Uitgerekend november/december 2017

Plaats reactie
Mei

Re: Uitgerekend november/december 2017

Bericht door Mei » 15 juni 2017, 12:59

Ik zou ook dezelfde beslissing nemen. Veel sterkte en goede moed op positief te zijn voor het andere kindje. Knuffel

Wij hebben vandaag de 16weken controle gehad, bij de gynae. Alles zag er goed uit.

Clau : 2e kindje - IVF - uitgerekend 5/11 - echo op 19/5 - MEISJE
Sterrie : 1e kindje -IVF - uitgerekend 7/11 - echo op 1/6 - JONGEN
Me1986 : 1e kindje - ICSI - uitgerekend 11/11 - echo op 20/06 - kindje :lol:
Sooof : 1e kindje - ICSI - uitgerekend 18/11 - echo 29/5 - ? vlokkentest goed !
Undomiele : 2e kindje - ICSI - uitgerekend 22/11 - echo op ? - ?
Mei : 2e kindje - ICSI - uitgerekend 27/11 - echo op 14/07- meisje
Malibloem : 1e kindje -IVF - uitgerekend 29/11 - echo op 22/5 - ?
Carootje : 1e kindje - IVF - uitgerekend 3/12- echo op 26/06 - jongen???
Gioia: 1e en 2e -ICSI - uitgerekend 9/12 - echo op 8/6 - ? en ?
Fiekemarieke : 1e kindje - ICSI - uitgerekend 18/12 - echo op 4/7 - MEISJE
Anne23 : 1e kindje - ICSI - uitgerekend 22/12 - echo op ? - ?
Babybummy : 1e kindje - IVF - uitgerekend 23/12 - echo op 8/6/2017 - ?
Trientje : 2e kindje - ICSI - uitgerekend ? - echo op 18/5 - ?
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Fiekemarieke

Bericht door Fiekemarieke » 18 juni 2017, 21:47

Veel moed morgen, Gioia.. Jullie zijn in mijn gedachten
2013 : diagn. PCO
2014-15 : LEO, IUI
2016: 4xIVF/ICSI : 4 TP's --> 1x mk op 6w
2017 : overstap Jette, toch geen PCO ? ICSI5 : zwanger ! nog 3 cryo's

clau

Bericht door clau » 19 juni 2017, 10:59

Gioia heel veel moed en sterkte vandaag. We denken aan je, er brand hier een kaarsje vandaag (dagje vrij dus veilig)
Dikke knuffel x
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

babyBummy

Bericht door babyBummy » 19 juni 2017, 11:03

Gioia, ook ik denk aan jou vandaag. Heel veel moed en sterkte gewenst vandaag! Het is niet gemakkelijk en ik kan me niet inbeelden wat er door je heen gaat. Maar ik wens jou en jouw partner alvast het allerbeste toe! En natuurlijk een vlekkeloze verdere zwangerschap van het tweede kindje. Hopelijk kan dit in de moeilijke dagen toch ook een beetje een troost zijn.
Start KID: 02/2015 8 pogingen- 3 MK
IVF 1: 01/2017, Cryo 04/2017 -> Zwanger! (23/12/2017)

Sterrie

Bericht door Sterrie » 19 juni 2017, 12:38

Ik ben terug van mijn vakantie en net even tijd gehad om bij te lezen.

Gioia, wat een verschrikkelijk nieuws dat ik lees... Je hebt al enkele emotionele weken achter de rug en de komende periode zal ook niet makkelijk zijn. Veel sterkte alvast voor jou en je partner! Ik hoop dat je het een plaats kan geven de komende weken en je je wat kan optrekken aan het gezonde kindje dat jullie nog verwachten. Knuffel!
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

MaliBloem

Bericht door MaliBloem » 19 juni 2017, 12:47

Hoi iedereen ,

Is weer ff geleden dat ik nog iet geschreven heb maar het is hier nogal een rollercoaster van emoties geweest.

Gioia alvast succes en ik duim voor u.

Wij hadden op 22/05 onze 12 weken echo en deze was heel goed volgens de gyn. Dus moest ik geen nipt test doen, Maar wou deze toch doen om zeker te zijn. Op 06/06 een telefoon van het ziekenhuis dat ik meteen moest komen. Er was een afwijkend resultaat op trisomie 18 een afwijking die niet met het leven verenigbaar is. Dit hadden we niet verwacht wereld stond ff stil, maar ben er wel in blijven geloven. Op 13 juni een vruchtwaterpunctie gehad deze viel goed mee niks last. Vrijdag het resultaat gekregen en alles blijkt inorde. Moet nog wel goed opgevolgd worden.

Gioia86

Bericht door Gioia86 » 20 juni 2017, 16:47

Dag iedereen, gisteren was het te moeilijk om te komen schrijven...😢
Het is allemaal achter de rug, we hebben nog bloedtesten ook laten doen...
De punctie verliep vlot, Vruchtwater nemen ook... maar de tweede prik was veel erger, en verliep wat moeilijker om juiste positie van hartje te vinden en dan...
maar de mentale pijn is veel groter. Goede begeleiding en een volledig team stond klaar.

in samenspraak tussen de dokters in Jette en mijn Gyne in Asse is er beslist op het gezonde kindje geen punctie te doen.
zo besproken dus ik ga ervan uit dat het dan wel ok is om hun medisch advies te volgen... uiteraard kan er later nog een gebeuren... indien nodig...
Na 3-4dagen eerste testen dan na 10werkdagen normaal bijna alle resultaten!
Bijkomend ook: het rugje vertoonde Nu ook al scoliose en het hartje was gezakt van positie.

Gelukkig was het andere kindje veel aant bewegen, was in form zei ze dus... 👍🏼

Grootste risico is de eerste 24h die zijn cruciaal... (en gelukkig voorbij nu)
nadien daalt het steeds...(vertelden ze in Jette)
Ik moet maandag bij mijn eigen Gyne die afspraak stond er al, dus wss ga die dan al echo maken maar de echte controle echo is dan die woensdag daarop in Jette...

Slecht geslapen ik kon mij Niet goed leggen, mijn achterkant en onderrug van die Anti D rhesus spuit voor mijn bloedgroep en dan mijn buik is gevoelig van dat prikken en dan zo warm...
voor de rest valt het wel goed mee... tot hiertoe niets van alarmerende klachten...
Dankjewel iedereen voor je lieve woorden 😘
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Mei

Bericht door Mei » 21 juni 2017, 1:56

Rust maar goed! Dat heb je fysiek en mentaal nodig!! Hopelijk lukt het op sterk te zijn voor het andere kindje. Goed dat je vandaag nog een echo krijgt, dat helpt je toch gerust te stellen voor het kindje dat in je buik volop ant bewegen is!!! Veel sterkte!!

Mailibloem, moet ook even mentaal vermoeiend zijn geweest! Probeer maar terug wat te genieten!

Ik begin er mentaal weer een beetje door te zitten, door wat er in het nieuws allemaal geweest is door de ontsteking en tekst die er gevonden is op de luchthaven, gisterenavond de explosies in Brussel... ik heb nu nog ouderschapsverlof , maar ben zo bang om terug te gaan werken. Ik ben van plan om na mijn zwangerschapsverlof ook mijn ouderschapsverlof op te nemen en dan mijn ontslag te geven, maar ik durf de resterende maanden eilk al niet meer te gaan werken, ik hoop dat de stress die ik heb niet voelbaar is bij mijn kindje...
Laatst gewijzigd door Mei op 21 juni 2017, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Sterrie

Bericht door Sterrie » 21 juni 2017, 10:47

Gioia, goed dat alles vlot verlopen is met de punctie en rust nu maar goed uit, zoals Mei al zei. Ik duim zo hard dat alles heel goed blijft gaan met het andere kindje, dat moet gewoon!

Malibloem, jij hebt ook wel even een serieuze schok te verwerken gekregen dan, maar gelukkig was alles in orde! Heb je al terug wat rust kunnen vinden?

Al die nieuwe berichten over (mogelijke) aanslagen moeten inderdaad niet makkelijk zijn voor jou Mei! Ik weet nog van onze gesprekken een paar maanden geleden dat je het er nog heel moeilijk mee had. Ander werk zoeken na de bevallingsrust lijkt me dan inderdaad wel een goed plan. En voorlopig proberen zo rustig mogelijk te blijven, voor jezelf en het kindje.

Ik ben sinds gisteren 20-weken en volgende week heb ik mijn 20-weken echo. Ondertussen heb ik nog steeds maar een klein buikje (maar wel al duidelijk zichtbaar ondertussen) en voel ik nog maar soms wat licht beweging, wat me dan weer ongerust maakt. Groeit het baby'tje wel goed, beweegt het wel genoeg,...? Ik vind het toch moeilijk om de zorgen van mij af te zetten...

Mei

Bericht door Mei » 21 juni 2017, 12:54

Sterrie, ik snap da je steeds wat ongerust bent! Ik ervaar deze zwangerschap ook helemaal anders dan bij mijn zoontje. Ik heb wel al redelijk een dikke buik, gynae zei het ook, ook omdat bij het tweede het sneller gaat. Ligt eraan ook hoe de baby ligt. Nicht van mijn man zag je het amper op 20weken en was op haar eind eilk ook niet echt dik en sinds drie weken ook een gezond dochtertje dus..
fijn de 20weken echo, heb die op 14juli. En al een naam?
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Sterrie

Bericht door Sterrie » 21 juni 2017, 14:04

Ja, ieder lichaam is anders en de ene zal al sneller een buik hebben dan de andere, dat moet ik in het achterhoofd houden! Wie weet kom ik hier binnen enkele maanden klagen over mijn (te) dikke buik :D Hopelijk ga ik weer wat gerustgesteld zijn na de 20-weken echo volgende week. Voor jou ook al niet zo lang meer he Mei, leuk.

We hebben bijna een naam 8) Momenteel hebben we een top 3 (eigenlijk een top 2, want de derde naam vind vooral ik mooi) van jongensnamen die we beide mooi vinden. Maar ik vind de knoop doorhakken zo moeilijk! De ene naam is een eerder populaire naam en de andere is een eerder zeldzame naam. Voor welke zouden jullie gaan? Of misschien kom ik binnenkort wel raad vragen met de echte namen waarover we twijfelen :wink:

Lukt het met de warmte dames?

Mei

Bericht door Mei » 21 juni 2017, 18:21

Namen.. wij hadden één jongens- en één meisjesnaam.. jongen werd het sowieso omdat ik deze altijd al wou. Meisje ben ik ook meer en meer overtuigd. Dus momenteel wordt het die naam ook. De jongensnaam zou ook een iets of wat populairdere naam zijn.. of het trekt er toch heel hard op. Ge moet doen wat jezelf het mooiste vind. Al wou mijn man vroeger altijd een Emma, die naam vind ik mooi, maar ik hoor die naam net iets te veel...dus die gaat het nooit worden.
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Sooof

Bericht door Sooof » 21 juni 2017, 19:23

Hallo,

Ook al een tijdje geleden dat ik nog iets geschreven heb, met het mooie weer raak ik niet meer zo snel aan de computer.

Wat erg voor je Gioia!! Heel veel sterkte, ik hoop dat alles goed blijft gaan met het ander kindje!
@Malibloem: hier hebben we hetzelfde meegemaakt, gelukkig is ook bij jou alles inorde.

Ondertussen ben ik 18weken, maandag terug op controle. En dan aan 20weken terug een specifieke echo om te zien of alles inorde is met het hartje. Hoe dichter het komt, hoe meer ik weer ongerust ben. Ik voel het babytje ook nog steeds niet bewegen, maar schijnt normaal te kunnen zijn. Voelen jullie het al bewegen?
Ook hier weten we het geslacht al, maar we zullen proberen om het geheim te houden, ook de naam is al bekend.
We wisten al een naam van voor ik zwanger was :-)

clau

Bericht door clau » 22 juni 2017, 8:33

Gioia gaat het een beetje met je? Ik bedoel vooral fysiek want mentaal zal wel het wel een hele tijd nodig hebben. Nog veel last van je buik?
De bloedtesten, is dat om genetisch onderzoek te doen of waarom waren die precies?

Malibloem voor jou zijn het dus ook spannende, zenuwslopende dagen/weken geweest. Gelukkig is alles in orde.

Mei als je zo schrik hebt, wat begrijpelijk is, zou ik idd ook veranderen van werk. Het is jammer genoeg iets waar we mee zullen moeten gaan leven, het zal de kunst zijn om het niet ons leven volledig te laten bepalen. En ik geef toe, hier worden drukke plaatsen vermeden, puur gevoelsmatig en iedereen verklaart ons voor gek, maar voor ons voelt het gewoon beter.

Sterrie welkom terug ;)
Die buik komt nog wel :)
Je moet het kindje nu nog niet dagelijks voelen maar het is een bevestiging dat alles ok is he. Pas vanaf 26weken zou je het iedere dag goed en regelmatig moeten voelen bewegen.
Over de naam: dat is persoonlijk maar wij zouden nooit een naam kiezen die veel voorkomt. Ook nu hebben we klassieke naam die je niet meer zoveel hoort.

Soof geniet maar fijn van het mooie weer haha. Binnenkort regent het weer en dan kunnen we genoeg achter de pc zitten ;)
Ik voel de baby al enkele weken maar het is dan ook de 2de keer.

Dinsdag hebben we de 20w echo gehad. Alles in orde, rugje goed. Mooi op schema. 368grammetjes. Assistent/gyné hebben wel serieus op mijn buik zitten duwen, met als gevolg dus ook een pijnlijke buik aan ene kant. Vandaag is het gelukkig wat minder pijnlijk.
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

Gioia86

Bericht door Gioia86 » 22 juni 2017, 11:47

Hey Lieve dames,
Het gaat redelijk... fysiek heb ik eigelijk niet echt klachten of iets abnormaals opgemerkt... heb me al heel kalm gehouden meer kan ik niet doen, de eerste 24h waren cruciaal nadien zakt het risico...
soms heb ik wat last thv schaambeen, soms links soms rechts mr dat had ik voor de punctie ook al af en toe...

De secretaresse van genetica heeft me net gebeld, volgende week woensdag na de controle echo moet ik ook terug naar genetica... omdat tegen dan wss alle testen binnen zijn...
Die secretaresse zei dat ze nu nog niets weten...
De bloedtesten bij ons zijn gewoon voor bijkomend onderzoek... vinden ze toevallig iets, hebben we wel ingetekend dat wij dat willen weten...(vb aandoeningen of mogelijke ziektes waarop je meer kans maakt)

Ik moet maandag ook bij mijn eigen Gyne, dus die zal wss dan ook al een echo maken... ik hoop dat het andere kindje het goed stelt! De dagen duren zo lang en vraag me steeds af wat en hoe... en heb ook bang geconfronteerd te worden met het beeld van dan het kindje dat overleden is...😢

De warmte is niet alles vooral voor te slapen, de ventilator draait overuren...

Ik zou idd ook de pc niet opzetten, maar ik schrijf hier via de iPad of via de smartphone. Veel handiger, lekker lui vanuit de zetel.😉

Ivm buiken, hier kan ik dat niet meer wegstoppen en is er toch al wat zichtbaar.😊
Ivm namen, 😱 hier wordt dat iets moeilijker vooral voor een jongen... partner is Italiaan en met zo een Italiaanse familienaam knn we niet anders dan een Italiaanse voornaam te kiezen, iets "Vlaams" klinkt echt niet... maar omdat wij veel letters anders lezen/uitspreken (zoals au, u, g,...) dan in Italië wil ik iets dat de mensen hier in België ook goed lezen en hetzelfde uitspreken...🤔

Fijn dat voor de rest met jullie alles ok is...
👍🏼😚
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Plaats reactie