IUI-clubje
-
Pindanootje
Re: IUI-clubje
Ik heb dat eileider onderzoek ook gehad overigens, augustus vorig jaar, was ook alles in orde. Dat vond ik de pijnlijkste tot nu toe.
Was even gaan opzoeken wat ik die dag allemaal voor info gekregen had. Blijkbaar hadden ze toen een soort kansberekening voor ons geteld, en zeiden ze dat als wij het nog een jaar lang op de natuurlijke wijze zouden proberen we 43 procent kans hadden zwanger te worden.
Intussen zijn we dus 12 maanden verder waarvan 4maand Iui gedaan en rest natuurlijk. (op 1maand na ofzo) . En gewoon niks.
Nu zit ik wel te hopen op die 47 procent kans bij de eerste ivf poging in Jette maar misschien zit ik dan ook weer bij de pech groep. Heb er vanmiddag nog met m'n vriend over zitten babbelen.. Soms ben ik bang dat door heel dit voortraject, het enorme wachten, de emo-rollercoaster en al dat nare klinische gedoe, er veel vreugde zal zijn weggenomen vh mooie nieuwe als dat er ooit dan eens is. Hebben jullie daar ook soms schrik voor?
Soms hoor ik vrouwen over hoe zwaar hun ongemakken zijn tijdens die 9 zwangere maanden, maar onze ongemakken beginnen er al ver voor vind ik. Ergens ben ik mss bang dat ik het niet goed aan zal kunnen. Hij denkt dat al dit gedoe snel vergeten zal zijn eens we goed nieuws hebben. Ik hoop het maar. Boezemt me wel angst in af en toe..
Was even gaan opzoeken wat ik die dag allemaal voor info gekregen had. Blijkbaar hadden ze toen een soort kansberekening voor ons geteld, en zeiden ze dat als wij het nog een jaar lang op de natuurlijke wijze zouden proberen we 43 procent kans hadden zwanger te worden.
Intussen zijn we dus 12 maanden verder waarvan 4maand Iui gedaan en rest natuurlijk. (op 1maand na ofzo) . En gewoon niks.
Nu zit ik wel te hopen op die 47 procent kans bij de eerste ivf poging in Jette maar misschien zit ik dan ook weer bij de pech groep. Heb er vanmiddag nog met m'n vriend over zitten babbelen.. Soms ben ik bang dat door heel dit voortraject, het enorme wachten, de emo-rollercoaster en al dat nare klinische gedoe, er veel vreugde zal zijn weggenomen vh mooie nieuwe als dat er ooit dan eens is. Hebben jullie daar ook soms schrik voor?
Soms hoor ik vrouwen over hoe zwaar hun ongemakken zijn tijdens die 9 zwangere maanden, maar onze ongemakken beginnen er al ver voor vind ik. Ergens ben ik mss bang dat ik het niet goed aan zal kunnen. Hij denkt dat al dit gedoe snel vergeten zal zijn eens we goed nieuws hebben. Ik hoop het maar. Boezemt me wel angst in af en toe..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021

-
Minosh
Bij mij hadden ze die ook gedaan, maar er is blijkbaar toch iets fout gelopen bij de interpretatie volgens mij, een jaar later en eileider minderPindanootje schreef: ↑30 augustus 2020, 17:16Ik heb dat eileider onderzoek ook gehad overigens, augustus vorig jaar, was ook alles in orde. Dat vond ik de pijnlijkste tot nu toe.

. Bij mij zit die angst er ook in hoor, ik denk en ik hoop dat je inderdaad alles kan plaatsen wanneer je wondertje in je armen kan nemen, Vergeten dat nooit, maar we zullen het wel dubbel appreciëren
.-
Minosh
Ik heb het boek ook gekocht en ik ben blij dat ik dit gedaan heb. Alle superfoods liggen hier en ik neem ze alle dagen in. Hopelijk hebben we snel resultaatJohanna1991 schreef: ↑30 augustus 2020, 11:00Ik weet ook inderdaad dat ik altijd te veel hoop, maar je moest mijn partner zijn gezicht zien toen we naar huis gingen na de IUI. Hij blinkte van trots. De dokter had gezegd dat zijn staal zeer goed was, iets van 39 miljoen teruggeplaatst en ze hebben tenminste 5 miljoen nodig. Ik was op dat moment ook blij om dat te horen, en ik had ook zoiets van: 39 miljoen... is het nu zo moeilijk dat er één daarvan voor een bevruchting en innesteling zorgt?? Maar nadien begon ik natuurlijk ook te denken: nu is het nóg duidelijker dat alles aan mij ligt en niet aan hem...
@Extra onderzoeken: hyfosie (doorgankelijkheid eileiders) heb ik gelukkig in februari al gehad, die was helemaal in orde. Hysteroscopie zal ik donderdag naar vragen of dat zin heeft. Ik heb ook gelezen dat ze dat kunnen combineren met endometriumbiopsie. Lijkt me misschien wel interessant.
@Indrooglijntje: ik blijf het ook vreemd vinden dat ik op de testen daarna dan géén indrooglijntje had. Ik moet altijd denken aan Rachel haar opmerking in Friends over het plassen op een staafje: "how many ways are there to do that??"
Maar goed, ik heb er genoeg van om over mezelf te praten haha. Ik heb dat boek Innesteling toch maar besteld. Ik moet iets doen, voel me machteloos anders.
En morgen duim ik heel hard voor jou Babs dat je goed nieuws krijgt!!
. veel succes

-
Elvira
Babske: ze hebben bij mij na 5 keer het eileider onderzoek gedaan, alles was hier in orde aan beide kanten. Verder regelmatig bloedonderzoek maar geen genetische checks gedaan.
Pindanootje: blijkbaar is het terugplaatsen bij overstimulatie niet ideaal, dan heb je weinig kans op innesteling. Heeft iets met de hormonen te maken
Dus nu maar hopen dat ik veel goede eicellen heb bij de pickup.
Ik snap jullie angst ook, we hebben al zo veel doorstaan nu dat ik ook bang ben dat ik er niet zo van kan genieten als het zo ver is? Probeer er nog niet te veel aan te denken en het stap voor stap te nemen. Lukt niet altijd natuurlijk
Pindanootje: blijkbaar is het terugplaatsen bij overstimulatie niet ideaal, dan heb je weinig kans op innesteling. Heeft iets met de hormonen te maken
Dus nu maar hopen dat ik veel goede eicellen heb bij de pickup. Ik snap jullie angst ook, we hebben al zo veel doorstaan nu dat ik ook bang ben dat ik er niet zo van kan genieten als het zo ver is? Probeer er nog niet te veel aan te denken en het stap voor stap te nemen. Lukt niet altijd natuurlijk

jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos!
bevallen op 13 sept 2021
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos!
bevallen op 13 sept 2021-
ZonderGeduld
Dag dames!
Ik was een weekje wat afwezig door de drukte met onze verhuis binnenkort. Allereerst proficiat Babske! Geniet van deze mooie periode
@Johanna: Wat balen dat je werd teleurgesteld. Het wordt er ook nooit makkelijker op vind ik. En ik herken zo mezelf in die testdrang. Ik kan het ook nooit laten en houd de test dan zeker 10x tegen het licht om zeker te zijn dat ik het streepje niet mis.
39 miljoen zaadcellen is HEEL VEEL in vergelijking met wat wij steeds hebben. Bij poging 1 waren er slechts 1,4 miljoen goede zaadcellen, poging 2 telde er bijna 2 miljoen. Laatste keer ben ik het aantal vergeten vragen, maar ze zei dat het in dezelfde lijn lag.
@Elvira: spijtig dat je nog een maand moet wachten, maar we duimen voor een goede "oogst" !!
Ik ben nu op dag 11 na de 3de IUI, nog heel even geduld dus. Ondertussen voel ik niets meer van eventuele symptomen, ik heb de hoop dan nu ook al opgeborgen. Zo kan ik de waarschijnlijke teleurstelling misschien beter plaatsen. Wordt vervolgd...
Ik was een weekje wat afwezig door de drukte met onze verhuis binnenkort. Allereerst proficiat Babske! Geniet van deze mooie periode
@Johanna: Wat balen dat je werd teleurgesteld. Het wordt er ook nooit makkelijker op vind ik. En ik herken zo mezelf in die testdrang. Ik kan het ook nooit laten en houd de test dan zeker 10x tegen het licht om zeker te zijn dat ik het streepje niet mis.
39 miljoen zaadcellen is HEEL VEEL in vergelijking met wat wij steeds hebben. Bij poging 1 waren er slechts 1,4 miljoen goede zaadcellen, poging 2 telde er bijna 2 miljoen. Laatste keer ben ik het aantal vergeten vragen, maar ze zei dat het in dezelfde lijn lag.
@Elvira: spijtig dat je nog een maand moet wachten, maar we duimen voor een goede "oogst" !!
Ik ben nu op dag 11 na de 3de IUI, nog heel even geduld dus. Ondertussen voel ik niets meer van eventuele symptomen, ik heb de hoop dan nu ook al opgeborgen. Zo kan ik de waarschijnlijke teleurstelling misschien beter plaatsen. Wordt vervolgd...
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
05 - 2020 - Onderzoeken : teratozoöspermie
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
ICSI 1 - PU 26.01.2021 - TP 29.01.2021 - bn 11/02
01- 2020 - Miskraam
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
-
Babske84
De hoop niet opgeven! Ik voelde ook niets dus dat mag geen teken zijn...rond dag 9-10 had ik wel wat buikpijn maar nadien was alles weg en dacht ik ook dat het negatief ging zijn...dus: blijven hopen en kaarsjes brandenZonderGeduld schreef: ↑30 augustus 2020, 19:29Dag dames!

BAM
IUI 1: 16 juli:
IUI 2: 13 augustus:
27/4/21: welkom Juliette
IUI 1: 16 juli:

IUI 2: 13 augustus:

27/4/21: welkom Juliette
-
Pindanootje
Ik lees nu dit :ZonderGeduld schreef: ↑30 augustus 2020, 19:2939 miljoen zaadcellen is HEEL VEEL in vergelijking met wat wij steeds hebben. Bij poging 1 waren er slechts 1,4 miljoen goede zaadcellen, poging 2 telde er bijna 2 miljoen. Laatste keer ben ik het aantal vergeten vragen, maar ze zei dat het in dezelfde lijn lag.
"het aantal beweeglijke zaadcellen blijkt ook invloed te hebben op de kans op succes. Bij minder dan 1 miljoen opgewerkte zaadcellen (dit is het aantal goed mobiele zaadcellen dat overblijft na opwerking) is de kans op succes het laagst (5.8%), oplopend naar 18,6% bij 5-10 miljoen opgewerkte zaadcellen. Vreemd genoeg neemt de kans weer wat af als er meer dan 10 miljoen opgewerkte zaadcellen zijn. "
Verwarrend allemaal eig he..

7/2018 pilstop

-
Atalanta
Ik ben dat ook eens ergens tegen gekomen. Lijkt me logischer dat de slaagkansen alleen maar stijgen. Allicht gewoon een bias in 1 of andere studie.
Ivm dat boek over innesteling. Ik ben daarmee begonnen en uiteindelijk gestopt. Het geeft je precies het gevoel alsof het je eigen schuld is dat het niet lukt. De hoeveelheid mensen die zwanger worden op hamburgers en bier is gigantisch. Gezond en evenwichtig eten lijkt me het best, maar we moeten ons niet gek laten maken, er is bij ons meer aan de hand dan een brocolli kan oplossen. Langs de andere kant is het wel boeiend als je algemeen interesse hebt in voeding en een gezond lichaam en het zal zeker geen kwaad kunnen. Ik begrijp het wel hoor, je bent op de duur zo machteloos dat je op zoek gaat naar waar je jezelf kan verbeteren. Ik wil maar zeggen, zoek de schuld ook niet te veel bij jezelf!
Ivm dat boek over innesteling. Ik ben daarmee begonnen en uiteindelijk gestopt. Het geeft je precies het gevoel alsof het je eigen schuld is dat het niet lukt. De hoeveelheid mensen die zwanger worden op hamburgers en bier is gigantisch. Gezond en evenwichtig eten lijkt me het best, maar we moeten ons niet gek laten maken, er is bij ons meer aan de hand dan een brocolli kan oplossen. Langs de andere kant is het wel boeiend als je algemeen interesse hebt in voeding en een gezond lichaam en het zal zeker geen kwaad kunnen. Ik begrijp het wel hoor, je bent op de duur zo machteloos dat je op zoek gaat naar waar je jezelf kan verbeteren. Ik wil maar zeggen, zoek de schuld ook niet te veel bij jezelf!
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos
-
Johanna1991
Ik heb het vandaag aangekregen en was er nu net in aan het lezen. En inderdaad, ik was exact hetzelfde aan het denken.Atalanta schreef: ↑31 augustus 2020, 19:59Ivm dat boek over innesteling. Ik ben daarmee begonnen en uiteindelijk gestopt. Het geeft je precies het gevoel alsof het je eigen schuld is dat het niet lukt. De hoeveelheid mensen die zwanger worden op hamburgers en bier is gigantisch. Gezond en evenwichtig eten lijkt me het best, maar we moeten ons niet gek laten maken, er is bij ons meer aan de hand dan een brocolli kan oplossen. Langs de andere kant is het wel boeiend als je algemeen interesse hebt in voeding en een gezond lichaam en het zal zeker geen kwaad kunnen. Ik begrijp het wel hoor, je bent op de duur zo machteloos dat je op zoek gaat naar waar je jezelf kan verbeteren. Ik wil maar zeggen, zoek de schuld ook niet te veel bij jezelf!
Het begint al met pagina's lang over alles wat NIET goed is. Dat is ongetwijfeld waar allemaal, maar wat blijft er nu in godsnaam nog over? Mag ik al geen vis meer kopen die niet rechtstreeks van de zee op mijn bord is gevlogen? Mag ik nooit meer mijn eten opwarmen in de microgolf? Ik weet dat ik te veel suiker eet en dat dat niet goed is, zeker niet omdat ik PCOS heb, maar ik heb een gezond gewicht, een gezonde darmflora, mijn bloedanalyse was goed, ik drink geen alcohol, ik rook niet, ik drink zelfs geen frisdrank. Ik moet die dingen nu echt luidop tegen mezelf herhalen om me goed te doen voelen...
Ik hoop dat vooral het hoofdstuk over superfoods en yoga-oefeningen nuttig is dan... maar daar ben ik nu nog niet
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI neg
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 pos: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 neg
27/06/23: tp 1.3 neg
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 pos: bevallen op 09/10/24
08/20-12/20: 4x IUI neg
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 pos: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 neg
27/06/23: tp 1.3 neg
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 pos: bevallen op 09/10/24
-
Atalanta
Als ik dat lees Johanna, dan kan ik het ook voor jou luidop zeggen, je bent goed bezig 
Okt 2018: pilstop
-
Minosh
Ik neem enkel de superfoods
, dat zijn de extra dat mijn lichaam wel kan gebruiken.
De yoga is nogal raar
, dat is niets voor mij.
Eten en drinken doe ik als hiervoor, wat ook al gezond was.
We zijn allemaal goed bezig
! Het is niet onze fout dat het fout loopt, dat is de natuur.
, dat zijn de extra dat mijn lichaam wel kan gebruiken. De yoga is nogal raar
, dat is niets voor mij. Eten en drinken doe ik als hiervoor, wat ook al gezond was.
We zijn allemaal goed bezig
! Het is niet onze fout dat het fout loopt, dat is de natuur.-
Pindanootje
Oei
heb het boek zelf niet. Maar dat klinkt als een lekker veroordelend beschuldigend boekje
gezond leven is uiteraard belangrijk, altijd, en misschien zal het ook wel mee helpen met vruchtbaarheid , maar ik denk ook dat constant op alle slakken zout leggen en jezelf alles ontzeggen zoveel stress geeft dat het hele nut al zoek is.
Gewoon genieten van dingen en daarnaast je logisch verstand blijven gebruiken is inderdaad prima toch. Ik heb echt n hoop guilty pleasures hoor. Maar idd drink amper, rook niet, geen frisdranken, ik wandel elke dag een uur.. Dat moet toch voldoende zijn he

heb het boek zelf niet. Maar dat klinkt als een lekker veroordelend beschuldigend boekje
gezond leven is uiteraard belangrijk, altijd, en misschien zal het ook wel mee helpen met vruchtbaarheid , maar ik denk ook dat constant op alle slakken zout leggen en jezelf alles ontzeggen zoveel stress geeft dat het hele nut al zoek is.Gewoon genieten van dingen en daarnaast je logisch verstand blijven gebruiken is inderdaad prima toch. Ik heb echt n hoop guilty pleasures hoor. Maar idd drink amper, rook niet, geen frisdranken, ik wandel elke dag een uur.. Dat moet toch voldoende zijn he

7/2018 pilstop

-
Minosh
Persoonlijk vond ik dat niet, maar iedereen kijkt hier anders na
.
De superfoods kwamen voor een stuk overeen met de voedingssupplementen van Dr decleer en dat vond ik wel een interessante link.
@Pindanootje: Dat is meer dan voldoende
!
. De superfoods kwamen voor een stuk overeen met de voedingssupplementen van Dr decleer en dat vond ik wel een interessante link.
@Pindanootje: Dat is meer dan voldoende
!-
ZonderGeduld
Ondertussen zijn mijn maandstonden gearriveerd. Afspraak gemaakt voor laatste IUI poging.
Ik denk dat ik onmiddellijk alles in orde zal laten maken voor IVF, ik hoop dat het niet nodig zal zijn maar ben liever voorbereid.
Goh, dat boek klinkt echt niet aangenaam om te lezen. Ik probeer gezond te leven, maar geniet af en toe van iets lekkers ook! Het moet allemaal ook nog een beetje plezant blijven, we mogen al zoveel niet.
Ik denk dat ik onmiddellijk alles in orde zal laten maken voor IVF, ik hoop dat het niet nodig zal zijn maar ben liever voorbereid.
Goh, dat boek klinkt echt niet aangenaam om te lezen. Ik probeer gezond te leven, maar geniet af en toe van iets lekkers ook! Het moet allemaal ook nog een beetje plezant blijven, we mogen al zoveel niet.
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
01- 2020 - Miskraam
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
-
Pindanootje
Wat jammer dat je ms is gekomen en het dus definitief niet is geluktZonderGeduld schreef: ↑1 september 2020, 20:20Ondertussen zijn mijn maandstonden gearriveerd. Afspraak gemaakt voor laatste IUI poging.

7/2018 pilstop