ICSI-clubje

ICSI Forum
Plaats reactie
Sannedv

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sannedv » 8 mei 2019, 20:37

Imera schreef: ↑
8 mei 2019, 14:58
Eindelijk een TP in het vooruitzicht! Vandaag in bloed gezien dat ovulatie spontaan gestart is, dus dinsdag krijg ik hopelijk (🤞🏻) een TP van een goed ontdooide embryo. Ik denk dat ik even moet zoeken waar ik aspirines kan vinden en dan zijn we vertrokken...

Hoe zit het met de echo’s van de preggies?
Aaah eindelijk :D :D
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

Imera

Bericht door Imera » 9 mei 2019, 0:27

Jido schreef: ↑
8 mei 2019, 20:21
Eindelijk een TP in het vooruitzicht! Vandaag in bloed gezien dat ovulatie spontaan gestart is, dus dinsdag krijg ik hopelijk (🤞🏻) een TP van een goed ontdooide embryo. Ik denk dat ik even moet zoeken waar ik aspirines kan vinden en dan zijn we vertrokken...

Super om te horen! 🤞🏻🍀 Hoeveel cryos heb je momenteel nog?
Neem je sowieso aspirines bij? Helpt dat? 😊
İk had wegens overstimulatie 7 cryo’s en nu heb ik er dus nog 6 over. De eerste keer waren het er 3.

İs de eerste keer dat ik aspirine ga nemen. Woensdag bespreek ik het wel even met de arts, maar denk dat ze dat niet echt aanmoedigen in Jette. Zien of het helpt... anderzijds moet ik ook (voor de eerste keer) aan de utrogestan. Na zoveel iui’s en tp’s wordt het blijkbaar tijd dat ik dat ook eens probeer.

Een probleem dat zich momenteel stelt is dat ik telkens tijdens mijn ovulatie en menstruatie ziek wordt (keelpijn,...) Hier en daar lees ik dat dit te maken kan hebben met een overactief immuunsysteem wat een oorzaak kan zijn van de miskramen, ook dat ga ik eens voorleggen.

mich75

Bericht door mich75 » 9 mei 2019, 7:03

Imera,

Ik was al met aspirine begonnen in een ander centrum en toen ik overstapte naar Jette maakte de dr daar geen probleem over.

Ik heb dit elke poging gedaan, zonder het verder te bespreken.

De laatste poging heb ik ECD gedaan en bij de bespreking hierover, sprak hij dat moest de eerste tp mislukken dat hij dan bij de 2e aspirine zou bijgeven. Ik heb dan gezegd dat ik dit elke keer al had gedaan en het nu ook van de 1e poging zou doen en geen probleem.

Utrogestan kan misschien ook wel helpen.

Succes!

Jido

Bericht door Jido » 9 mei 2019, 7:52

9 mei 2019, 0:27
Jido schreef: ↑
8 mei 2019, 20:21

Super om te horen! 🤞🏻🍀 Hoeveel cryos heb je momenteel nog?
Neem je sowieso aspirines bij? Helpt dat? 😊
İk had wegens overstimulatie 7 cryo’s en nu heb ik er dus nog 6 over. De eerste keer waren het er 3.

İs de eerste keer dat ik aspirine ga nemen. Woensdag bespreek ik het wel even met de arts, maar denk dat ze dat niet echt aanmoedigen in Jette. Zien of het helpt... anderzijds moet ik ook (voor de eerste keer) aan de utrogestan. Na zoveel iui’s en tp’s wordt het blijkbaar tijd dat ik dat ook eens probeer.

Een probleem dat zich momenteel stelt is dat ik telkens tijdens mijn ovulatie en menstruatie ziek wordt (keelpijn,...) Hier en daar lees ik dat dit te maken kan hebben met een overactief immuunsysteem wat een oorzaak kan zijn van de miskramen, ook dat ga ik eens voorleggen.
Mooi aantal :D . Dat stelt toch wat gerust, maar hopelijk heb je ze niet allemaal nodig hé!🤞🏻

Ik heb dat hier al een paar keer gelezen van die aspirines. Wie weet helpt het hé. Op den duur zou je alles doen hé. Ik heb hier vorige poging granaatappelsap gedronken. :roll:

Ik neem ook reeds al die pogingen utrogestan. Ik geloof wel dat het wat invloed kan hebben in het verhaal van ICSI/IVF, omdat je lichaam toch niet steeds in een natuurlijke cyclus zit.
Voor de rest weet ik het niet zo goed hoor. Mensen die op natuurlijke wijze zwanger worden nemen dit ook niet standaard en het lukt zo ook. Voor onze dochter moest ik 1 per dag opsteken, toen ik wist dat ik zwanger was ben ik ermee gestopt (wist niet dat het normaal niet mocht) en pas 2 weken laten bij controle vroeg de gynaecoloog of ik het nog doornam :shock: Heb dit dan gedaan tot aan de gevraagde 12 weken, maar die 2 weken niet hebben dus geen schade gedaan omdat je lichaam het normaal overneemt hé :wink: :)

We kunnen maar van alles proberen hé!
Veel succes!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Yvonne1983

Bericht door Yvonne1983 » 9 mei 2019, 8:46

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Fey1708

Bericht door Fey1708 » 9 mei 2019, 13:34

Hoi hoi allemaal,

Ben een tijdje niet op het forum geweest want ik moest 2 maanden wachten om een 2de poging te starten. Nu eindelijk sinds vorige zaterdag gestart met 225 puregon en vandaag eerste spuit orgalutran. Bij de eerste poging had ik Menopur en cetrotide waar ik eigenlijk niet veel bijwerkingen van had en waar ik eigenlijk ook geen goed resultaat mee heb gehad. Nu met de nieuwe meds heb ik meer symptomen zoals hoofdpijn, vermoeidheid en steken in mijn buik. Hopelijk is dit een goed teken en betekent dit meer eitjes. Morgen heb ik mijn eerste echo en bloedonderzoek. Ik hoop echt dat dit niet uitdraait in overstimulatie. Ik ben hier wel een beetje bang voor. Hopelijk morgen al een beetje goed nieuws en zien we al wat eitjes.

Groetjes,

Fey
02/20: TP van 1ste Cryo in natuurlijk cyclus ==> POS - 💙
19/11/20: 💙 Geboorte zoontje 💙
05/21: opstart traject brusje
02/23: Start stimulatie 4
05/23: Start Stimulatie 5
06/23: ZWANGER 💙 ==> 24.02.2024

Imera

Bericht door Imera » 9 mei 2019, 18:01

Yvonne1983 schreef: ↑
9 mei 2019, 8:46

Ik moet nog 2 weken wachten op de volgende echo, de vorige keer had ik op exact 9 weken (vandaag) nog een kloppend hartje dus ik houd mijn symptomen goed in de gaten. Ik verlies geen bloed, blijf misselijk en mijn borsten zijn gespannen (mijn man maakte een grap je kan mijn rug op dus ja dan doe ik dat maar auw dat was een pijnlijke borstpletpartij).
Zolang de symptonen er zijn, al zijn het pijnlijke :p, is het goed he!

Hier sinds mijn ovulatie ziek :( ik hoop tegen de TP te herstellen en hopelijk heeft dit geen nefast effect 😫 pak wel tabletjes om keelpijn te verzachten en dafalgan. Hopelijk is dat niet erg

irisbloem

Bericht door irisbloem » 9 mei 2019, 18:12

9 mei 2019, 18:01

Ik moet nog 2 weken wachten op de volgende echo, de vorige keer had ik op exact 9 weken (vandaag) nog een kloppend hartje dus ik houd mijn symptomen goed in de gaten. Ik verlies geen bloed, blijf misselijk en mijn borsten zijn gespannen (mijn man maakte een grap je kan mijn rug op dus ja dan doe ik dat maar auw dat was een pijnlijke borstpletpartij).
Zolang de symptonen er zijn, al zijn het pijnlijke :p, is het goed he!

Hier sinds mijn ovulatie ziek :( ik hoop tegen de TP te herstellen en hopelijk heeft dit geen nefast effect 😫 pak wel tabletjes om keelpijn te verzachten en dafalgan. Hopelijk is dat niet erg
@Imera, ik ben ziek gevallen toen ik startte met mijn progynova en was nog niet genezen tegen de tp (bij mij zware verkoudheid met sinusitis). Ik zat er ook mee in maar heb mij geïnformeerd bij mijn huisarts welke medicatie ik kon blijven nemen. Ik denk niet dat het voor de rest je kansen beïnvloedt alleen in de gaten houden dat je geen erge koorts maakt vanaf de tp en zorgen dat je niets neemt (zoals hoestsiroop) die contracties van de baarmoeder teweeg kunnen brengen. Veel beterschap! Na 3 weken ben ik er bijna door pfffff maar het is ook geen lenteweer he.

irisbloem

Bericht door irisbloem » 9 mei 2019, 18:16

Ik begrijp jouw angst volkomen Yvonne maar we mogen ons er niet door laten leiden he. Het is niet omdat het de vorige keer dan mis ging dat het nu ook zo zal zijn. Maar ik begrijp dat je meer van je zwangerschap zal kunnen genieten als deze periode voorbij is. Dat je man maar voor veel afleiding zorgt :wink:

Yvonne1983

Bericht door Yvonne1983 » 10 mei 2019, 9:05

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Ste1992

Bericht door Ste1992 » 10 mei 2019, 9:21

10 mei 2019, 9:05
irisbloem schreef: ↑
9 mei 2019, 18:16

Ik begrijp jouw angst volkomen Yvonne maar we mogen ons er niet door laten leiden he. Het is niet omdat het de vorige keer dan mis ging dat het nu ook zo zal zijn. Maar ik begrijp dat je meer van je zwangerschap zal kunnen genieten als deze periode voorbij is. Dat je man maar voor veel afleiding zorgt :wink:
Gisterenavond opeens heel onverwacht een flinke omhelzing met de toilet gehad, dus mijn hcg zal nog wel goed zitten, pff hoe zoiets je gerust kan stellen.
Heej Yvonne!
Ik kan me volledig in jou plaats zetten.
Maandag ben ik 7 weken en heb ik men eerste echo. Zie je dan enkel het hartje pinken of hoor je het ook? Ik zal zooooo blij zijn dat het maandag is. Dan pas ben ik gerust. Ben nu 2 weken niet op controle moeten gaan omdat men Hcg heel goed zat. Maar kan niet wachten tot maandag.

Groetjes!
2015; 2 ICSI pogingen gehad - jammer genoeg negatief
27/3/19 start 3de poging ICSI
8/4/19: Pick-up
13/4/19: terugplaatsing
23/4/19: zwangerschapstest positief!
13/5/19: eerste echo. Hartje gehoord!
27/5/19: Echo 9 weken

Yvonne1983

Bericht door Yvonne1983 » 10 mei 2019, 9:25

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Jido

Bericht door Jido » 10 mei 2019, 10:16

Fey1708 schreef: ↑
9 mei 2019, 13:34
Hoi hoi allemaal,

Ben een tijdje niet op het forum geweest want ik moest 2 maanden wachten om een 2de poging te starten. Nu eindelijk sinds vorige zaterdag gestart met 225 puregon en vandaag eerste spuit orgalutran. Bij de eerste poging had ik Menopur en cetrotide waar ik eigenlijk niet veel bijwerkingen van had en waar ik eigenlijk ook geen goed resultaat mee heb gehad. Nu met de nieuwe meds heb ik meer symptomen zoals hoofdpijn, vermoeidheid en steken in mijn buik. Hopelijk is dit een goed teken en betekent dit meer eitjes. Morgen heb ik mijn eerste echo en bloedonderzoek. Ik hoop echt dat dit niet uitdraait in overstimulatie. Ik ben hier wel een beetje bang voor. Hopelijk morgen al een beetje goed nieuws en zien we al wat eitjes.

Groetjes,

Fey
Hey Fey

Het is altijd stom dat je die maanden moet wachten hé. Hier is het ook zo... Momenteel een rustmaandje om dan de TP van cryo te doen.

Als ze het goed in de gaten houden kunnen ze overstimulatie (vaak) vermijden hoor. Je zal bij de eerste echo al wel te horen krijgen of je minder moet spuiten of moet aanhouden hé.
Mijn eerste poging was met menopur ook minder en met puregon overstimulatie (pick-up gecanceld), maar dit kwam door zeer slechte inschatting van de gynaecoloog die me veel te veel hormonen gegeven had. Waaronder een extra spuit op dag 3 om veel follikels te stimuleren.
Nu bij nieuwe gynaecoloog met Bemfola moeten spuiten en orgalutran en dit bleek perfect!

Het is wat zoeken en aftasten, maar vertrouw op de expertise van de arts! :wink:

Veel succes!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Imera

Bericht door Imera » 10 mei 2019, 12:55

mich75 schreef: ↑
9 mei 2019, 7:03
Imera,

Ik was al met aspirine begonnen in een ander centrum en toen ik overstapte naar Jette maakte de dr daar geen probleem over.

Ik heb dit elke poging gedaan, zonder het verder te bespreken.

De laatste poging heb ik ECD gedaan en bij de bespreking hierover, sprak hij dat moest de eerste tp mislukken dat hij dan bij de 2e aspirine zou bijgeven. Ik heb dan gezegd dat ik dit elke keer al had gedaan en het nu ook van de 1e poging zou doen en geen probleem.

Utrogestan kan misschien ook wel helpen.

Succes!
Oo goed om te weten, vroeg het aan de daily monitoring en die zeiden dat als de arts niets heeft gezegd het niet hoeft. Maar ga het toch proberen. En voor de utro moest ik ook eens terugbellen, want dat stond niet op mijn schema terwijl we het er over hebben gehad met de arts en dat is bevestigd. Dus vanaf TP utro en aspirine 🤞🏻

Yvonne1983

Bericht door Yvonne1983 » 10 mei 2019, 13:12

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie