Merci
IUI-clubje
-
Minosh
Re: IUI-clubje
De operatie/meditatie/sporten helpt me wel.Fie1992 schreef: β23 juni 2020, 9:58Minosh schreef: β23 juni 2020, 7:56@Melissa: Ik snap de ontgoocheling, mss voor de zekerheid vrijdag nog eens testen en misschien was het nu te vroeg!!
@Fie: Ik voel me nog steeds ontspannen, slaap goed, ... geen gevoel van stress! Morgen follikelmeting en hopelijk groeit er aan de juiste kant een follikel!
Probeer maar goed vast te houden aan dat ontspannen gevoel! Is dat te wijten aan het mediteren denk je? Of heb je wat mentale rust gevonden na de operatie?
Spannende dag morgen, hopelijk verloopt het helemaal naar wens. Hou je ons op de hoogte?
Ik heb het precies wat meer kunnen loslaten omdat er precies een oorzaak gevonden werd, wat me geruststelt.
Ik laat morgen iets weten.
-
Minosh
Paulien: Ik duim mee voor een mooie follikel 
-
Fie1992
paulien94 schreef: β23 juni 2020, 10:52Wauw Fie, wat een geweldig nieuws! Een hΓ©le dikke proficiat met je zwangerschap! Dit zijn inderdaad het soort positieve verhalen die we nodig hebben om de moed erin te houden. Het gevoel dat je omschrijft van onzekerheid door negatieve verhalen is heel herkenbaar.Fie1992 schreef: β22 juni 2020, 16:26Hey dames,
Zoals jullie misschien wel wisten, moest ik vorige vrijdag een zwangerschapstest uitvoeren thuis om te weten of ik de progesteron moest stoppen of niet. Gezien de vele buikkrampen die ik had, de rugpijn en het verlies van de gevoeligheid van mijn borsten, had ik de moed al totaal opgegeven. Zo erg zelfs dat mijn man me moest overtuigen de tabletten niet vroeger stop te zetten. Groot was dan ook mijn verbazing als we -voor de eerste keer ooit- een positieve test hadden! Ik geloofde het niet meteen (het waren van die supergoedkope stripjes, die je bij wijze van spreken per 100 kan aankopen), dus deden we een tweede test. Daar verscheen een duidelijke plus! ROZE WOLK!
Daarna begon de roze wolk alweer plaats te maken voor angst. Er zijn hier zoveel dames die een biochemische zwangerschap meemaken... wat als het HcG niet voldoende hoog staat. Direct gebeld naar fertiliteit dus, om een afspraak te maken voor een bloedafname. Ik had die ochtend enkele afspraken die ik niet kon verplaatsen en daarna lukte het niet meer voor de dienst fertiliteit... Dat werd dus echt, niet gezeverd, het langste weekend ooit. Ik had nog steeds krampen, nog steeds rugpijn, maar wel af en toe wat prikkelende ervaring of steken in mijn borsten. Dat laatste stelde me al een beetje op mijn gemak. Toch las Ik hier op dit forum verhalen van te laag HcG gehalte en moest mezelf dus echt dwingen van niet verder te lezen. Het was te stresserend.
Deze ochtend dus bloed laten nemen en daarnet vernomen dat mijn HcG al op 1192 staat! We zijn uiteraard in de wolken! Op 7 juli mogen we gaan voor de eerste echo. Hopelijk verloopt alles vlot en kan mijn man erbij zijn.
Ik wou dit verhaal absoluut met jullie delen, omdat ik geen beetje hoop meer had op succes gezien alle menstruatieachtige klachten. Als iemand dus in een gelijkaardige situatie zou zitten: het kan! Eigenlijk kan je het dus echt op voorhand amper onderscheiden.
Ik ben me ervan bewust dat we enorm gezegend zijn om bij de eerste poging direct geluk te hebben. Bij deze een hart onder de riem voor ieder van jullie die nog wachten op positief nieuws. We staan aan jouw zijde! Je bent niet alleen! Zonder jullie steun zat ik nu wellicht zeer diep in de put en ik ben jullie dan ook allemaal bijzonder dankbaar!
Liefs,
Fie
Ik heb zaterdag mijn eerste echo voor een follikelmeting. Spannend!
Dankjewel, Paulien!
Het zal nog met de nodige voorzichtigheid zijn tot week 12 denk ik, maar we proberen toch al wat te genieten van het prille geluk. Het zou jammer zijn om die maanden kwijt te zijn aan piekeren.
Heel veel succes met de follikelmeting. Ik duim voor een mooi resultaat!
β€ feb 2021
-
Fie1992
Zo goed dat je iets gevonden hebt om te helpen ontspannen! Hopelijk draagt het bij aan een goede afloop. Ik ben nu al benieuwd voor morgen! Spannende dag voor velen hier op het forumMinosh schreef: β23 juni 2020, 10:55De operatie/meditatie/sporten helpt me wel.Fie1992 schreef: β23 juni 2020, 9:58Minosh schreef: β23 juni 2020, 7:56@Melissa: Ik snap de ontgoocheling, mss voor de zekerheid vrijdag nog eens testen en misschien was het nu te vroeg!!
@Fie: Ik voel me nog steeds ontspannen, slaap goed, ... geen gevoel van stress! Morgen follikelmeting en hopelijk groeit er aan de juiste kant een follikel!
Probeer maar goed vast te houden aan dat ontspannen gevoel! Is dat te wijten aan het mediteren denk je? Of heb je wat mentale rust gevonden na de operatie?
Spannende dag morgen, hopelijk verloopt het helemaal naar wens. Hou je ons op de hoogte?
Ik heb het precies wat meer kunnen loslaten omdat er precies een oorzaak gevonden werd, wat me geruststelt.
Ik laat morgen iets weten.![]()
β€ feb 2021
-
Minosh
verwarring , enkele kleine, nog niet echt follikels te zien,... 1ste x ik dit voor heb, niets om ongerust over te zijn zij de dokter, doe ik dus nu wel, wss bij spuiten... Het is ook nog maar dag 8 mss daarom... wie heeft dit al meegemaakt
-
Fie1992
Hoi Minosh,
Ik begrijp dat je wat ongerust bent, maar je moet proberen je geloof in de dokter te behouden. Hij/zij zal jou wel brengen tot op het punt van de rijpe follikel(s)!
Ervaring heb ik er uiteraard niet mee, misschien dat iemand anders jou daar wat in kan geruststellen. Maar als jouw dokter er niet ongerust over is, dan is dat vast teken dat het niet ongewoon is. Kop op, meid! Het komt wel in orde, gewoon wat tijd nodig!
β€ feb 2021
-
Pindanootje
Wauw Fie proficiat met dit goede nieuws!!Super fijn meteen prijs! Ben blij voor jou, geniet ervan!!
Ikzelf maandag weer ongesteld geworden helaas. Ondanks dat ik er nu weinig verwachting/hoop bij voel als we op natuurlijke wijze proberen, is er toch altijd een sprankeltje hoop dat je denkt 'het moest maar eens' maar niet dus.
2 juli kan ik eindelijk op consult gaan en kunnen we eindelijk weer een nieuwe IUI poging gaan doen. Het mag stilaan wel gaan gebeuren. Als het dan niet '4e keer goeie keer' is dan gaan we naar IVF...
Ikzelf maandag weer ongesteld geworden helaas. Ondanks dat ik er nu weinig verwachting/hoop bij voel als we op natuurlijke wijze proberen, is er toch altijd een sprankeltje hoop dat je denkt 'het moest maar eens' maar niet dus.
2 juli kan ik eindelijk op consult gaan en kunnen we eindelijk weer een nieuwe IUI poging gaan doen. Het mag stilaan wel gaan gebeuren. Als het dan niet '4e keer goeie keer' is dan gaan we naar IVF...
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021

-
Minosh
@pindanootje: Spijtig om te horen. Succes met de consultatie volgende week. 
-
Fie1992
Bedankt voor de felicitaties, heel liefPindanootje schreef: β24 juni 2020, 10:59Wauw Fie proficiat met dit goede nieuws!!Super fijn meteen prijs! Ben blij voor jou, geniet ervan!!
Het spijt me te lezen dat het niets werd deze maand... Ik zou er in jouw plaats na 4 pogingen IUI ook op staan te wisselen naar IVF. Volgt jouw dokter daarin?
Ik wens je zo ontzettend veel succes toe voor de aankomende poging!!
β€ feb 2021
-
Minosh
Maandag nieuwe afspraak, dosis verhoogd naar 112,5 .
Normaal zou er al iets moeten zijn, momenteel nog niet voldoende waardoor dosis wordt verhoogd.
Afwachten wat maandag wordt, ik hoop wel niet dat het dan te laat is....
Nu effe ontspannen, want de stress was er terug.
Normaal zou er al iets moeten zijn, momenteel nog niet voldoende waardoor dosis wordt verhoogd.
Afwachten wat maandag wordt, ik hoop wel niet dat het dan te laat is....
Nu effe ontspannen, want de stress was er terug.
-
Pindanootje
Fie1992 schreef: β24 juni 2020, 14:53Bedankt voor de felicitaties, heel liefPindanootje schreef: β24 juni 2020, 10:59Wauw Fie proficiat met dit goede nieuws!!Super fijn meteen prijs! Ben blij voor jou, geniet ervan!!
2 juli kan ik eindelijk op consult gaan en kunnen we eindelijk weer een nieuwe IUI poging gaan doen. Het mag stilaan wel gaan gebeuren. Als het dan niet '4e keer goeie keer' is dan gaan we naar IVF...!
Het spijt me te lezen dat het niets werd deze maand... Ik zou er in jouw plaats na 4 pogingen IUI ook op staan te wisselen naar IVF. Volgt jouw dokter daarin?
Ik wens je zo ontzettend veel succes toe voor de aankomende poging!!
Ja absoluut, het was eigenlijk juist onze arts zelf die zei dat we na 4x gaan stoppen en ivf gaan doen, omdat het staal van m'n vriend dermate goed is dat als er na 4x niet gebeurd is, het ook niet meer zal komen wss en we meer nodig hebben. Hij zei dat er misschien plaatsen zijn die je tot 10x laten proberen (NL) maar dat onderzoek ook laat zien dat de succes percentages drastisch inzakken na 4x. Dusja.. Dan liever iets ingrijpenders wat meer slaagkans geeft. Maar zover zijn we nog niet. En denk als we zover zijn dat ik het ook doodeng ga vinden.
@Minosh, ik snap je bezorgdheid nav de follikelmeting heel goed. Is niet tof als je daar ligt he en met dat nieuws buiten moet. Maar inderdaad, geef het tijd en wie weet is de volgende meting alweer helemaal anders. Knap dat je met meditatie ook veel stress kwijt raakt. Volg je dat via een speciale cursus? Ik heb een online cursus fertiliteitsyoga aangeschaft maar moet er nog mee starten eigenlijk.
7/2018 pilstop

-
Elvira
Hallo allemaal!
Ik ben nieuw en hoop hier ook steun en informatie te vinden. @Pindanootje, ik wist bijvoorbeeld niet dat de kansen na 4x IUI drastisch zakken... Wij hebben er al 8 achter de rug en gaan volgende week voor de negende keer. Inmiddels ook met Letrozol en Prygnil voor de laatste 2 pogingen. We hebben hierna ook IVF aangevraagd maar blijkbaar duurt dat ook nog even voor we het kunnen opstarten in Gent. Heeft er iemand ervaring met UZ Gent wellicht?
X
Ik ben nieuw en hoop hier ook steun en informatie te vinden. @Pindanootje, ik wist bijvoorbeeld niet dat de kansen na 4x IUI drastisch zakken... Wij hebben er al 8 achter de rug en gaan volgende week voor de negende keer. Inmiddels ook met Letrozol en Prygnil voor de laatste 2 pogingen. We hebben hierna ook IVF aangevraagd maar blijkbaar duurt dat ook nog even voor we het kunnen opstarten in Gent. Heeft er iemand ervaring met UZ Gent wellicht?
X
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos!
bevallen op 13 sept 2021
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos!
bevallen op 13 sept 2021-
Minosh
@pindanootje: Ik denk dat ik door de operatie gedacht had dat het nu van een leien dakje zou lopen, maar gisteren heeft het me terug met mijn voetjes op de grond gezet
! We hebben ook besloten om deze poging af te wachten en wss dan ook over te stappen naar ivf, omwille van de kansen ... ik hoop
dat het voor jou ook niet nodig zal zijn.
ik heb mee gedaan aan een studie rond meditatie en vruchtbaarheidsproblemen, en dan krijg je toegang tot een app... wat mee wel helpt... Zeker eens proberen, mss kan het jou ook helpen
!
! We hebben ook besloten om deze poging af te wachten en wss dan ook over te stappen naar ivf, omwille van de kansen ... ik hoop
dat het voor jou ook niet nodig zal zijn. ik heb mee gedaan aan een studie rond meditatie en vruchtbaarheidsproblemen, en dan krijg je toegang tot een app... wat mee wel helpt... Zeker eens proberen, mss kan het jou ook helpen
!-
Minosh
Welkom Elvira.Elvira schreef: β24 juni 2020, 21:02Hallo allemaal!
X
Ik heb geen ervaring met Gent!
Ik hoop mee dat je niet hoeft over te stappen en dat de laatste de goede zal zijn