Pindanootje schreef: β17 augustus 2020, 9:43
mich75 schreef: β16 augustus 2020, 16:33
Bij oestradiol moet je naar de stijging kijken, jouw waarde kan goed of slecht zijn, ze is redelijk laag, gezien je 2 follikels had, maar misschien ben je ook laag gestart.
Het is pas als je oestradiol op zijn maximum is dat het LH begint te stijgen en de piek is dan 24u later en nog eens 24u later is dan de eisprong. Ook hier moet je eigenlijk naar de evolutie zien, maar je hoeft helemaal geen LH piek te hebben omdat je Pregnyl spuit.
Ik ben even naar die evolutie gaan kijken vd 4e poging dus.
Bij startecho was LH 6,7 en Oestr 71,4
Week erop was LH 7,8 en Oestr was 251
Dag erna opnieuw controle, was LH dus plots 5,9 en Oestr 337 en vonden ze dat het tijd was..
Die evolutie lijkt me vreemd toch, waarom daalt LH plots ? Of was ik de piek gepasseerd en was het dan juist wel het goede moment.. ?
LH kan wel een beetje schommelen, maar de piek was zeker nog niet gepasseerd.
Met de combinatie van een follikel van 14 en 16mm en oestradiol dat volgens mij nog aan het stijgen was, lijkt het mij nog altijd dat je de Pregnyl te vroeg hebt moeten zetten en daar de IUI ook te vroeg.
Je hebt de pech gehad dat je zaterdag op controle moest en dat ze zondag niets doen. Als het een andere dag geweest was, dan had je hoogst waarschijnlijk de volgende dag nog eens op controle moeten gaan.
Ik denk dat het daar het protocol is om geen risico te nemen om je pas maandag te laten komen.
Toen ik dat las, wou ik reageren, maar ik wou ook je hoop niet wegnemen, uiteindelijk heeft er wel iemand anders gereageerd dat je follikels nogal klein waren, maar in het zh hebben ze je bezorgdheid weggewuifd
Er zijn uitzonderingen en er zullen wel eens dames zwanger geraken met een follikel van 16mm, maar dat is misschien 1%.
Ik wil jullie nog zeggen dat je best kritisch mag zijn, wat niet wil zeggen dat iedereen zijn waarden moet gaan controleren, maar wel dat je niet eindeloos moet blijven hangen in dezelfde behandeling.
Als het na 3-4 keer niet lukt is de kans enorm klein dat het daarna wel lukt, het is dan tijd voor een volgende stap, zoals andere medicatie, bijkomende onderzoeken of ivf.
Ik lees vaak dat je in afwachting van de volgende stap toch nog maar eens een (nutteloze) poging gaat ondernemen om geen tijd verloren te laten gaan. Besef ook dat een pauze niet slecht is voor je lichaam en dikwijls ook voor je geest, gewoon eens even leven zonder hormonen en ziekenhuisbezoekjes. Ik weet wel dat er net een coronapauze is geweest, maar ik merk dat dit bij een aantal dames toch een positieve invloed heeft gehad.