Hallo meiden!
Hier zijn we ook weer eens.
Monalena, ja, slapen gaat weer goed hoor. Was zo een paar nachten. En denk inderdaad dromen. Is met periodes hé. En vaak tijdens een sprongetje.
Maar hij loopt ondertussen wel volledig zelfstandig en heel goed en snel! Bij de onthaalmoeder is hij de snelste van de hoop

en ze verschiet ook altijd hoe rap die van punt A naar punt B geraakt nog voor je het doorhebt
Met Ilan merkten we wel onmiddellijk verbetering qua hoofdpijn klachten en ook qua kijken in boeken. Hij gaf zo niet echt de indruk voor zijn bril maar nu zien we het wel. Als zijn bril afgaat 's avonds dan wrijft hij in zijn ogen. Bril mag ook pas af na het verhaaltje want anders ziet hij het niet. En op school kan hij al beter binnen de lijntjes kleuren. Dus ja, uiteindelijk wel een verschil.
We moeten nu ook 5 dagen per week 2u afplakken om zijn slechtste oog te stimuleren. (geen lui oog trouwens maar slechter dan links dus door links af te plakken hopen we het rechtse oog op hetzelfde niveau te krijgen dan links want anders moet zijn rechtse glas verzwaard worden)
En het staat hem echt wel super hoor! Iedereen zegt het.
Met Senne moeten we de voorbije weken 's nachts niet meer eruit voor zijn tut. Hij houdt er nu 2 bij van de 10 in zijn bed. De rest kegelt hij uit bed of steekt hij vast tussen de spijlen en de muur

Enkel het eerste anderhalf uur na bedtijd kan het zijn dat we nog eens terug moeten.
En hij heeft nu 6 tandjes die er effectief door staan. Dan drukt hij nog zijn vingers op een plek of twee dus er zullen er wel bijkomen ook.
De scheidingswand kan niet omver. Alle kubussen zijn aan elkaar geplakt op 2 plekken met dubbelzijdige tape. Ook aan de vloer plus het geheel is nu te zwaar, zeker gevuld met boeken. Maar we zijn zelf heel blij met het resultaat. Gescheiden en toch samen. Ideaal gaat dat zijn eenmaal Senne verhuisd is

(ook voor ons, zal blij zijn met het alleenrecht over onze slaapkamer)
Pitoeke en Monalena, qua schoenmaat zitten wij aan 21. Zal nu wel snel naar 22 gaan. Bij Ilan zijn we begonnen op 19 maar voor zijn lengte heeft die nu echt grote voeten. Maat 28. Normaal voor zijn leeftijd maar aangezien hij klein en fijn is, wel groot. Ook grote handen. Senne heeft dan weer kleine handen en voeten normaal.
Monalena, zo grappig van Valentino en zijn buien als je hem niet begrijpt. Zo echt drama inderdaad. Zien wij echt totaal niet bij Senne. (ilan wel vroeger, behalve het op de grond liggen, Ilan ging stampen en wenen) En ook hier na het werk twee jongens die persé bij mij willen. Senne wil zo één minuut gepakt worden en knuffel geven en dan wil hij weer verder met zijn bezigheid. Ilan zou aan mij blijven plakken maar ik moet dan aan het eten beginnen dus niet altijd mogelijk.
Dus bij ons is de oudste meer jaloers op de jongste.
Auto's voortduwen doet Senne ook. En met potjes spelen en dingen erin steken. Kan hij uren mee bezig zijn! Slim op dat vlak hoor.
Jammer van die mond, hand en voetziekte gehad. Hopelijk geen blaren gehad? Mijn mans neef zijn jongste had een blaar daarvan op zijn hele hand. Is nu een litteken. Was blijkbaar zo één gigantische blaar.
Hier heeft Senne onlangs valse kroep gehad. Gelukkig waren we er heel snel bij en waren enkel zijn stembanden gezwollen dus geen problemen gehad met ademhaling. Wel 9 dagen cortisonedruppels moeten geven en aerosollen. En het hoorde wel vies aan want ja, hij was zo aan het piepen tijdens het praten en spelen. Ook al waren zijn luchtwegen vrij.
Valentino heeft echt gigantische voeten! Maar hij is ook groter dan Senne dacht ik? Senne is nu een 81cm. En zit nog steeds op zijn P45 curve. Dus net iets kleiner dan gemiddeld. Ook qua gewicht zit hij op die curve en hoofdomtrek ook. Volledig in proportie zeg maar.
Pitoeke, jouw dochter zegt echt veel hoor! Maar zo zie je wel dat kinderen elk hun ritme volgen op verschillende vlakken. Ofwel zijn ze motorisch erg snel ofwel met praten. Senne zijn spurtjes zijn ook ofwel het ene ofwel het andere.
En we praten er echt heel veel tegen, maar hij focust nu echt meer op vooruit geraken en spelen en redeneren. (blokjes in bal krijgen..)
Verder is hij over alles verwonderd.
Het lastig hebben met gescheiden worden zal inderdaad vrees ik erger worden met de tijd. Eigenlijk moet je vanaf ze geboren bent, beginnen met loslaten. En het wordt steeds meer en meer. Eerste dag school is ook speciaal ze.
Denk niet dat het te maken heeft met het feit dat je maar één kindje hebt.
Dat is gewoon iets dat in je zit.
Ik moet zeggen dat ik het niet lastig vindt om mijn jongens naar de onthaalmoeder of school te laten gaan. Ik zie het meer als ontwikkeling die nodig is. Contact met andere kinderen, dingen leren die ze bij ons niet kunnen. En het zo zien helpt wel hoor.
22 is inderdaad een leuke leeftijd. Wij zijn begonnen met proberen toen ik 25 was maar ja, was ook al 28 toen ik eerste keer mama werd. Het draait inderdaad soms anders uit.
Goh ja, ze zijn al 6 jaar samen nu, werken allebei, huisje gekocht. Trouwen in augustus volgend jaar. Was allemaal wel te verwachten hoor. En ze is echt zot van kinderen. (is ook kinderverzorgster van beroep)
Hier ondertussen -22kg, heel wat spieren rijker (vandaar ook dat er verhoudingsgewijs wat minder af is de voorbije maanden, door het lopen heb ik enorm veel spieren gekweekt en dat weegt zwaarder dan vet). We hebben twee weken geleden afgesproken met een groep vrouwen van de weight watchers, we zitten samen in een facebookgroepje. Was echt heel leuk en voor mij de eerste keer met zo een grote groep vrouwen

(ik werk enkel met mannen dus vrouwen in groep heb ik nooit echt gehad). Het zal alvast herhaald worden.
En ik ga meedoen met de Warmathon van StuBru. Eerste keer dat ik in publiek ga lopen. Maar zal ook nog een deel wandelen zijn want heb mijn programma van start2run nog niet afgewerkt tot het einde.
Hier is de sint gisteren geweest thuis. We hadden het op voorhand niet gezegd dus Ilan was echt heel verbaasd maar ook heel blij. Senne moet er maar niks van hebben. Hij is wat vreemd naar mannen toe. Dus ja, op de schoot was geen succes

En komende zaterdag is het nog sinterklaasfeest via mijn man zijn werk. Met eerst een optreden van een clown. Is elk jaar ook de moeite.
Jullie nog leuke dingen in het verschiet?
Groeten,
E-ke
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.