Bevallen maart - april 2016
-
Ster_
- DVO Lid

Re: Bevallen maart - april 2016
Idd Phoebe legt het correct uit. De lactosevrije producten van boni en dilea zijn niet koemelkvrij. Het blijft koemelk waar de lactose is uitgehaald.
Ons zoontje was als baby GIGANTISCH geconstipeerd. Nu valt het mee en bij dieetfouten heeft hij nu diarree ipv constipatie. Maar zantac constipeert ook dus dat kan zeker hoor!
Wij hebben onze zoon laten testen met krasjes op zijn arm, maar dit gaf een negatief resultaat. Hij was toen net een jaar, dus dan is die test uiterst onbetrouwbaar. Uiteindelijk idd nog eens melk terug ingevoerd en opnieuw zeer veel last. Dus was het duidelijk. Ook nu eet hij soms eens iets mis (bvb een koekje op school van een ander kindje) en is het prijs, brullen van de buikpijn en diarree in zijn broek.
Toen hij trouwens 18 maand was kreeg hij opnieuw zeer veel last. Dan gaan zoeken wat veranderd was aan zijn voeding. In de creche voeren ze vanaf dan gehakt in. En daar zitten eieren in. Dus ei weggelaten en dat was het. Ik ben nu deze week ei weer eens aan het testen. Gisteren melkvrije wafels gebakken met ei. Tot nu geen last, dus ik HOOP dat hij van ei allergie vanaf is!
Ei en koemelk komt veel tesamen voor als allergie. Ei gaat niet door de moedermelk, dus je merkt dat pas als je kindje effectief zelf eieren gaat eten.
Ons zoontje was als baby GIGANTISCH geconstipeerd. Nu valt het mee en bij dieetfouten heeft hij nu diarree ipv constipatie. Maar zantac constipeert ook dus dat kan zeker hoor!
Wij hebben onze zoon laten testen met krasjes op zijn arm, maar dit gaf een negatief resultaat. Hij was toen net een jaar, dus dan is die test uiterst onbetrouwbaar. Uiteindelijk idd nog eens melk terug ingevoerd en opnieuw zeer veel last. Dus was het duidelijk. Ook nu eet hij soms eens iets mis (bvb een koekje op school van een ander kindje) en is het prijs, brullen van de buikpijn en diarree in zijn broek.
Toen hij trouwens 18 maand was kreeg hij opnieuw zeer veel last. Dan gaan zoeken wat veranderd was aan zijn voeding. In de creche voeren ze vanaf dan gehakt in. En daar zitten eieren in. Dus ei weggelaten en dat was het. Ik ben nu deze week ei weer eens aan het testen. Gisteren melkvrije wafels gebakken met ei. Tot nu geen last, dus ik HOOP dat hij van ei allergie vanaf is!
Ei en koemelk komt veel tesamen voor als allergie. Ei gaat niet door de moedermelk, dus je merkt dat pas als je kindje effectief zelf eieren gaat eten.
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.
-
ilse86
En Phoebe? Hoe gaat het zonder medicatie? Is het te doen? Ik ben hier overgestapt op de pilletjes omeprazole want met die siroop was het niet te doen... Het is inderdaad een heel gedoe. Ik geef het met wat appelmoes. En hij neemt dat wel flink. En dan moet hij inderdaad nog minstens 20min wachten... Lastig!
Vrijdag start ik met patatjes! Zijn er hier al gestart met patatjes???
Vrijdag start ik met patatjes! Zijn er hier al gestart met patatjes???
-
Phoebe
hier heeft hij weer wat meer uitslag en hij is lastig... heb net geprobeerd voor de eerste keer een flesje nutricia neocate te geven. ging vlot de eerste 40ml maar daarna wou hij het niet meer. dan maar aanvullen met moedermelk... zou die flesvoeding slechter worden van smaak als ze afkoelt? heb er van geproefd en vond ze zelf ook lekker maar als hij ze niet meer wou opnieuw geproefd en toen smaakte ze plots bitter...
@ster: kan die extra uitslag en meer wenen nog zijn van de restanten koemelk in zijn lijf? 't Is pas maandag 2 weken... Ben nu bang dat hij toch aan nog iets anders allergisch is en ik merk gewoon dat ik zelf paranoia wordt van zodra hij weent, lastig is, op mijn eten, enz, vandaar de flespoging... al zat ik hier nu wel te wenen tijdens zijn eerste fles, maar goed...
@ster: kan die extra uitslag en meer wenen nog zijn van de restanten koemelk in zijn lijf? 't Is pas maandag 2 weken... Ben nu bang dat hij toch aan nog iets anders allergisch is en ik merk gewoon dat ik zelf paranoia wordt van zodra hij weent, lastig is, op mijn eten, enz, vandaar de flespoging... al zat ik hier nu wel te wenen tijdens zijn eerste fles, maar goed...
-
Ster_
- DVO Lid

Dat kan Phoebe maar ik zou eerder denken dat de uitslag komt tijdens de blootstelling aan koemelk. Maar het KAN he! Onze zoon had ook lang uitslag nog erna. Wacht nog een week!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.
-
Phoebe
zijn uitslag is weer beter. Morgen is het 2 weken dat ik gestopt ben met koemelk. Zijn overschakeling naar kunstvoeding gaat vlot tot nu toe. Hij krijgt nu 1/3 BV gemengd met 2/3 KV. Hij drinkt wel (in mijn ogen) gigantisch veel. Vandaag 160ml allemaal op! En dat 6x/dag. Hij is nu bezig aan 180ml, benieuwd hoeveel hij hiervan gaat drinken... Als ik zoek op internet is 6x155ml wel normaal voor zijn gewicht, maar het lijkt echt superveel!
Heb sinds gisteren ook écht verveling gemerkt bij hem! Als hij te lang op dezelfde plaats in zijn wipper zit wordt hij lastig. Als ik hem dan voldoende entertain of verplaats dan wordt hij instant vrolijk! Hij pakt nog nét niet zelf zijn speelgoed vast, dus auto-entertainen is nog een beetje moeilijk... Wanneer mag ik dat verwachten trouwens? Hij is nu 10w en duwt wel zelf zijn speeltjes richting zijn mond met zijn vuisten maar pakt het nog niet echt.
Ik kolf nu nog 1x 's ochtends en 1x 's avonds, maar heb niet de indruk dat mijn productie snel naar beneden gaat. Ik kolf ongeveer 800ml/dag en heb maar 360ml nodig dus de diepvries geraakt in sneltempo vol... Iemand melk nodig?
Verder doet hij het uitstekend! Hoewel ik hem nog steeds niet durf neer te leggen binnen de 3u na zijn voeding... Gisteren had hij voor de 2e x een héle vuile luier, helemaal zelf gefabriceerd!
En net 3u na zijn voeding 
Heb sinds gisteren ook écht verveling gemerkt bij hem! Als hij te lang op dezelfde plaats in zijn wipper zit wordt hij lastig. Als ik hem dan voldoende entertain of verplaats dan wordt hij instant vrolijk! Hij pakt nog nét niet zelf zijn speelgoed vast, dus auto-entertainen is nog een beetje moeilijk... Wanneer mag ik dat verwachten trouwens? Hij is nu 10w en duwt wel zelf zijn speeltjes richting zijn mond met zijn vuisten maar pakt het nog niet echt.
Ik kolf nu nog 1x 's ochtends en 1x 's avonds, maar heb niet de indruk dat mijn productie snel naar beneden gaat. Ik kolf ongeveer 800ml/dag en heb maar 360ml nodig dus de diepvries geraakt in sneltempo vol... Iemand melk nodig?
Verder doet hij het uitstekend! Hoewel ik hem nog steeds niet durf neer te leggen binnen de 3u na zijn voeding... Gisteren had hij voor de 2e x een héle vuile luier, helemaal zelf gefabriceerd!
-
jackie
Fijn dat het beter gaat Phoebe!
Ik zou wel wat van jouw melk kunnen gebruiken
... Ik kolf tussen de 50 a 100ml 5x dag. Maar dat is dus niet genoeg want ze drinkt nu ook tussen de 130 & 180ml per maaltijd en dat 5x dag. Ik leg ze wel nog steeds aan en laat ze eerst drinken tot ze gefrustreerd is en dan flesje erbij. Voorlopig telkens maar 1x dag kunstvoeding. Maar morgen en overmorgen zitten de op de Franse autosnelwegen en dan is kolven niet echt handig dus dan zal het wat meer worden.
Hopelijk valt onze reis mee en is ze braaf in het hotel waar we morgen overnachten!
Dat vervelen herken ik, bij mij wil ze ook steeds sneller iets anders 'doen'. Ze kan nu al een klein beetje dingen vastpakken maar heeft nog veel hulp nodig. En ze wilt zich ook steeds recht zetten, ze trekt aan het speeltje op haar wipper of trekt aan mijn armen en kijkt dan keiblij verwonderd rond als ik ze wat laat zitten terwijl ik ze vast houdt.
Ik zou wel wat van jouw melk kunnen gebruiken
Hopelijk valt onze reis mee en is ze braaf in het hotel waar we morgen overnachten!
Dat vervelen herken ik, bij mij wil ze ook steeds sneller iets anders 'doen'. Ze kan nu al een klein beetje dingen vastpakken maar heeft nog veel hulp nodig. En ze wilt zich ook steeds recht zetten, ze trekt aan het speeltje op haar wipper of trekt aan mijn armen en kijkt dan keiblij verwonderd rond als ik ze wat laat zitten terwijl ik ze vast houdt.
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.
-
Phoebe
Amai Jackie das precies al een flinke meid!! En als je wil mag je écht mijn melk hebben hoor! Heb er vrij veel die ik nooit ga kunnen gebruiken door de koemelkallergie... Ging sowieso eens kijken of ik ze kan doneren...
Gisteren zat ik er precies een beetje door dankzij slaaptekort door Vlaamse slagers die tot 00u00 heel de stad (écht héééééél de stad... Ronse...
) wakker gehouden hebben. Daarom hebben we besloten Gust volgende week zondag voor de eerste keer eens bij mijn ouders te laten logeren. Oma had dat zelf al voorgesteld als we dat zagen zitten, zodat we eens op adem konden komen. Ze is de hele tijd bij ons geweest in het ziekenhuis en de dag erna dus tis de enige die goed weet wat ze moet doen om hem te troosten enzo. Hebben dan maar ineens besloten eens op restaurant te gaan die avond. Verder slaapt hij vanavond ook voor de eerste keer in de kamer naast die van ons, omdat het op onze kamer snikheet is (zuidkant) en daar is het frisser. En ook omdat ik van elk geluidje dat hij maakt wakker ben, en ik nu echt wel mijn slaap keihard nodig heb. Nu hij beter is krijg ik precies zo'n beetje "mijn klop". Gelukkig heeft mijn man het gesnapt en gaat hij nu ook iets meer opstaan voor de nachtvoeding zodat ik af en toe eens min of meer kan doorslapen.
Gisteren zat ik er precies een beetje door dankzij slaaptekort door Vlaamse slagers die tot 00u00 heel de stad (écht héééééél de stad... Ronse...
-
BluePixie
Hoihoi dames!
't Is een tijdje stil geweest van mijn kant, we hebben het zo ontzettend druk gehad met de verhuis! Ik heb toch een beetje onderschat hoe zwaar dat zou zijn. Maar ondertussen wonen we nu 2 weken in ons nieuwe huisje, en zijn we een beetje op onze plooi aan het komen. Oef
Goed om te lezen dat het met jullie goed gaat! Hier ook volledig overgeschakeld naar flesjes. Hij heeft er zo weinig problemen van gemaakt dat ik het eigenlijk een beetje erg vind, haha
maar borstvoeding of kunstvoeding, het kan meneertje duidelijk allemaal niet schelen. De productie is heel snel teruggelopen, en mijn borsten zijn nu veel kleiner dan ze voordien waren. Tja... ik was gelukkig niet zo klein bedeeld, anders had ik nu niets meer over!
Hij is ondertussen 16 weken, technisch gezien mag ik aan patatjes beginnen. Maar ik denk om nog een week of 2 te wachten, gezien hij te vroeg geboren is. En ik wil hem niet opjagen...
's Nachts gaat het vlotjes hier! Wel nog steeds die late voeding niet kunnen verlaten, en daardoor moet ik altijd om 6u op. Maar ja, als ik er om 22u kan inkruipen, dan mag ik niet klagen hé
't Is zo'n flinke jongen, en hij is zo ontzettend lief! Altijd maar lachen en niet veel wenen. Hij kan nu gemakkelijk een half uurtje in zijn box spelen, da's echt handig om eventjes die tijd te hebben om iets in huis te doen. Nog steeds reflux wel. Dat is dus echt het enige minpuntje hé, anders was hij wel een droombaby! Maar dat is ook de reden waarom hij nog steeds bij ons slaapt, ik heb al een automatisme om zijn handje vast te nemen als hij wakker schrikt van de reflux. Doe ik dat niet, dan wordt hij wakker. Als ik dat wel doe, dan is hij getroost en valt hij weer in slaap. Ik besef dat het zo niet kan blijven, maar ja, geen idee hoe ik het anders moet oplossen
Goeie reis Jackie! Eindelijk is het zover, je hebt ernaar afgeteld hé. Geniet er maar met volle teugen van!!!!
Heel blij te lezen dat het bij jou ook veel beter gaat Phoebe! Vic drinkt ook zo veel hoor, 's middags en 's avonds krijgt hij een fles van 180 (met de schepjes erbij is dat dus 210!!!) en die drinkt hij gemakkelijk leeg. Als hij zijn eten moet hebben kan hij dat tegenwoordig wel erg goed en luid duidelijk maken hoor, haha!
't Is een tijdje stil geweest van mijn kant, we hebben het zo ontzettend druk gehad met de verhuis! Ik heb toch een beetje onderschat hoe zwaar dat zou zijn. Maar ondertussen wonen we nu 2 weken in ons nieuwe huisje, en zijn we een beetje op onze plooi aan het komen. Oef
Goed om te lezen dat het met jullie goed gaat! Hier ook volledig overgeschakeld naar flesjes. Hij heeft er zo weinig problemen van gemaakt dat ik het eigenlijk een beetje erg vind, haha
Hij is ondertussen 16 weken, technisch gezien mag ik aan patatjes beginnen. Maar ik denk om nog een week of 2 te wachten, gezien hij te vroeg geboren is. En ik wil hem niet opjagen...
's Nachts gaat het vlotjes hier! Wel nog steeds die late voeding niet kunnen verlaten, en daardoor moet ik altijd om 6u op. Maar ja, als ik er om 22u kan inkruipen, dan mag ik niet klagen hé
Goeie reis Jackie! Eindelijk is het zover, je hebt ernaar afgeteld hé. Geniet er maar met volle teugen van!!!!
Heel blij te lezen dat het bij jou ook veel beter gaat Phoebe! Vic drinkt ook zo veel hoor, 's middags en 's avonds krijgt hij een fles van 180 (met de schepjes erbij is dat dus 210!!!) en die drinkt hij gemakkelijk leeg. Als hij zijn eten moet hebben kan hij dat tegenwoordig wel erg goed en luid duidelijk maken hoor, haha!
.oOo. Dream a little dream .oOo.
IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3
-
ilse86
Als ik nu op het forum kom kijken, en ik zie die groep staan van "bevallen maart-april 2017" verschiet ik altijd hoe snel de tijd gaat... Het is zo raar om dat te zien staan... Vorig jaar waren wij ook pril zwanger! Raar gevoel!
-
BluePixie
Ja hé Ilse! Hoe zot is dat, ik verschoot er ook van! Vorig jaar zaten we nog zo in spanning en te duimen dat alles goed zou gaan! En nu hebben we allemaal zo'n prachtig prutsje 
.oOo. Dream a little dream .oOo.
-
Phoebe
Was idd een hééééééle andere tijd! Vol onwetendheid! Ik ben pas geïnsemineerd op 30/7 als ik het mij goed herinner... Dus ik was er exact een jaar geleden helemaal van overtuigd aan het geraken dat het deze keer zou lukken!
Ik heb gisteren een supermooie foto van Gust genomen en zou die zo graag met jullie willen delen, maar heb geen idee hoe ik dat moet doen...
Jackie, hoe gaat het in Frankrijk?? Is het gelukt op hotel? En de rit naar daar?
BluePixie: nog even en die reflux gaat wel vanzelf minderen, dan gaat het probleem zich ook wel vanzelf oplossen... Pediaters raden toch sowieso aan om baby's tot 1 jaar op de kamer te laten slapen, dus je moet je niet schuldig voelen...
Ilse: hoe gaat het daar met de reflux?
Ik heb gisteren een supermooie foto van Gust genomen en zou die zo graag met jullie willen delen, maar heb geen idee hoe ik dat moet doen...
Jackie, hoe gaat het in Frankrijk?? Is het gelukt op hotel? En de rit naar daar?
BluePixie: nog even en die reflux gaat wel vanzelf minderen, dan gaat het probleem zich ook wel vanzelf oplossen... Pediaters raden toch sowieso aan om baby's tot 1 jaar op de kamer te laten slapen, dus je moet je niet schuldig voelen...
Ilse: hoe gaat het daar met de reflux?
-
lieze81
Phoebe, uw foto opladen via tinypic, en dan de link 'forums' hier plakken. Zo zou het moeten lukken...
Vorig jaar was ik nu volop onze koffers aan het nemen, om te vertrekken naar Italië... pril zwanger, +35°, berg op , berg af, veel dingen niet mogen eten... en om de zoveel uur een utro moeten opsteken. Dolle pret
Een reis die we , hadden we het geweten, niet hadden gepland. Maar wel de moeite om te zien!
wij zijn 2 weken geleden gestart met de gp. het gaat goed, al eet hij nog geen grote hoeveelheden, maar dat hoeft ook niet.
En sinds gisteren kan hij rollen van rug naar buik!
Nog 3 weekjes en het echte leven begint weer. ik mag terug gaan werken
Blue pixie, leuk te lezen dat het zo goed gaat met jullie ventje. Heerlijk é als ze zo goed als altijd lachen. Jammer van je bv, maar goed dat hij er geen probleem van maakt.
Jackie, ik ben jaloers op je... zou ook wel willen vertrekken...
Maar hier beslist om dit jaar geen reis te doen. volgend jaar wel .
Vorig jaar was ik nu volop onze koffers aan het nemen, om te vertrekken naar Italië... pril zwanger, +35°, berg op , berg af, veel dingen niet mogen eten... en om de zoveel uur een utro moeten opsteken. Dolle pret
wij zijn 2 weken geleden gestart met de gp. het gaat goed, al eet hij nog geen grote hoeveelheden, maar dat hoeft ook niet.
En sinds gisteren kan hij rollen van rug naar buik!
Nog 3 weekjes en het echte leven begint weer. ik mag terug gaan werken
Blue pixie, leuk te lezen dat het zo goed gaat met jullie ventje. Heerlijk é als ze zo goed als altijd lachen. Jammer van je bv, maar goed dat hij er geen probleem van maakt.
Jackie, ik ben jaloers op je... zou ook wel willen vertrekken...
Maar hier beslist om dit jaar geen reis te doen. volgend jaar wel .
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!
-
Phoebe
@Lieze: heb ook al gekeken naar die TinyPic, maar wat is dat voor iets? Want uiteindelijk zwier ik dan een foto van mijn kind online, en ik weet graag waar dat terecht komt, aangezien ik al geen foto's op facebook wil plaatsen... Wie kan die foto dan allemaal zien? Als ik weet dat het veilig is en ik de enige ben die die foto dan kan zien, dan doe ik het direct!
Hier 10 dagen Oostenrijk geboekt eind augustus. In de bergen met een buggy en een bejaarde hond, dat gaat wat geven...
Maar de apartementeigenaars wonen blijkbaar in de buurt en zijn volgens de reviews heel behulpzaam, dus die moeten ons dan maar korte buggyproof wandelingetjes wijzen...
Ik zit momenteel trouwens vol ongeduld te wachten op de Boba 4G draagzak die ik besteld heb! Heb die kunnen uittesten bij familie en lijkt zoooooo veel gemakkelijker dan de Tricot Slen!! Alleen merk ik tot nu toe nog niet zo veel van hun "snelle levering"...
Gust weegt ondertussen trouwens 6kg550, op 10w5d, dikzak? Zware botten?
Hier 10 dagen Oostenrijk geboekt eind augustus. In de bergen met een buggy en een bejaarde hond, dat gaat wat geven...
Gust weegt ondertussen trouwens 6kg550, op 10w5d, dikzak? Zware botten?
-
jackie
Hallo vanuit het Zuid-Westen van Frankrijk! We zijn goed aangekomen, de reis is keigoed verlopen, ze was echt voorbeeldig
. Eerste dag 7u onderweg en 2e dag 5,5u, ze heeft beide dagen keiveel geslapen in de auto en goed van de borst gedronken als we stopten. Mama heeft naast haar op de achterbank gezeten. En op hotel ook super: wakker bij de aankomst en in het begin op restaurant, geslapen tijdens ons eten, daarna weer wat wakker en super rustig geslapen. Ik heb een voorbeeldige baby

Hier is het wat onze draai vinden, want ik leef op haar ritme maar dat is niet altijd compatibel met het normale ritme van mijn ouders...maar stilletjes aan lijkt het in de plooi te vallen en we hebben nog tijd genoeg om te wennen.
Momenteel is het hier niet te warm maar vanaf morgen geven ze zo rond de 35 graden. Ik hoop dat het voor haar niet te warm wordt.
@phoebe geniet van de reis in Oostenrijk, ik duim dat het super meevalt! Ik heb ook mijn bejaarde kat mee
en heb mijn tricot slen maar ook de Ergobaby 360 en die is ook super makkelijk. Ik begin die ook meer te gebruiken dan de tricot slen. En haar wandelwagen is een bugaboo cameleon die je heel makkelijk super plat kan opvouwen en dus weinig plaats neemt in de koffer.
Gust heeft een mooi gewicht, ik denk dat het redelijk normaal is maar kan moeilijk vergelijken omdat ze bij mij in het begin heel weing bijkwam. Vorige donderdag (11w en 1 dag) was ze 5,5kg en 61cm.
@lieze amai super dat hij kan rollen van rug naar buik. Hier al kleine pogingen en ze trekt zich steeds meer op.
@bluepixie proficiat met de verhuis!! Geniet van jullie nieuwe nestje.
Hoe snel is de productie gestopt bij de overschakeling naar kv? Ik zou mijn bv willen stoppen maar graag rekken over een periode van 3 weken. Zou dat haalbaar zijn? En ik hoop dat ik ook wat kleinere borsten overhou want mijn laatste bv bh was een J ... Ik schrok er enorm van, amai!
Bij mij slaapt ze trouwens ook nog steeds naast mijn bed, ik vind dat zalig en super makkelijk.
Om hoe laat gaat Vic slapen dat jij er al om 22u in kan? Bij mij krijgt ze haar laatste voeding rond 23u en slaapt ze rond 0u-0u30 tot ong 6u30-7u30. Mijn eigen nachten blijven rond de 6u slaap schommelen en dat is voor mij net iets te weinig
Ja zot he, dat het al een jaar geleden was! Ik was nu vol ongeduld aan het wachten op de tp van mijn cryo maar kon nog amper hoop opbrengen dat het zou lukken. Op 24/7 hebben ze haar teruggeplaatst. Ik ben die dag naar Tomorrowland geweest en heb daar 1 rhum-cola gedronken hihihi, mijn laatste glaasje alcohol voor de komende 9 maand was dat. En hier in Frankrijk in augustus met mijn prille zwangerschap veel angst gehad voor een mk omdat ik bloedingen had...en nu ligt ze zalig naast mij in bed te slapen na haar eerste voeding om 7u. Wat een mirakel toch!
Hier is het wat onze draai vinden, want ik leef op haar ritme maar dat is niet altijd compatibel met het normale ritme van mijn ouders...maar stilletjes aan lijkt het in de plooi te vallen en we hebben nog tijd genoeg om te wennen.
Momenteel is het hier niet te warm maar vanaf morgen geven ze zo rond de 35 graden. Ik hoop dat het voor haar niet te warm wordt.
@phoebe geniet van de reis in Oostenrijk, ik duim dat het super meevalt! Ik heb ook mijn bejaarde kat mee
Gust heeft een mooi gewicht, ik denk dat het redelijk normaal is maar kan moeilijk vergelijken omdat ze bij mij in het begin heel weing bijkwam. Vorige donderdag (11w en 1 dag) was ze 5,5kg en 61cm.
@lieze amai super dat hij kan rollen van rug naar buik. Hier al kleine pogingen en ze trekt zich steeds meer op.
@bluepixie proficiat met de verhuis!! Geniet van jullie nieuwe nestje.
Hoe snel is de productie gestopt bij de overschakeling naar kv? Ik zou mijn bv willen stoppen maar graag rekken over een periode van 3 weken. Zou dat haalbaar zijn? En ik hoop dat ik ook wat kleinere borsten overhou want mijn laatste bv bh was een J ... Ik schrok er enorm van, amai!
Bij mij slaapt ze trouwens ook nog steeds naast mijn bed, ik vind dat zalig en super makkelijk.
Om hoe laat gaat Vic slapen dat jij er al om 22u in kan? Bij mij krijgt ze haar laatste voeding rond 23u en slaapt ze rond 0u-0u30 tot ong 6u30-7u30. Mijn eigen nachten blijven rond de 6u slaap schommelen en dat is voor mij net iets te weinig
Ja zot he, dat het al een jaar geleden was! Ik was nu vol ongeduld aan het wachten op de tp van mijn cryo maar kon nog amper hoop opbrengen dat het zou lukken. Op 24/7 hebben ze haar teruggeplaatst. Ik ben die dag naar Tomorrowland geweest en heb daar 1 rhum-cola gedronken hihihi, mijn laatste glaasje alcohol voor de komende 9 maand was dat. En hier in Frankrijk in augustus met mijn prille zwangerschap veel angst gehad voor een mk omdat ik bloedingen had...en nu ligt ze zalig naast mij in bed te slapen na haar eerste voeding om 7u. Wat een mirakel toch!
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.
-
Phoebe
@Jackie: ik heb al héél veel mensen gehad die denken dat hij een maand of 7 is, of die mij express aanspreken omdat ze precies zien aan zijn bewegingen dat hij toch nog heel jong moet zijn maar ze kunnen het precies niet geloven...
Hij heeft superveel haar dat al tot over zijn wenkbrauwen komt, dan is de voornaamste reden van zijn "ouder lijken" denk ik...
Hij heeft nu 3 avonden op rij last gehad van reflux, de 1e x ben ik al vergeten, de 2e x door krampen waardoor hij is beginnen persen en reflux opwekte en de 3e x omdat hij opnieuw wakker werd toen ik hem in bed legde en last had van een boertje dat niet doorkwam. 's Nachts gaf mijn man de nachtvoeding en heeft hij hem ook (typisch mannen!) te snel in bed gelegd waardoor hij ook reflux had en ik ermee heb mogen rondlopen en dan even rechtzittend heb mogen "slapen" met hem. Gisteravond dus super supervoorzichtig gedaan, een flesje van maar 150ml gegeven dat hij zeker niet te veel had, rustig in slaap laten vallen dat was het plan. Ik was alleen thuis met hem en wou geen miserie... Tot ik zijn pamper vol hoor pruttelen vlak na zijn fles
MAAR!!! Ik heb hem helemaal alleen ververst zonder hem neer te leggen! Ik ben supertrots op mezelf!!!! Heb hem dan rond 23u in zijn bedje kunnen leggen en hij heeft geslapen tot 7u30!!!!!! Om 7u werd ik wakker en ben wel gaan kijken of hij nog leefde, was er echt meer gerust in!! Maar ik ben wel superblij en trots! 
Hij heeft nu 3 avonden op rij last gehad van reflux, de 1e x ben ik al vergeten, de 2e x door krampen waardoor hij is beginnen persen en reflux opwekte en de 3e x omdat hij opnieuw wakker werd toen ik hem in bed legde en last had van een boertje dat niet doorkwam. 's Nachts gaf mijn man de nachtvoeding en heeft hij hem ook (typisch mannen!) te snel in bed gelegd waardoor hij ook reflux had en ik ermee heb mogen rondlopen en dan even rechtzittend heb mogen "slapen" met hem. Gisteravond dus super supervoorzichtig gedaan, een flesje van maar 150ml gegeven dat hij zeker niet te veel had, rustig in slaap laten vallen dat was het plan. Ik was alleen thuis met hem en wou geen miserie... Tot ik zijn pamper vol hoor pruttelen vlak na zijn fles