Hahaaaaa, Ethlinn, ik lag strike met je verslag van NAT GEO!

Geweldig! Wat een mens al ziet, eh... Ik kijk naar crime-documentaires op YouTube. Vooral van Investigation Discovery. Totaal geschift soms, maar he, een mens moet iets doen tijdens de bv/het in slaap wiegen, eh! Ben daarmee begonnen bij mijn zoontje en nu ben ik verslaafd wel, I admit, hehe.
En One born every minute, ik heb daarnaar gekeken tijdens de zwangerschap van mijn zoontje, haha, yup ik wou alles weten op voorhand!
Wat je zegt over die stilte: klopt HELEMAAL. Vandaar dat een white noise machine zo goed kan werken. Ik heb er bij mijn zoontje destijds een gekocht. De deze:
https://www.amazon.com/HoMedics-SS-2000 ... B00A2JBMRE
Je kan ook een app downloaden op gsm of tablet, maar ja, dan ligt je gsm de hele tijd bij je kindje, lol. En white noise werkt meestal het best als het redelijk luid kan qua volume, en dat machine heeft een goed volume. Mijn zoontje sliep met de regengeluiden.
Reden zou zijn: in de baarmoeder zijn baby`s gewend aan zoveel lawaai (darmen, hart dat klopt, ...) van de mama, dat het moeilijk is voor hen om in een stille ruimte te slapen.
En inderdaad: baby`s maken lawaai in hun slaap, eh. Bij mijn zoontje zei mijn doula destijds: enkel reageren `s nachts als hij effectief huilt. Ben nog altijd dankbaar dat ze dat heeft gezegd, hehe, want zoontje maakte best wat geluiden als pasgeboren baby. Noor niet zo eigenlijk, die is vrij stil of het is direct huilen.
Je man heeft ook gelijk met dat dag en nacht verwisselen. Dat doen ze bijna allemaal. Ik heb sinds het begin ons Noor regelmatig wakker gemaakt. Met de bv moeten ze ook vaak drinken, eh, dus om de 2,5u max, maakte ik haar wakker overdag. `s Nachts laten slapen. Hierdoor is haar ritme vrij snel *goed* gezet, ze slaapt nu eigenlijk de hele nacht (met wakker worden voor bv natuurlijk ingerekend.) Rond de 6 weken (Daar ben ik weer) hebben ze dat meestal zelf gecorrigeerd.
Wat dat herstel betreft: hier is dat echt heel vlot deze keer. Ik voelde mij na een paar dagen eigenlijk al terug mezelf. Maar dat heeft te maken met het feit dat ik geen hechtingen of dergelijke heb gehad, dus eigenlijk was alles terug normaal. Ook het slaapgebrek, daar ben ik beter tegen bestand nu. Bij de eerste is dat toch een vrij grote schock voor je systeem, denk ik. Pas op, ik moet ook nog wel slapen, zenne, als ik echt te weinig slaap dan begin ik te panikeren... Dus buitenhet feit dat ik moe ben, hier alles weer als vanouds.
Trouwens bedankt voor je complimentje, Ethlinn, is heel lief, maar ik doe gewoon mijn best! Daar komen ook met momenten wat tranen bij, zenne.
@Undomiele: Ik ben blij dat je weet wat het is, meid, en dat het iets is dat blijkbaar toch regelmatig voorkomt, dan is er toch meer hoop, zou ik denken. Ik hoop dat de kinesist wat kan helpen in het herstel te versnellen!
Is goed dat je vroedvrouw wat kunnen helpen heeft en dat Basil het nu beter doet met minder boobie! Als het tutje helpt, moet je dat gewoon gebruiken... Alles wat helpt nu, is goed!
Ja, dat inbakeren, ik noem Noor dan *de burrito*, hihi. Nochtans helpt hen dat, zenne, omdat ze in de buik ook zo *gesqueezed* zaten, eh. Er zijn goeie filmpjes op Youtube. Ons Noor duwt soms ook haar handjes eruit tijdens het slapen, maar ik laat haar doen. Het helpt vooral in het haar transfereren van mijn armen naar haar bed. En dat is momenteel de moeilijkheid, eh.
Is echt een periode die we efkes moeten doorspartelen van dat moeilijk slapen en inslapen. Dat betert eens ze ouder worden en je ze gewoon in bed kan zetten en zeggen *DAAAAAAG!* en de deur toe doen, hihi en ze terugzwaaien en gaan slapen. (Mijn zoontje doet dat, en ik heb dat kind de eerste maanden van zijn leven uuuuuuren rondgewandeld en in slaap gewiegd, hihi, dus ja, het wordt beter!)
Liefs,
Aria