Dat idee heb ik ook wel. Ik mocht pas op dag 15 testen en ondanks een goede HCG-waarde in mijn bloed was mijn teststreepje nog zo licht dat ik er vrij zeker van dat ik op dag 12 nog een negatieve urinetest gehad zou hebben...Fie1992 schreef: ↑7 augustus 2020, 14:16Babske84 schreef: ↑7 augustus 2020, 11:59Stoppen als test negatief is he...als ze positief is weet ik het niet, daar heeft ze haar niet over uitgesproken. Maandag dus ook nog ns vragen. Zal alles opschrijven anders vergeet ik het mss.Pindanootje schreef: ↑7 augustus 2020, 11:36Ah mag je dan al stoppen met utro? Bij mij zeiden ze dat ik het wss moest doornemen nog x aantal weken in de eventuele zwangerschap..
Ik heb m'n dagje niet vandaagmoe, geïrriteerd, nergens zin in, barstende hoofdpijn.. Dingen die ik normaal wel tof vind ergeren me alleen maar.
Oei! Dat is niet goed maar als je een baaldag hebt, helpt het bij mij om het toe te laten en te laten gebeuren. Niet willen happy zijn als het niet lukt. Morgen is er een nieuwe dag! Zet een leuke serie op, kruip in de zetel en laat de wereld maar draaien. Take care meid!![]()
Hoi Babske,
Ik lees hier nog altijd jullie verhalen mee en wou toch even reageren op dit berichtje!
Welke test moet je uitvoeren op dag 12 na inseminatie? Een klassieke urinetest? Deze zijn pas 99% correct vanaf de dag van de gemiste menstruatie, wat in principe toch altijd aangegeven wordt als ovulatie +14 dagen. Het kan uiteraard dat je vroeger positief test, maar dat hangt ook wat af van de gevoeligheid van de test. Waarom niet pas na 14 dagen testen zodat je zeker niet te vroeg stopt met utrogestan? Sowieso geen prutstestjes vertrouwen dan... ga dan zeker voor een soort vroege test met een lage detectiewaarde voor hcg in de urine.
Ter info: ik moest de progesteron verder nemen tot 9w zwangerschap, het ogenblik waarop de placenta het volledig overgenomen heeft van het geel lichaam (corpus luteum) om progesteron te produceren en gebruikte het tweemaal daags.
Aan alle andere dames die hier ongeduldig het wachtbankje bezetten: veel moed, zeker in deze warme dagen. Hopelijk kunnen jullie de nodige afleiding vinden! Ik hoop dat jullie ook snel geluk mogen hebben!
IUI-clubje
-
paulien94
Re: IUI-clubje
06/20: IUI-D 1 - zwanger - dochtertje geboren 03/21
05/23: start voor tweede kindje
05/23: IUI-D 1: negatief
05/23: start voor tweede kindje
05/23: IUI-D 1: negatief
-
Fie1992
Graag gedaan hoor! We zijn hier om elkaar te helpen, één voor allen en allen voor één!Babske84 schreef: ↑7 augustus 2020, 14:46Bedankt voor je reactie! Dan wacht ik inderdaad tot dag 14. Ik heb een normale test van Clearblue gekocht.Fie1992 schreef: ↑7 augustus 2020, 14:16Babske84 schreef: ↑7 augustus 2020, 11:59
Stoppen als test negatief is he...als ze positief is weet ik het niet, daar heeft ze haar niet over uitgesproken. Maandag dus ook nog ns vragen. Zal alles opschrijven anders vergeet ik het mss.
Oei! Dat is niet goed maar als je een baaldag hebt, helpt het bij mij om het toe te laten en te laten gebeuren. Niet willen happy zijn als het niet lukt. Morgen is er een nieuwe dag! Zet een leuke serie op, kruip in de zetel en laat de wereld maar draaien. Take care meid!![]()
Hoi Babske,
Ik lees hier nog altijd jullie verhalen mee en wou toch even reageren op dit berichtje!
Welke test moet je uitvoeren op dag 12 na inseminatie? Een klassieke urinetest? Deze zijn pas 99% correct vanaf de dag van de gemiste menstruatie, wat in principe toch altijd aangegeven wordt als ovulatie +14 dagen. Het kan uiteraard dat je vroeger positief test, maar dat hangt ook wat af van de gevoeligheid van de test. Waarom niet pas na 14 dagen testen zodat je zeker niet te vroeg stopt met utrogestan? Sowieso geen prutstestjes vertrouwen dan... ga dan zeker voor een soort vroege test met een lage detectiewaarde voor hcg in de urine.
Ter info: ik moest de progesteron verder nemen tot 9w zwangerschap, het ogenblik waarop de placenta het volledig overgenomen heeft van het geel lichaam (corpus luteum) om progesteron te produceren en gebruikte het tweemaal daags.
Aan alle andere dames die hier ongeduldig het wachtbankje bezetten: veel moed, zeker in deze warme dagen. Hopelijk kunnen jullie de nodige afleiding vinden! Ik hoop dat jullie ook snel geluk mogen hebben!
Wel lastig dat ik andere info krijg van dokter en hier op het forum de correcte indicatie krijg. Gelukkig zit ik dus hier mee te lezen want ook bij de Clomid twijfel ik ondertussen of ik niet te laat gestart ben. Maar ook dat vraag ik maandag bij de controle.
In ieder geval, bedankt voor de tip en ik test pas op dag 14 +utro blijven nemen tot neg test![]()

Je wilt jezelf absoluut geen kans ontnemen door te vroeg te stoppen met de utrogestan, dus go for it!
@Paulien94: nogmaals proficiat! Ik las dat je een goede echo had. Ik ben zeer blij voor jou! Genieten maar!
❤ feb 2021
-
Pindanootje
En kan je ook niet gewoon bij je huisarts even laten bloed prikken Babs? Niet dat clearblue onbetrouwbaar is ofzo maar dan weet je het toch nog net wat zekerder allemaal. En concreter ook, dan krijg je hcg waarde enzo.
Ik heb me inderdaad helemaal overgegeven aan m'n baaldag en dat doet idd deugd..
Ik heb me inderdaad helemaal overgegeven aan m'n baaldag en dat doet idd deugd..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021

-
ZonderGeduld
Ik mag dinsdag testen zij de gynae, sowieso is een bloedtest niet standaard waar ik ga. Dus 14 dagen na de IUI testen, als in tenminste nog niet ongesteld ben geworden.
@Minosh: Na een tijd ken je inderdaad jezelf, zo balen dat je al zeker weet dat het niets is. Ik ben er ook zo goed als zeker van dat het niets is, ik voel geen enkel verschil met alle andere maanden.
Ze hadden het zwachten moet noemen in plaats van zwanger, dat is logischer
@Minosh: Na een tijd ken je inderdaad jezelf, zo balen dat je al zeker weet dat het niets is. Ik ben er ook zo goed als zeker van dat het niets is, ik voel geen enkel verschil met alle andere maanden.
Ze hadden het zwachten moet noemen in plaats van zwanger, dat is logischer
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
05 - 2020 - Onderzoeken : teratozoöspermie
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
ICSI 1 - PU 26.01.2021 - TP 29.01.2021 - bn 11/02
01- 2020 - Miskraam
05 - 2020 - Onderzoeken : teratozoöspermie
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
ICSI 1 - PU 26.01.2021 - TP 29.01.2021 - bn 11/02
-
mich75
Babske,
Misschien heeft je dr zich gemist met ivf, daar is het normaal testen 12 dagen na terugplaatsing en is het embryo al minstens 3 dagen oud.
Eigenlijk mag je 15 dagen na je Pregnyl testen, maar op dag 12 na inseminatie kan je echt al wel betrouwbaar testen met de gewone goedkope testjes van de Action.
Er wordt normaal gezien aangeraden om pas te testen de eerste dag dat je over tijd bent omdat dat vaak het eerste symptoom is, maar dit is als alles natuurlijk gebeurt en dan weten de meeste niet wanneer hun eisprong was. Maar als alles gemonitord is dan verandert dat allemaal een beetje.
Zo zal je waarschijnlijk je ms niet krijgen door de Utrogestan en mag je ook niet hopen als je ms er nog niet zijn.
Het zal er misschien vanaf hangen hoeveel geduld je kan opbrengen. Ik heb bewondering voor dames die kunnen wachten tot de testdag of zelfs niet testen tot bn, mij is dat nooit gelukt.
Ik testte 2x positief 6 dagen voor bn.
Misschien heeft je dr zich gemist met ivf, daar is het normaal testen 12 dagen na terugplaatsing en is het embryo al minstens 3 dagen oud.
Eigenlijk mag je 15 dagen na je Pregnyl testen, maar op dag 12 na inseminatie kan je echt al wel betrouwbaar testen met de gewone goedkope testjes van de Action.
Er wordt normaal gezien aangeraden om pas te testen de eerste dag dat je over tijd bent omdat dat vaak het eerste symptoom is, maar dit is als alles natuurlijk gebeurt en dan weten de meeste niet wanneer hun eisprong was. Maar als alles gemonitord is dan verandert dat allemaal een beetje.
Zo zal je waarschijnlijk je ms niet krijgen door de Utrogestan en mag je ook niet hopen als je ms er nog niet zijn.
Het zal er misschien vanaf hangen hoeveel geduld je kan opbrengen. Ik heb bewondering voor dames die kunnen wachten tot de testdag of zelfs niet testen tot bn, mij is dat nooit gelukt.
-
Minosh
Goeike; zwachtenZonderGeduld schreef: ↑7 augustus 2020, 17:48Ik mag dinsdag testen zij de gynae, sowieso is een bloedtest niet standaard waar ik ga. Dus 14 dagen na de IUI testen, als in tenminste nog niet ongesteld ben geworden.
Ze hadden het zwachten moet noemen in plaats van zwanger, dat is logischer![]()
! Inderdaad, soms wel spijtig dat je het gewoon voelt.
Nu ff goed wenen en dan op naar de volgende ronde...
Ik voel wel dat ik dit jaar zwanger zal worden

@Mich: Ik test ook altijd op voorhand, ik kan het niet laten

-
Babske84
Ik zal testen op dag 14 of 15. Ik zal jullie goede raad opvolgen en idd ms gaan niet doorkomen want moet utrogestan nemen. Ik kan geen bloedtest laten doen want ik ben in Italie en bij mn gynae is dat niet standaard. Ze zei gewoon dat ik urinetest moest doen. Test is al gekocht zodat ik ze niet vergeet mee te nemen. Nu maar hopen dat er maandag al schot in de zaak is of kan vrijdag niet vertrekken nr italiemich75 schreef: ↑7 augustus 2020, 18:09Babske,
Maandag zijn we al dag 16...spannendBAM
IUI 1: 16 juli:
IUI 2: 13 augustus:
27/4/21: welkom Juliette

-
Babske84
That’s the spirit! Dit jaar lukt het ons, 2020 wordt ONS jaar na al de ellende die we al gehad hebben in de eerst helft vant jaar.Minosh schreef: ↑7 augustus 2020, 18:50Goeike; zwachtenZonderGeduld schreef: ↑7 augustus 2020, 17:48Ik mag dinsdag testen zij de gynae, sowieso is een bloedtest niet standaard waar ik ga. Dus 14 dagen na de IUI testen, als in tenminste nog niet ongesteld ben geworden.
Ze hadden het zwachten moet noemen in plaats van zwanger, dat is logischer![]()
!
Inderdaad, soms wel spijtig dat je het gewoon voelt.
Nu ff goed wenen en dan op naar de volgende ronde...
Ik voel wel dat ik dit jaar zwanger zal worden
@Mich: Ik test ook altijd op voorhand, ik kan het niet laten![]()
BAM

-
Pindanootje
Haha ja ik heb ook dat gevoel, ergens dit jaar moet 't toch gelukt zijn en zwanger zijn, zonder een positieve test vier ik geen oud op nieuw
en als ik er ooit een positieve heb haal ik er nog 5 bij gewoon voor de zekerheid en voor de euforie van eens 2 strepen te kunnen zien verschijnen ipv altijd die stomme 1ne streep
en die kader ik allemaal in wss hahaha
en als ik er ooit een positieve heb haal ik er nog 5 bij gewoon voor de zekerheid en voor de euforie van eens 2 strepen te kunnen zien verschijnen ipv altijd die stomme 1ne streep
en die kader ik allemaal in wss hahaha7/2018 pilstop

-
Minosh
Ik dacht hetzelfdePindanootje schreef: ↑8 augustus 2020, 16:20Haha ja ik heb ook dat gevoel, ergens dit jaar moet 't toch gelukt zijn en zwanger zijn, zonder een positieve test vier ik geen oud op nieuwen als ik er ooit een positieve heb haal ik er nog 5 bij gewoon voor de zekerheid en voor de euforie van eens 2 strepen te kunnen zien verschijnen ipv altijd die stomme 1ne streep
en die kader ik allemaal in wss hahaha

-
Sara1987
Gisteren heb ik mijn eerste echo gehad op 9w2d zwangerschap. Alles zag er erg goed uit: mooi de juiste grootte, goed kloppend hartje en druk bewegende 'mini'. Armpjes waren ook al duidelijk zichtbaar. 27 augustus heb ik de 2de echo.
Ook bij jullie zal er binnenkort wel positief nieuws zijn!
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023
-
Pindanootje
Sara1987 schreef: ↑8 augustus 2020, 19:04Gisteren heb ik mijn eerste echo gehad op 9w2d zwangerschap. Alles zag er erg goed uit: mooi de juiste grootte, goed kloppend hartje en druk bewegende 'mini'. Armpjes waren ook al duidelijk zichtbaar. 27 augustus heb ik de 2de echo.
Amai dat gaat vlot vooruit Sara! Super fijn voor je!! Geniet er maar heerlijk van! Hopelijk mogen we allemaal jouw richting opkomen zsm..
7/2018 pilstop

-
Elvira
Wow super nieuwsSara1987 schreef: ↑8 augustus 2020, 19:04Gisteren heb ik mijn eerste echo gehad op 9w2d zwangerschap. Alles zag er erg goed uit: mooi de juiste grootte, goed kloppend hartje en druk bewegende 'mini'. Armpjes waren ook al duidelijk zichtbaar. 27 augustus heb ik de 2de echo.
Geniet ervan! Wij gaan morgen een weekje op verlof, perfecte timing in de wacht weken. Hopelijk kan ik het een beetje van me afzetten

jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos!
bevallen op 13 sept 2021
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos!
bevallen op 13 sept 2021-
Babske84
Oooh Sara dat moet echt een super gevoel geven op het moment dat je je kleintje ziet op het scherm. Geniet er met volle teugen van en duim maar vanop de zijlijn mee voor ons. Nogmaals proficiat en Take care!Sara1987 schreef: ↑8 augustus 2020, 19:04Gisteren heb ik mijn eerste echo gehad op 9w2d zwangerschap. Alles zag er erg goed uit: mooi de juiste grootte, goed kloppend hartje en druk bewegende 'mini'. Armpjes waren ook al duidelijk zichtbaar. 27 augustus heb ik de 2de echo.
BAM

-
Pindanootje
Elvira schreef: ↑8 augustus 2020, 22:06Wow super nieuwsSara1987 schreef: ↑8 augustus 2020, 19:04Gisteren heb ik mijn eerste echo gehad op 9w2d zwangerschap. Alles zag er erg goed uit: mooi de juiste grootte, goed kloppend hartje en druk bewegende 'mini'. Armpjes waren ook al duidelijk zichtbaar. 27 augustus heb ik de 2de echo.
Ook bij jullie zal er binnenkort wel positief nieuws zijn!Geniet ervan!
Wij gaan morgen een weekje op verlof, perfecte timing in de wacht weken. Hopelijk kan ik het een beetje van me afzetten![]()
Fijn verlof meid! Voel jij al iets? (aangezien we gelijk lopen :p) ik helemaal niks eigenlijk. Ik weet dat dat niet persé hoeft.. Maar had zo graag iets gemerkt wat ik nog nooit eerder gevoeld had, dat zou zo'n hoop geven. Heb jij zoiets?
7/2018 pilstop