hallo dames
e-ke dan is het leuk geweest op vakantie? lijkt me echt zaaaalig zo ploeteren in het water met de kindjes..
en amai senne heeft dan een groot sprongetje gemaakt qua motoriek. iets gemerkt voordien/tijdens, soms zeggen ze dat ze dan wat hangeriger kunnen doen ofzo?
ja met dat kruipen op de grond is het echt heel moeilijk om alles tip top te houden.
hier met die stukjes beschuit dat in de keuken op de grond vallen en als je het niet direct opraapt, zo had valentino een oud stuk beschuit (van de dag voordien ofzo) vast maar help dan ben ik bang dat daar stafylokokken ofzo opzitten
en die van de creche zeiden dat ook tegen mij omdat valentino veel eet doet hij ook veel kaka. hun kleine eetertjes doen ook slechts maar 1x per dag ofzo kaka. grappig hé, maar soms kan ik 's avonds ook zien wat hij overdag in de creche heeft gegeven

en super een eerste tandje! heeft hij er niet teveel last van?
ivm dat verschonen, ik moet hem wel altijd stevig vasthouden op de commode. 1 keer deed ik 1,5 stap opzij om de droogkast denk ik aan te zetten maar nog steeds met mijn hand rond zijn been en meneerke had zich toch niet omgedraaid en ik had hem dus vast aan zijn been maar hij hing naast de commode ondersteboven te bengelen! mijn hart amai, maar zo zie je maar echt geen seconde kunt ge ze loslaten.
valentino vind ook altijd niets leuker dan het licht in de douche aan te doen (knopje licht op zijn hoogte aan de commode) maar dan blijft dat ventilatiemolentje altijd een half uur draaien
maar toch leuk dat jullie toch het weekend samen zijn, das dan pure quality time hé
en is niet leuk dat ilan niet uitgenodigd is, zeker als het een vriendje van hem is.
maarja soms maken die mama's dan echt kliekjes, anti-sociaal gedrag!
hier hadden we met haar verjaardagsfeestje alle meisjes uitgenodigd en dan nog vond ik het voor de jongens spijtig dat ze er niet bij konden zijn, maar dat zou dan te druk geweest zijn.
er is wel een mama die nooit antwoord op de uitnodigingen van de verjaardagsfeestjes en nu is haar dochter al 2x niet geweest. vind het dan ook zo erg dat ze dan nadien op school misschien over dat feestje praten en dat dat meisje dan niet is kunnen komen.
vroeger werd ik ook nooit uitgenodigd op verjaardagsfeestjes, ik kan mij herinneren dat ik naar 2 feestjes ben geweest maar dat was alleen maar omdat mijn beste vriendin (ongeveer) had gezegd dat zij alleen ging komen als ik mee mocht. en zij was redelijk populair in de klas. maar heb er mij ook heel slecht door gevoeld, dus wil zeker niet dat onze dochter en ook zeker geen andere kindjes datzelfde gevoel zouden voelen.
pitoeke dat kan hoor denk ik dat ze wat minder eten/drinken door de tandjes, doet ook pijn denk ik als ze misschien ertegen botsen?
ivm die yoghurtjes daar wacht ik ook nog wat mee gezien hij dan rijstmelk drinkt.
ik weet nog dat mijn man bij onze dochter een gewoon yoghurtje had gegeven toen ze deze leeftijd of nog wat jonger was en ik kwaad dat dat echt niet kon, ik moest het zelfs staven met info van kind en gezin dat kleine kindjes best geen gewone yoghurtjes aten, maar ze had achteraf ook veel last daarvan door de lactose die erin zat.
maar ik denk dat die babyyoghurtjes wel anders zijn, nee?
oei en ocharme fé dan overgegeven, was het een andere fruitsoort dat je gegeven hebt?
hier merk ik dat valentino aardbeien niet zo goed verteerd, windjes en hij geeft meer terug ook nadien.
dus het was in de auto, heb je een overtrek over de maxi cosy, dan kan je die makkelijk aftrekken en in wasmachine steken.
ik herinner mij dat helena 1 x heeft overgegeven als baby en als ik terugdenk was het met worteltjes en zalm (nu is ze allergisch aan zalm, maar toen blijkbaar dan ook al) we gingen juist naar de makro gaan maar ben teruggedraaid want die hing zo vol als iets.
en is inderdaad echt goud waard dat je zoveel bij fé bent kunnen zijn, ik denk dat de geluksfactor van het kind toch mede bepaald wordt in hoe ze de eerste levensjaren zijn grootgebracht.
ik voel me wel schuldig dat ik in de babyfase van onze dochter lange dagen werkte en niet altijd veel tijd met haar kon doorbrengen...
maar dat hebben we met valentino dan weer anders gedaan. en zo doen we het elke keer beter en beter

tof dat ze het leuk vind bij de nieuwe onthaalmoeder, was het nog een jong iemand?
voor de rest heeft valentino de laatste dagen dat hij thuis was langere dutjes gedaan overdag: 2x 1u30 à zelfs 2u aan een stuk.
zijn planning bijv gisteren:
wakker rond 6u50 (woehoe)
flesje rond 7u
dutje 9u30 tot 11u30
warm eten om 11u45
dutje 14u30 tot 16u50
17u fruitpap
20u00 fles
slapen om 21u! (en deze ochtend zelfs moeten wakker maken om 7u!)
maar was uitzonderlijk hoor
normaal was het thuis
tussen 6u en 7u fles
8u30 dutje tot 9u30
10u groenten
dutje 12u tot 13u30
14u fruitpap
16u30 fles
20u fles
als hij naar de reche gaat was het tot laatst:
pakt als hij wakker werd rond 6u fles
+ 8u fles
dutje creche 8u45 tot 9u30
11u15 groenten
dutje 12u15 tot 14u30
15u15 fruitpap
17u fles thuis
19u30 fles
qua ontwikkeling kan hij nu ook kruipen op zijn knietjes, dus hij wisselt ook af zoals senne. maar met zijn para-sluip gaat hij als een speer! zo snel!
maar alles moeten we in 't oog houden, alle kasten wilt hij openen en hij raakt maar niet geleerd.
het liefst maakt hij ook veel lawaai, overal op tokken en mee tokken op de grond.
hij is zot van autootjes en alles wat rijd. hij heeft de clue al door als hij tegen het autootje duwt dat het vooruit gaat, dus zit hij echt zo altijd het autootje te duwen en dan erachter te kruipen om het nadien terug verder te duwen.
probleem is soms dat hij het tussen de zetels duwt en dan kruipt hij er tussen maar kan er uiteraard niet meer uit.
hij trekt zich recht en kan zich al verplaatsen rond het salontafeltje.
hoekbeschermers hadden we plakken maar hij trekt die er altijd af dus hopeloos om die er telkens terug op te plakken.
ik ben alleen al bang als hij gaat kunnen stappen want hij trekt zich nu al aan de gesloten deur recht om dan met zijn handjes al proberen te rijken naar de klink.
we gaan hier denk ik binnenkort wat extra veiligheidsvoorzorgen moeten nemen.
ook boven als we het verhaaltje lezen voor de dochter mag hij kruipen in de kamer, maar als de deur ook maar iets openstaat kruipt hij supersnel naar de gang en is supergevaarlijk voor de trap.
hebben jullie al extra veiligheidsvoorzorgen genomen?
qua taal wat gebrabbel maar voor de rest niets speciaals.
voila dat is het zoal een beetje
ik ga nu maar gaan slapen, mijn man staat met de nacht en de dochter wou absoluut nog een keertje bij ons op de kamer dus ze ligt op de plaats van mijn man te slapen.
hopelijk slaapt valentino goed door dat hij haar ook niet teveel wakker maakt.
groetjes!