Start ICSI juni 2009

ICSI Forum
JD

Bericht door JD » 27 juli 2009, 21:45

Sorry, het gras is altijd groener aan de overkant hé :oops:
enneh, 't Is niet mijn bedoeling om kunstmatige misselijkheid op te wekken :lol:

Vanavond zal ik dus mijn voorraad maar meenemen naar de slaapkamer.

Balustrade van de zolderkamer geschilderd... we zijn al drie jaar bezig om deze in te richten als bureau zodat de kamer op het verdiep (dat nu dienst doet als bureau) ingericht kan worden als kinderkamer, maar ja, d'r was geen druk hé. 't Zijn de laatste loodjes, dit weekend de balustrade installeren, dan nog het kader van het trapgat schilderen en dan kunnen we het bureau installeren. Alle oude fineer boekenrekken en kastjes heb ik ondertussen al geschilderd in wit, zodat alles precies als nieuw is. We wilden geen nieuwe meubeltjes kopen omdat dit niet ons definitieve huis is. Maar d'r zijn wel ettelijke uurtjes schilderwerk ingekropen.

MA

Bericht door MA » 27 juli 2009, 21:49

Pakt gij maar een picknickmand mee :) Eentje voor een 7-koppig gezin ;););)

Ik vind dat al heel wat, dat je schildert! Ik hoop dat ik me vanaf 12 weken terug wat beter voel zodat ik terug wat kan doen.

lisa marie

Bericht door lisa marie » 27 juli 2009, 21:59

oh, zwijg me van die lekkere dikke witte van leonidas !!!! Miam miam !!!!
Kersen heb ik nog in de koelkast liggen, en er ligt ook nog een grote zak bolognèse chips.
Ik ga verstandig zijn, en het bij de kersen houden !

Morgen onze eerste echo... duimen jullie mee ?

MA

Bericht door MA » 27 juli 2009, 22:03

Ah laat weten hoe het was he Lisa Marie !! Hoeveel weken ben je nu ?

JD

Bericht door JD » 27 juli 2009, 22:30

Ja, hou ons op de hoogte! Ik duim zeker mee! Gaat je man mee? Ik hoop dat het een magisch moment wordt!

Kunnen die bolognaise chips je echt niet in verleiding brengen op zo'n stressmoment? :lol: Knap zeg!

lisa marie

Bericht door lisa marie » 28 juli 2009, 16:33

Ik heb het bij mijn kersen gehouden (mijn lievelingsfruit, jammer genoeg kan je ze maar zo kort vinden in de winkel)

Mijn man is natuurlijk meegegaan voor de eerste echo. We waren veel te vroeg in Jette, maar waren toch vlug aan de beurt.
’t Was toch even heel spannend. We zagen de vruchtzak. Maar we zijn maar leken, en we hadden allebei de indruk dat er niks inzat. Gelukkig zat er wel een vruchtje in, en na nog eventjes zoeken (voor ons leek het echt een eeuwigheid), had de man die de echo deed, eindelijk de hartslag te pakken. (hij begon ook al bijna te panikeren)
Echt waar, mijn man en ik dachten eerst allebei dat het niks was, en dat het ons weer moest overkomen…. De grootte was ook perfect, exact 7 weken.

Er zit ook nog een tweede vruchtzak, een stuk kleiner, en we zagen alledrie precies ook een hartje kloppen. Maar die man kreeg niks gemeten. Hij heeft nog even wat op mijn onderbuik geduwd en nog wat geprobeerd, maar het lukte niet echt.

Dus voorlopig is er zeker eentje waarvan het hartje goed klopt (133 slagen per minuut) en dat perfect van grootte is. Het tweede, daar zijn ze dus niet zeker van of dat nog wel zal doorzetten. Dus volgende week dinsdag weer een echo.
Ik hoop maar dat dat tweede geen slechte invloed gaat hebben op het eerste…

We zijn dus heel voorzichtig blij om dat ene goede vruchtje, maar toch ook wel wat bang…

De bloedwaarden zijn ook nog steeds perfect, en nog gewoon 3 x per dag Utrogestan blijven nemen.

JD

Bericht door JD » 28 juli 2009, 16:42

Hey Lisa Marie,

Wat een opluchting zeg! En misschien worden het er twee, spannend. Ook goed nieuws dat jullie volgende week nog eens kunnen gaan voor een echo.
Volgende week zal dus weer een belangrijke stap zijn. We blijven duimen hé!

En trouwens, kersen zijn ook mijn lievelingsfruit. Inderdaad spijtig dat ze maar zo kort te krijgen zijn.

MA

Bericht door MA » 28 juli 2009, 17:12

Lisa Marie, proficiat ! Zal inderdaad nog wel even spannend zijn volgende week..

Hier nog zo'n kersenliefhebber (ook wel aardbeien)

JD

Bericht door JD » 28 juli 2009, 19:26

... lekkere zoete frambozen en stekelbessen en jeneverbessen en bosbessen ... daar krijg ik kilo's van binnen!

lisa marie

Bericht door lisa marie » 28 juli 2009, 19:38

frambozen, inderdaad.... Maar die kan je nu zo moeilijk echt goed wassen zonder ze plat te duwen. En alleen maar gewoon afspoelen durf ik niet.

Stekelbessen ook, lekker !!! Maar alleen als ze nog goed hard en zuur zijn !!! Niet van die platte.
En rode besjes... daar kan ik er ook veel van eten !!!

Na de echo zijn we nog even het centrum van Brussel ingegaan, we hadden toch een dag verlof genomen. We zagen daar de Subway. In april waren we in Amerika en hebben daar dikwijls een broodje Veggie Delight gegeten.
Wij dus allebei zin. We bestellen elk een broodje, en terwijl ik mijn eerste hap wil nemen besef ik dat dat dus allemaal rauwkost is.. Ik ben nog niet getest op toxoplasmose, dat zal mijn eigen gynaecoloog volgende week misschien doen (op de monitoring in Jette volgen ze dat niet op).
Ik heb het broodje dus verder niet meer aangeraakt. Tja, wie zegt dat de groentjes echt goed gewassen waren. Ventje heeft dus een dubbele portie gehad !

MA

Bericht door MA » 28 juli 2009, 21:09

Rode besjes met vanille ijs...njam njam

JD

Bericht door JD » 28 juli 2009, 21:20

Inderdaad, frambozen laat ik ook staan wegens niet mogelijk om te wassen.

Wij zijn nog naar de Subway geweest tijdens de wachtweken, 'k heb toen efkes gezondigd, maar sindsdien ben ik wel flink geweest.

Enkel op restaurant vind ik het wat moeilijk. Eerste keer op een hartige pannenkoek: een handvol salade... heb dat eraf gedaan, maar heb de pannenkoek wel opgegeten (mijn ventje vond dat ik dat stuk beter zou uitsnijden). Tweede keer pasta: goed veel peterselie rondgestrooid en een stuk tomaat... tja, je kan toch moeilijk de peterselie wegblazen hé, die tomaat heb ik aan het ventje gegeven.

Audrey, voel je je wat beter met die medicatie? Geen excuses meer om alleen maar ongezonde dingen te eten hé :wink: Rode besjes zijn dus ok, maar misschien moet je ze gewoon in de fruitsla verwerken :P

JD

Bericht door JD » 28 juli 2009, 21:20

Trouwens, 'k ga mij nog zo'n dikke witte praline van Leonidas nemen :lol:

Nikita76

Bericht door Nikita76 » 29 juli 2009, 9:27

dag dames,

Lisa Marie, eerst en vooral jou toch nog ns proficiat wensen :wink: wie weet 2 he ? Volgende week nieuwe echo, ik ben benieuwd in jullie plaats !

Audrey, ik vervoeg je met de spoed-echo, hoewel t bij mij toch wa meer paniek was :

gisteren naar toilet geweest, ineens inlegkruisje redelijk bebloed.. ikke paniek, direct tegen man gezegd, in auto gesprongen en naar spoed. Daar n dik uur moeten wachten op gyn van dienst (na 20u).. Echo en GELUKKIG alles in orde. Flinke hartslag, en een actief beebje...
Ik ben een goed uur thuis, SPUIT t bloed eruit, loopt langs mn benen, heel mn bureaustoel vol... terug naar spoed, weer een echo, waar ze extra onderzoek deden... en daar zien ze een hele prop bloed tussen de vleesboom en de vruchtzak. Ze deden heel geheimzinnig als ik vroeg of t kwaad kon voor t vruchtje. "tja, we kunnen niks garanderen hoe t verder zal verlopen" "je moet zeker rusten en zorgen dat de druk van de baarmoeder gaat, geen dingen heffen..." Ik kan de komende week bruinverlies hebben, of evenzeer gutsend bloed. Dus jah... ik mag zeker geen nieuwe bloeding krijgen. Dus tot hiertoe is met de zwschap alles in orde. Maar als die prop begint te duwen op de vruchtzak, bestaat de kans dat de vliezen breken en t vruchtje alsnog afsterft... En probeer nu maar eens te rusten se, niet te stressen.... ???? :roll: :? Ik ga van t ergste uit weeral he. Ik hoop zo dat deze bloedprop afkomt, kan me ni schelen hoe, al gutsend of weken bruinverlies. Ik wil t eruit, mijn beebje moet blijven leven !! Ik kan nu niks anders doen dan rusten en afwachten... gelukkig mag ik morgen dan voor de nieuwe echo bij de nieuwe gyn, die me heel de zwschap zal begeleiden, dus ik hoop daar weer wat geruststellend nieuws te krijgen he.

Duimen jullie mee dat mn beebje t overleeft :?:
XXX

bieke01

Bericht door bieke01 » 29 juli 2009, 10:12

@nikita: het is heel moeilijk zo hé, hoe ver ben jij ? we duimen voor je hoor ! xxx

Plaats reactie