IUI-clubje

IUI Forum
Ciio

Re: IUI-clubje

Bericht door Ciio » 9 januari 2020, 8:55

Sara1987 schreef: ↑
9 januari 2020, 8:27
Ciio schreef: ↑
9 januari 2020, 8:17
Hey,

Deze ochtend getest. Volgens mijn app moet ik vandaag ongesteld worden. Ik heb wel een late eisprong gekregen op dagen 16 pas. De test was negatief. Ik denk op naar de volgende ronde... Wat denken jullie?
Zo stom van me op te geloven dat het zou gelukt zijn... Nochtans voel ik vanalles maar tzal wel verbeelding zijn.
Hoi Clio, volgens mijn artsen kan je pas 14 dagen na je IUI een redelijk betrouwbare test afleggen. Als ik afga op je banner (29/12), dan heb je nog een paar dagen voor je kan zeggen dat het niet gelukt is.

Ik heb getest dag 14 na de IUI en had een erg licht streepje. Bloedtest dag 15 (gisteren) en HCG was 40. Geen spetterende start als ik google, maar wel een normale start.

Maandag terug bloedonderzoek om te kijken of de waardes goed stijgen. Maar voorlopig ziet het er positief uit.
Hey Sara, dat stelt mij toch al wat meer gerust, dankje! Inderdaad als je HCG op dag 15 op 40 stond dan is een licht streepje normaal..ik heb ergens gelezen dat de meeste testen tekenen vanaf 20,30.. maar dan inderdaad een licht streepje. Proficiat alvast 😉.

We blijven dus nog even hopen. Ik heb mezelf beloofd geen testen meer te halen tot zondag 😁
29/12 1e IUI
26/01 2de iui

Mitte

Bericht door Mitte » 9 januari 2020, 11:56

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.

VDVM

Bericht door VDVM » 9 januari 2020, 16:27

Succes morgen Mitte!

En al een voorzichtige proficiat aan Sara.

Ik moet vanavond voor de eerste keer pregnyl spuiten. Tips&tricks? Heb tot hiertoe spontane eisprong gehad..
06/18 pilstop
08/19 hyfosy
10/19 laparoscopie
11/19 iui 1: negatief
12/19 iui 2: negatief
01/20 iui 3: negatief
02/20 iui 4: negatief
03/20: pauze

VDVM

Bericht door VDVM » 9 januari 2020, 16:34

Succes morgen Mitte!

Ik moet vanavond voor de eerste keer pregnyl spuiten. Tips&tricks? Heb tot hiertoe spontane eisprong gehad..
06/18 pilstop
08/19 hyfosy
10/19 laparoscopie

FleurZkEcdDonor

Bericht door FleurZkEcdDonor » 9 januari 2020, 18:15

FleurZkEcdDonor schreef: ↑
7 januari 2020, 21:26
Ciio schreef: ↑
7 januari 2020, 20:19
FleurZkEcdDonor schreef: ↑
7 januari 2020, 19:25
Vandaag 21 dagen na IUI en urinetest uitgevoerd op dag 18 en neg resultaat. Sinds dan ook wat bruine afscheiding, precies beetje rood van bloed. Is dat nu de menstruatie die er wil doorkomen ? Morgen naar UZ gent bij gynaecoloog en dan bloedafname. Vraag mij nu af wat de bloedwaarden zullen zeggen, waar ik nu zit in mijn cyclus.
Fleur, heb je een langere cyclus dan 30 dagen. Want 21 dagen na IUI is toch al lang he? Een cyclus van 35 dagen? Heb je geen zwangerschapstest gedaan want in principe ben je toch al overtijd he? Veel succes morgen
Normaal steeds cyclus van 28 dagen. Aangezien ik precies gevoel had dat menstruatie er doorkwam en urinetest neg was, geen bloedtest gedaan. Nu morgen wel bloed prikken om te weten wat het nu eigenlijk is. Komt de ms toch nog door maar duurt het nu gewoon langer ? Afwachten dus. Ik heb eigenlijk mijn gedacht al gezet op neg nieuws , maar dan wil ik wel graag zo snel mogelijk terug op dag 1 ms zitten voor volgende opvolging cyclus en volgende poging.
Gisteren bloedafname en echo gehad. Op echo niets te zien maar vandaag telefoon gehad met resultaat bloedwaarden en HCG pos (317). Nu morgen terug naar ziekenhuis want er was op echo niets te zien, om te weten waar het zit. Hopelijk zien ze morgen wel iets en is alles ok en innesteling in baarmoeder gebeurd. Nu erg ongerust om te weten wat er aan de hand is.
Lage AMH - 41 jaar
Bloedwaarden hoge FSH - POI ? Okt 2019
Volgende cyclus normale bloedwaarden
IUI Dec 2019: Pos maar BBZ
Verplichte pauze

Sara1987

Bericht door Sara1987 » 9 januari 2020, 18:46

VDVM schreef: ↑
9 januari 2020, 16:34
Succes morgen Mitte!

Het is mij niet gelukt om het zelf te doen. Mijn tip is dus: zoek een thuisverpleegkundige ofzo om het te laten zetten. Spuit voorbereiden is eenvoudig, jezelf door je huid prikken niet...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Mitte

Bericht door Mitte » 9 januari 2020, 19:02

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.

FleurZkEcdDonor

Bericht door FleurZkEcdDonor » 9 januari 2020, 19:37

Mitte schreef: ↑
9 januari 2020, 19:02
VDVM schreef: ↑
9 januari 2020, 16:34
Succes morgen Mitte!

Ik heb het wel zelf gedaan.
In de online bijsluiter staat echt stap per stap uitgelegd wat je moet doen: https://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h00103.pdf

Ik ben misschien geen goeie referentie want ik moet beroepsmatig ook met spuiten enzo werken dus het is een handeling die ik vaak uitvoer. Maar je kan eigenlijk niet zoveel verkeerd doen. Mentaal is het moeilijkste idd die spuit in je eigen vel zetten, dat voelt de eerste keer heel raar. (zelfs voor mij)
Als er ergens een druppeltje langs loopt of terug uitkomt als je de naald terugtrekt ofzo, kan dat totaal geen kwaad. De prik van de naald voelde ik eigenlijk amper, omdat het zo'n dun naaldje was. De dagen erna kan het zo wat aanvoelen als een blauwe plek (en dat is zo net de plek waarmee je tegen de keukenkastjes leunt enzo :wink: )
Als je nog vragen hebt, laat maar weten!
Via Uz Gent krijg je de link naar volgend instructiefilmpje https://youtu.be/rmGmpRC3xVg
Lage AMH - 41 jaar
Bloedwaarden hoge FSH - POI ? Okt 2019
Volgende cyclus normale bloedwaarden
IUI Dec 2019: Pos maar BBZ
Verplichte pauze

Mitte

Bericht door Mitte » 10 januari 2020, 22:18

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.

VDVM

Bericht door VDVM » 10 januari 2020, 22:39

10 januari 2020, 22:18
Vanavond bij de gyn geweest. Ze zag 1 follikel van 11mm. Heel normaal op dag 7 zei ze. Zoals vorige keer met die supersnelle eisprong was eigenlijk niet zo goed zei ze, ondanks dat de waarden in mijn bloed wel heel goed waren (oestradiol). Dus op papier was het echt een rijp eitje maar ze ziet dat toch niet zo graag.
Dus nu was het eigenlijk beter. Ze vond het goed dat ik die ovulatietesten doe. Maandagavond terug. Stel dat ik zondag LH piek heb, dan moet ik haar mailen en plannen we het maandag maar ze verwacht eerder dinsdag of woensdag. Wordt dus vervolgd, was eigenlijk allemaal wel ok.
Ik vroeg nog een paar dingen over ivf maar ze zei dat ze dat dan in een afspraak van een uur helemaal uitgebreid gaat uitleggen. Ik weet al wel dat ik bij mijn volgende menstruatie dan 10 dagen de pil moet nemen en daarna met stimulatie starten.
Bedankt voor de tips. Het is gelukt en ik heb morgenvroeg mn 3dd iui.

Succes, hopelijk dan dinsdag of maandag voor jou.

10 dagen eerst de pil nemen? Waarom is dat? Stimulatie bij ivf zijn dat altijd injecties?

Succes alvast
06/18 pilstop
08/19 hyfosy
10/19 laparoscopie

Mitte

Bericht door Mitte » 10 januari 2020, 22:47

X

VDVM

Bericht door VDVM » 11 januari 2020, 6:54

10 januari 2020, 22:47
Omdat ze een paar dingen moet regelen. Ze moet de medicatie meenemen uit het ziekenhuis, ze moet mij op consultatie kunnen laten komen voor de uitleg en dat lukt niet allemaal nog als ik haar mail als mijn menstruatie start want dan moet je al op de derde dag ofzo beginnen stimuleren. Dus gewoon om wat uitstel van de volgende cyclus maar geen vollédige cyclus wachten. En ja ivf zijn altijd injecties geloof ik.

En graag gedaan, blij dat het gelukt is en veel succes morgen! 🤞🏻
Ok wel goed geen volledige cyclus wachten. Super dat je dat al weet dan.

Ik heb normaal altijd heel voelbaar een eisprong en we zijn dan nu dag van de inseminatie, na derste keer pregnyl, en ik voel niks. Beetje krampen.. Herkenbaar voor sommige?
06/18 pilstop
08/19 hyfosy
10/19 laparoscopie

mich75

Bericht door mich75 » 11 januari 2020, 10:11

Eventjes inbreken, je hebt bij IVF/ICSI eigenlijk het korte en het lange schema.

Bij het korte schema doe je een bn op dag 1 of 2, in sommige centra ook een echo en als alles ok is begin je op dag 2 of 3 met injecties om te stimuleren, na een 5-tal dagen komen hier extra injecties bij om de eisprong te onderdrukken.
Afhankelijk van centrum/gyn moet je tussentijds 1 of meerdere bn en echo's ondergaan. Als je follikels groot genoeg zijn en je bloedwaarden staan goed moet je Pregnyl zetten en 36u vindt de pick-up plaats.

Bij het lange schema moet je eerst minsten 3 weken de pil nemen of een neusspray gebruiken, hiermee leg je je cyclus plat. Na het stoppen met je medicatie wacht je je ms af en dan is het ongeveer hetzelfde als hierboven, alleen begin je vlugger met de medicatie om te onderdrukken.

Het lange schema is vooral interessant voor dames met een onregelmatige cyclus of waarbij de hormonenbalans toch niet helemaal is zoals het hoort.
Ook wordt het veel gebruikt in centra waar ze graag alles "plannen".

Mitte, ik veronderstel dat het een bewuste keuze is van je gyn om 10 dagen de pil te laten pakken en dat dit niet enkel uit praktische overwegingen is. Aangezien je nog enkele weken hebt eer je moet beginnen kan je eerder op consult en je medicatie krijgen.

Nog even over de injecties, in principe is IVF/ICSI steeds met injecties tenzij dat het in natuurlijke cyclus gebeurt. Dan gebruik je geen hormonen en plukken ze het eitje dat die cyclus hopelijk gerijpt is.
Deze procedure wordt toegepast bij dames die niet reageren op hoge dosis hormonen of die geen hormonen mogen gebruiken of verdragen.
De kansen liggen hier lager omdat je maar 1 eitje per keer hebt, maar ze doen wel "2 for 1", wat wil zeggen dat ze 2x een pick-up doen maar dat er maar 1 wordt aangerekend.

Zelf heb ik nooit IUI gedaan, maar ik volg dit topic al lang genoeg om te zien hoe alles in zijn werk gaat. Ik trek soms grote ogen bij wat ik hier allemaal lees.
Ik ben blij dat ik nooit IUI heb moeten doen, het is een prachtoplossing als het vlug lukt, maar anders is het een lange vermoeiende procedure, zeker emotioneel.
IVF is minstens even emotioneel, maar de kansen liggen een pak hoger, 1 volledige poging met IVF heeft bijna evenveel kans als 6 IUI's.

Financieel is het voor de dames die met donorzaad werken ook een pak interessanter om IVF te doen dan IUI.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Mitte

Bericht door Mitte » 11 januari 2020, 10:25

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

mich75

Bericht door mich75 » 11 januari 2020, 10:57

Ik begrijp best dat je met IUI begint omdat dit minder invasief, zeker als je met donorzaad werkt, maar als het probleem bij de man ligt is het dikwijls een onnodige lijdensweg.

Je bent pas een poging kwijt als er "labowerk" is gebeurd, al begrijp ik wel dat ze geen medicatie wil geven omdat je deze poging nog hebt lopen.

Maar ik wil het voor iedereen wel meegeven dat een poging dus in verband staat met labowerk. Als ze bij PU geen eitjes vinden komt er geen labo aan te pas en wordt er geen poging aangerekend, zelf 1x gehad.

Als ze wel eitjes vinden en er zijn geen bevruchtingen is het wel een poging, 3x gehad en zo gaan je pogingen er wel heel vlug door.
Maar dit lag dus aan mijn man en toen zijn we overgeschakeld op donorzaad en toen telkens 100% bevruchting :mrgreen: .

Als je de pil moet pakken is het het lange schema, maar dit maakt niet uit, het belangrijkste is dat je je gyn vertrouwt, op voorwaarde dat ze haar werk goed doet :lol:

Plaats reactie