Uitgerekend november/december 2017

Andromeda

Re: Uitgerekend november 2017

Bericht door Andromeda » 10 maart 2017, 16:36

Dag Sterrie en Clau (het clubje groeit woohoo!)

@sterrie: Dikke proficiat met je zwangerschap sterrie! Dringt het al wat door? :-) Geniet er alleszins van. Wat fijn dat je woensdag al op echo mag!
Dus clau maandag en sterrie woensdag (en ik nog eens vrijdag) dat wordt een interessante week :-)

@clau: wat sterk dat je voor jezelf aanvoelde wat je nodig had na de bbz en dat gewoon ook hebt gedaan. Knap!

Hoe voelen jullie je dames?

Zelf had ik daarnet echo: ons kleintje zit er nog en zit op schema. Alleen die rare vruchtzak en bloed in baarmoeder zijn nog bezorgdheden. We hebben het hartje gehoord van ons kleintje. Mijn man helemaal emo, maar bij mij dringt het niet door. Ik probeer me nog niet te veel te binden. Is dat raar?
We zijn uitgerekend op 28/10/2017 (nu 6 weken 5 dagen)

Sterrie

Re: Uitgerekend november 2017

Bericht door Sterrie » 11 maart 2017, 18:53

Bedankt voor de felicitaties! Ik zie trouwens dat ik me heb vergist: ik heb dinsdag al echo in plaats van woensdag! Dagje minder lang wachten dus, yippiee! Het schema is dus: clau op maandag, ik op dinsdag en andromeda op vrijdag. Alledrie mooi in dezelfde week :)

Super dat je nog een goede echo hebt gehad andromeda, met een hartje! En dat je je nog niet echt wil binden zal inderdaad wel een soort verdedigingsmechanisme zijn omdat je schrik hebt dat er alsnog iets misgaat? Maar probeer er toch maar wat van te genieten! En ik hoop dat je hier blijft meeschrijven, ook al ben je uitgerekend in oktober :D

Zouden we dit topic trouwens niet uitbreiden naar december 2017? Dat de dames die binnenkort zwanger worden zich ook nog bij ons kunnen voegen? Kan je de titel van het topic nog veranderen clau? Want hoe meer zielen, hoe meer vreugd he :)
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

clau

Re: Uitgerekend eind oktober/november/december 2017

Bericht door clau » 11 maart 2017, 22:48

Andromeda zalig geluid de hartslag :)
Zeer begrijpelijk dat je je nog niet wilt/kunt hechten. Zal nog wel komen als er weer een goede echo is vrijdag :)
Ondertussen hopelijk geen bloedingen meer gehad.

Sterrie ik heb het aangepast.
Haha zwangerschaps dementie ;) een dagje minder voor echo is altijd goed 8)

Tijd lijkt niet vooruit te gaan tot maandag. Ben zo benieuwd.

Vraagje hebben jullie ook zoveel "pijn" in de liezen? Zal vast het oprekken van de banden zijn (natuurlijk ook al zwangerschap 4 hier) maar herken het niet meteen van bij mijn dochter. Donderdag en vrijdag toch erg veel last gehad. Buik kun je ook al niet meer naast kijken. Wordt nog een paar weken verstoppen :D

Fijn weekend dames!
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

Sterrie

Bericht door Sterrie » 12 maart 2017, 10:10

Dankje clau! En ondertussen is het al zondag, dus nog maar een nachtje slapen voor jou! Vandaag alles goed volplannen zodat de dag snel voorbij gaat :wink:

Ik heb nog geen last van mijn liezen, maar dit is mijn eerste zwangerschap dus dat zal daarmee misschien zijn? En van een buikje ook nog geen sprake :) Maar ik heb van nature al wel een klein buikje, dus bij mij zal het niet zo rap opvallen haha. Maar dat is dus wel handig om het nog wat verborgen te houden! Hebben jullie het al verteld tegen mensen? Bij ons weten de ouders en broers en zussen het al, en een goede vriendin van mij. Zij waren ook allemaal op de hoogte van de behandeling dusja. En er zijn nog enkele goeie vrienden die er ook vanaf weten dus het is zo moeilijk om de zwangerschap voor hen nog langer te verzwijgen want zij weten dat we ondertussen al wel weten of het gelukt is... Maar voor de overige familie en vrienden gaan we wel proberen te zwijgen tot 12 weken. Of toch tenminste tot 10 weken ofzo :D

clau

Bericht door clau » 12 maart 2017, 10:51

Yes. Sfs V ophalen bij omi en opi. En dan namiddag nog bij oma en opa op bezoek.
Bij ons is alleen mijn mama op de hoogte. Dat was trouwens niet de bedoeling maar met de pick-up die op een maandagochtend om half 8 was moesten we iemand inschakelen om V naar school te brengen ;)
Best jammer want we wouden het eigenlijk niet vertellen.
Maar verder weet dus niemand het en kunnen we hopelijk mooi nieuws brengen over enkele weken. Niemand die het verwacht want ik heb altijd heel hard geroepen dat ik geen ivf meer wou. Daarom wss ook geen vragen over die dikke buik haha. Nu alleen nog een leuke manier bedenken om het te vertellen :)
Over 3 weken vertrekken we naar mijn man zijn grootouders en dan zouden we onze ouders toch eerst willen vertellen :)
Mijn werkgever weet wel van de ivf maar heeft niks gevraagd of het goed gegaan is, mooi zo want ik wil dat liefst toch officieel melden met het papier van bij de gyné .
2010 Start IVF
2013 Miskraam op 6 weken
31/10/2017 ♡ bevallen!

clau

Bericht door clau » 13 maart 2017, 13:11

Een kleine update :)

Officieel zwanger hihi
Kruimel is 0.28 cm klein, en het hartje klopt ook al :)
Zou 5w6d zijn en dus 7 november uitgerekende datum. Kan echter nog veranderen maandag. Dus op naar de nieuwe echo de 20e en dan de 31e ook weer.

Manlief kon er niet bijzijn vandaag maar kreeg een usb met foto's en filmpjes :) helemaal happy!

Sterrie succes morgen en andromeda jij toi toi vrijdag
Laatst gewijzigd door clau op 13 maart 2017, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
2010 Start IVF
2013 Miskraam op 6 weken
31/10/2017 ♡ bevallen!

Sterrie

Bericht door Sterrie » 13 maart 2017, 18:22

Oh superleuk nieuws clau, ben blij voor je! En al een hartje gehoord, zalig! Want dat is al vroeg he, op 6 weken?

Mijn arts zei dat we met de echo op 6 weken (morgen dus) misschien al net een hartje zouden kunnen horen, maar evengoed ook niet en dat ik me daar dan zeker niet ongerust over zou moeten maken. Maar stiekem hoop ik toch ook op een hartje morgen, ik zou al veel geruster zijn :) Duimen dus! Ben ook benieuwd hoever ik ga zijn, normaal gezien precies 6 weken morgen, maar dat kan dus bijgesteld worden als ik bij jou zie clau? Geniet nog van je foto's en filmpjes :D

Mag ik ook vragen waarom je elke week een echo krijgt? Is dat door je voorgeschiedenis of heb je er zelf expliciet om gevraagd?

clau

Bericht door clau » 13 maart 2017, 20:06

Was een hele opluchting ja âmai. Popte direct op het scherm haha. Heel leuk momentje.
Gehoord hebben we het hartje nog niet, enkel gezien. Onvoorstelbaar hoe mini dat is.
De VV stelde het zelf voor, idd vanwege de hele voorgeschiedenis. Ze wilt me extra opvolgen tot ongeveer 12 weken. Vind ik niet erg ;)
Maar volgende week dus nog eerst even de officiële echo om het ivf dossier te kunnen afsluiten in het zkh.
Datum gaat eraan liggen van wanneer de gyné gaat tellen, dus kan weer veranderen haha. Jij zult morgen normaal wel een goede datum krijgen :) Spannend.
Ik duim heel hard mee voor je morgen!
2010 Start IVF
2013 Miskraam op 6 weken
31/10/2017 ♡ bevallen!

Andromeda

Bericht door Andromeda » 14 maart 2017, 20:37

Hey dames,

Amaai wat hebben jullie al veel geschreven! :-)

@clau: wat fijn die eerste echo he. Toch een spectaculair zicht en gevoel he zo'n kleintje. Je bent er duidelijk volop van aan het genieten. Dat je kleintje maar flink groeit (zodat je het volgende week al eens kan horen). Ben echt super blij voor je!
Wat betreft die pijn in de lies. Ik denk dat bij een tweede gewoon alles sneller gaat rekken en pijn begint te geven. Heel herkenbaar. Zegt de VV er iets op?

@sterrie: jou echo zal vandaag geweest zijn. Hoe is het gegaan? Bij jou ook alles in orde?
Wat fijn dat je je verhaal kan delen met de mensen die je dierbaar zijn. Hopelijk haal je daar veel steun uit.

Zelf zweef ik emotioneel wat tussen zwanger zijn en niet zwanger zijn. Vandaag terug een bloeding, zeer hevig zelfs. Ik wist toch even niet waar op of waar aan om het opgekuist te krijgen. Maar opnieuw zat ons kindje er nog op de echo. Ik ben compleet in de war en ga terug wat afstand nemen van het forum tot er meer duidelijkheid is.

Sorry hiervoor

Groetjed Andromeda

Sterrie

Bericht door Sterrie » 14 maart 2017, 22:44

Andromeda, wat jammer dat je je zo voelt en dat je niet kan genieten van je zwangerschap, maar volkomen begrijpelijk he. Ik zou ook heel onzeker worden als ik bloedingen zou hebben. En dan toch alles goed op de echo is natuurlijk goed nieuws, maar zal je ook enorm doen twijfelen! Neem dus zeker even afstand hier als je dat nodig hebt en ik hoop écht dat je je hier binnenkort weer bij ons kan aansluiten met een goed verlopende zwangerschap. Knuffel!

Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad, maar het nog druk gehad vanavond dus nu pas even kunnen reageren. Het was een goeie echo! Een vruchtzakje met een minivruchtje van 3mm en een hartje zien knipperen! Ik ben dus effectief 6 weken zwanger en uitgerekende datum is 7 november. We lopen dus exact gelijk clau, dat is wel heel leuk he! :) Ik heb binnen 2 weken (28/3) opnieuw een echo.

clau

Bericht door clau » 15 maart 2017, 9:22

Andromeda wat een verhaal seg. Word er zelfs stil van. Zo in de onzekerheid blijven zitten. Snap dat je afstand neemt, neem je tijd, en hopelijk zien we je binnenkort terug met goed nieuws.

Sterrie nogmaals super :D
Zo bijzonder, zo een mini mini wonder. Durf jij al een beetje dromen? Ik probeer met de voetjes op de grond te blijven maar stiekem kijk ik toch wel eens naar leuke spulletjes 8)

Gisteren zei m'n dochter opeens: hey mama, jou buik is opeens zo gek geworden, zo dik, daar zit een baby in!
:lol: :lol: heb maar gezegd dat mama wat veel gesnoept heeft :lol:
2010 Start IVF
2013 Miskraam op 6 weken
31/10/2017 ♡ bevallen!

Sterrie

Bericht door Sterrie » 17 maart 2017, 8:38

Ja, het is echt een wondertje he! Bij mij is het nog zo'n dubbel gevoel: aan de ene kant heel blij en een kleine roze wolk, maar aan de andere kant toch ook wel het besef dat het nog kan mislopen. Maar die laatste gedachte probeer ik zo veel mogelijk uit te schakelen! We moeten problemen pas aanpakken als ze zich voordoen, dus ondertussen ga ik er gewoon van uit dat alles goed gaat :) En jouw dochtertje heeft al door dat er iets aan hand is :wink: Ik heb het gevoel dat mijn buik toch ook een beetje 'uitgezet' is ofzo, kan die precies zo niet meer intrekken haha.

Verder voel ik me wel goed, af en toe een beetje kwaaltjes, maar blijft eigenlijk beperkt. Ik ga straks al eens informeren voor kinderopvang. Zou liever nog wat wachten tot verder in de zwangerschap, maar je kan opvang best al snel regelen dusja... Moet jij trouwens ook nog steeds Utro opsteken? Ik nog tot minimum 8 weken. Nog steeds dat leuke goedje dus jeej :roll: Maar voor de beeb doen we dat gewoon he!

En verder blijft het hier kalm he? :)

clau

Bericht door clau » 17 maart 2017, 17:06

We zijn precies de enige 3 ja ;)

Buikje van de opgezette darmen, kun je al een beetje showen haha :)
Hier vooral al problemen met de broeken, zit niet meer zo lekker dus binnenkort maar eens winkelen (als de echo maandag nog ok is)
Opvang moet je idd snel mee zijn, soms lange wachtlijsten. Hier kunnen we wel snel terecht en de OM woont gelukkig maar 1 straat verder :)

Neeee geen utro meer, mocht stoppen als mijn doosje leeg was. Gelukkig want zo ne plakboel pfoe.
Vanmiddag kwam ik een leuk tshirt tegen voor de dochter, kon het echt niet laten liggen *best sister ever* 8) hihi
2010 Start IVF
2013 Miskraam op 6 weken
31/10/2017 ♡ bevallen!

clau

Bericht door clau » 20 maart 2017, 12:22

Hi.

Vanmorgen dus terug een echo gehad.
Ons kruimeltje is nu een erwtje van 1cm :)
Datum is naar 5 november verschoven. Volgende week vrijdag terug echo en dan gaan we het tegen onze ouders vertellen.

Hoe is het bij jullie.
ik duim nog steeds voor jou andromeda
2010 Start IVF
2013 Miskraam op 6 weken
31/10/2017 ♡ bevallen!

Sterrie

Bericht door Sterrie » 20 maart 2017, 20:39

Dat is leuk nieuws clau, kruimeltje is dus goed aan het groeien :) En je bent dan al iets verder dan je oorspronkelijk dacht? Ik ben benieuwd of ze bij mij volgende week ook nog gaan bijstellen. Ik heb deze week geen echo, wel jammer, dat de week dus maar snel omgaat haha. Ik ben vandaag wel bij de huisarts geweest, ik moest daar zijn voor voorschriften en voor bloed te laten trekken ivm epilepsie (een ander, lang verhaal), maar ze heeft ineens ook hcg aangeduid. Ik ga deze week dus wel weten hoe hoog dat die staat, maar dat gaat blijkbaar niet zoveel zeggen enkel bijvoorbeeld 'tussen 6 en 8 weken zwanger'. Achja bij gebrek aan echo zeker :)

Oh en volgend weekend dan het nieuws vertellen, spannend! Weten jullie ouders dat jullie aan een behandeling bezig waren? Bij ons wel, dus ik heb hen na enkele dagen het goede nieuws al verteld, kon ons mama echt niet nog langer in spanning laten, het dutske :D

Andromeda, ik heb ook nog aan je gedacht, hopelijk is alles oké met jou...

Plaats reactie