Uitgerekend november december 2018
-
Re: Uitgerekend november december 2018
Daarstraks check-up.
Alles gaat goed tot nu toe.
Beetje ontgoocheld door beetje haastje-rep tempo gyne.
Had gehoopt dat ze voor 20 weken echo meer tijd zou nemen.
Baby groeit goed.
Binnen 3 weken suikertest.
Net geen 21 weken en dikke 2,5kg bij.
Maar in begin ook 1kg afgevallen.
Hoop dat nu beetje trager gaat want laatste 2 maanden telkens 1 kg bij.
Beetje meer bewegen zou niet slecht zijn.
Staat in planning voor zomermaanden.
Naast hele reeks andere to-do's 😉
Alles gaat goed tot nu toe.
Beetje ontgoocheld door beetje haastje-rep tempo gyne.
Had gehoopt dat ze voor 20 weken echo meer tijd zou nemen.
Baby groeit goed.
Binnen 3 weken suikertest.
Net geen 21 weken en dikke 2,5kg bij.
Maar in begin ook 1kg afgevallen.
Hoop dat nu beetje trager gaat want laatste 2 maanden telkens 1 kg bij.
Beetje meer bewegen zou niet slecht zijn.
Staat in planning voor zomermaanden.
Naast hele reeks andere to-do's 😉
-
Niet om je hoop de kop in te drukken Titiswens, maar ik dacht dat ik ergens had gelezen dat je vanaf 20 weken wekelijks een halve kg bijkomt, dus trager zal het in ieder geval niet gaan 
Bij mij zou dat wel eens kunnen kloppen want dat wil dan zeggen dat ik tegen het einde rond de 70kg zal zitten zoals bij mijn zoontje.
jammer dat je gynae niet uitgebreid de tijd heeft genomen voor je 20weken echo! Is net zo'n fijn moment.
Hier staat meer beweging ook op de planning. Ik had vorige week afgesproken met een vriendin, was 20 min wandelen en ik was echt uitgeput tegen dat ik daar was (het ging wel licht omhoog). Dat belooft voor onze reis naar corsica in Augustus!
Wij hebben eindelijk de cadeau'tjes besteld om de peter en meter te vragen. Nu nog een moment vinden waarop we hen effectief zien...

Bij mij zou dat wel eens kunnen kloppen want dat wil dan zeggen dat ik tegen het einde rond de 70kg zal zitten zoals bij mijn zoontje.
jammer dat je gynae niet uitgebreid de tijd heeft genomen voor je 20weken echo! Is net zo'n fijn moment.
Hier staat meer beweging ook op de planning. Ik had vorige week afgesproken met een vriendin, was 20 min wandelen en ik was echt uitgeput tegen dat ik daar was (het ging wel licht omhoog). Dat belooft voor onze reis naar corsica in Augustus!
Wij hebben eindelijk de cadeau'tjes besteld om de peter en meter te vragen. Nu nog een moment vinden waarop we hen effectief zien...
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief!
- 01/11

-
Bewegen? Pfiew ik word al moe als ik eraan denk. Ik wacht nog steeds op de energie opstoot van het tweede trimester. 😂
Oktober 2016: pilstop
Februari, maart, april 2017: cyclusopvolging
Mei 2017: Clomid -> vroege mk
Juli, augustus, september 2017: Clomid
Oktober, november, december 2017: Menopur
Januari 2018: Menopur + IUI1
Februari 2018: Menopur + IUI2 -> zwanger
-
Ik zit ook net in het tweede trimester en hier toch ook nog steeds heel uitgeput.
Vooral in de namiddag zou ik al in mijn bed kunnen kruipen. Jullie zijn nog niet veel bijgekomen hoor! Ik ben jaloers, hopelijk stabiliseert het wat bij mij
Spannend hé, meter en peter vragen! Veel succes en plezier!
Ik heb toch de NIPT test gedaan. Gisteren bloed laten afnemen. Ik heb er al dik spijt van, want nu blijkt dat een vanishing twin meer risico geeft op een slechte uitslag... Alweer veel stress nu
Wanneer gaat dat genieten nu eens kunnen beginnen.
Moesten jullie lang wachten op uitslag? De gynaecologe zei een week maar de verpleegster zei uiteindelijk 10 dagen...
x
Vooral in de namiddag zou ik al in mijn bed kunnen kruipen. Jullie zijn nog niet veel bijgekomen hoor! Ik ben jaloers, hopelijk stabiliseert het wat bij mij

Spannend hé, meter en peter vragen! Veel succes en plezier!

Ik heb toch de NIPT test gedaan. Gisteren bloed laten afnemen. Ik heb er al dik spijt van, want nu blijkt dat een vanishing twin meer risico geeft op een slechte uitslag... Alweer veel stress nu

Moesten jullie lang wachten op uitslag? De gynaecologe zei een week maar de verpleegster zei uiteindelijk 10 dagen...
x
-
@Mel: bij mij was dat een dikke week. Bloedname was de donderdag en de zaterdag dan de resultaten gehad. Mijn gynaecologe heeft dat toen wel gewoon doorgemaild naar mij, weet niet of ze dat bij jou doen? Was van een labo in Gent.
Dus best inderdaad 10 dagen voor ogen houden, is het vroeger des te beter.
amai ik ben helemaal uitgeput. slaap laatste dagen niet zo goed 's nachts en dan deze ochtend intensieve vergadering. zou echt ook naar huis willen om te slapen, maarja eerst verslag opmaken en dan nog uur op de trein....om dan voor een vermoeide peuter te zorgen, zal dus weer laat zijn
Dus best inderdaad 10 dagen voor ogen houden, is het vroeger des te beter.
amai ik ben helemaal uitgeput. slaap laatste dagen niet zo goed 's nachts en dan deze ochtend intensieve vergadering. zou echt ook naar huis willen om te slapen, maarja eerst verslag opmaken en dan nog uur op de trein....om dan voor een vermoeide peuter te zorgen, zal dus weer laat zijn

- 01/11

-
Ik moet woensdag gaan, dus ik hoop stiekem dat ze dan al resultaten zal hebben. Zo frustrerend dat ze niets gezegd hebben over die vanishing twin en de NIPT test. Als mijn ander kindje een chromosomale afwijking had is de kans er dat het DNA van het dode vruchtje ook ergens in mijn bloed zit en dat ze dat dus fout interpreteren voor ons kindje.
Het is niet dat het zo zeldzaam is want als je NIPT test opzoekt staat vanishing twin er steeds tussen.
Chapeau dat jij dat zo volhoud. Ik moet zelf niet meer gaan werken en ben stik kapot. En dan nog zo een kleintje in huis... Mijn zoontje is al 9 dus die trekt zijn plan wel al
x
Het is niet dat het zo zeldzaam is want als je NIPT test opzoekt staat vanishing twin er steeds tussen.
Chapeau dat jij dat zo volhoud. Ik moet zelf niet meer gaan werken en ben stik kapot. En dan nog zo een kleintje in huis... Mijn zoontje is al 9 dus die trekt zijn plan wel al

x
-
Hier was het ook een dikke week voor ik de uitslag had van mijn nipt test. Ik heb maandag bloed laten trekken en de week erna woensdag had ik de uitslag als ik mij niet vergis. Probeer je er toch rustig in te houden, wie weet is de uitslag wel gwn goed dan zijn de zorgen die je nu hebt voor niks geweest 😉
Oktober 2016: pilstop
-
Mja ik weet het... Maar gewoon het besef dat ik meer kans heb op een slechte uitslag geeft me zoveel stress...
Die donderwolk waar ik zo bang van was hangt nu precies weer boven mijn hoofd. Hoop dat die uitslag er snel is... Zou graag eens contact opnemen met mijn gynaecologe maar die is moeilijk te bereiken.
Waarom staat er ook altijd zoveel op internet
Die donderwolk waar ik zo bang van was hangt nu precies weer boven mijn hoofd. Hoop dat die uitslag er snel is... Zou graag eens contact opnemen met mijn gynaecologe maar die is moeilijk te bereiken.
Waarom staat er ook altijd zoveel op internet

-
mja...Dr. Google...ben ik ook een frequente bezoeker van (nu weer minder) en inderdaad dat stelt je eigenlijk zelden gerust, dus beter niet doen, maar je wilt zo graag alle informatie hé
Ik heb geluk dat ik altijd een mailtje kan sturen naar mijn gynaecoloog, meestal antwoord ze daar zelf redelijk snel op, welliswaar heel kort en bondig. Maar ik kan mij voorstellen dat niet alle artsen dat graag doen/willen
Ik heb geluk dat ik altijd een mailtje kan sturen naar mijn gynaecoloog, meestal antwoord ze daar zelf redelijk snel op, welliswaar heel kort en bondig. Maar ik kan mij voorstellen dat niet alle artsen dat graag doen/willen
- 01/11

-
Ja, ik zocht eigenlijk gewoon wat info over de NIPT test op. Maar de info van de vanishing twin stond er meteen bij. Anders had ik me geen vragen gesteld.
Mijn vriend werkt gelukkig in het ziekenhuis van onze gynaecologe en die heeft hem meteen opgebeld om te zeggen dat het kindje nog niet groot genoeg was om invloed te hebben op de test. Dus ik zal dat maar vertrouwen 😉.
Mijn vriend werkt gelukkig in het ziekenhuis van onze gynaecologe en die heeft hem meteen opgebeld om te zeggen dat het kindje nog niet groot genoeg was om invloed te hebben op de test. Dus ik zal dat maar vertrouwen 😉.
-
Een vraagje....
Is er iemand van jullie die naar een gynaecoloog gaat in UZ Brussel voor opvolging zwangerschap?
Na echo vorige week is vertrouwen zoek en zou willen veranderen van gyne.
Dank u.
Is er iemand van jullie die naar een gynaecoloog gaat in UZ Brussel voor opvolging zwangerschap?
Na echo vorige week is vertrouwen zoek en zou willen veranderen van gyne.
Dank u.
-
Ik kan je helaas niet helpen. Ik ga in brugge. Mss eens posten in een algemeen topic?
- 01/11

-
Dank u Wies.
Ik heb contact opgenomen met de monitoring van het crg in Brussel en ze hebben mij namen doorgegeven.
Kan jammer genoeg pas ten vroegste op 20 augustus terecht.
Maar heb morgennamiddag afspraak gekregen voor uitgebreide echo zodat ik hopelijk beetje meer gerustgesteld ben.
Moest er toch iets afwijkend uit de echo komen dan zullen ze mij wel sneller naar gyn doorverwijzen zeker.
Mel ik hoop dat je morgen nieuws hebt ivm Nipt.
Ik had ook na een week uitslag.
Maar ik denk dat van labo afhangt want heb ook al langere wachttijden gehoord.
Ik heb contact opgenomen met de monitoring van het crg in Brussel en ze hebben mij namen doorgegeven.
Kan jammer genoeg pas ten vroegste op 20 augustus terecht.
Maar heb morgennamiddag afspraak gekregen voor uitgebreide echo zodat ik hopelijk beetje meer gerustgesteld ben.
Moest er toch iets afwijkend uit de echo komen dan zullen ze mij wel sneller naar gyn doorverwijzen zeker.
Mel ik hoop dat je morgen nieuws hebt ivm Nipt.
Ik had ook na een week uitslag.
Maar ik denk dat van labo afhangt want heb ook al langere wachttijden gehoord.
-
Goed dat je morgen een uitgebreide echo kan krijgen. Ik denk ook wel dat je sneller doorverwezen wordt als er iets afwijkend zou gevonden worden. Laat ons vooral hopen dat dat niet nodig is!
- 01/11

-
Wat een wereld van verschil...
Baby is nu echt helemaal doorgelicht.
Alles gecheckt van kruintje tot staart.
Alle organen en zelfs vingertjes en teentjes.
Zelfs echografiste wist direct waarover ik het had toen ik immuunafwijking vermeldde.
Voel mij in veeeeel betere handen.
Als er nog twijfel was, is vandaag knoop doorgehakt om over te stappen naar UZ.
Zelfs al is praktisch meer geregel dat weegt niet op tegen gemoedsrust en vertrouwen.
Mel al nieuws ivm NIPT?
En hoe was afspraak voor de rest?
Baby is nu echt helemaal doorgelicht.
Alles gecheckt van kruintje tot staart.
Alle organen en zelfs vingertjes en teentjes.
Zelfs echografiste wist direct waarover ik het had toen ik immuunafwijking vermeldde.
Voel mij in veeeeel betere handen.
Als er nog twijfel was, is vandaag knoop doorgehakt om over te stappen naar UZ.
Zelfs al is praktisch meer geregel dat weegt niet op tegen gemoedsrust en vertrouwen.
Mel al nieuws ivm NIPT?
En hoe was afspraak voor de rest?