IUI-clubje

IUI Forum
Atalanta

Re: IUI-clubje

Bericht door Atalanta » 4 september 2020, 15:30

Ow Jessica, je hebt er ook al een lang parcours opzitten! Ik duim voor je. Ik schat je kansen goed in! Wees welkom, al hoop ik dat je hier niet te lang moet blijven plakken.
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 4 september 2020, 17:33

Thanks Elvira,Mitte, Kiko en Mich voor jullie geruststellende ervaringen over de pick-up bij IVF:) ik zal er verder nog niet teveel over doorbabbelen hier want het blijft het iui-groepje natuurlijk en wil de nieuwe iui-mensen ook niet overstelpen met dingen die al in een veel later stadium thuishoren..
Atalanta, hopelijk is de volgende keer Menopur beter voor jou!
Welkom Jessica, inderdaad ook al een flinke tijd bezig zo te zien (lezen), pittig zeg, wat moeilijk voor je vriend ook dat er geen mogelijkheid in bestaat. Ook icsi had geen opties kunnen bieden voor hem dus? Hopelijk mag het dit keer met donorzaad gaan lukken voor jullie en komt er een prachtig wondertje jullie kant op.. Succes maandag, hou ons maar op de hoogte!!
Wij gaan aangezien we toch moeten wachten, nog maar eens oldskool proberen met de ovulatie testjes deze maand, zal komende dagen mn piek ergens hebben zo te zien, onder de toepasselijke noemer "niet geschoten is altijd mis" zeker :D
Fijn weekend iedereen
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

jessica1990

Bericht door jessica1990 » 5 september 2020, 1:45

Mijn man heeft 4 sperma onderzoeken gehad waarbij er totaal geen zaadcellen gevonden zijn. Heeft daarna een genetisch onderzoek laten doen (3 maanden wachten op de resultaten). En daarna TESE. Ook niets gevonden. Heeft sowieso maar 1 teelbal (andere weggenomen als kind) die niet ingedaald was. Ook zijn we per toeval bij de uroloog erachter gekomen dat zijn beide nieren aan dezelfde kant zitten. Er is daar dus duidelijk het een en ander misgelopen ooit voor hij op de wereld kwam.
We wilden echt alle tests ondergaan om de kansen volledig uit te sluiten.
Wij staan nu 100% achter het gebruik van de donorbank.
Zelf heb ik een hyfosy ondergaan en vervolgens een HSG. Eierstokken goed doorgankelijk en follikels ook prima. Bij de hyfosy zag men wel dat ik een T vormige baarmoeder heb, en omdat de beelden met de echo niet duidelijk genoeg waren heb ik de hsg laten uitvoeren.
Dit gebeurde de dag voor de lockdown....
Weken wachten door corona maar uiteindelijk telefonisch resultaat gekregen. Geen operatie nodig. De 'afwijkende vorm' was niet zo ernstig dat een ingreep nodig is. Nu dus eindelijk gestart met de IUI.
09/16 stop pil
05/19 1e consult fertiliteit Genk
Onvruchtbaarheid man bevestigd
08/20 1e KID neg.
09/20 2e KID neg.
11/20 3e KID pos. (miskraam 01 21)
12/21 ingreep baarmoeder
01/22 4e KID neg.
02/22 5e KID positief!

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 5 september 2020, 9:13

jessica1990 schreef: ↑
5 september 2020, 1:45
Mijn man heeft 4 sperma onderzoeken gehad waarbij er totaal geen zaadcellen gevonden zijn. Heeft daarna een genetisch onderzoek laten doen (3 maanden wachten op de resultaten). En daarna TESE. Ook niets gevonden. Heeft sowieso maar 1 teelbal (andere weggenomen als kind) die niet ingedaald was. Ook zijn we per toeval bij de uroloog erachter gekomen dat zijn beide nieren aan dezelfde kant zitten. Er is daar dus duidelijk het een en ander misgelopen ooit voor hij op de wereld kwam.
We wilden echt alle tests ondergaan om de kansen volledig uit te sluiten.
Wij staan nu 100% achter het gebruik van de donorbank.
Zelf heb ik een hyfosy ondergaan en vervolgens een HSG. Eierstokken goed doorgankelijk en follikels ook prima. Bij de hyfosy zag men wel dat ik een T vormige baarmoeder heb, en omdat de beelden met de echo niet duidelijk genoeg waren heb ik de hsg laten uitvoeren.
Dit gebeurde de dag voor de lockdown....
Weken wachten door corona maar uiteindelijk telefonisch resultaat gekregen. Geen operatie nodig. De 'afwijkende vorm' was niet zo ernstig dat een ingreep nodig is. Nu dus eindelijk gestart met de IUI.
Amai, een heftige diagnose voor je partner zeg.. Dan is de donorbank inderdaad een prachtige oplossing om jullie wens alsnog in vervulling te zien gaan.
Gelukkig voor jou alsnog geruststellend nieuws over de baarmoeder. Na zoveel geduld en tegenslag is het jullie wel zéér gegund zeg! 💪🍀
7/2018 pilstop

jessica1990

Bericht door jessica1990 » 5 september 2020, 12:56

Bedankt 🙂
09/16 stop pil
05/19 1e consult fertiliteit Genk
Onvruchtbaarheid man bevestigd
08/20 1e KID neg.
09/20 2e KID neg.
11/20 3e KID pos. (miskraam 01 21)
12/21 ingreep baarmoeder
01/22 4e KID neg.
02/22 5e KID positief!

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 8 september 2020, 8:18

Hoe was jullie uitslag gister Jessica?

Ik heb n vraagje 🤔 omdat we deze maand toch moeten wachten Ben ik die ovulatie testjes nog maar eens aant gebruiken.. Ik was de 22ste aug ongesteld geworden dus ben vanaf zaterdag elke ochtend op zo'n stokje beginnen plassen. Maar het streepje wat er staat, is eigenlijk vandaag nog steeds even vaag als het zaterdag was. Normaal zou ik bij zo'n vaag streepje, de dag erna een heel fel streepje hebben en dan m'n piek dus hebben. Nu blijft het gewoon al dagen op hetzelfde niveau hangen zeg maar.. Heb dat nog nooit gehad. Ik heb ergens schrik dat door heel die puregon en utro miserie de boel ontregeld is mss? Was ook bijna een week later ongesteld door de utro dan normaal moest.
7/2018 pilstop

mich75

Bericht door mich75 » 8 september 2020, 9:51

@Pindanootje, als 22 aug dag 1 van je ms was, dan ben je pas op dag 15 beginnen testen? Als dit klopt dan was je eisprong mogelijk al voorbij.

Als je een cyclus hebt van 28 dagen kan je best al vanaf dag 12 testen. "Normaal" gezien is je eisprong 12-16 voor je volgende ms, dus als je de lengte van je cyclus -16 doet, dat is een goede dag op te starten.

Een cyclus met Utrogestan kan je niet gebruiken als referentie, maar je zal wel weten hoe lang je cyclussen normaal zijn.

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 8 september 2020, 9:56

mich75 schreef: ↑
8 september 2020, 9:51
@Pindanootje, als 22 aug dag 1 van je ms was, dan ben je pas op dag 15 beginnen testen? Als dit klopt dan was je eisprong mogelijk al voorbij.

Als je een cyclus hebt van 28 dagen kan je best al vanaf dag 12 testen. "Normaal" gezien is je eisprong 12-16 voor je volgende ms, dus als je de lengte van je cyclus -16 doet, dat is een goede dag op te starten.

Een cyclus met Utrogestan kan je niet gebruiken als referentie, maar je zal wel weten hoe lang je cyclussen normaal zijn.

Ja dat klopt, maar meestal is het pas ietsje meer dan 2 weken erna dat m'n eisprong is, dus vandaar toen pas begonnen.. Maar stel inderdaad in 't geval dat 't al geweest is, zou er nu toch helemaal geen streepje meer moeten verschijnen?
7/2018 pilstop

mich75

Bericht door mich75 » 8 september 2020, 10:18

Pindanootje schreef: ↑
8 september 2020, 9:56
Ja dat klopt, maar meestal is het pas ietsje meer dan 2 weken erna dat m'n eisprong is, dus vandaar toen pas begonnen.. Maar stel inderdaad in 't geval dat 't al geweest is, zou er nu toch helemaal geen streepje meer moeten verschijnen?
Er is altijd wel wat LH aanwezig en daardoor kan het zijn dan je altijd een licht streepje hebt, net voor je eisprong ga je dan een donker lijntje hebben. Anderen hebben misschien geen streepje en een licht streepje voor de eisprong.

Misschien staat in de bijsluiter wel hoe gevoelig ze zijn.

Aan de hand van je afscheiding kan je ook wel weten wanneer je eisprong in aantocht is, zo weet je nu misschien of die al gepasseerd is of nog moet komen. Als je het niet weet kan je misschien nog enkele dagen verder testen want het zou best kunnen dat je cyclus nog een beetje ontregeld is door de hormonen die je hebt gebruikt.

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 8 september 2020, 10:28

mich75 schreef: ↑
8 september 2020, 10:18
8 september 2020, 9:56
Er is altijd wel wat LH aanwezig en daardoor kan het zijn dan je altijd een licht streepje hebt, net voor je eisprong ga je dan een donker lijntje hebben. Anderen hebben misschien geen streepje en een licht streepje voor de eisprong.

Misschien staat in de bijsluiter wel hoe gevoelig ze zijn.

Aan de hand van je afscheiding kan je ook wel weten wanneer je eisprong in aantocht is, zo weet je nu misschien of die al gepasseerd is of nog moet komen. Als je het niet weet kan je misschien nog enkele dagen verder testen want het zou best kunnen dat je cyclus nog een beetje ontregeld is door de hormonen die je hebt gebruikt.
Ja ik ga straks ook eens andere testjes kopen en daarmee proberen.. Als het moment al geweest is, so be it, en als het allemaal wat vertraagd is dan moet ik me daar natuurlijk ook maar gewoon bij neerleggen..
Eigenlijk maak ik me er meer druk om dan zou mogen voor een maand die eigenlijk niet telt in mijn hoofd 😂
7/2018 pilstop

Minosh

Bericht door Minosh » 8 september 2020, 10:52

Die ovulatietesten zijn niet altijd te vertrouwen (te veel gedronken of met ochtendurine, er zit zoveel verschil op) , ik zat ooit bij de gynaecoloog en ik had mijn eisprong, terwijl die testen vaag bleven.

Hier terug een negatieve test, ik had wel zondag een heel vage test (waarschijnlijk een indrooglijntje) en vandaag was hij spierwit.
Nu wachten op mijn MS.
We gaan onze laatste poging proberen, mijn vriend wil daarna meestappen in IVF moest het nodig zijn.

Veel succes iedereen die nog aan het wachten is.

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 8 september 2020, 10:56

Minosh schreef: ↑
8 september 2020, 10:52
Die ovulatietesten zijn niet altijd te vertrouwen (te veel gedronken of met ochtendurine, er zit zoveel verschil op) , ik zat ooit bij de gynaecoloog en ik had mijn eisprong, terwijl die testen vaag bleven.

Hier terug een negatieve test, ik had wel zondag een heel vage test (waarschijnlijk een indrooglijntje) en vandaag was hij spierwit.
Nu wachten op mijn MS.
We gaan onze laatste poging proberen, mijn vriend wil daarna meestappen in IVF moest het nodig zijn.

Ja misschien had ik ook niet telkens ochtendurine moeten gebruiken idd.
Het is gewoon stom omdat vroeger ze altijd perfect leken te werken, en dit is allemaal maar beetje vaag en gek. Dan ging het van spierwit naar vaag lijntje naar heel duidelijke lijn op 3 dagen ofzo denk ik.

Wat fijn dat je vriend inmiddels bereid is mee naar ivf over te gaan Minosh!! Dat moet een opluchting voor je zijn hé :) Hopelijk is het niet nodig en is de laatste IUI gewoon geslaagd.. Succes iig!!
7/2018 pilstop

Minosh

Bericht door Minosh » 8 september 2020, 11:13

8 september 2020, 10:56
Minosh schreef: ↑
8 september 2020, 10:52

Nu wachten op mijn MS.

Ja misschien had ik ook niet telkens ochtendurine moeten gebruiken idd.
Het is gewoon stom omdat vroeger ze altijd perfect leken te werken, en dit is allemaal maar beetje vaag en gek. Dan ging het van spierwit naar vaag lijntje naar heel duidelijke lijn op 3 dagen ofzo denk ik.

Wat fijn dat je vriend inmiddels bereid is mee naar ivf over te gaan Minosh!! Dat moet een opluchting voor je zijn hé :) Hopelijk is het niet nodig en is de laatste IUI gewoon geslaagd.. Succes iig!!
Het is inderdaad een opluchting, maar ik voel me ook wel veel beter. Ik heb precies wat meer hoop gekregen, raar, maar ik heb het wel. Merci :-)

Chacha

Bericht door Chacha » 8 september 2020, 14:55

Hallo iedereen!

Ik wil me graag ook bij dit clubje melden, aangezien we net de overstap hebben gemaakt van OI naar IUI :) .

Ik ben 28 jaar, getrouwd met de man van m'n leven die 31 jaar is en ondertussen toch al richting de 3 jaar aan het proberen voor ons eerste wondertje.
Even 'kort' ons verhaal: januari 2019 diagnose PCOS, 2x zwanger geraakt met clomid maar beide zwangerschappen moeten afbreken. Na de tweede zwangerschap genetisch onderzoek gehad (eerste kindje had trisomie 18 met anencefalie, tweede enkel anencefalie), dan hebben ze gezien dat we beide drager zijn van een mutatie van het MTHFR-gen. Met verhoogde dosis foliumzuur (4mg ipv 0.4) zijn onze kansen op herhaling even groot als bij elke andere zwangerschap. Ondertussen sinds januari terug aan het proberen, sommige rondes met clomid andere zonder wegens corona, maar tot op heden nog geen zwangerschap. In juli hebben we een doorverwijzing gekregen naar een fertiliteitsarts en dan opnieuw alle onderzoeken laten doen.
HSG alles normaal, bloedonderzoek alles normaal, zaadonderzoek was goed alleen iets minder zaadcellen dan gewenst maar wel qua beweeglijkheid en morfologie in orde waardoor we nu gaan starten met IUI :D .

Ik ben vorige week dinsdag gestart met clomid 50mg en zondag de Gonal-F aan het spuiten! Donderdag controle, hopelijk een dominante follikel en dan snel onze eerste inseminatie. Ik ben enorm benieuwd hoe alles gaat lopen!
1/19: diagnose PCOS, OI met clomid
4/19 & 8/19: tris18/anencefalie —> 2 curretages
1-7/20: OI met clomid, negatief
7/20: start fertiliteit
9/20: IUI 1 —> zoontje 6/21
9/23: IUI 2 brusje

Minosh

Bericht door Minosh » 8 september 2020, 17:44

Hallo Chacha,

Welkom.
Wat een weg hebben jullie al afgelegd.
Ik hoop dat iui jullie verder kan helpen en dat jullie hier niet lang moeten blijven op het forum.

Veel succes met de echo donderdag.

Groetjes,
Minosh

Plaats reactie