Start IVF in februari 2018

IVF Forum
Teens

Re: Start IVF in februari 2018

Bericht door Teens » 31 januari 2018, 22:50

Ohh Samantha,

ik zal hier heel hard meeduimen. Na 8 IUI heb je dat zeker verdiend!

Wij hebben vrijdag een afspraak met de gyn. Ben superzenuwachtig en kan me niet goed meer concentreren op mijn werk. En dat alleen nog maar voor te starten. Wat wordt dat tijdens de behandeling.... :lol:
08/'16 - stop pil
2018 - IVF/ICSI - PU1-2-3-4 - 6 TP allen negatief
jan 2019 - operatie endo
dec 2019 - ICSI - PU5 - 2 TP negatief
jan 2021 - ICSI - PU6 - TP - positief

Samanta80

Bericht door Samanta80 » 1 februari 2018, 11:22

Hey Teens,

bedankt voor de duimpjes ! Ik zal zeker voor iedereen in de groep meeduimen !!
Ik heb gelukkig van mijn gynaecoloog al de neusspray mee gegeven zodat ik al kon starten dinsdag want het counseling gesprek is pas volgende woensdag..
Hopelijk hebben we met IVF snel resultaat. We hebben eerste enkele maanden geprobeerd met opvolging van de gyneacoloog wanneer het beste moment zou zijn, dan 8 IUI dus nu hopelijk rap positief nieuws hé :)
Maar, voor mij even spannend hoor want al veel gelezen maar, nu begint het pas echt hé ! En IVF is toch weer iets nieuws.
Ik heb ook veel moeite met de conctratie hoor ! En voor de neusspray heb ik twee verschillende app's voor de alarmen zodat ik deze zeker niet mis + dat ik elke 5 minuten naar de klok kijk :)
Heb je morgen afspraak bij de gynaecoloog of volgende vrijdag pas ? Succes met het aftellen naar de afspraak nog :)
Veel geduld moet je ook hebben hé, en ik die dacht dat ik weinig geduld had !! :lol: :lol:
Waar zijn jullie in behandeling ?

Japana

Bericht door Japana » 1 februari 2018, 21:29

@samantha80: Good luck! Wij hebben ook 10 IUI's achter rug. Mijn inseminaties verliepen telkens extreem moeizaam, mijn baarmoederhals maakt een gekke kronkel waardoor de sonde niet tot in de baarmoeder geraakte. Heel frustrerend, pijnlijk, ...
Ik had van de pufjes wel wat last. ik had elke dag hoofdpijn maar dat was wel snel voorbij zodra ik begon met Gonal F. Dus dat wens ik jou ook toe!

Ik moest trouwens ook even de pil nemen bij het starten van de IVF. Volgens de uitleg van de prof was dat omdat ze dan perfect konden kiezen wanneer ze konden beginnen.

Er werden 10 eitjes opgehaald uit onze pick up! Wat een opluchting.
Er waren er 5 geschikt voor ICSI en die zijn allemaal bevrucht geraakt :D Vier van de embryo's waren van zeer goede kwaliteit dus de allerbeste is vandaag terug geplaatst. Het beste van al: de terugplaatsing verliep vlekkeloos! Geen pijn, geen gedoe, ging vanzelf! Wat een verademing na die IUIs.
De andere drie embryo's kunnen waarschijnlijk bewaard worden. Duimen, hopen, wensen en aftellen naar binnen 2 weken.

Succes iedereen!

JOKEJOKEJOKEJOKE

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 2 februari 2018, 9:33

Teens schreef:
29 januari 2018, 14:29
Dat zal idd van persoon tot persoon afhangen. Ik moet starten met de pil om mijn endometriose onder controle te houden.
Ik vermoed dat bij bijvoorbeeld een vrouw die 'in orde' is en het 'probleem' meer bij de man zit dat de vrouw dan niet moet starten met hormonen?
Hey!
Ik denk dat je redernering klopt.
Bij ons ligt namelijk het probleem ook bij mijn vriend en ik moet starten met de nuvaring bij de start van mijn volgende cyclus.
Eerste poging ... duimen! :)!!!

Samanta80

Bericht door Samanta80 » 2 februari 2018, 10:29

@japana.. waauw vandaag TP.. we zullen duimen op een positief resultaat !! Bij mij ook een paar moeizame IUI’s.. 2x met de tang wat moeten bijsturen. Inderdaad niet echt fijn en ontspannend !! Het geeft mij veel moed dat de TP vlotter verloopt 😉
Hopelijk heb je binnen een tweetal weken super nieuws hè 🤞🏽

Teens

Bericht door Teens » 2 februari 2018, 15:54

@Japana, succes vandaag. We duimen mee

Deze morgen naar de gyn geweest maar er was een vergissing met de afspraken. Er was vandaag de gyn en woensdag de vriedvrouw ingepland maar dit moet omgekeerd.
Gelukkig heeft de gyn wat geschuifeld met de agendagekeken en kan ik woensdag na mijn afspraak direct bij hem terecht.
Dus nu terug geduld hebben tot dan.
08/'16 - stop pil
jan 2019 - operatie endo

Japana

Bericht door Japana » 5 februari 2018, 10:41

Teens schreef:
2 februari 2018, 15:54
@Japana, succes vandaag. We duimen mee

Deze morgen naar de gyn geweest maar er was een vergissing met de afspraken. Er was vandaag de gyn en woensdag de vriedvrouw ingepland maar dit moet omgekeerd.
Gelukkig heeft de gyn wat geschuifeld met de agendagekeken en kan ik woensdag na mijn afspraak direct bij hem terecht.
Dus nu terug geduld hebben tot dan.
Gelukkig maar! Zo vervelend wanneer er iets misloopt in de planning. Wij hebben in het begin een keer een cyclus moten overslaan omdat er een probleem was met de reservatie van onze donorstaal :evil: :cry: Vonden wij toen echt verschrikkelijk. Ik duim voor woensdag!

Ik voel me ondertussen met de dag zenuwachtiger worden. Nog 10 dagen en we weten meer...
Die utrogestan maakt me zo moe jongens, niet normaal. Ben gewoonlijk echt een bron van energie maar nu komt er maar weinig geluid uit :? Maar ok, mijn vrouw geniet van de rust :lol:
Vandaag te horen gekregen dat er maar 1 van onze 3 embryo's in cryo is kunnen gaan. Toch wel een beetje teleurgesteld daarover... Ben natuurlijk heel dankbaar voor dat eentje, maar had gehoopt dat er van mijn 10 eicellen uit de pu toch een paar meer zouden overblijven.

Hoe staat het bij jou Samanta80? Ben je al mogen beginnen spuiten?

Groetjes!

Samanta80

Bericht door Samanta80 » 5 februari 2018, 14:15

@ Teens, wat vervelend inderdaad !!! Gelukkig kan je nog op dezelfde dag bij de gyn. terecht als de afspraak met de vroedvrouw zodat niet alles opschuift !!

@ Japana, kan ik geloven dat je zenuwachtig bent :D het wachten ook altijd hé.. Ik ben nu een week met de neusspray aan het puffen. Heb al enkele malen een bloedneus gehad maar ja, ben ik sowieso gevoelig aan. Woensdag heb ik het counseling gesprek in het ziekenhuis en 20 februari naar de gyneacoloog om te kijken of ik kan beginnen met de hormonen spuiten.. Ik ben al zenuwachtig voor het gesprek alleen... dus binnen een goei maand zal ik wel één bom zenuwen zijn :)

In welk ziekenhuis volgen jullie de behandelingen ?

Japana

Bericht door Japana » 5 februari 2018, 16:38

Wij in AZ Jan Palfijn in Gent.
Eigenlijk via Professor de Loecker in Antwerpen, maar pick up en transfer gebeuren in Gent. Wij waren echt heel positief verrast. Iedereen in Gent was SUPER vriendelijk, geduldig, nemen de tijd om alles uit te leggen, stellen je gerust, je mag altijd bellen, ... Echt een heel fijne ervaring. En ook wel heel praktisch dat we verder alles gewoon bij de prof in Antwerpen mogen doen. Is bij ons in de buurt dus we moesten niet voor elke echo en bloedname naar het ziekenhuis, gewoon even binnen springen en klaar.

@Samanta80: Oh bloedneuzen heb ik niet gehad maar op den duur was mijn neus wel rauw vanbinnen :D Heb je last vna hoofdpijn ofzo? Dat gesprek komt vast en zeker goed! Neem maar je tijd en stel veel vragen!

Groetjes en duimpjes!

Samanta80

Bericht door Samanta80 » 6 februari 2018, 10:36

Wij gaan in Middelheim starten. Benieuwd of wij daar even goed ontvangen worden als jullie in Gent 😃
Hoofdpijn heb ik nog niet gehad.. gelukkig maar want ik heb nogal aanleg voor migraine aanvallen. Dit weekend had ik er wel een lichte maar tegen de avond pas dus op tijd m’n bed in en ‘s morgens gelukkig geen last meer 😅
Vanacht al een korte nacht achter de rug door de zenuwen voor het gesprek en al de info die ik weer ga moeten opslaan 😉. Mijn vriend kan ook nier meegaan morgen dus ik zal goed moeten luisteren 😃😃

Teens

Bericht door Teens » 7 februari 2018, 11:48

@Japana, wij zitten ook bij de privépraktijk van Dr. De Loecker maar wel bij zijn collega Dr. Geysenbergh. Voor de behandeling moeten we naar het Sint-Augustinus (Wilrijk) en Leuven.

@Samantha80, succes vandaag. Wij hebben vandaag onze gesprekken en de voorbije nacht ook al slecht geslapen van de zenuwen.....
08/'16 - stop pil
jan 2019 - operatie endo

Bennoah

Bericht door Bennoah » 7 februari 2018, 12:24

Dag iedereen,

Ik hoop dat februari voor elk van ons de maand wordt!
Wij zijn sinds vorige week prikjes aan het zetten en heb vandaag de echo om te kijken hoe goed de follikels gegroeid zijn. Het is onze eerste keer ivf en ik ben echt wel heel benieuwd hoeveel en hoe goed ze gegroeid zijn. Weten jullie of ze na de eerste echo kunnen zeggen wanneer de pick-up zal zijn?
IVF 1:16/1/18 verse TP - negatief
IVF 1.1: 15/4/18 cryo - negatief
IVF 2: 10/6/18 verse TP -negatief
IVF 2.1: 12/7/18 cryo - zwanger
Nog 1 cryo over

Samanta80

Bericht door Samanta80 » 7 februari 2018, 17:33

Hey iedereen... deze namiddag het counseling gesprek gehad en is super meegevallen 😃
We zijn alweer wat slimmer geworden en heb een heel deel doping meegekregen 😂
Na m’n afspraak met de gynaecoloog op 20 februari zal ik wss mogen beginnen prikken..
Laat ons inderdaad hopen dat februari voor ons allemaal DE maand wordt 😉😉
Veel succes alleszins aan iedereen 🤞🏽🤞🏽🍀🍀

Teens

Bericht door Teens » 8 februari 2018, 8:43

Wij hebben gisterenavond ons intake gesprek gehad. Ik begin zondag met de neusspray en heb dan 21/2 een afspraak voor de controle echo en zou dan ook mogen beginnen prikken (gonal-F). Spannend dus!!!
08/'16 - stop pil
jan 2019 - operatie endo

Teens

Bericht door Teens » 12 februari 2018, 13:41

@Samanta80, ik zie dat we ongeveer gelijk lopen. Ik moet 21/02 voor mijn 1ste controle echo. Sinds gisteren begonnen met puffen en morgen mag mijn nuvaring eruit.

Heeft iemand al ervaring met Suprefact? Zijn er bijwerkingen? Sinds ik terug met de Nuvaring begonnen was had ik al knallende hoofdpijn en dat wordt er niet beter op.

@Deborah, ik zag in je onderschrift dat je een positieve zwangerschapstest hebt gehad!! Proficiat!!!
08/'16 - stop pil
jan 2019 - operatie endo

Plaats reactie