Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
ilse86

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door ilse86 » 29 juni 2016, 21:01

Ja Phoebe, reflux is een verhaal van ups en downs. En ik heb daar ook echt veel stress door. Als het goed gaat, heb ik schrik dat het terug slecht wordt. De reflux zorgt ervoor dat ik minder kan genieten van de goeie momenten. Inderdaad, duimen dat die klep wat beter gaat sluiten. Ik hoop ook op beterschap als hij patatjes kan eten en minder melk moet drinken.

ilse86

Bericht door ilse86 » 30 juni 2016, 10:45

En het gaat weer slecht. Zucht!:'(

Phoebe

Bericht door Phoebe » 30 juni 2016, 23:34

Hier ook! Vanmorgen terug naar de pediater, en vanmiddag opname in ZH voor pHmetrie, sliktest en bloedname. Man moest werken, gelukkig is mijn moeder al de hele namiddag en avond bij mij. Gust heeft vanmorgen om 7u45 een fles gedronken van 150ml, om 10u30 nog 50ml (altijd maar wenen en verslikken) en heeft dan nuchter moeten blijven tot 15u30. Hij was echt ontroostbaar van de honger, vreselijk. Ze hebben hem hier contrastvloeistof gemengd met grenadine gegeven, aan een baby van 2 maand, amai! We zien ondertussen dat op de momenten dat hij altijd lastig is (2u-2u30 na zijn eten) zijn pH schommelt tussen 4 en 8, dus denk dat de reflux toch wel bewezen is op die manier... Nu nog de oorzaak vinden... Pediater denkt aan koemelkallergie enz....

ilse86

Bericht door ilse86 » 1 juli 2016, 9:55

Veel goede moed Phoebe!! Ziekenhuizen zijn niet leuk! Zeker niet met baby's! Ik weet wat het is! Wanneer mag je naar huis? Al nieuws? Sterkte!

Phoebe

Bericht door Phoebe » 1 juli 2016, 12:09

Ik mag strax naar huis met hem, dan gaan ze zijn pH-sonde verwijderen. De dokter is langsgeweest en ze hebben gezien bij de sliktest dat zijn eten gewoon onmiddellijk terug naar boven komt als hij eet. Hij zegt dat dat op een overgevoeligheid wijst en dat we die moeten wegnemen, zowel voor nu, als voor later, want anders gaat hij astma en vanalles en nog wat ontwikkelen als we blijven doorgaan met hem te geven waar hij niet tegen kan. Hij wil nu nog wachten op de resultaten van de pH-metrie en het bloedonderzoek, en ik mag hem dan morgen bellen om te zien wat we ermee doen. Het zal 99% zeker kunstvoeding worden, maar hij weet nog niet welke, dat zal afhankelijk zijn van het resultaat. Hij krijgt nu sinds gisterenochtend al geen zantac meer en doet niet lastiger dan normaal, dus dat hielp duidelijk niet... Hij was verder nog wat vaag over wat er allemaal mogelijk is enz, morgen meer nieuws dus... de pH in zijn slokdarm was maar 3 vannacht toen ik hem uit zijn bedje nam om te eten en daarstrax ook maar 4,2 toen hij honger had. Vraag me af of het dan echt honger is of blusdrang... Maarja, afwachten... Heb maar 2u geslapen vannacht vanwege het betonnen bed en de monitor in de kamer naast mij die echt voortdurend afging. Was constant zo'n gepiep alsof er een vuilniswagen achteruit aan't rijden was hiernaast. Gust heeft gelukkig wél héél goed geslapen :wink: Strax komt mijn moeder opnieuw om op hem te passen zodat ik nog een paar uurtjes (hopelijk) kan slapen.

@Ilse: hebben ze Stan al zo grondig onderzocht?

ilse86

Bericht door ilse86 » 1 juli 2016, 13:38

Neen, dat hebben ze nog niet gedaan. Onze ka probeert ziekenhuizen te vermijden. Ze weet wat we al meegemaakt hebben met onze dochter. (2 keer geopereerd in haar eerste jaar). Maar soms denk ik dat het toch beter zou zijn. Maar hij drinkt al koemelkvrij, krijgt al omeprazole... Wat moet ik nog doen? Ik zie het effe niet meer zitten, hij was zo goed en in een vingerknip is dat voorbij. Niet meer slapen. Wenen! Wenen! Hij heeft echt last. Moest ik weten dat het over zou gaan door te starten met patatjes, ik begin morgen...

Phoebe

Bericht door Phoebe » 1 juli 2016, 22:38

@Ilse: hier zelfde liedje: de zantac werkte niet. Hij krijgt nu geen zantac meer en had vandaag een fantastische dag. Zowel reflux als allergieën als andere overgevoeligheden gaan steeds op en af zegt mijn pediater. Lijkt me dus toch iets anders achter te zitten. Weet niet waar je woont maar ik kreeg van een kennis met hetzelfde verhaal deze door:
Dr. Luc Heyneman in Damme. Is een homeopaat die test waar de baby allergisch/overgevoelig aan is. Bij haar was dat oa johannesbroodpitmeel, wat ook in heel veel melk zit. Haar dochter is nu al 4 dagen een heel ander kind. Ik wil het nog even afwachten of het zo blijft, maar ik overweeg toch ook om eens naar die dokter te gaan. Schijnt als je zegt dat je wanhopig bent dat hij je er tussen neemt... Verder héél veel sterkte! Hier hebben we het grote geluk dat hij 's nachts voorlopig heel flink slaapt, soms wat onrustig, maar verder heel goed. Maar mag het me niet inbeelden dat hij 's nachts ook niet goed zou slapen...

ilse86

Bericht door ilse86 » 2 juli 2016, 11:06

Damme is wat ver van ons. Wij wonen in sint-niklaas. Kheb een afspraak gemaakt bij de ka voor te vragen of ik met patatjes mag beginnen.
Laat je iets weten over de resultaten?

Phoebe

Bericht door Phoebe » 2 juli 2016, 18:03

Resultaat: hij heeft effectief reflux, en verder weten ze niets extra. Gewoon verder behandelingen uitproberen dus. Heb nu voorschrift voor omeprazole meegekregen. Eerst afwachten wat het geeft als ik zelf koemelk vermijd. Als het opnieuw slechter wordt omeprazole geven. Uitslag van allergietesten heeft hij pas dinsdag. Maar ook als die negatief zijn kan hij toch allergisch zijn. Wat een miserie!!!!! Gisteren was hij supervrolijk maar daarstrax toch weer even last 2u na zijn eten. Heb ook de indruk dat er in zijn darmen iets aan het loskomen is (hopelijk!!!!) dus ik hoop dat dat is omdat de zantac gestopt is. Mag morgen op dag 4 pas suppo geven van de dokter. Heb ook een staal van melk meegekregen voor moest hij goed blijven zonder koemelk en ik kunstmelk wil geven.

jackie

Bericht door jackie » 2 juli 2016, 18:09

Al resultaten van het ziekenhuis Phoebe? Moet zwaar zijn geweest, ziekenhuizen zijn sowieso niet fijn (behalve om te bevallen :wink: ) maar met een baby is het extra moeilijk.
Ilse ik hoop dat patatjes kunnen helpen.
Ik denk aan jullie beiden en hoop dat er snel goede oplossingen gevonden kunnen worden opdat elke dag reflux-vrij kan zijn.

Hier mag ik niet klagen, de meeste dagen zijn fijn. Behalve dinsdag, dat was hel, ze wou niet stoppen met huilen, enkel als ik constant met haar in mijn armen of draagzak rondwandelde. Stilstaan was geen optie, zitten nog minder. Ik heb hierdoor nog steeds rugpijn en pijnlijke voeten. Het herstelt amper omdat ik ze nog steeds wel veel moet dragen en veel rondloop maar de huildag is voorlopig nog niet terug gekomen (hout vasthouden).
We zijn qua voeding wel serieus geëvolueerd (op aanraden vroedvrouw en ka):2 weken geleden was hel, ik dacht dat ze een sprongetje maakte maar blijkbaar was ze gefrustreerd omdat de melk niet genoeg stroomt bij bv (via tepelhoedje) waardoor ze begon te huilen na 5 min en ik haar amper nog kon aanleggen en ik dan ook begon te stressen en het een vicieuse cirkel werd.
Nu leg ik haar aan ... wel op een zeer elegante en praktische manier (NOT): ze wil enkel drinken als ze naast mij ligt en ik mij voorover buig met borst & tepelhoedje in haar mond! Dus voeden in het openbaar zit er echt niet in. Maar bon, zo laat ik ze drinken tot ze gefrustreerd geraakt en dan geef ik een flesje bij. Soms lukt het zelfs niet om haar aan te leggen en geef ik meteen de hele maaltijd in een flesje. Meestal is het gekolfde melk en 1x per dag geef ik sinds een week kunstmelk (Nutrilon omneo). Wat een verandering, ze slaapt weer beter, is happy en voldaan en ik stress niet meer. Ik kan niet genoeg kolven om elke maaltijd mijn melk te geven maar zo gaat het ook en uiteindelijk krijgt ze toch nog héél veel moedermelk. En ze komt eindelijk normaal bij, ze zit nu 'al' aan 5kg250 op 10 weken en 61cm. Dus ik blijf het voorlopig zo doen :)

Donderdag ben ik voor de eerste keer 9u weg gegaan van haar, ben naar Rock Werchter gegaan. Met een heel klein hartje en een traantje (ze begon keihard te huilen toen ik vertrok :roll: ) maar het is gelukt. Ik heb genoten van Werchter (en Paul McCartney :D ) en blijkbaar heeft zij zich goed geamuseerd bij mijn tante die op haar paste.

Amai, ik ben wel keihard aan het aftellen naar volgende zondag om naar Frankrijk te vertrekken en gedurende 7 weken constant hulp van mijn ouders te hebben. Het is toch wel zwaar zo alleen en moeilijk omdat je haar altijd overal moet meenemen. Maar ik klaag niet teveel, want het was uiteindelijk wat ik wou en mijn eigen keuze. Maar toch soms niet evident.

Bon, ik ga nog van de siesta profiteren om de was op te plooien.
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Ster_
DVO Lid
DVO Lid

Bericht door Ster_ » 2 juli 2016, 20:19

Jackie het is zo herkenbaar! Mijn zoontje bijt mij nu regelmatig omdat de melk niet snel genoeg stroomt. En ook brult hij vaak op die momenten. Voeden in t openbaar is hier ook een moeilijke, maar ik doe het sinds kort wel. In de auto gaat dan nog t beste. Ik ga jouw houding ook eens uitproberen denk ik! Je doet het goed hoor! Happy mama, happy baby, keigoed!!!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 3 juli 2016, 12:00

@Jackie: is dat niet superlastig om vol te houden die houding? De zwaartekracht helpt dan natuurlijk wel om het te doen stromen... Wel super dat ze terug helemaal tevreden is en goed bijkomt!!

Hier is ondertussen een mirakel gebeurd: HIJ HEEFT KAKA GEDAAN!!!!!!!!! :D :D :D
Het zal grof geteld ongeveer een 4 weken geleden zijn dat hij nog uit zichzelf kaka gedaan heeft, en twas ineens een hele luier vol! Plasticinekaka door de contrastvloeistof van zijn sliktest. Mijn excuses voor de details, maar ik ben echt zo blij :D Kan dus bijna niet anders dan dat dat de zantac geweest is...

Verder lijkt hij vandaag iets meer last te hebben van reflux, maar het blijft nog steeds binnen de perken. Zolang hij er niet door begint te krijsen houd ik het liever zonder medicijnen. Afwachten nu of mijn koemelkvrij dieet effect heeft...

Ster_
DVO Lid
DVO Lid

Bericht door Ster_ » 3 juli 2016, 12:08

Phoebe, twee van mijn drie zoontjes hebben koemelkallergie. Ze zijn daarvan ook geconstipeerd. Koemelkvrij eten geeft binnen vijf dagen al resultaat en na twee weken echt wel beterschap. Ff volhouden. Let zeker ook op brood (in broodverbeteraar zit km, maar bvb tijgerbrood bij Colruyt is koemelkvrij), beleg (hesp, salami, zelfs kippenwit bevat vaak melk), bouillonblokjes, sausjes, kant en klaar maaltijden en medicatie. Succes!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

ilse86

Bericht door ilse86 » 3 juli 2016, 13:22

In de colruyt heb je lactosevrije kaas, gemalen kaas, choco, koekjes,... Want overal zit lactose in... Tis wel lastig maar te doen. Goed op de verpakkingen kijken. Ik at veel kip. Gebakken in olijfolie.

Slaapt hij dan overdag Phoebe als hij last heeft van zijn reflux?Super dat hij terug zelf kaka gedaan heeft! Alles heeft zijn invloed op de darmen. Ook omeprazole... Maar Stan doet wel goed kaka.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 3 juli 2016, 14:05

@ster: dat sonja kimpen brood is koemelkvrij blijkbaar, dat eet ik nu. Goed dat je 't zegt ivm die medicijnen, dat heb ik nog niet gechekt! Ik eet nu koemelkvrij (hoop ik toch) sinds zondag, dus daar kan het ook aan liggen dat hij nu plots wel kaka doet... dacht echt dat het de zantac was. Afwachten dus... Hoe ben jij toen met zekerheid te weten gekomen dat het koemelk was? Heb jij dan koemelk terug geIntroduceerd in je dieet en zo de reactie afgewacht, Ik vind dat precies zo wreed... Of kunnen ze dat specifiek testen op latere leeftijd?

@Ilse: denk dat je koemelkallergie verwart met lactose-intolerantie... Bij koemelkallergie gaat het niet om de lactose (melksuiker) maar om het koemelkeiwit. Maar Stan krijgt koemelkvrije flesjes zeker? Als Gust veel last heeft slaapt hij amper overdag, Hij valt dan soms huilend in slaap van pure vermoeidheid. Als hij dan wel eens diep in slaap valt bijvoorbeeld in de auto, dan kan hij plots wel uren doorslapen, omdat hij uitgeput is. Op goeie dagen heeft hij soms enkel wat last 2 tot 2,5u na zijn eten, dus hij slaapt daarvoor of daarna meestal wel, of soms slaapt hij erdoor, dan zie je hem onrustig worden in zijn slaap. Maar bij jou helpt de omeprazole dus ook niet echt? Ik heb geen siroop voorgeschreven gekregen maar gellulen met kleine korreltjes in die ik op een lepeltje met water moet geven (geen melk!), minstens 2,5u na en minstens 20min voor zijn eten. Lijkt me ook behoorlijk omslachtig maar goed... Ik hoop nog steeds het niet nodig te hebben...

Plaats reactie