Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
BluePixie

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 30 mei 2016, 19:04

Ooooh Jackie! Zo schattig zeg! *smelt* Hier vult Vic ook 's nachts zijn pamper, maar als ze de rest van de dag genoeg plasluiers heeft zal het wel geen kwaad kunnen zeker? Hier trouwens al altijd zeer vloeibare kaka met veel lawaai, en soms ook explosies tot buiten de pamper. Iedereen zegt me dat dat wel normaal is, ik zou er niet mee inzitten ;)

@Uiltjes: mooie opbrengst ;) moedermelk moet je altijd au bain marie warmen. Ik warm gewoon een kan water op en leg het zakje erin. Dat gazt heel snel, zeker als je je zakjes platlegt als je ze invriest. Wel oppassen dat het niet te warm xordt, ik gebruik geen kokend water.

@Phoebe: awel ja, dacht ook dat warmte goed was. Echt niet leuk om me constant te moeten afvragen of ik wel nog melk genoeg heb.. Ik zal morgen eens naar de vroedvrouw bellen.

Hier is de nacht minder goed gegaan.. De vorige nacht hebben we hem in zijn bedje gelegd, en dat is gelukt! Vannacht weer geprobeerd, met minder succes... Twee keer na 2 uur wakker om te willen eten, de tweede keer klaarwakker en echt niet meer willen slapen. Uiteindelijk was het enige wat hielp om hem op mijn arm te nemen, en zo heeft hij dan toch 4 uur geslapen... Voor mij was het een korte nacht!
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 30 mei 2016, 19:37

Wat een cutieeeeeeeee!!!!
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 30 mei 2016, 19:40

@bluepixie dus je bedoelt laten ontdooien in warm water en dan direct geven?
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

jackie

Bericht door jackie » 30 mei 2016, 21:56

@uiltje ik moest in het ziekenhuis ook mijn flesjes in warm water opwarmen.
Zeker NIET in de microgolfoven.
Ik doe dat nu ook elke avond om de afgekolfde melk om te warmen, gewoon warm water uit de kraan in een tas en daar de fles in.
Ik denk dat je zo ook perfect ingevroren melk kan opwarmen.
En dan denk ik inderdaad meteen geven.
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 30 mei 2016, 22:03

@Jackie: maar zeg wat een zalige foto!!!!!! Wat die diarree betreft: dat is normale BV-stoelgang hoor, no worries :wink:

@Uiltjes: reflux hoeven ze niet constant te hebben, dat zei mijn vroedvrouw alvast. Maar idd alle kindjes zullen er af en toe wel eens last van hebben. Moet je zelf een beetje aanvoelen of het ernstig is of niet volgens mij... Zo goed, 130ml! Waar is de tijd dat ik 400ml had uit 2 borsten nadat hij gedronken had... :( Nu heb ik maar heel soms een beetje extra, ik probeer mijn productie te verhogen maar dat gaat moeizaam...

Mijn vroedvrouw zei dat het stoelgangpatroon rond de groeispurt van 6 weken verandert... hebben jullie daar iets van gemerkt? Ze twijfelt of Gust zijn constipatie niet gewoon dat is ipv door de gaviscon. Vanavond had hij ook echt krampen, ook nog na zijn suppo. Zou dat er ook mee samengaan? Voordeel: met mijn wasbare luiers blijft alle stoelgang er mooi in zitten! Bij de wegwerp idd dikwijls tot op zijn rug... :mrgreen:

lieze81

Bericht door lieze81 » 30 mei 2016, 22:06

@ Jackie: wat een snoesje! :)

Voor de dames die niet genoeg melk hebben, je kan ook borstvoedingsthee en nog een ander soort zakjes kopen, om de productie te verhogen. (bij mij was het helaas al te laat, ik had niks meer, maar het bestaat wel!)
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Ster_
DVO Lid
DVO Lid

Bericht door Ster_ » 30 mei 2016, 22:32

Jackie, wat een blije meid! Otis plast ook weinig en soms niet s nachts. Is normaal! Veel babies plassen niet als ze slapen. Geen zorgen!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

ilse86

Bericht door ilse86 » 31 mei 2016, 9:36

Amaai wat een leuke foto!

@Phoebe: Stan zijn stoelgangpatroon is inderdaad ook veranderd. Hij doet soms maar 1 keer in de 6 dagen kakka. Ik denk dat het samenhangt met het feit dat je minder melk hebt. De hoeveelheid en de samenstelling van je melk is nu perfect op je baby afgesteld. Hij heeft nu minder afval en moet minder kakka doen.

ilse86

Bericht door ilse86 » 31 mei 2016, 10:34

Een vraagje: slaapt jullie baby echt uren aan een stuk door of wordt die af en toe wakker? Stan wordt soms wakker, weent dan eventjes, ik geef hem dan zijn tutje stop hem goed in en dan slaapt hij verder. hebben jullie dat ook? Grtz

Phoebe

Bericht door Phoebe » 31 mei 2016, 14:43

@Ilse: ok bedankt! Ik bekijk het hier van dag tot dag, gisteravond had hij echt veel krampen dus toch maar suppotje gegeven, als hij geen krampen heeft en geen kaka doet laat ik het gewoon zo... BTW: die van ons is nog wat te jong om uuuuuuren door te slapen, maar hij wordt wel dikwijls wakker van een krampje, en dan geven we hem ineens eten want er is dan toch altijd al genoeg tijd tussen...

@Lieze: ik drink hier ook elke avond borstvoedingsthee! Ben vandaag bezig met een "powerkolfdag": elke voeding kolven + tussen de voedingen = om het uur à anderhalf uur kolven. Ik heb al effect op mijn productie! Krijg er nu zo'n 80cc uit per keer, dus 160cc per voeding, kan ik al eens wat opzij zetten... Maar mijn tepels amai!!!!!!!! Ga het nog even afwachten hoe stabiel hij blijft met de gaviscon enzo en dan zien om toch weer een paar keer per dag hem aan de borst te leggen ipv kolven, de helft ofzo, dan worden mijn tepels gespaard en weten we toch ook min of meer hoeveel hij binnen heeft. Eens mijn productie weer heel goed is moet ik dan niet meer bang zijn dat hij te weinig heeft gehad...

Zo, en nu ga ik nog snel een kwartiertje proberen blokken, want heb volgende week examens! Geen flauw idee hoe ik dat ga rond krijgen, maar goed... Er zijn belangrijkere dingen in de wereld, nietwaar... :wink:

jackie

Bericht door jackie » 31 mei 2016, 19:45

Wooow Phoebe nu blokken, ik zou niet weten hoe ik daar moet aan beginnen!
Mijn tepels zien ook af met het kolven... Ik durf niet teveel te kolven, ben bang voor een nieuwe borstontsteking aangezien Lily niet zo vaak drinkt.
@ilse bij mij wordt ze ook wakker, even wat 'zeuren' en dan valt ze terug in slaap.

Maar hier worden de nachten steeds korter :shock:
Vroeger rond de 6u, eergisteren 5u en gisteren 4u...zou dat ook met het 6-weken sprongetje te maken kunnen hebben? Morgen is ze 6 weken.
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 1 juni 2016, 11:01

@Jackie: idd, nu blokken... :shock: Heb al 1 blz gedaan gisteren! :wink: Heb wel al van 2 vakken een goede samenvatting doorgekregen van medestudenten, zelfs medestudenten die ik helemaal niet ken, écht zalig! Denk dat ik opviel met mijn zwangere buik op school... :wink:

Het powerkolven van gisteren heeft zijn effect gehad (vooral aan mijn tepels :wink: ), heb nu wat meer productie en dus wat meer reserve... Binnen enkele dagen wil ik toch proberen hem af en toe weer eens aan te leggen ipv te kolven... Om mijn tepels te sparen zet ik de kolf nu eerst wat zachter om te beginnen en drijf de zuigkracht geleidelijk op, dat valt echt veel beter mee dan direct op het maximum beginnen...

Heel grappig, ik had er dus nooit bij stilgestaan dat ik Gust ook gewoon zijn tuutje kon geven als hij wakker werd 's nachts en hij mss terug in slaap zou vallen... :D Heb dat dus vannacht geprobeerd omdat hij duidelijk gewoon last had van krampjes toen hij wakker werd maar hij bleef een kwartier lang toch onrustig. Dan maar mijn duim in zijn mond gestoken en een uur later werd ik wakker met mijn duim nog steeds in zijn mond :D Op die manier heeft hij dan toch 5u45 tussen zijn voedingen gelaten ipv 4u30 :wink:

Hij heeft gisteren ook opnieuw vanzelf kaka gedaan! Wiehoew! :wink: Benieuwd voor vandaag... Ik laat het even rommelen... :wink:

BluePixie

Bericht door BluePixie » 1 juni 2016, 14:27

Miljaar zeg. De nachten worden er hier ook niet beter op. Hij doet de laatste nachten veel korter dutjes, en laat nog maar 3 uur tussen twee voedingen. Wat een stap terug, en zo vermoeiend :shock: Hij is ook zo onrustig... Hij is echt geen fan van zijn tutje (ik blijf proberen), dus dat helpt alleszins al niet hier...

Verder ook overdag moeilijk: vandaag vraagt hij om het uur om te drinken, en slapen komt er bijna niet van. Ik heb al alles geprobeerd, zelfs tot een ritje met de auto toe, maar zodra we terug thuiskomen was hij weer klaarwakker (nu ja, klaarwakker... zijn ogen staan rood van vermoeidheid maar hij blijft maar vechten tegen de slaap)... Beneden in het borstvoedingskussen, boven in zijn bedje... niks is goed. Hij heeft soms echt wel van die dagen waarop ik helemaal met de handen in het haar zit. Hij drinkt de hele dag door kleine beetjes. Da's zo ambetant, maar ik weet niet hoe ik de tijd tussen twee voedingen kan rekken zonder dat hij helemaal hysterisch wordt :?

Ik ben moeten beginnen met een flesje bijgeven, dat krijgt hij 's middags rond 15-16 uur. Dan kunnen mijn borsten weer voldoende opvullen om de avond aan te kunnen... Ik heb echt de indruk dat er minder snel melk wordt aangemaakt, en als ze leeg zijn dan heb ik echt een paar uur nodig om weer een volledige voeding aan te maken :( Ik blijf proberen en kolven maar het heeft hier precies geen effect.. Ik heb het gevoel dat ik me erbij zal moeten neerleggen dat het verder zal teruglopen nu.

Hier nog altijd een 6-tal kakapampers per dag!
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

ilse86

Bericht door ilse86 » 1 juni 2016, 14:41

Hier ook terug 2 stappen achteruit. 2 weken een voorbeeld baby gehad, slapen, eten en lachen maar dat is nu spijtig genoeg voorbij. Hij heeft terug last van zijn reflux. Wenen na zijn eten, niet plat willen liggen... Pfff! Dat is ontmoedigend.

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 1 juni 2016, 20:15

@bluepixie hier sinds deze namiddag ook constant eten , pfff, kan hem niet van mij nemen of hij begint te wenen alsof hij reuzehonger heeft en dan eet hij effectief wel. Zit er ook mee in dat ik niet genoeg melk meer zou hebben maar hij drinkt wel constant en geeft soms wat terug waardoor ik wel denk dat er genieg uitkomt.. Hij is ook echt onrustig.. Lastig dagje/avondje..

Plaats reactie