een serieus gewicht bij haar geboorte en ze eet meestal wel lang (ong 45 min) dus ik denk dat ze elke keer wel veel eet. Als ze is blijven aankomen zoals de eerste dagen, dan weegt ze nu ong 4kg580. Maar ze wordt pas volgende week terug gewogen, ik hoop dat het dan in orde is. Ik maak mij daar soms toch wel wat zorgen over (dat ze zo weinig om eten vraagt).
Maar ze lijkt gelukkig en is echt super braaf dus dan denk ik dat als het niet genoeg zou zijn voor haar, dat ze het zou laten weten. Of ben ik daar helemaal verkeerd in?
-
Phoebe
Amai 45min!!! Hier 15 à 20 min. En zijn gewicht is helemaal ok! Ik ben er van overtuigd dat dat bij jou ook goed zit, anders zou je ze wel horen moest ze honger hebben... Elk kind is anders en die regeltjes zijn maar gemaakt zodat het werkt voor het merendeel van de kinderen... In het begin dronk Gust ook maar om de 4u à 4,5u, mijn vroedvrouw maakte zich ook al zorgen maar hij komt supergoed bij!
Ondertussen nog steeds geen darmcrisis gehad vandaag, we hopen zo hard dat het uitblijft... En hopen op een rustige nacht!
Ondertussen nog steeds geen darmcrisis gehad vandaag, we hopen zo hard dat het uitblijft... En hopen op een rustige nacht!