Veel herkenbare reacties. En zeer pijnlijke opmerkingen...
Heb zelf zo een schoonbroer die zeer vervelende zaken zegt tegen mijn man
"Allé, ben je bang om hem te gebruiken? Moet ik het eens komen uitleggen?"
Zij waren in januari -bij de 1ste keer proberen- zwanger, en onlangs bevallen van een kerngezond zoontje, het braafste kind van de wereld..
Wij daarentegen zijn al eventjes bezig, vele watertjes doorzwommen, telkens uit onze put proberen geraken. Terwijl zij dan klagen dat hun baby 's avonds tussen 22u-23u zijn huiluurtje heeft
Toppunt van alles: Ikzelf ben vroedvrouw, werk elke dag met zwangere vrouwen, ben bij bevallingen aanwezig, hulp biedend aan pasbevallen mama's. Elke dag diezelfde vragen "Heb jij al kindjes?" "Je hebt nog wat tijd hé" (Ja ik ben 27 jaar), "Krijg je er nog geen zin in als je daar altijd bij bent?" "Tis toch een mooi beroep hé!!"
Of nog beter; mama's die "per ongeluk" zwanger geraken en die dan uitspraken doen zoals "Wil je die kleine bleiter eens enkele uren bij jullie in de bureau zetten, ik wil slapen en eentje gaan roken beneden"
Ik heb veel jonge collega's en sinds wij gestart zijn met het traject, zijn er reeds 8 zwanger en/of bevallen. In de vriendenkring vallen de baby's ook gewoon in de moederschoot.
Ik ben zeer dankbaar dat dit forum bestaat, dat ik kan zien dat er (spijtig genoeg) nog vele anderen zijn die deze gevoelens hebben. Gevoelens van jaloersheid, onmacht, oneerlijkheid.. Gevoelens waarover ik me zelfs soms schaam.
Februari 2016: vaststelling PCOS
5x stimulatie onder clomid: 3x cystes ontwikkeld
4x stimulatie onder Menopur, waarvan 3x IUI: geen zws
Nov 2017: Stimulatie onder Gonal-F ifv 1e IVF/ICSI poging
29/11/17: 8 eicellen, 5 bevruchtingen, 1 TP, geen cyro's