Na 1,5 jaar toch eindelijk succes er is dus hoop dames
xxx
dag astrid! ik weet hoe je je voelt, ik kreeg in juni 2016 hetzelfde te horen! en inderdaad je wereld stort in! wij zijn nu gestart met medicatie! ik wou hiermee wachten tot na mijn trouw en erna kreeg ik ook nog een cyste op mijn eierstok! ik ben ook wel bang om te verdikken van de hormonen! kben net 4 kilo afgevallen en ik zou die niet graag terug krijgen, maar als dat de prijs is die ik moet betalen om een kindje te krijgen, met veel plezier!! ik hou je op de hoogte van mijn veranderingen!! laat zeker iets weten!! dan kunnen we elkaar wat helpen!!Astrid93 schreef: ↑8 december 2017, 11:54Hey allemaal,
Jullie hebben dit allemaal enkele jaren geleden gepost maar ik lees het nu pas vermits ik gisteren naar de gyneacoloog geweest ben ook in het middelheim en de vaststelling van Pco heb gehad. Mijn wereld stond even op zijn kop tranen rolde over mijn ogen en vragen stakeb de kop op. Wat gaat ee gebeuren? Gaat het nog lang duren voor ik zwanger ga geraken? Verdik ik van de hormonen? Zouden jullie mij een antwoord op mijn vragen kunnen geven?
Groetjes Astrid

Graag zou ik hier even op reagerenSOHN schreef: ↑8 december 2017, 13:41
En bovenal, het zal niet altijd makkelijk zijn, maar probeer positief te blijven. Ik denk nog altijd dat mijn poging 2 deels gelukt is omdat ik echt vertrouwen had in de nieuwe behandeling en echt geloofde in de kansen dat het zou lukken, als je in je hoofd begint te denken: "Het zal toch weer niets zijn" is het in mijn ogen niet echt bevorderlijk.
Als je nog vragen hebt, stel gerust, alvast veel succes en goede moed!
DeboraZonderH schreef: ↑30 april 2019, 18:34Hallo iedereen
In juni 2018 ben ik met de pil gestopt, sindsdien geen menstruatie meer gehad. Aangezien ik ondertussen ook al wat acné had, begon ik te vermoeden dat ik PCOS heb.
Vorige week toch naar de gynaecoloog geweest (ze vond dat ik wel heel geduldig gewacht heb :p ). Ik ken niets van echo's, maar wat we daar zagen was wel heel duidelijk: Allemaal cysten op mijn eierstokken.
Nu moet ik Progesteron innemen om zo uiteindelijk na een jaar nog eens een menstruatie te krijgen.
Daarna moet ik mijn bloed laten trekken, zodat we de volgende stappen kunnen bespreken.
Ik was eigenlijk blij toen ik buiten kwam van de gynaecoloog. Ik wist wat er aan de hand was, en ik had het gevoel dat het behandelbaar was.
Nu ik dit allemaal hier zo lees, zakt de moed me wel wat in de schoenen.
Ik had gehoopt met aangepaste voeding en supplementen mijn hormonen terug in balans te krijgen, maar zo simpel is het precies niet. Alle behandelingen die ik hier lees, het klinkt zo vermoeiend, zowel fysiek al emotioneel.
23 mei hebben mijn vriend en ik een nieuwe afspraak bij de gynaecoloog, ik houd jullie op de hoogte.
Dag FloraFlora1992 schreef: ↑22 mei 2019, 14:38Hey Debora,
Hier een gelijkaardig verhaal.
april 2018 gestopt met pil na 10 jaar pilgebruik. Mijn maandstonden kwamen in het begin wel regelmatig dan plots onregelmatig om de 2 a 3 maanden. Via een bloedname en echografie dan ook PCOS vastgesteld.
Bij mij was de volgende stap ook om eerst mijn maandstonden op te wekken en dan met Femara (Letrozole) te starten voor 5 dagen (dag 3 tem 7), eicelmeting op dag 12 en uiteindelijk op dag 13 pregnyl gespoten (mijn follikel was op dag 12 nog maar 16 mm maar er was er wel eentje!). Nu ondertussen 2 weken later en net een negatieve bloedname..
De moed zakt me nu even in de schoenen al weet ik dat we nog maar een ronde deden met medicatie (ergens blijf je echt wel hopen dat het bij jou van de eerste keer raak zal zijn...)
Hopelijk word je morgen wat wijzer bij de gynaecoloog.
Groetjes
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten