Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
Phoebe

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 9 juni 2016, 10:42

Gust gaat slapen samen met mij, en dat lukt het best wanneer hij na zijn laatste voeding in slaap gevallen is, dan slaapt hij diep en wordt hij niet wakker. Zo gaan we hem dus ook stiekem in zijn eigen bed proberen leggen binnenkort, al slapend... ;) Dan hebben we toch al een halve nacht het bed voor ons alleen... Ik denk eraan om zijn onderlaken eerst een nacht of 2 bij ons in bed te nemen, en het kussen dat erin ligt, zodat de geur van het grote bed erin hangt. Hier "schrikt" hij trouwens ook veel, maar hij kan vooral soms een uur aan een stuk liggen kriepen en klagen en stampen al slapend omdat hij krampen heeft. Heb nu ook een Dikkie Dik knuffeldoekje besteld met zijn naam erop, dat gaat ook mee naar het nieuwe bed nadat ik het bij mij gedragen heb voor de geur... (http://borduurhuisjolie.nl/product/happ ... ikkie-dik/)

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 10 juni 2016, 15:08

@phoebe.. Ik drink regelmatig cola hoor, niet dagelijks maar als ik ergens ben, thuis drink ik al zoveel water(en ook veel koffie), dus eens afwisseling anders ist maar saai he. Heb niet de indruk dat hij lastiger is als ik cola gedronken heb, of koffie. Ik eet en drink eigenlijk alles met bv, denk niet dat er dingen zijn die niet mogen? Behalve veel alcohol natuurlijk..
Hier gaat hij ook mee slapen als wij gaan slapen; slaapt nog altijd naast mij in draagmand. Zou hem graag bijna in zn eigen bedje en dus kamer leggen, omdat dat dan een echte matras is ipv een draagmand, maar in principe kan dat totaal geen kwaad naar t schijnt! Mss nog paar weken wachten toch.. Overdag altijd beneden in zn park; hoewel hij er amper in slaapt.. Eigenlijk geen echt grote slaper overdag, en al zeker niet thuis! Precies of hij elders meer slaapt(in de kine, bij de dokter, in de buggy,...) Maar thuis geen zin! Raar he;-). 6 maanden enkel melk/borstvoeding, hmmm denk dat ze na enkele maanden(4?) al mogen groentenpapkes eten? Eigenlijk geen idee :-D
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

ilse86

Bericht door ilse86 » 11 juni 2016, 7:28

Onze kinderarts zegt dat 16 weken de ondergrens is voor groentenpap. Ik ben aan het aftellen! Ik heb zo'n zin om terug patatjes te geven. Hopelijk is het nen goeien eter!

Phoebe

Bericht door Phoebe » 12 juni 2016, 16:02

Vannacht was de eerste poging tot slapen in zijn eigen bed, en 't is supergoed gelukt!! Rond 23u hebben we hem er al slapend in gelegd, met zijn hoofd op zijn knuffeldoekje waarmee ik 2 nachten tussen mijn borsten heb geslapen. Hij is na 5min eventjes wakker geworden, heb zijn tuut gegeven en even over zijn voorhoofd gewreven en hij is onmiddellijk terug in slaap gevallen tot half 2. Dan BV gegeven en terug al slapend zijn bed in. Hij sliep nu nog niet zo vast maar vond het blijkbaar helemaal OK dat hij niet tussen ons lag. Heeft hij dan doorgeslapen tot half 5. Weet niet of het ermee te maken had dat er een verschrikkelijk irritante mug in onze kamer zat waardoor ik het nachtlampje aangestoken heb om ze te kunnen doodmeppen (poging mislukt, dan maar heel even vapona ingestoken, ook al mag het niet, maar 't was echt niet te doen die mug was al uren rond onze oren aan 't zoemen). Hoe dan ook, dat waren opnieuw maar 3 uren tussen zijn voeding, en heb daardoor 2x moeten opstaan, maar ik hoop dat er snel verbetering in komt. Om 6u10 had hij dan last van krampjes, en dan moeten we voortdurend zijn tuut terug in zijn mond steken want dan beweegt hij te veel in zijn slaap, dus dan heeft mijn man hem tussen ons gelegd. Gelukkig heeft hij er zich deze keer dan zelf mee bezig gehouden, want ik had amper een oog dicht gedaan. Al bij al ben ik dus héél héél tevreden over de vlotte verhuis naar het eigen bed, nu hopen dat het zo blijft!

Verder slaat zijn zantac duidelijk aan en zal de gaviscon ongeveer helemaal uit zijn lijf gespoeld zijn denk ik. Sinds gisteren is het echt een ander kind geworden. Hij is vrolijik, kan zich gerust even alleen "bezighouden" in zijn wipper, kan ook alleen slapen in zijn wipper zonder dat we de hele tijd moeten blijven wippen. We kunnen op ons gemak hem in de maxi cosi zetten en hij vindt het geen probleem, kunnen wandelen, naar de markt enz zonder problemen. Hij ontwikkelt zich nu opeens ook precies enorm, nu hij geen last meer heeft van maag en darmen. Gisteren had ik een rammelaar op zijn buik gelegd en toen ik even wegkeek heeft hij dat blijbkaar zelf naar zijn mond geduwd met zijn armen en was hij eraan aan het likken, was supergrappig. Hij kan ook al praten: een paar dagen geleden zei hij "papier" en gisteren zei hij "hik" tussen twee hikken door. :D :wink: Ik merk ook héél goed dat hij leert om zelf in slaap te vallen, en het lukt hem al behoorlijk...

@Uiltjes: ok, cola dus... :wink: Ik durfde in het begin gewoon niets meer eten of drinken omdat het daardoor kon zijn dat hij zoveel last had, maar begin te merken dat dat dus echt niet uitmaakt wat ik eet of drink! Heb daarnet zelfs een minislokje schuimwijn gedronken bij mijn ouders, en iew, ik vond het écht niet lekker! :mrgreen: Denk dat ik maar gewoon zo goed als alcoholvrij door het leven ga...

jackie

Bericht door jackie » 12 juni 2016, 20:15

Super Phoebe dat het zo goed gelukt is. Hopelijk is dat de start van verdere goede nachten in zijn bedje!
Voor de muggen heb ik zo een machientje dat ultrasounds maakt: escos ultrasone anti-mug. Geen idee of het echt werkt maar voorlopig geen last van muggen (hout vasthouden).
Ik drink soms ook wel eens een cola maar probeer het te beperken.
En deze namiddag ook een glaasje cava, amai ik voel het wel keihard als ik iets van alcohol drink.

Vrijdag ben ik voor haar eerste vaccins bij de pediater geweest.
Ocharme ze heeft serieus gehuild, ik had zelf tranen in mijn ogen.
En ze komt nog steeds niet genoeg aan, maar 480g in 5,5 week :(
Pediater is niet te ongerust omdat ze levendig is, alert en blij. Maar ik moet nu s avonds mijn flesje afgekolfde melk van s morgens geven en daar fantomalt poeder bij doen. Dat is een smaakloos poeder dat louter kaloriën bevat.
En woensdag terug gaan om te zien of het heeft geholpen.
Ik weet niet goed wat ik moet doen. Misschien dat stoppen met BV zou helpen maar ik wil dat liever niet doen. En ze toont niet dat ze honger heeft.
Het stresst mij wel veel, wat ook niet goed is voor de BV. :cry:

Fijne zondag avond nog allemaal
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 12 juni 2016, 21:51

Ik heb deze middag ook een glaasje cava gedronken (voor vaderdag!:-))omdat hij normaal genoeg gegeten had maar huj kreeg natuurlijk toch honger.. Voelde mij wel schuldig maar bon tis niet dat er rechtstreeks een glas cava naar de baby gaat, hoop ik? :-/ het zit ook altijd direct in mn hoofd hoor! Sinds ik bevallen ben ( bijna 7 weken ) mss 4 glaasjes -verspreid- gedronken en voelde mij echt al tipsy na n half.
Amai cool dat het zo goed lukt alleen in bedje!!! Hier mss morgen, maar weet niet of ik er al klaar voor ben :-)
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Phoebe

Bericht door Phoebe » 14 juni 2016, 21:36

Al 3 nachten in zijn bed geslapen! En hij laat opnieuw evenveel tijd tussen zijn voedingen als ervoor, zalig! Alleen had hij vannacht na zijn 1e voeding last van krampjes en werd hij voortdurend opnieuw wakker. Maar goed, hopen dat dat eenmalig was, heb vandaag even kunnen bijslapen omdat mijn moeder hier was, gelukkig :)

@Jackie: heb nu muggengaas van den Aldi achter de slaapkamerruit geplakt, nu kan die tenminste open zonder muggen binnen! Alleen jammer dat de kat van de buren, die op ons keukendak woont, er al aangehangen heeft... Had nochtans een grote bloembak met grote geraniums op de vensterbank gezet, maar meneer is daar gewoon in gesprongen, grrrrr! :wink:
Ik ben bang dat ik super emotioneel ga worden als ik iets drink of dat ik Gust ga laten vallen ofzo of iets verkeerd ga doen.
Denk dat ik ook echt wel ga meewenen met zijn vaccins. Zie dat echt niet zitten, maarja...
Zo ambetant Jackie, dat ze zo weinig bijkomt. 't Lijkt idd niet alsof er iets mis is hé, aangezien ze zo vrolijk is en geen honger heeft. Ik zou zelf nog even volhouden met de BV, en idd die fantomalt bijgeven, en moest dat niet voldoende zijn, kan je nog altijd eerst een beetje proberen bijvoeden met een fles ipv helemaal stoppen, neen? Ik ben zelf gestopt met stressen over mijn productie door een doos Nutrilon te gaan halen bij de apotheek. Dan kon ik altijd iets geven als ik "leeg" was. Heb die dan na mijn "powerkolfdag" terug gebracht naar de apotheker toen mijn productie weer goed was :wink:

@Uiltjes: hier was het ook vooral mijn man die er klaar voor was om hem in zijn eigen bed te leggen hoor! :wink: Hebben jullie het nu geprobeerd?

BluePixie

Bericht door BluePixie » 15 juni 2016, 9:57

Hoihoi, eventjes niet komen kijken hier want het zijn zot drukke dagen! Sinds zaterdag aan het werk in ons huis dat nu opgeleverd is, want de 27ste verhuizen we :shock: Mijn schilderwerken zitten er ondertussen op, blij dat ik ook eens de handen uit de mouwen kon steken terwijl Vic bij mijn schoonmama was. Heeft echt deugd gedaan! Vandaag is het weer qualitytime met ons tweetjes!

@Phoebe: amai zo flink zeg, zo goed apart slapen! En super dat de Zantac aanslaat. Ik ben er ook opnieuw mee begonnen en merk ook duidelijk dat het werkt.

Hier gaat het slapen echt niet goed. Overdag slaapt hij bijna niet, tenzij op stap in de maxi cosi of de wandelwagen. Of zoals nu, als ik hem bij me hou in de zetel. In zijn wiegje of het borstvoedingskussen wordt hij meteen weer wakker, en ook boven slaapt hij alleen als ik me erbij leg. S nachts schrikt hij constant wakker en dan moet ik zijn handjes vasthouden om hem te kalmeren. Moest hij niet zo schrikken zou hij echt goed slapen en lang ook, want hij had om 21u gegeten en vroeg er pas om 4u weer naar! Maar dat schrikken, verdorie toch! Geen idee hoe het komt... We gaan hem zodra we verhuisd zijn in zijn eigen bedje leggen. Dan zijn er sowieso veel veranderingen en dan gaan we eens doorbijten s nachts...

Morgen naar Kind en Gezin, de tweede keer prikjes. Ocharme...
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Phoebe

Bericht door Phoebe » 15 juni 2016, 11:29

@BluePixie: Gust schrikte hier ook zoveel, en soms nog, dan heeft hij darmkrampjes of toch nog last van zijn reflux...

Ster_
DVO Lid
DVO Lid

Bericht door Ster_ » 15 juni 2016, 13:50

Jackie, drinkt je dochter nog zolang? Want dan denk ik echt dat dat haar trage gewichtstoename verklaart. Zoals hier. Sinds Otis korter drinkt, komt hij beter bij. Met een tepelhoedje drinken duurt meestal langer en ze verbruiken dan veel energie. Je kan daar niks aan doen en op zich is t ook geen ramp. Otis kwam tot voor kort gemiddeld 40 gram per week bij. Dus dan doet jouw kleintje t nog niet slecht he!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

ilse86

Bericht door ilse86 » 15 juni 2016, 20:54

Over dat schrikken: hebben jullie al eens een Puckababy slaapzakje geprobeerd? Stan slaapt daar heerlijk in! Dag en nacht. Dat is een inbakerslaapzakje. Ik heb hem tweedehands gekocht want is vrij duur. De grotere maat is al besyseld! Zeker eens proberen! Zoek maar eens op.

BluePixie

Bericht door BluePixie » 15 juni 2016, 22:41

@Phoebe: ik denk ook wel dat het de reflux is, geen idee wat het anders kan zijn. De zantac werkt anders wel, geen gehuil meer tijdens en na de maaltijden. Maar dat wakker schrikken is precies nog slechter geworden.

@Ilse: awel ik stond op het punt om een swaddle me te kopen, is een beetje hetzelfde principe. Maar toen kreeg ik de nieuwsbrief van K&G dat het nu het moment is om het inbakeren af te leren.. :shock: dusja, nu weet ik niet goed wat gedaan. Moet ik het toch nog proberen? Eens ze zich kunnen omdraaien mag je die niet meer gebruiken zeker?

ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

jackie

Bericht door jackie » 16 juni 2016, 0:02

@bluepixie @ilse ik gebruik de ergococoon, dat is ook een inbakerslaapzak. Sinds het begin eigenlijk al en Lily vindt het geweldig. Ze slaapt daar heel goed in en heeft geen last van schrikken.
Gisteren avond wou ik proberen om haar armpjes eruit te laten (je kan hem ook als gewone slaapzak gebruiken) maar dan zat ze constant met haar armpjes te zwaaien en viel maar niet in slaap. Dus terug ingebakerd en het ging weer goed.
Je mag dat inderdaad niet meer gebruiken als ze zich omdraaien, geen idee wanneer dat is.

@ster ze begint korter te drinken, het gaat er precies vlotter in en ze kan meer drinken denk ik. Ik moet ze wel constant in het oog houden :).

Vandaag terug bij pediater geweest. Ze ontwikkelt zich goed dus kinderarts is niet zo ongerust meer en met de fantomalt is ze op 5 dagen 160g bijgekomen. Een record! Het heeft dus geholpen, de melk die ik s morgens kolf geef ik s avonds met de fantomalt en dat gaat er vlot in.
Dus voorlopig mag ik gewoon verder doen met borstvoeding. Oef!

@phoebe handig zo'n kat die in de muggengaas gaat hangen :lol:
Hopelijk blijven de muggen wat buiten. Mijn machientje werkt voorlopig goed.
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

BluePixie

Bericht door BluePixie » 16 juni 2016, 9:00

@Jackie: dat is goed nieuws! Zo mooi bijgekomen! Nu ja, zo lang ze maar een gelukkige baby is he. Super dat je door die fantomalt kan blijven BV geven!

Vanmiddag naar K&G, ik kijk er zo tegenop. Ocharme mijn dutsje! Vannacht heeft hij trouwens een stuk beter geslapen, en ik dus ook. Hoera! :)

Vic is ondertussen weer een stukje minder de minibaby die hij was. Ik merk dat hij nog meer interesse toont voor wat er gebeurt. Hij zit nu graag rechtop in zijn relax en kan dan heel lang rustig zitten kijken naar wat wij aan het doen zijn. Hij lacht constant, ook naar de kat. Super :) O ja, en hij kijkt tv als die aanstaat :shock:

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 18 juni 2016, 11:50

Nog altijd niet in zn bedje geslapen, maar was eerder omdat we de matras nog niet hadden. We zijn er gisteren omgeweest(staat op ons lijst maar er waren nog maar 2 van de 5 delen gekocht, dus nu zelf gehaald). Vandaag proberen we zn kamer in orde te doen! En anders is het morgen he;-).
Hier ook zo dat hij precies kijkt als tv aanligt, maar ik betwijfel of hij al zo ver kan zien. Denk dat hij veelal gewoon voor zich uitstaart:-D
Hier slaapt hij gewoon in body, pyjama en slaapzak met armen eruit. Hij valt ook niet altijd direct in slaap maar na n tijdje wel(weent niet gelukkig). Soms ligt hij ook nog wat te zwaaien en te 'hijgen'. Hij doet dat wel nogal veel. Hebben jullie dat ook? Zo onrustig ademen.. Vind dat soms beangstigend :-D.

Plaats reactie