IUI-clubje

IUI Forum
Josie21

Re: IUI-clubje

Bericht door Josie21 » 4 februari 2020, 18:07

Laurake86 schreef: ↑
4 februari 2020, 17:56
Mijn vriend wil morgen mee naar de follikelmeting. Het hoeft niet voor hem maar wil me steunen, wat ik ontzettend lief vind. Maat wordt dat gedaan? Volgens mij kan hij daar niets doen en is dat gewoon inwendige echo en terug buiten!? Daarna ga ik ook gewoon door naar mijn werk dus met 2 rijden is ook zo zot. Zijn jullie mannen erbij?
Het is inderdaad een beetje "binnen en buiten". Bij mij nemen ze bloed af en doen ze dan de echo. Daarna maak je een afspraak voor wanneer je moet terugkomen. Bij mij in het centrum zeiden ze dat het niet nodig is dat de partner meekomt, maar ze vonden het ook geen rare vraag. ALs ik in de wachtkamer zat, was het wat een mix van koppels en vrouwen alleen (ik weet natuurlijk niet waarvoor die mensen er op dat moment waren). Dus ik zou doen waar jullie je allebei het beste bij voelen en van de rest lekker niks aantrekken.
12/19 1e iui: neg
01/20 iui kan niet doorgaan
02/20 2e iui: biochemische zwangerschap
06/20 3e iui:neg
07/20 4e iui:neg
5/8: Gesprek ivf
https://www.mamazonderkind.be

Sara1987

Bericht door Sara1987 » 4 februari 2020, 18:12

Josie21 schreef: ↑
4 februari 2020, 17:16
@Sara1987 Hoe gaat het met jou? Weet je het resultaat van de bloedafname al? Wanneer heb je je volgende echo?
De tweede echo was zo mogelijk nog slechter dan de eerste. Ik krijg geen tijd meer, geen keuzes, ik moet vrijdag binnen voor curettage. Weefsel gaat opgestuurd worden, 17/2 weet ik of het een mola is/was en of ik dus mits één cyclus wachten terug mag starten...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Kim88

Bericht door Kim88 » 4 februari 2020, 19:07

Hier van het zelfde, veel wit verlies, heb ik normaal niet. Pijnlijke borsten. En ook wa steken in de baarmoeder. Als ik vrijdag nog geen regels heb dan test ik nog eens. Groetjes

FleurZkEcdDonor

Bericht door FleurZkEcdDonor » 4 februari 2020, 19:14

Sara1987 schreef: ↑
4 februari 2020, 18:12
4 februari 2020, 17:16
@Sara1987 Hoe gaat het met jou? Weet je het resultaat van de bloedafname al? Wanneer heb je je volgende echo?
De tweede echo was zo mogelijk nog slechter dan de eerste. Ik krijg geen tijd meer, geen keuzes, ik moet vrijdag binnen voor curettage. Weefsel gaat opgestuurd worden, 17/2 weet ik of het een mola is/was en of ik dus mits één cyclus wachten terug mag starten...
Veel sterkte Sara.
Het is verschrikkelijk om zo een nieuws te ontvangen. Ik hoop dat je na 1 cyclus opnieuw kan starten en alles goed verloopt vrijdag.
Ikzelf ben voor een bbz na Mtx injecties toch nog geopereerd en daarbij hebben ze 1 eileider moeten wegnemen. Morgen postopp controle. Ondertussen is het voor mij 3 maanden wachttijd. Ik weet wat het is om zwanger te zijn en dit niet te kunnen verderzetten 😔.
Lage AMH - 41 jaar
Bloedwaarden hoge FSH - POI ? Okt 2019
Volgende cyclus normale bloedwaarden
IUI Dec 2019: Pos maar BBZ
Verplichte pauze

Laurake86

Bericht door Laurake86 » 4 februari 2020, 19:33

Owww zo spijtig Sara :( veel sterkte. Hopelijk verloopt vrijdag alles goed en kan je volgende cyclus terug proberen.

Wat ook erg te horen van jouw verhaal Fleur. Begrijp dat het moeilijk moet zijn, en dat je zolang moet wachten voor een volgende poging. Hopelijk is de controle alles goed en zijn de 3 maanden snel het wachten waard!!

Kim ik duim voor dat je positief test!!

Dank je Josie voor je reactie. Ik ga het aan hem laten.
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Sesampje

Bericht door Sesampje » 4 februari 2020, 19:43

4 februari 2020, 18:07
Laurake86 schreef: ↑
4 februari 2020, 17:56
Mijn vriend wil morgen mee naar de follikelmeting. Het hoeft niet voor hem maar wil me steunen, wat ik ontzettend lief vind. Maat wordt dat gedaan? Volgens mij kan hij daar niets doen en is dat gewoon inwendige echo en terug buiten!? Daarna ga ik ook gewoon door naar mijn werk dus met 2 rijden is ook zo zot. Zijn jullie mannen erbij?
Het is inderdaad een beetje "binnen en buiten". Bij mij nemen ze bloed af en doen ze dan de echo. Daarna maak je een afspraak voor wanneer je moet terugkomen. Bij mij in het centrum zeiden ze dat het niet nodig is dat de partner meekomt, maar ze vonden het ook geen rare vraag. ALs ik in de wachtkamer zat, was het wat een mix van koppels en vrouwen alleen (ik weet natuurlijk niet waarvoor die mensen er op dat moment waren). Dus ik zou doen waar jullie je allebei het beste bij voelen en van de rest lekker niks aantrekken.
Mijn man ging mee. Hij vond het belangrijk om dat samen te doen aangezien hij verder eigenlijk niks kon doen voor mij.

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 4 februari 2020, 22:27

@Sara wat erg om te horen :( Echt heftig is dat.. Heel erg veel stekte alvast bij de curettage.. Vreselijk dat je daardoor moet. Hoop dat je veel steun in je omgeving kan vinden en bij je partner in de eerste plaats..

@Laura je kan hem inderdaad prima mee nemen. Is wel fijn, zaten bij ons in de wachtzaal ook overwegend koppels. Al is mijn vriend de echo kamer zelf toch even blijven buiten wachten omdat het inderdaad echt snel binnen en buiten is daar. Bij de inseminatie stond hij ook gewoon naast me en was wel fijn :)

Wij horen morgen of de eerste iui gelukt is. Ben nog niet ongesteld dus dat is hoopvol maar heb wel buikpijn alsof ik ongesteld ga worden dus tis spannend..

Welkom Kim!! Zo te horen toch heel wat symptomen bij jou aanwezig die op zwangerschap wijzen? Misschien is het vrijdag wel prijs inderdaad!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Laurake86

Bericht door Laurake86 » 5 februari 2020, 9:26

Ik hoop zo voor jou mee Pindanootje!!! Hou ons op de hoogte he ;) hopelijk krijg je goed nieuws.

Ik heb net mijn allereerste follikelmeting achter de rug (dag 10) en meteen ook mijn laatste van deze cyclus :o
Ik had een follikel van 18mm en bms had een waarde 10. Heb meteen bloed mogen laten prikken en vanmiddag bellen ze of de inseminatie voor morgen of overmorgen zal zijn. De zenuwen gieren door mijn lijf nu.
Het is onverwacht want van de onthouding (sex en alcohol) hebben we nog geen rekening gehouden... Vanavond hebben we bezoek en moet dan juist die pregnyl spuit laten zetten. Ik mag langskomen in de kliniek en dit meteen door de vroedvrouwen laten doen, dat is wel fijn. Nu nog regelen met werk, voor mij geen probleem, mijn ventje das een andere zaak :s maar dit gaat voor en hopelijk tonen ze begrip.

Hebben jullie last/pijn van de inseminatie?
08/18 > Pil stop
03/20 > 2e iui - zwanger

Kim88

Bericht door Kim88 » 5 februari 2020, 9:41

Sara heel veel sterkte💐

Laura ik duim mee voor jou..

Pindanootje dank u wel..

Mitte

Bericht door Mitte » 5 februari 2020, 9:53

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Laurake86

Bericht door Laurake86 » 5 februari 2020, 10:09

Mitte schreef: ↑
5 februari 2020, 9:53

De inseminatie zelf viel bij mij erg goed mee, je voelt enkel dat speculum. Maar van het inbrengen van de katheter heb ik nooit iets gevoeld. En het is echt in een minuutje gebeurd.
Nadien had ik soms wat last van menstruatieachtige buikpijn. Maar ook niet elke keer. Soms een beetje vocht- of bloedverlies maar dat is normaal.
Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt, ik heb dat ook een paar keer gehad, dat het razendsnel ging. Dat is soms moeilijk om mentaal te volgen.
Moet je sowieso pregnyl zetten? Of enkel als je nog geen LH stijging in je bloed hebt? (als je wel een stijging hebt, zal de inseminatie morgen al zijn)
Heel veel succes, de eerste keer is heel spannend en hopelijk is het ook meteen de laatste keer 🍀
Dank je Mitte, dan ben ik toch ook al een beetje gerustgesteld! Ze zei me dat ik sowieso vanavond die puit moest laten zetten. Maar misschien na het bloedonderzoek dat ze iets anders zal zeggen? Zal het haar dan nog eens vragen straks aan de telefoon. Ik hoop ook de laatste keer want ik ben een ongeduldige stresskip en dat gaat niet goed samen met dit traject :lol:
08/18 > Pil stop
03/20 > 2e iui - zwanger

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 5 februari 2020, 11:25

De inseminatie zelf is echt volstrekt pijnloos vind ik. En heel vlot voorbij. En als ik een tip mag geven.. Blijf erna 20 minuten liggen. Heb erover gelezen en uit onderzoek blijkt echt signifiant meer vrouwen zwanger te raken bij blijven liggen in vgl met direct opstaan. Dus het kan maar helpen..
Ik heb vanmorgen opnieuw testje gedaan maar nog steeds negatief. Maar niet ongesteld dus ik blijf hoopvol. Ziekenhuis belt vanaf 13u met de uitslag. Mijn vriend is al zowat zeker dat het positief zal zijn. Hopelijk zijn die action testjes gewoon rommel en komt het inderdaad goed. Ben op van de stress..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Kim88

Bericht door Kim88 » 5 februari 2020, 11:52

Pindanootje de kruidvat testen 2 voor 4.99euro zijn idd veel gevoeliger. We duimen mee voor jou.

Sara1987

Bericht door Sara1987 » 5 februari 2020, 12:01

Ik had wel wat last van de inseminatie, maar ze hebben mijn baarmoedermond ook geraakt, omdat ze anders niet op de juiste plek raakten. Wat bloedverlies en een licht ongemakkelijk gevoel, maar niet sterk genoeg om van pijn te spreken.

Ik krijg hier op mijn werk veel knuffels en veel steun, dat doet echt deugd. Mijn moeder heeft het gevoel dat ze me in de steek heeft gelaten, wat absoluut niet het geval is en wat eigenlijk nu emotionele energie vraagt die ik zelf nodig heb.

Ik ga nu heen en weer tussen de hoop dat het toch spontaan wil afbreken, en de hoop dat dit niet gebeurt. De ene heeft veel last van de curettage, de andere weinig, de andere heeft een spontane miskraam met weinig bloedverlies, de andere heeft een half bloedbad...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Laurake86

Bericht door Laurake86 » 5 februari 2020, 12:43

Oke, thx! Zal dan wel lukken. Geen idee of ze me die 20 min platliggen gaan geven. Voort zelfde geld is het rechtstaan en meteen volgende patiënt. Maar ik zal het vragen.

Pindanootje: met de testen van kruidvat heb ik ook betere ervaringen dan die van action (op ovulatietest gebied dan). Beide zw-testen al gebruikt maar aangezien ik nog niet zwanger ben geweest, geven ze uiteraard hetzelfde resultaat.
08/18 > Pil stop
03/20 > 2e iui - zwanger

Plaats reactie