Uitgerekend november/december 2017

clau

Re: Uitgerekend eind oktober/november/december 2017

Bericht door clau » 28 maart 2017, 20:37

Whiehoe super Sterrie :) blijft toch bijzonder, zo een mini mensje op dat scherm :)
Ja ik ook exact 8w2d vandaag :) jou datum zou dan ook verzet kunnen worden naar 5 november. Volgende keer vragen ;)
Ivm ouderschapsverlof: ik heb vorige zomer pas alles opgenomen (Dochter was toen net 5). Per maand doen ze niet bij ons dus het was alles of niks. Ik heb ontzettend genoten van een leuke zomer met mn gezin.
Per maand zou leuker geweest zijn want dan kun je idd een paar jaar een maandje nemen tegen het groot verlof.
Bij deze wacht ik ook tot hij/zij naar school gaat.

Hier is sinds gisteren weer zo wat bruinverlies. Om gek van te worden. Maakt me opnieuw heel onzeker dus kan niet wachten tot vrijdag.
Ben benieuwd achter de reactie van onze dochter, ze zeurt al zo lang om een broer/zus :)
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

Sterrie

Bericht door Sterrie » 29 maart 2017, 13:08

Oh dat bruinverlies, zal je wel onzeker maken ja! Gelukkig kan je al snel op echo, dus je moet niet te lang in onzekerheid zitten, maar alles zam nog wel oké zijn hoor!

Wanneer gaan jullie het vertellen aan jullie dochtertje? Laat hier zeker weten wat haar reactie was he :)
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

Andromeda

Bericht door Andromeda » 29 maart 2017, 17:18

Dag lieve dames,
Srry als dit een raar bericht wordt, het is hier pure emotie.
Na alle bloedingen, ziekenhuisopname en enorme onzekerheid, hadden we het gevoel dat alles de goede richting uitging.
Vandaag hadden we een afspraak bij onze eigen gynaecoloog om te zien hoe het kleintje het nu stelt. We kregen eindelijk onze uitgerekende datum: 26 oktober. Vandaag zijn we dus 9 weken en 6 dagen. Voor de eerste keer had ik even het gevoel: "We krijgen een kindje, ik ben zwanger! :-D"
De gynaecoloog zette ons echter snel weer met de voeten op de grond. Ze had namelijk erg slecht nieuws over de bloedresultaten. Daaruit blijkt namelijk dat ik de eerste keer CMV heb opgelopen in de afgelopen 3 maanden. We kregen het harde nieuws te horen dat er 60% kans is dat ons kindje besmet is. 10% van deze groep heeft zeer ernstige afwijkingen. 90% wordt asymptomatisch geboren en kunnen van erg lichte tot zeer zware afwijkingen hebben zoals doofheid, lever en miltproblemen, problemen met hersenen,...
We zouden een vruchtwaterpunctie kunnen doen om na te gaan of ons kindje al dan niet besmet is. Maar wat doe je als het wel besmet is?! Stop je een zwangerschap omdat je kind misschien niet goed hoort?!
We weten helemaal niet wat te doen en voelen ons zo kwaad, radeloos en machteloos. Waarom heeft het CRG niet getest op CMV voor de terugplaatsing?! Hoe kan dit allemaal en hoe moet het nu verder?
Ik weet het even allemaal niet meer. Ik ben emotioneel en fysiek leeg op dit moment. Nooit gedacht dat deze zwangerschap in zo'n schril contrast zou staan met de eerste zwangerschap. Hoe moeten we nu genieten van deze zwangerschap? Zeggen we uberhaupt aan mensen dat we zwanger zijn? Ik weet het even allemaal niet meer. Wat denken jullie hiervan?

clau

Bericht door clau » 29 maart 2017, 19:57

Wat een horror andromeda :(
Kunnen jullie dit niet zien adhv de NIPT ipv een punctie? Is toch minder ingrijpend. De nipt staat hier sowieso op de planning.
Idd stom dat ze cmv niet standaard opnemen in de bloedname voor de start. Maar goed de besmetting kan evenzeer na de TP plaatsvinden (hie vaak hebben de kinderen geen snotneus of hoest er iemand, denk dat zoiets snel gebeurt)
Ik kan alleen maar hopen dat uiteindelijk alles ok zal zijn, dat het misschien niet zo erg zal zijn. Praat goed met je partner over de risico's, gevolgen enz. Ik hoop dat jullie er samen uit komen. Dikke dikke knuffel x

Sterrie
Het is ondertussen weer gestopt maar ik vraag me af waar het vandaan komt. Ik probeer niet te zwaar te heffen en hou me redelijk rustig op het werk maarja.
Als de echo vrijdag goed is vertellen we het als ze uit school komt. Stiekem zou ik haar reactie wel willen filmen haha. Denk dat ik een boekje haal "ik ben grote zus en daar een echo in ga plakken. 's avonds gaan we dan naar mijn schoonouders en de dag erop naar mijn ouders (mama weet het, papa niet)
Broers en zussen zullen het met pasen horen. Tis omdat we naar mijn man zijn grootouders vertrekken zondag (doen we 1x per jaar want het is 600km rijden) dat we het onze ouders nu al vertellen. Dan kan manlief het ook tegen Muti en vati zeggen :)

Bij jou weten de meeste het he?
2010 Start IVF
2013 Miskraam op 6 weken
31/10/2017 ♡ bevallen!

Sterrie

Bericht door Sterrie » 30 maart 2017, 20:43

Wat een verschrikkelijk nieuws andromeda :( Eerst al die zorgen over de bloedingen en nu dit... Jullie staan nu voor een hele moeilijke keuze. Houdt de vruchtwaterpunctie veel risico in? Want als jullie die doen, dan weten jullie wel waarvoor jullie staan en kunnen jullie op basis daarvan een beslissing nemen. Want er is 40% kans dat jullie kindje niet besmet is he, dat is toch ook echt nog een goeie kans? En dan moeten jullie niet zo'n verschrikkelijke keuze maken. Ik wens jullie al zeker veel moed in deze onzekere dagen!

Clau, bij ons weten de ouders en de broers en zussen inderdaad al van de zwangerschap. En bij Pasen gaan we het aan de ruimere familie vertellen, omdat we dan toch iedereen zien op familiefeest, wel spannend :) En dan naderen we stilaan de 12 weken en kunnen we het ook aan de vrienden vertellen, kijk al uit naar die 12 weken-grens! Maar wij allemaal waarschijnlijk!

clau

Bericht door clau » 31 maart 2017, 14:40

Van erwtje naar boontje :)
Onze mini doet het super. Ze kon wel niet goed meten want het had zich lekker opgekruld :) hartslag nu ook gehoord (vorige keren alleen gezien), blijft zo bijzonder. Bepaald moment zagen we een heel klein mini handje :) lag met de traantjes in mijn ogen hihi.
Alle afspraken staan vast tot de uitgerekende datum. Over 3 weken de 12w echo en dan paar dagen daarna de NIPT. Spannend weer.
2010 Start IVF
2013 Miskraam op 6 weken
31/10/2017 ♡ bevallen!

Sterrie

Bericht door Sterrie » 1 april 2017, 22:07

Supergoed clau!
Ik moet nog een kleine 4 weken wachten voor de 12-weken echo, op 27/4, lijkt nog een eeuwigheid :D Wanneer mag jij gaan clau? En wij gaan dan ook de NIPT-test laten doen.

Hoe is het met de andere dames?

clau

Bericht door clau » 2 april 2017, 20:28

Ikke wat vroeger ;) de 21e de uitgebreide 12w echo en de 24e dan bloedname voor de NIPT. We behoren niet tot de risico groep maar aangezien mijn zus haar dochtertje toch gehandicapt is gaan we ze toch laten doen.

Het is wat stilgevallen. Hopelijk alles ok bij de andere dames.
Grtzzz
2010 Start IVF
2013 Miskraam op 6 weken
31/10/2017 ♡ bevallen!

Sterrie

Bericht door Sterrie » 4 april 2017, 15:02

Amai, ben zondagavond toch wat verschoten! Ik lag in de zetel voor tv en plots krijg ik steken in mijn onderbuik die steeds meer pijn deden. Dat heeft een ongeveer een uurtje geduurd en daarna nam het weer af. Heb wel geen bloeding gehad ofzo... Zou dit bandenpijn geweest zijn? Of moet ik me toch zorgen maken? Want weet helemaal niet wat ik allemaal kan/mag voelen, omdat dit mijn eerste zwangerschap is he :?

clau

Bericht door clau » 6 april 2017, 10:29

Dat kan idd het oprekken van de banden zijn Sterrie. Moest de pijn blijven aanhouden kun je best gewoon even de VV/gyné bellen.
Verder alles goed?

Hier alles ok. Oma's en opa's waren blij met ons goede nieuws. Ondertussen zijn we ook bij de grootouders van mijn man. Zondag vertrokken (iedere dag wat gereden en uitstappen gedaan) en zaterdag rijden we opt gemak terug naar huis.

Verder gewoon aftellen naar de nieuwe echo :)

Hoe is het met de andere? Geen nieuws is hopelijk goed nieuws. X
2010 Start IVF
2013 Miskraam op 6 weken
31/10/2017 ♡ bevallen!

MaliBloem

Bericht door MaliBloem » 6 april 2017, 21:05

Hoi hoi iedereen ,

Zal me hier ook even toevoegen he ben nu 5w en 5 dagen vandaag ook mijn echo gehad en ons ukje is nu 2,9mm en heb het hartje gezien en ook zacht gehoord SUPER blij en wat meer op mijn gemak.

Aangezien ik toch wel van dag 1 dat ik wist dat ik zwanger was 8 dagen lang bloedverlies heb gehad niet fel maar wel helder. Dan gestopt voor 2 dagen terug bloedverlies dit heeft paar uurtjes geduurd. Zondag avond ik nies half u later weer wat bloedverlies ff voor dik uur enkel bij vegen. En zo om de 2 dagen.

Maar alles zit nog goed enkel positief denken :oops:

Veel geluk iedereen

Groetjes

Mali

Sterrie

Bericht door Sterrie » 7 april 2017, 16:09

Hey Mali, leuk dat je hier bij het clubje komt! Jij bent dan uitgerekend voor begin december? Hopelijk stopt het bloedverlies nu eens helemaal bij jou, zodat je wat kan beginnen genieten! Hoewel die eerste weken zoveel onzekerheid meebrengen he. Ik heb de voorbije weken geen een keer bloedverlies gehad ofzo maar heb ook zoveel schrik dat het bij de 12-weken echo mis blijkt te zijn...

Clau, ik heb sinds zondagavond niet meer van die felle steken gehad, dus dat is wel goed. Ik heb wel even met de huisarts gebeld om te vragen of ik me zorgen moest maken maar ze heeft me gerustgesteld. Zolang die steken geen hele dag/nacht duren of ik geen bloedverlies heb, mag ik er van uitgaan dat alles oké is. Ze zei zelfs dat het een goed teken is, want dat het wilt zeggen dat de baarmoeder aan het uitzetten is voor de baby. Zullen dat maar geloven dan zeker :roll:

Zo leuk dat jullie het nieuws hebben kunnen vertellen! Wij gaan het zondag tegen mijn man zijn familie vertellen (al paasfeest daar) en volgend weekend tegen mijn familie. En dan na de 12-weken echo ook de grote hoop vrienden :) Vanmorgen kwam trouwens een collega mijn bureau binnen om te vertellen dat ze zwanger is van haar derde kindje, dus toen kon ik mij niet meer houden en heb ik gezegd dat ik ook zwanger ben, haha. Dus nu weet op het werk ook al 1 persoon ervan!

MaliBloem

Bericht door MaliBloem » 7 april 2017, 17:38

Hoi sterrie,

Ja het bloedverlies is nu wel wat gestopt enkel nog wat bruinverlies zo slijmpjes maar enkel als ik naar toilet ben geweest. Het is echt zo een rollercoaster he vol emoties en onzekerheden. Zal blij zijn als ik ook aan de 12 weken zit.

Groetjes

Mali

Andromeda

Bericht door Andromeda » 10 april 2017, 22:44

Welkom Malibloem, proficiat met je zwangerschap!
Wat een vreselijk en emotioneel begin van je zwangerschap heb jij gekend. Heb je er ondertussen al wat vertrouwen in dat het goed zit? K duim mee met je dat het allemaal goed zit. Begrijp maar al te goed wat het allemaal van gedachten en gevoelens met zich meebrengt. Maar elke dag is er ene bij en een stap dichter naar zekerheid :-)
Wat super dat je al een echo hebt gehad. Het is toch een hele geruststelling om je kleintje te zien en te horen he :-)

Sterrie, hoe reageerde de familie van je man? Waren ze verrast? Toch spannend he het nieuws bekend maken. K hoop dat je ervan geniet, net als jij natuurlijk Clau! Weet jou dochtertje er al van ondertussen?

Hier al veel discussie gehad over het al dan niet bekend maken van de zwangerschap. Mijn man wou na de paasvakantie een taart laten maken voor het werk maar vindt dat niet meer passen. Van onze zoon vonden we deze periode fantastisch en waren we zo trots. Nu is er zo veel angst en we zijn nog niet klaar om uit te leggen waarom we niet terug zo euforisch zijn. De paar mensen die het al weten hebben er allemaal een zeer uitgesproken mening over. De een zegt dat je kind je kind is, no matter wat. De ander vindt dat we verstandig moeten zijn en geen onnodige risico's moeten nemen. *zucht* Ik heb zo hard geen zin om tegen iedereen mezelf en onze keuze te liggen verantwoorden. Dan nog liever dat mensen het niet weten.
Vandaag hebben we nog een controle gehad. Ons kleintje is al 5cm en shaked er gretig op los daarbinnen. We hebben onze zoon nu ook gezegd dat er een baby in mama's buik zit. Het voelt zo vreemd. De zwangerschap dringt nog steeds niet helemaal door. Ik hoop dat dat wel ten volle zal gebeuren na de 20 weken echo...
Binnen 3 weken weten we de resultaten van de nipt test want deze hebben we ook laten uitvoeren. Hiermee weten we echter niets over CMV besmetting en doen we vooral vanuit het feit dat we voelen dat we ons moeten verantwoorden naar onze omgeving toe.
Woensdag mag ik bellen om te weten hoe het zit met toxoplasmose (blijkbaar stond de ene waarde igG denk positief en de andere negatief. Ze vermoeden dat het een kruisreactie is door positief CMV dus nu gaan ze kijken naar de evolutie... De gyn zei dat niemand zoveel pech heeft van de 2 bijna samen te krijgen en dat tijdens een zwangerschap dus ze gaat uit van het kruisreactie scenario. Ik hoop het alvast want ik kan niet mzer volgens anders)

Amaai terug een hele boterham.
Sturen jullie eens een update over hoe het met jullie gaat?

Groetjes Andromeda

Fiekemarieke

Bericht door Fiekemarieke » 11 april 2017, 15:32

Hallo allemaal,

Ik heb even alles bijgelezen en wow, wat een heftige dingen zijn er hier al allemaal gebeurd. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat alles in orde zal komen.

Ik zou me graag nog op de valreep bij jullie groepje voegen. Gisteren en vandaag een positieve test gehad, vandaag bloed laten nemen en hcg staat op 180. Ben vandaag exact 4 weken ver (ik weet het, nog heel pril) en ben voorlopig uitgerekend voor 19/12. Hopelijk duurt de pret deze keer langer dan bij mijn vorige zwangerschap, want toen was het op 6 weken al over en uit. Ah ja, er zijn trouwens 2 embryo's teruggeplaatst, dus dat wordt nog even spannend !
2013 : diagn. PCO
2014-15 : LEO, IUI
2016: 4xIVF/ICSI : 4 TP's --> 1x mk op 6w
2017 : overstap Jette, toch geen PCO ? ICSI5 : zwanger ! nog 3 cryo's

Plaats reactie