Mijn naam is Melissa en ik ben duidelijk helemaal nieuw hier! Ik stel me graag even voor...
Ik ben 32 jaar en woon in het Leuvense. De eerste keer dat ik in het hele infertiliteitsgebeuren terecht kwam, is ondertussen al een aantal jaren geleden. Mijn toenmalige vriend en ik besloten voor een eerste kindje te gaan. Dit gebeurde niet jammer genoeg zo vlotjes als verwacht en daarom begon na een bezoek bij de gynaecoloog de ene test na de andere. Nergens was een reden te vinden waarom we niet op natuurlijke wijze zwanger geraakten. Ik begon me aldoende meer en meer een robot te voelen en eigenlijk ook heel alleen in het hele gebeuren. In plaats van te groeien naar het gelukkig gezinnetje dat we voor ogen hadden, groeiden we na heel veel discussies en ruzies verder uit elkaar, wat leidde uiteindelijk tot een breuk.
Stilletjes aan pikte ik mijn leven toch weer op, leerde ik mijn huidige vriend kennen en durfde ik terug gelukkig zijn. Na eindeloze gesprekken over de toekomst en ook geleerd te hebben dat communicatie nog steeds het belangrijkste is dat er bestaat, proberen we voorzichtig voor een kindje te gaan. Mijn testen waren al achter de rug en mijn vriend zijn testen waren positief. Hoewel we nog geen jaar aan het proberen waren, nam ik deze keer de beslissing toch sneller om hulp te zoeken. Zo kwamen we terecht gekomen bij Dr. Sylvie Gordts (Life Expert Centre). De eerste seminatie vond plaats 29 april 2020, jammer genoeg wel niet gelukt. Aangezien mijn cyclus de laatste maanden heel lang zijn (rond de 40 dagen), begin ik binnenkort met Clomid. Dit is best angstaanjagend wel en net daarom de reden waarom ik me hier heb geregistreerd. Emotioneel komt er best wel meer bij kijken dan je denkt. Ik kijk ernaar uit om hier te lezen hoe iedereen deze behandelingen ervaart, hoe hun reis eruit ziet en hoop deze keer wat meer steun te kunnen zoeken bij anderen.
Dus bij deze, aangename kennismaking