IUI-clubje

IUI Forum
Saar95

Re: IUI-clubje

Bericht door Saar95 » 1 januari 2020, 13:42

Mitte schreef: ↑
1 januari 2020, 12:59
VDVM schreef: ↑
1 januari 2020, 9:28
Saar95 schreef: ↑
30 december 2019, 17:39

Ik heb dit gehad de ronde voor ik met clomid begon. Uiteindelijk zijn mijn regels toen wel doorgekomen op 15e dag na iui denk ik. Maar had toen ook al paar dagen bloedverlies/bruinverlies zoals jij nu. Vond het ook heeel verwarrend en was nog wel wat blijven hopen, maar tevergeefs toen :/. Heb je nog getest? Zijn ze mss al doorgekomen ondertussen?
& @Mitte. Ik heb dus op dag 11 ind zoals Saar zegt wat bloedverlies/bruinverlies. Dat gaat zowat op en af stopt een dag. En nu maandag zijn ze pas doorgekomen. Dag 17 tellend vanaf de dag van de iui. Je blijft dan ind altijd hopen dat je maar gewoon te vroeg hebt getest, maar helaas..

@ciio Ik werk in kleuteronderwijs. Tijdens de wachtweken let ik heel goed op hanschoenen steeds bij broeken of pampers te doen. Dubbel zakdoeken als je neusjes afkuist en heel regelmatig je handen ontsmetten en wassen. Meer kan je niet doen denk ik dan!
Oh balen, ik was echt aan het hopen voor jou. Maar als je menstruatie dan start is het terug dag 1 he, op naar de volgende poging...

Ik heb precies nog nooit zoveel gehuild als gisteren en vandaag. Het lijkt alsof het contrast tussen hoe ik mij voel en hoe de rest van de wereld zich voelt niet groter kan zijn. Het kost me ook zoveel energie om dan al die verplichte dingen te doen. Vanavond nóg een familiefeest. Ik heb niet meer durven testen omdat ik de realiteit niet onder ogen durf komen op deze dagen. Morgen heb ik een bloedafname in de ochtend. Misschien test ik vanavond of morgenvroeg wel met een urinetest. Maar ik weet het resultaat al. Deze periode is voor mij nooit leuk om allerlei redenen, maar dit was de eenzaamste ooit denk ik.
Na deze iui “moet” ik nog 1 keer een inseminatie doen en dan mag ik ivf proberen maar ik vraag me echt af waarom een 5de poging dan opeens wel zou lukken. Ik zie al op tegen weer zo’n ellenlange maand en januari is al zo donker van zichzelf. Ik heb zelfs geen energie om andere mensen geluk te wensen en al. Geen kerstkaartjes gestuurd. Amper sms’jes. Social media zou ik beter vermijden maar dat lukt niet zo goed terwijl ik overal alleen maar zie wat ik niet heb. Ja, vrolijkheid alom hier :?
Mitte, je bent niet alleen ❤️. Ik begrijp je echt heel heel goed :( als je poging nu negatief zou zijn, probeer dan de 5e ronde te gebruiken om je voor te bereiden op ivf. Probeer wat aan te sterken, doe dingen die je leuk vindt, ga eens goed shoppen. Om er dan met al je moed aan te starten! Laat deze kutdagen even voorbij gaan, even oppeppen voor het familiefeest. En zolang er geen negatieve test is of uitsluiting met de bn is er nog hoop. Ronde 4 is blijkbaar een goede ronde met hogere kansen. Dus wie weet!!
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

Mitte

Bericht door Mitte » 1 januari 2020, 19:45

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.

LotjeS

Bericht door LotjeS » 1 januari 2020, 19:57

1 januari 2020, 19:45
1 januari 2020, 13:42
1 januari 2020, 12:59

Oh balen, ik was echt aan het hopen voor jou. Maar als je menstruatie dan start is het terug dag 1 he, op naar de volgende poging...

Ik heb precies nog nooit zoveel gehuild als gisteren en vandaag. Het lijkt alsof het contrast tussen hoe ik mij voel en hoe de rest van de wereld zich voelt niet groter kan zijn. Het kost me ook zoveel energie om dan al die verplichte dingen te doen. Vanavond nóg een familiefeest. Ik heb niet meer durven testen omdat ik de realiteit niet onder ogen durf komen op deze dagen. Morgen heb ik een bloedafname in de ochtend. Misschien test ik vanavond of morgenvroeg wel met een urinetest. Maar ik weet het resultaat al. Deze periode is voor mij nooit leuk om allerlei redenen, maar dit was de eenzaamste ooit denk ik.
Na deze iui “moet” ik nog 1 keer een inseminatie doen en dan mag ik ivf proberen maar ik vraag me echt af waarom een 5de poging dan opeens wel zou lukken. Ik zie al op tegen weer zo’n ellenlange maand en januari is al zo donker van zichzelf. Ik heb zelfs geen energie om andere mensen geluk te wensen en al. Geen kerstkaartjes gestuurd. Amper sms’jes. Social media zou ik beter vermijden maar dat lukt niet zo goed terwijl ik overal alleen maar zie wat ik niet heb. Ja, vrolijkheid alom hier :?
Mitte, je bent niet alleen ❤️. Ik begrijp je echt heel heel goed :( als je poging nu negatief zou zijn, probeer dan de 5e ronde te gebruiken om je voor te bereiden op ivf. Probeer wat aan te sterken, doe dingen die je leuk vindt, ga eens goed shoppen. Om er dan met al je moed aan te starten! Laat deze kutdagen even voorbij gaan, even oppeppen voor het familiefeest. En zolang er geen negatieve test is of uitsluiting met de bn is er nog hoop. Ronde 4 is blijkbaar een goede ronde met hogere kansen. Dus wie weet!!
Dankje Saar. Maar de urinetest is negatief.
En de 4de ronde heeft helemaal niet meer kans. Ik weet niet wie dat verzonnen heeft maar er is niet een keer dat je meer kans hebt dan een andere. Ik moet me ook helemaal niet voorbereiden op ivf. Maar ok. Ik weet nog even niet hoe maar ik zal het wel overleven.
Dag Mitte

Hier ook iui 5 in afwachting van icsi.. dus begrijp je zeer goed. Ik geloof er ook niet meer in.
Sociale media doet inderdaad geen deugd. Hier heb ik het ook zeer lastig mee, zeker al die aankondigingen, foto’s etc.
Maar we moeten er inderdaad door. Niet opgeven en op naar het volgende en blijven hopen.. is idd makkelijk gezegd maarja ..

Hou je goed x
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

LotjeS

Bericht door LotjeS » 1 januari 2020, 20:01

Ciio schreef: ↑
1 januari 2020, 12:13
LotjeS schreef: ↑
31 december 2019, 16:29
30 december 2019, 22:05

LotjeS, laat ons hopen dat de laatste poging zal lukken. Ik zal heel hard mee duimen met jullie. Kreeg je ook pregnyl inspuiting? Stonden jullie meteen achter ICSI als koppel? Kreeg je je maandstonden eerder dan gewoonlijk of "op tijd"?!
Onze gynaecoloog herhaalt vaak dat we na 3 a 4 pogingen best zouden overgaan naar IVF. Dat heeft mij soms toch het gevoel dat ze IUI niet haalbaar ziet. Sorry voor de vele vragen 😊 het is gewoon leuk om ervaringen met iemand te delen die hetzelfde doormaakt.. heel veel succes 😘
Dag Ciio

Ik nam vier keer clomid 50, en twee keer pregnyl, twee keer zonder. De twee keer zonder was omdat mijn lichaam zelf een eisprong opwekte en het dus niet nodig was. Andere twee keer wel om beter het tijdstip te bepalen van inseminatie. Bij ons sprak ze ook na de tweede poging al van icsi. Gezien dat voor ons de beste kansen zijn op een zwangerschap stonden we daar wel achter. Na de derde keer hadden we de papieren in orde gedaan. Normaal ging ik nu al starten, maar gezien ms op slechte dag doorkwamen kan ik pas een maand later starten en toen liet gyn mij de keus, nog eens iui of maand wachten. Hier hangt het vooral af van staal en ‘good luck’.

Mijn ms komen altijd 14 of 15 dagen na iui door. Gyn zei dat je 15 dagen na iui mag testen, maar voelde altijd enkele dagen vooraf al dat het negatief was. Normaal kwamen die wel wat later, was altijd onregelmatig, maar nu zijn er iedere keer stipt. Ze heeft er eerlijk gezegd omwille van het staal ook geen of weinig vertrouwen in. Dus vandaar de overstap ..

Het wachten en de maandelijkse teleurstellingen zijn het zwaarst. Hopen dat we snel goed nieuws kunnen krijgen hé!
Laten ze steeds iui doorgaan zelf als is het staal echt niet goed? Wij hadden nu kwamen nu net aan die 1miljoen maar de beweeglijkheid was net minder dan 10%.
Je hebt je eisprong dan redelijk vroeg? IUI van mij was op dag 16 van mijn cyclus. Ik mag dus testen op mijn NOD he? Want er zitten dan maar 12 dagen tussen na IUI?

Veel succes LotjeS, hou ons op de hoogte! Ik hoop dat jullie met ICSI snel geholpen zullen worden.
Dag Ciio
Onze stalen zaten steeds tussen de 1 en 2 miljoen, 1 keer was het 13 miljoen maar mocht toen ook niet zijn.. eigenlijk heeft mijn gynae het pas echt een kans als het over de 10 zit. Met onze stalen zegt ze dat de kans klein is.. Mijn eerste iui was ook na 16 dagen, tweede na 15 dagen en dan twee keer dag 13. Exact 15 dagen later mag ik normaal testen maar meestal is het die dag of dag ervoor al duidelijk dat het negatief is..

Maar je weet nooit hé, ik heb nog verhalen gelezen van mensen die met een minder staal zwanger geraakt zijn.. blijven hopen dus!
Start 11/18

Mitte

Bericht door Mitte » 1 januari 2020, 20:16

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.

VDVM

Bericht door VDVM » 1 januari 2020, 22:04

Ooh Mitte. Zoals Saar zegt je bent niet alleen. Deze dagen zorgen inderdaad wel voor dat alles nog veel moeilijker is. Probeer ind wat leuke en ontspannende dingen te plannen. Maar wat is het moeilijk he..

Eens ik weet dat het negatief is wil ik ook zo snel mogelijk mijn maandstonden. Dat is lastige aan die utrogestan. Hopelijk komen ze snel door!

Ik tel af dat ik kan bellen naar uza voor cyclus monitoring op te starten weer.
Ik duim voor jullie allemaal voor nieuwe poging!!

Hoe staan jullie tov de overstap naar ivf? Ik ben toch heel bang voor wat het allemaal inhoudt. Waarschijnlijk maak ik het in mijn hoofd allemaal wel erger..
06/18 pilstop
08/19 hyfosy
10/19 laparoscopie
11/19 iui 1: negatief
12/19 iui 2: negatief
01/20 iui 3: negatief
02/20 iui 4: negatief
03/20: pauze

Ciio

Bericht door Ciio » 1 januari 2020, 22:46

1 januari 2020, 22:04
Ooh Mitte. Zoals Saar zegt je bent niet alleen. Deze dagen zorgen inderdaad wel voor dat alles nog veel moeilijker is. Probeer ind wat leuke en ontspannende dingen te plannen. Maar wat is het moeilijk he..

Eens ik weet dat het negatief is wil ik ook zo snel mogelijk mijn maandstonden. Dat is lastige aan die utrogestan. Hopelijk komen ze snel door!

Hoe staan jullie tov de overstap naar ivf? Ik ben toch heel bang voor wat het allemaal inhoudt. Waarschijnlijk maak ik het in mijn hoofd allemaal wel erger..
Ik vind de overstap naar IVF een grote stap maar als ik de verhalen lees stellen ze me min of meer gerust. Ik denk dat het lichamelijk en emotioneel wel zwaarder is maar je misschien minder keren moet proberen dan met iui? Moest het van ons na 3,4 pogingen niet gelukt zijn raad onze gynaecoloog ook IVF aan. Momenteel zijn wij hier nog niet klaar voor maar door onze kinderwens wordt wel steeds groter... Nog meer nu we bezig zijn met iui!
Hoeveel keren willen jullie nog proberen met iui?
29/12 1e IUI
26/01 2de iui

Ciio

Bericht door Ciio » 2 januari 2020, 9:32

Kan er iemand mij helpen?
Ik heb sinds vanochtend wat roze afscheiding. Iui is 5 dagen geleden en 1 weekje voor mijn menstruatie... Wat zou dit zijn?
29/12 1e IUI
26/01 2de iui

Sara1987

Bericht door Sara1987 » 2 januari 2020, 9:59

Sommige mensen hebben een innestelingsbloeding...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Saar95

Bericht door Saar95 » 2 januari 2020, 10:01

1 januari 2020, 22:46

Ik vind de overstap naar IVF een grote stap maar als ik de verhalen lees stellen ze me min of meer gerust. Ik denk dat het lichamelijk en emotioneel wel zwaarder is maar je misschien minder keren moet proberen dan met iui? Moest het van ons na 3,4 pogingen niet gelukt zijn raad onze gynaecoloog ook IVF aan. Momenteel zijn wij hier nog niet klaar voor maar door onze kinderwens wordt wel steeds groter... Nog meer nu we bezig zijn met iui!
Ik vind het ook een moeilijke beslissing. Bij ons heeft de dokter aangeraden de 6 pogingen iui uit te doen. Maar twijfel er zelf ook over. Nu zit ik in de 4e ronde en bouwt die hoop weer op natuurlijk, dan vind ik het eens zo moeilijk de beslissing te maken. Maar als het negatief is zullen mijn emoties waarschijnlijk weer sneller naar ivf willen..

Ik denk wel dat het nog meer "stress" met zich mee brengt. Hoeveel eitjes heb je? hoeveel blijven er over? hoeveel kunnen ze invriezen? ontdooien ze goed? nestelen ze in? ZO veel vragen...

Ik heb morgen op dag 10 weer eerste meting. ben benieuwd!
06/18 pilstop

LotjeS

Bericht door LotjeS » 2 januari 2020, 17:54

2 januari 2020, 9:32
Kan er iemand mij helpen?
Ik heb sinds vanochtend wat roze afscheiding. Iui is 5 dagen geleden en 1 weekje voor mijn menstruatie... Wat zou dit zijn?

Idd, sommige hebben innestelingsbloeding, dus kan ook goed nieuws betekenen.
Start 11/18

LotjeS

Bericht door LotjeS » 2 januari 2020, 17:59

2 januari 2020, 10:01
1 januari 2020, 22:46

Ik vind het ook een moeilijke beslissing. Bij ons heeft de dokter aangeraden de 6 pogingen iui uit te doen. Maar twijfel er zelf ook over. Nu zit ik in de 4e ronde en bouwt die hoop weer op natuurlijk, dan vind ik het eens zo moeilijk de beslissing te maken. Maar als het negatief is zullen mijn emoties waarschijnlijk weer sneller naar ivf willen..

Ik denk wel dat het nog meer "stress" met zich mee brengt. Hoeveel eitjes heb je? hoeveel blijven er over? hoeveel kunnen ze invriezen? ontdooien ze goed? nestelen ze in? ZO veel vragen...

Ik heb morgen op dag 10 weer eerste meting. ben benieuwd!
Hey Saar!

Wij lopen min of meer gelijk. Ik moet morgen ook gaan en ook dag 10, wel voor iui5, gezien ik nog geen icsi mocht doen.

Slaagkansen voor ivf/icsi is wel een stuk groter.. ik ken nog iemand die de hele molen gedaan heeft en het is mentaal lastig. Maar fysiek viel het mee. Hangt natuurlijk van persoon tot persoon af. Zij heeft ondertussen wel twee gezonde kids!

Succes morgen!
Start 11/18

FleurZkEcdDonor

Bericht door FleurZkEcdDonor » 2 januari 2020, 18:15

Hey,
Ik ben nu dag 16 na IUI en zwangerschapstest gedaan ( early pregnancy test Action) maar helaas negatief resultaat. T zal dus wachten zijn op mijn menstruatie en hopen op een goede cyclus voor de volgende poging. Opnieuw hopen dat mijn bloedwaarden ok staan in het begin van mijn cyclus om te bepalen of er kan gestart worden. En dan echo’s voor opvolging follikels. Duimen maar voor de volgende keer😏.
Lage AMH - 41 jaar
Bloedwaarden hoge FSH - POI ? Okt 2019
Volgende cyclus normale bloedwaarden
IUI Dec 2019: Pos maar BBZ
Verplichte pauze

Saar95

Bericht door Saar95 » 3 januari 2020, 9:17

Lotje, hoe was het bij jou??

Hier was al een grote follikel rechts van 17,5. Wel geen 2e te zien hoewel de dokter daar wel op had gehoopt om eens een extra kans te hebben. Eerste keer bij mij dat die zo groot is zo vroeg in de cyclus :o. Bms was dus wel nog niet dik genoeg.. mss stom, maar zou het kunnen helpen al eens 1 utro op te steken per dag? Verdikt die ook het bms niet?

Wachten op bloedresultaten nu.
06/18 pilstop

Hope88

Bericht door Hope88 » 3 januari 2020, 10:33

3 januari 2020, 9:17
Lotje, hoe was het bij jou??

Hier was al een grote follikel rechts van 17,5. Wel geen 2e te zien hoewel de dokter daar wel op had gehoopt om eens een extra kans te hebben. Eerste keer bij mij dat die zo groot is zo vroeg in de cyclus :o. Bms was dus wel nog niet dik genoeg.. mss stom, maar zou het kunnen helpen al eens 1 utro op te steken per dag? Verdikt die ook het bms niet?

Wachten op bloedresultaten nu.
Ff inbreken. :wink: Utro zo vroeg in de cyclus zou ik niet doen. Dit is progesteron wat normaal gezien pas vrijkomt na de eisprong, dus zou je lichaam in de war kunnen brengen als je dit ervoor neemt. Jammer genoeg geen idee wat wel zou kunnen helpen. Ik doe ICSI en moet progynova nemen om mijn bms te verdikken, maar dat zorgt er ook voor dat je dan geen follikel hebt die groeit, geen eisprong hebt. Dus ook geen hulp in jouw situatie. :?
Ik vrees dat je geduld gaat moeten hebben (Yeah, I know. Gemakkelijker gezegd dan gedaan want het lijkt soms alsof we niets anders moeten doen dan wachten :oops: :roll: )
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Plaats reactie