Emoties
-
Emoties
Dag allemaal,
Ik ben nu 24 en bezig met mijn eerste ivf poging. Ik weet eigenlijk niet goed meer hoe ik me moet voelen. De dokter heeft 1 iui poging gedaan en is daarna overgeschakeld op ivf. Heb 2 weken langer moeten stimuleren met menopur dan voorzien, telkens met een hoger dosis ( eerst 125, dan 225, eindigen met 300). De dag dat ik eindelijk te horen kreeg dat ik kon geplukt worden heb ik tranen met tuiten gehuild van geluk. Na weken schrik hebben, dat ze zou zeggen dat het geen zin had, nachten lang wakker gelegen te hebben, nachrmerries ... was het eindelijk zover. So far so good.
Plukken zelf was in ander ziekenhuis, andere dokter. Zoveel angst. Ik was helemaal in paniek. Tranen van schrik en daarna van schaamte. Na een half uur te rusten op dat hard bed, wou ik alleen nog maar naar huis. Naar een plek waar ik op mijn gemak kon zijn. Heb mij toen beetje als een bitch gedragen. Ik was zo gefocust op: ik moet hier nu weg.
Nu wachten tot zondag voor terug plaatsing. Ik wordt helemaal onnozel van het wachten, van de onzekerheid.
Hoe ervaren jullie alles? Hoe gaan jullie met alles om?
Ik ben nu 24 en bezig met mijn eerste ivf poging. Ik weet eigenlijk niet goed meer hoe ik me moet voelen. De dokter heeft 1 iui poging gedaan en is daarna overgeschakeld op ivf. Heb 2 weken langer moeten stimuleren met menopur dan voorzien, telkens met een hoger dosis ( eerst 125, dan 225, eindigen met 300). De dag dat ik eindelijk te horen kreeg dat ik kon geplukt worden heb ik tranen met tuiten gehuild van geluk. Na weken schrik hebben, dat ze zou zeggen dat het geen zin had, nachten lang wakker gelegen te hebben, nachrmerries ... was het eindelijk zover. So far so good.
Plukken zelf was in ander ziekenhuis, andere dokter. Zoveel angst. Ik was helemaal in paniek. Tranen van schrik en daarna van schaamte. Na een half uur te rusten op dat hard bed, wou ik alleen nog maar naar huis. Naar een plek waar ik op mijn gemak kon zijn. Heb mij toen beetje als een bitch gedragen. Ik was zo gefocust op: ik moet hier nu weg.
Nu wachten tot zondag voor terug plaatsing. Ik wordt helemaal onnozel van het wachten, van de onzekerheid.
Hoe ervaren jullie alles? Hoe gaan jullie met alles om?
-
Re: Emoties
Hallo madeliefje93,
Hoe is je TP gegaan? Ikzelf start in mei met de eerste IVF poging (heb 7 IUI's achter de rug)dus qua ervaring kan ik nog niet meepraten maar ik duim in ieder geval voor je!
Grtjes!!!
Hoe is je TP gegaan? Ikzelf start in mei met de eerste IVF poging (heb 7 IUI's achter de rug)dus qua ervaring kan ik nog niet meepraten maar ik duim in ieder geval voor je!

Grtjes!!!
-
Terug plaatsing is vlot verlopen. Doet gelukkig ook geen pijn. Ik moet zeggen dat er gelijk een blok van mijn schouders is gevallen, ik vond de periode tussen pu en tp lastig, omdat je dan niet weet hoeveel er goed genoeg gaan zijn. Was blijkbaar maar 1 vd 6. Dus das wel spijtig, ma ze zei dat dat vrij regelmatig voorkomt. Nu kan ik niet veel meer doen.
Veel succes met je eerste ivf poging. Ik hoop dat alles vlot verloopt bij jou.
Ben blij dat we elkaar hier kunnen steunen
Veel succes met je eerste ivf poging. Ik hoop dat alles vlot verloopt bij jou.
Ben blij dat we elkaar hier kunnen steunen
-
Nu is het dus wachten en duimen maar dat dat 1tje de beste is
Moet je nu ook utrogestan nemen?

-
Ja, zo een vieze bedoening, dat hadden ze wel eens mogen zeggen
-
Heb ik bij mijn laatste IUI ook moeten nemen. Plezant was anders maar ja je doet gewoon alles wat ze je zeggen he! Mag ik vragen waar je in behandeling bent? Als je meer info wilt over IVF of lotgenoten zoekt kan je je altijd hier op het forum aansluiten bij de groep "ivf clubje"
Tenzij je er al tussen zit natuurlijk. Ben er zelf nog maar pas 

-
Ik ga im zottegem/sint-lucas/uzgent. Die drie ziekenhuizen werken samen. Waar ga jij?
Bij mij is het icsi, vandaar dat ik vooral daar reageer.
Bij mij is het icsi, vandaar dat ik vooral daar reageer.
-
Aha ik snap het. Wij hebben ook onze toestemming moeten geven voor icsi maar wordt enkel gedaan in het slechtste geval voor ons. Valt dus nog af te wachten... Ik ben in behandeling in het UZA Edegem. Ben van Antwerpen dus ligt dichter bij de deur en toch goede reacties van gehoord
Ik duim voor je resultaat en hopelijk niet te veel stress tijdens de wachtweken!