Proficiat Mei! Hopelijk is de keizersnede vlot gegaan en doet Romy het goed? Geniet van jullie dochtertje!
Babybummy, ik heb mijn koffer ook een aantal keer opnieuw uitgepakt en ingepakt

Mijn ervaring: neem genoeg mee voor de baby, in verschillende maten, en niet te veel voor jezelf! En leuk van de babyshower, is een leuke dag he. Ik heb er ook een gehad, maar was niet echt een verrassing, want we hadden dit al gedaan voor elke vriendin die zwanger was.
Sooof, voor jou wordt het wel heel spannend! Heb je een idee hoelang ze je overtijd laten gaan, moest het niet spontaan beginnen?
Malibloem, ik heb niets gemerkt van meer of minder beweging voor de bevalling, maar ik denk dat het wel kan dat de baby wat rustiger is en zich 'voorbereid'. Ook is er minder ruimte he, dus meer wat geschuif, dan echt stampen. Wel lastig dat je zo opgezwollen bent... Best wel vermelden op je controle dinsdag, want het kan een teken zijn van zwangerschapsvergiftiging. Ik wil je zeker geen schrik aanjagen, want waarschijnlijk is het dat niet, maar toch beter zeker zijn he. Bij mij was er vermoeden van zwangerschapsvergiftiging vanaf 36 weken omdat ik een verhoogde bloeddruk had en de baby niet goed meer bijkwam. Daardoor extra controles, maar het bleef steeds binnen de perken.
Gioia, binnen een week is jullie zoontje er normaal gezien! Aftellen kan beginnen he. ik duim voor toch nog een mooi gewichtje!
Clau, jammer van de borstvoeding, maar als flesvoeding beter is voor de baby, gaat dat voor he! Hier gaat de borstvoeding goed, ik ben ermee vertrokken ondertussen, maar heb aan één borst ook wel een serieuze kloof... En dat geneest dus niet goed als Seth er telkens aan moet drinken... Maar ik wil wel nog volhouden.
Met ons alles goed. Seth heeft ondertussen de kaap van 3kg bereikt, hoera! Hij komt dus goed bij. De nachten zijn al iets beter, soms zijn er enkele 'rustige uurtjes', maar ook nog vaak moeilijke nachten hoor. Vermoeden van reflux, en daarom dat hij overdag wel vrij rustig is (want dan wordt hij vaak rechtop vastgehouden), maar 's nachts als hij in zijn besje ligt, krijgt hij dan last waarschijnlijk en begint daarom te jammeren en te wenen. Gisteren gestart met Gaviscon na de voeding, hopelijk gaat het hierdoor wat beter.