Uitgerekend november/december 2017

Plaats reactie
Sterrie

Re: Uitgerekend november/december 2017

Bericht door Sterrie » 16 juli 2017, 10:57

Keigoed van de 20-weken echo!
Het vooruitzicht van een keizersnede lijkt me inderdaad niet zo leuk, maar je weet wel op voorhand waar je aan toe bent he. Want eerst 20u weeën en dan toch nog keizersnede, lijkt me ook geen pretje :shock:

Wanneer ga je dan de geplande datum weten? Dat is echt pas op het einde van de zwangerschap?
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

Mei

Bericht door Mei » 16 juli 2017, 17:55

Geen idee eilk. Meestal plannen ze dat een week voor je uitgerekende datum.. ze zei de keer ervoor al: een geplande keizersnede beslissen we tss 30 en 36 weken. Dus ik denk dan rond de 36 weken...

smoutebollen gaan eten op de kermis, Sterrie? Hihi
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Sterrie

Bericht door Sterrie » 17 juli 2017, 9:10

Haha, geen smoutebollen gegeten, maar ik ben wel net gisteren op de kermis geweest :D
We hebben een knuffelke voor de baby gescoord!

clau

Bericht door clau » 17 juli 2017, 13:22

Mei wat jammer dat je geen natuurlijke bevalling mag/kunt proberen, maar idd beter zo dan de hele arbeid door te moeten en alsnog een keizersnede te moeten krijgen. Dacht trouwens ook dat het op 39w gedaan word dan. Toch bij de meeste in onze omgeving.

Vrijdag weer een mooie echo gehad. Onze dame is 683gram en 25 cm. Ze ligt nog steeds dwars (vandaar die bult maar het is haar hoofd ipv haar poep) met haar poep in m'n bekken zeg maar. Hopelijk gaat ze nog draaien, ze heeft nog 10weken de tijd :D daarna gaan we over op andere opties.
Volgende echo/afspraak moet ik ook de suikertest doen. Gelukkig gewoon in de namiddag. Een uurtje voor mijn afspraak het drankje opdrinken en dan bloed laten nemen als we in de praktijk zijn. Mocht kiezen van smaakje dus hopelijk de goede keuze gemaakt met citroen haha.
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

Me1986

Bericht door Me1986 » 17 juli 2017, 16:10

Dag Dames,

ik ben even weg geweest, dit omwille van privé enkele onverwachte wendingen.
we kregen een zevental weken geleden jammer genoeg slecht nieuws.
er is bij mijn man prostaatkanker vastgesteld, deze is ondertussen verwijderd en hij is aan het herstellen.
of er een nabehandeling nodig is horen we normaal midden deze week.

met de zwangerschap gaat gelukkig wel alles goed.
we verwachten ook een meisje. de volgende echo is nu gepland d.d. 26/07 - maar is eigenlijk meer de testen voor een hoge bloeddruk en om mijn aders na te kijken hoe deze zich aanpassen met de zwangerschap om eventueel een zwangerschapsvergiftiging voor te zijn met medicatie.
ik zit sowieso al in een programma waarbij ik 2x dagelijks mijn bloeddruk moet meten en deze doorgestuurd wordt naar het ziekenhuis.
Ik zie dat het met de meeste hier goed gaat ondertussen, na ook enkele zeer moeilijke wegen...

Hopelijk hebben we in November en December allemaal onze gezonde kindjes in onze armen!
xxxx

Gioia86

Bericht door Gioia86 » 18 juli 2017, 14:30

Hey dames,

Ook wij zijn terug van vakantie. Het was fijn mijn schoonfamilie en vrienden terug te zien, wel ook emotioneel elke keer opnieuw ons verhaal te doen...
Het was er heel warm, dus lekker onder de parasol en af en toe is een plonsje gedaan, wel vaak last gehad van gezwollen voeten... :shock:

Kregen ook al cadeautjes typisch Italiaans... dingen die gepersonaliseerd zijn met handwerk, hier wordt dat niet meer zo gedaan maar het is iets authentiek en heb er geen probleem mee de cultuur van ginder meetebrengen nr hier...

Heb me ook nog is gewogen als weegschaal juist is, ben ik in totaal 3,2 kg bij... heb wel al een buik! ben nu de 19weken voorbij... voel dat mijn baarmoeder nu tot aan mijn navel zit... soms voel ik iets maar ben niet zeker of het de baby is of iets anders het is niet zo duidelijk... :?:
Donderdagavond moet ik nr een vroedvrouw en volg. Week vrijdag de 20-weken, die bij mij dan op 21weken zal plaatsvinden, we hopen zo dat alles in orde is...🙏🏽

Me1986 ik wens jullie heel veel succes en een goed spoedig herstel voor je man!
Voor de rest lees ik hier vooral mooie dingen,👍🏼👍🏼👍🏼

Groetjes xxx
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

clau

Bericht door clau » 25 juli 2017, 17:47

Me: wat een slecht nieuws zeg. Gaat het een beetje met jullie? Weten jullie al wat meer ondertussen? Alvast een spoedig herstel voor je man!
En hopelijk morgen een goede echo/controle

Gioia fijn om ook weer wat van jou te horen :)
Leuk al die cadeautjes maar het zal toch allemaal wat dubbel zijn he. Dikke knuffel
Hopelijk ook voor jullie volgende week een mooie, goede echo xxx

Hier verder alles ok. Madamemoiselle I ligt nog steeds erg laag en dat wordt nu toch wel wat vervelender. Loop al vaak gewoon in ondergoed omdat zelfs de zwangerschapsbroeken geen comfort meer geven. Vooral ambetant opt werk want daar moet ik natuurlijk wel een broek aan :lol: jurkjes daar is dan weer moeilijk omdat we een bedrijfs t-hsirt moeten dragen.
Trouwens ook zalig om dochterlief haar gezicht te zien als ze baby voelt bewegen :) we hadden ons niks mooiers kunnen wensen :)

Sterrie en de andere, hoe is het bij jullie? X
2009 Start clomid, daarna IUI
2010 Start IVF
2011 Een dochtertje geboren!
2013 Miskraam op 6 weken
2016 BBZ + verwijdering beide eileiders
2017 Feb Start IVF -> Zwanger! Uitgerekend november
31/10/2017 ♡ bevallen!

Sterrie

Bericht door Sterrie » 26 juli 2017, 9:07

Me, dan hebben jullie ook een zware periode achter de rug! Hopelijk herstelt je man goed en kunnen jullie samen verder genieten van de zwangerschap! Hoe was je echo vandaag? Heb je last van een hoge bloeddruk en moet die daarom zo vaak gecontroleerd worden?

Klinkt als een leuke vakantie Gioia :) Ik voelde vanaf 18 weken kleine stampjes, maar die werden pas vanaf 20 weken duidelijker! En dan was het nog de ene dag wat minder vaak of minder duidelijk dan de andere. Dus komt binnenkort wel! De 20-weken echo heb ik ook gehad op dik 21 weken en vond dat toch ook beetje stressen ze! Ik duim voor een perfecte echo!

Clau, zo leuk dat jullie dochter de bewegingen ook goed voelt, dat zal ze wel bijzonder vinden :) Hier heeft mijn man hem ook al een aantal keer duidelijk gevoeld, maar vaak speelt de baby toch ook een spelletje van ineens te stoppen met bewegen zodra hij aan mijn buik voelt, haha!

Met mij ook alles goed. Ik ben vorige week wel naar het verloskwartier gegaan voor aan de monitor omdat ik ongerust was... Wat minder beweging voelen in combinatie met al enkele weken niet meer bijkomen en meer vochtverlies deed me weer twijfelen :roll: Gelukkig was alles in orde en waren de vroedvrouwen heel vriendelijk. Ze zeiden dat het beter was om even langs te komen om alles te checken dan zo ongerust te blijven rondlopen. Verder krijgt de babykamer stilaan vorm en wil ik vanaf augustus beginnen aan het geboortekaartje en de doopsuiker. Want dan is het nog maar 3 maanden, het komt plots zo korterbij! Zijn jullie al bezig met voorbereidingen?

x Sterrie

babyBummy

Bericht door babyBummy » 26 juli 2017, 11:00

Me, wat een verschrikkelijk nieuws. Hoe gaat het nu met jullie?
Al meer nieuws ivm de nabehandeling? Hopelijk kan de zwangerschap jullie wat afleiden.

Ik zit momenteel in mijn 18e week. Ik voel steeds meer en meer beweging in mijn buik. Nog geen echte "stampen" maar grote bellen/ vlinders. Ik kijk zo uit naar het moment dat ik hem eindelijk kan voelen. 10 Augustus hebben wij onze 20weken echo. Mijn buik deed gisteravond wel pijn, ik kon geen manier vinden om aangenaam in de zetel te liggen/ zitten. Gelukkig is dat vandaag weer over! Wij hebben intussen de geboortelijst al in orde gebracht en de kinderkamer is geverfd! Ik probeer zo veel mogelijk dit trimester in orde te krijgen aangezien ik me VEEL beter voel dan in het eerste trimester en ik wil er nu toch volop van profiteren. Wie weet wat dat derde trimester brengt.
Ik ben ook wel gewoonweg een beetje een 'lijstjes' persoon en heb graag alles in orde. De meter en peter zijn ook gekozen en op vakantie zijn we overeengekomen over een naam!

Ik kijk zo uit naar ons klein boeleke! Ik ben vooral benieuwd hoe hij eruit zal zijn en hoe hij zal zijn.
Start KID: 02/2015 8 pogingen- 3 MK
IVF 1: 01/2017, Cryo 04/2017 -> Zwanger! (23/12/2017)

Sooof

Bericht door Sooof » 27 juli 2017, 10:29

Me: Wat erg voor jullie! Ik duim voor een goed herstel voor je man. Hopelijk een goede echo gehad?

Hier hebben we gisteren geweest voor de 23 week echo, alles inorde. Eindelijk hebben we het gezichtje gezien :-)
Ook het hartje, hersenen, ruggengraat,.... lijkt inorde. Ze denken dat het een gezonde baby zal worden. Natuurlijk nooit 100% zeker, maar het lijkt goed. Wat een wonder zeg, na die verdikte nekplooi :-)
Wel erg last van harde buiken, volgens de gyneocoloog is dit nog veel te vroeg. Wel geen pijn in mijn buik, eerder een onaangenaam gevoel. Nu moet ik magnesium bijnemen en terug utrogestan.
Hopelijk komt alles goed, wel wat bang voor een vroeggeboorte.

Alles goed met de anderen?

Fiekemarieke

Bericht door Fiekemarieke » 28 juli 2017, 16:17

Me : hopelijk is alles nu in orde met je man. Zoiets wil je echt niet meemaken en al zeker niet tijdens je zwangerschap !

Gioia : blij dat jullie vakantie zo is meegevallen. Kan me wel voorstellen dat het niet evident is om telkens je verhaal weer opnieuw te moeten doen ! Maar het is goed bedoeld van de mensen he. Als niemand interesse zou tonen, zou het mss ook weer niet goed zijn.. Had jij vandaag opnieuw echo ? Laat weten hoe het was he !

Voor de rest ben ik blij te horen dat alles goed gaat bij iedereen. Hier ook veel beter. Sinds een week of 3 ben ik niet meer zo misselijk, dus hoera ! En de stampjes worden hier met de dag duidelijker. Op 16w6d eerste keer gevoeld en sinds een week is er geen houden meer aan. Voel ze nu ook met mijn hand. Mijn man heeft het jammer genoeg nog niet kunnen voelen, hij zal nog wat geduld moeten hebben !

Ben deze week ook nog eens bij de vroedvrouw langs geweest. Was wel leuk, want er zat nu 6 weken tussen onze 2 afspraken bij de gynaecoloog omdat hij op vakantie ging, dus dan werd het wachten toch wat gebroken. Vind het toch heel leuk dat je daar een uur 'aandacht' krijgt, ipv de 10 minuten bij de gyn..

Groetjes!
2013 : diagn. PCO
2014-15 : LEO, IUI
2016: 4xIVF/ICSI : 4 TP's --> 1x mk op 6w
2017 : overstap Jette, toch geen PCO ? ICSI5 : zwanger ! nog 3 cryo's

Gioia86

Bericht door Gioia86 » 28 juli 2017, 21:32

Hey Hey,
Vandaag de uitgebreide 20w- echo.( bij mij op 21w)
Alles perfect, kindje doet het heel goed, alle organen zijn tip top, hartje en hersenen ook! Het is wel heel actief en lag niet stil!
Geslacht nu zeker, een jongetje... (hadden geen voorkeur maar wou het wel graag weten)

Ons meisje zit al hoger is al iets kleiner maar zal altijd zichtbaar blijven! moeten wel weer over heel wat dingen Nadenken zoals wat met meisje na geboorte als we een crematie willen is dat mogelijk maar moet ik daarvoor alles nog aanvragen en regelen of ze kunnen moederkoek enzo ook opsturen voor nog verder onderzoek zal beetje van vanalles afhangen... Ja ik had daar allemaal nog niet over nagedacht, Gyne begon daarover(die heeft echt keiveel tijd genomen voor ons), zowiezo als de nageboorte met haar erbij niet spontaan meekomt moet ik na bevalling direct geopereerd worden om dit te verwijderen.. Kan anders gevaarlijk worden voor mijn leven als alles niet verwijdert/eruit is.. maar dat zijn dan ook zorgen voor dan wil daar ook nog niet teveel over nadenken...

Ben nu gewoon blij en opgelucht dat alles perfect is met ons jongetje, wel heel actief heb amper geslapen vannacht 😉

Alle testen van genetica/vruchtwaterpunctie zijn binnen 9 augustus moeten we daarvoor nog is naar dienst genetica in Jette voor het verdict...

Volgende controle is 21/08 moet die ochtend ook die suikertest laten doen.

Nu ga ik ook afspraak plannen voor de lijst te leggen, en binnen 2weken ofzo is langs de drukker voor ontwerp kaartje...

Prettig weekend iedereen

Xxx
😘
2012 tem 2016 verschillende ivf/isci zonder resultaat enkel Mk, bbz
2017 Maart ICSI Verse poging 2embryo's. ZWANGER 2-ling!
24/11/17 💙&💫 geboren!
Start brusje september ‘20: 2 mk + 1 bbz
Laatste isci juli ‘22, Zwanger na Cryo 23/9 🐣juni’23

Sterrie

Bericht door Sterrie » 4 augustus 2017, 9:07

Amai, het is hier kalm geweest de laatste tijd! Tijd om dit topic nog eens wat leven in te blazen :wink:

Babybummy, jullie zijn precies al goed bezig met de voorbereidingen! Maar snap dat wel, ik ben ook het type persoon dat liever alles wat te vroeg regelt, dan op het einde nog snel. Maar mijn man is daar wat trager in, dus moet hem soms wat mee 'sleuren' in alle voorbereidingen... Ik wil nu beginnen aan de geboortekaartjes en de doopsuiker, dus zal daar dit weekend eens voor pushen :D En bij ons begint het stilaan ook duidelijk te worden welke naam het zal worden, het begint eindelijk één richting uit te gaan, hoera!

Sooof en Gioia, goed nieuws dat de 20-weken echo in orde was. Dat is weer een goede stap vooruit he. Hoe vaak heb je dan harde buiken Sooof? Want ik heb het af en toe ook wel, maar weet niet hoeveel normaal is? Ik heb het vooral als ik op mijn rug in de zetel of in bed lig, dus eigenlijk als ik rust... En Gioia, goed dat jullie gyn de tijd neemt om dat allemaal te bespreken met jullie, want dat zijn geen gemakkelijke beslissingen he...

Fiekemarieke, leuk om te lezen dat bij jullie ook alles goed gaat! En dat wachten tussen twee gyn-bezoeken duurt soms echt te lang he... Ik mag volgende week donderdag eindelijk nog eens, dan is het 7 weken geleden, dat was wel het langste tot nu toe. En vanaf dan is het elke drie weken, dat klinkt al veel beter :wink:

Ik ben momenteel 26w+3, dus zo'n 6 maanden en voel me goed. Elke dag beweging, maar ik denk wel niet zo vaak en zo hevig als bij andere zwangere vrouwen, als ik zo eens rondhoor. Mijn placenta ligt rechts vanvoor, dus zal daar ook wel wat mee te maken hebben waarschijnlijk. Zijn er nog onder jullie met placenta vooraan? Ook is mijn buik nog niet zo dik. Veel mensen die horen dat ik 6 maanden zwanger ben, zeggen: 'oh, nog geen dikke buik dan'. Dat is langs de ene kant wel leuk, want ik ben daardoor nog heel mobiel, slaap goed, geen rugpijn,... Maar het maakt me ook wel wat ongerust omdat ik me dan weer begin af te vragen of mijn buik niet te klein is en of dat wel normaal is. Volgende week eens aan de gyn vragen!

Groetjes,
Sterrie

Sooof

Bericht door Sooof » 8 augustus 2017, 11:02

Hallo,

@Sterrie: ik had eigenlijk bijna de hele dag harde buiken, maar ondertussen verbeterd met de medicatie. Vooral 's morgens nog last van na de hele nacht te liggen.
Hier net het omgekeerde. Zondag familiefeest gehad, en velen hadden commentaar dat ik al zo 'zwaar' was voor 25weken. Mijn buik is inderdaad wel al erg gegroeid en ook al 7 à 8 kilo bijgekomen. Maar denk niet dat het kwaad kan als je buik nog kleiner is hoor, is afhankelijk van persoon tot persoon.

Ondertussen ook al veel last van kwaaltjes, slecht slapen, pijnlijke rug, bandenpijn, zuuroprispingen,...
Ook is er terug twijfel over de naam, we waren lang aan het twijfelen tussen 2 namen, uiteindelijk hebben we ons eerste gedacht gevolgd en we waren overtuigd, maar de laatste tijd zijn er zoveel kindjes die geboren worden met dezelfde naam, toch vooral bij ons in west- vlaanderen.

Hoe gaat het met de anderen?

Groetjes Sofie.

babyBummy

Bericht door babyBummy » 8 augustus 2017, 11:58

@Sooof: Wij zitten in bijna hetzelfde schuitje. We waren 100% zeker van de naam en voor ons lag het al vast. Maar de laatste tijd duikt diezelfde naam steeds vaker op in gesprekken over de vrienden van onze vrienden. Dus nu krijgen wij twijfel. Ik zou de naam willen houden aangezien het niet gaat over onze directe vriendencirkel, maar het zorgt toch weer even voor twijfel. Enorm vervelend.
Start KID: 02/2015 8 pogingen- 3 MK
IVF 1: 01/2017, Cryo 04/2017 -> Zwanger! (23/12/2017)

Plaats reactie