Er zullen er wel zijn, maar dit is echt een heel kleine groep.Pindanootje schreef: ↑20 augustus 2020, 17:10Liesbeth2205 schreef: ↑20 augustus 2020, 16:58Ik vraag me dat eigenlijk vaak af, of er effectief nog vrouwen zijn die ondanks alle hulp en ondank alle medische mogelijkheden niet zwanger geraken... En dan spreek ik niet over de koppels die op een bepaald moment beslissen 'het is genoeg geweest, we stoppen ermee' (waar uiteraard niets mis mee is). Maar bij de koppels die echt alle middelen inzetten (vb. donoreicellen enzo) en doorgaan tot het laatste, zouden er daar dan toch nog situaties zijn waarbij het niet lukt?Pindanootje schreef: ↑20 augustus 2020, 11:51Was net beetje aan het scrollen op Fb en zag artikel in het nieuwsblad over Kim van oncen. Ken haar eigenlijk niet maar het ging over haar moeilijkheden om zwanger te raken. Vind dat dit thema normaal weinig aandacht krijgt in de media. Of misschien let ik er zelf weinig op. Al die reacties van andere vrouwen die ook in 't traject zitten.. Kreeg er flinke krop in de keel van. Eentje die 11j bezig was en nooit geslaagd is.. Boh. Alle negatieve verhalen maken zo bang he. Ben maar snel gestopt met lezen. Terwijl de bedoeling vh artikel was om mensen n hart onder de riem te steken ongetwijfeld. Maar toch![]()
Ik denk zeker dat die situaties er ook zijn ja.. En mensen zeggen me soms wel "och dat komt bij iedereen toch goed" maar dat is niet zo.. Zal geen grote groep zijn misschien maar zijn er zeker wel. Qua cijfers geen idee van.
Er zijn ook dames hebben met hun baarmoeder of er zelfs geen hebben en die kunnen natuurlijk ook geen behandelingen doen.
Voor diegenen die wel behandelingen ondergaan stopt het vaak door andere redenen dan 'het is genoeg geweest, we stoppen ermee'.
Voor een groot een aantal is werken met donormateriaal een stap die ze niet willen nemen, maar ook het financiële of de leeftijd zijn factoren die ervoor zorgen dat het stopt.
In België kan je maar een punctie laten doen tot je 45e verjaardag, ook al gebeurt die punctie bij een donor. De terugplaatsing kan wel tot de 48e verjaardag.
In het buitenland liggen die grenzen vaak hoger of hebben ze die zelfs niet.
Ik wil nog even zeggen dat jullie "geluk" hebben om op het forum te zitten en zo heel veel info krijgen.
Als ik het forum niet had gehad dan was er een grote kans geweest dat wij nog steeds kinderloos waren.

Ik heb maandag ochtend de laatste utro gebruikt.. En nu donderdag avond nog altijd niet ongesteld. Moet je normaal je ms niet krijgen 1 a 2 dagen nadat je stopt met die dingen? Zou er iets schelen?
, ik heb een dominante eierstok, maandag terug echo en daarna zijn we een paar dagen terug weg
! Geen iui maar zelf betrekking hebben, dat kunnen we nog

!
bevallen op 13 sept 2021
Er is al 1 week voorbij, nog 1 week wachten...sinds 2 dagen beetje gezeur/krampjes in mn buik maar niet echt storend. Gisterennacht wakker geworden van 1 hele hevige steek en nadien was het voorbij. Dit heb ik vorige keer niet gehad dus stiekem hoop ik dat het goed nieuws is. Ik probeer me te ontspannen hier in Italie en wandel veel dus laat ons hopen dat ik binnen een week ook goed nieuws heb