IUI-clubje

IUI Forum
Atalanta

Re: IUI-clubje

Bericht door Atalanta » 28 september 2020, 20:18

Supergoeie tip, dankje!!
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

jessica1990

Bericht door jessica1990 » 28 september 2020, 23:39

Nikki123 schreef: ↑
28 september 2020, 10:14
Hallo allen,

Ik zou me ook graag hier willen melden maar zal me kort even voorstellen:
Na een jaar te zijn gestopt met de pil zonder resultaten ging ik er toch eens meer over vragen bij mijn gynae. Moest in maart normaal op jaarlijkse controle maar vanwege de hele corona is dat pas juni geworden. Toen constateerde hij mij met PCOS, maar liet het niet echt negatief klinken tot je thuiskomt en je gaat googelen. Mijn wereld stortte toen eventjes in omdat je toch vaak leest dat dit zwangerschap vermoeilijkt. Uiteindelijk heb ik het een plaats kunnen geven en lijkt het alsof je er verschillende 'gradaties' in hebt waardoor ik toch iets minder ergere variant heb.

Toch de beslissing genomen naar de fertiliteits-gynae te gaan waarbij ik al paar onderzoeken heb gedaan waaronder hyfosy en ook zaad van mijn vriend nagekeken. Bij mij was alles normaal, eileiders waren volledig toegankelijk. Bij mijn vriend veel zaad, alleen de beweegelijkheid is net onder het gemiddelde. Hij heeft voornamelijk diegene in rondjes zwemmen haha :)

Ik heb in augustus mijn eerste iui achter de rug en helaas negatief. Ondertussen aan iui 2 gestart. ik moet van dag 3 - 7 clomid van 50gr nemen. vandaag was dag 11 en heb moeten langsgaan voor bloedname + follikelmeting. Ik had iets beter gehoopt eigenlijk. nu was de follikel rond de 15,5mm terwijl bij mijn laatste hij op dag 11 al 19,8mm was.
Ze zullen me deze namiddag opbellen om over paar dagen opnieuw langs te gaan voor een meting. Ik ben benieuwd..
Laatste keer was inseminatie op een zaterdag dus moest het via de spoed en was dan een gynae van wacht. Die was niet vriendelijk, zei amper iets en was voor mij eerste keer. Ze zei dat ze iemand ging langssturen om mij te helpen uit die stoel te komen maar nooit iemand gezien! Heb daar 45 min gelegen en er dan zelf maar uitgeklauterd.

Met momenten heb ik het wel zwaar.. al die zwangerschapsaankondigingen maar na een tijdje is het zo moeilijk om blij te zijn voor een ander want het gaat bij hun allemaal 'vanzelf'. Er zijn er ook nog niet veel in mijn omgeving die van mijn situatie afweten omdat iedereen heel makkelijk zwanger is geraakt en ik geen behoefte heb aan 'het komt wel' of 'laat het los, dan komt het wel'.
Uiteindelijk zijn er 3 vriendinnen die het weten, en eentje vraagt af en toe wel eens hoe het met me gaat, de vraagt wordt veralgemeend zodat ik zelf kan beslissen of ik het 'over mijn traject' wil hebben of niet. de anderen vragen er helemaal niet naar. Soms is dat dubbel. Het ene moment wil ik dat er wel naar gevraagd wordt, maar soms totaal niet.

Ik volgde een oud klasgenootje op instagram en die had af en toe foto's gepost van haar kinderen en was openlijk dat zij ICSI had gedaan. Ik mijn stoute schoenen aangetrokken en haar bericht gestuurd. Hier kreeg ik enorm veel positieve feedback van en moed en ze liet me weten dat ze enorm veel support had gekregen via dit forum. Dus nu sinds een weekje volg ik deze groep al een tijdje anoniem. Tijd om mij aan te melden en hopelijk kan ik hier af en toe mijn hart luchten, om tips vragen en ook jullie een riem onder het hart te steken.
Welkom Nikki,

Die follikel van 15,5mm op dag 11 moet je je geen zorgen om maken. Mijn follikel was op dag 11 nog maar 11mm! Dag 13 was hij 13mm en dag 16(op maandag) opeens mooie grote van 19mm. Dus int weekend een groeispurt haha. Ik gebruik ook clomid en mijn lichaam doet er ook wat langer over. Ik neem wel van dag 4 tot 8 clomid. Elk ziekenhuis anders zeker...

Groetjes en succes!
09/16 stop pil
05/19 1e consult fertiliteit Genk
Onvruchtbaarheid man bevestigd
08/20 1e KID neg.
09/20 2e KID neg.
11/20 3e KID pos. (miskraam 01 21)
12/21 ingreep baarmoeder
01/22 4e KID neg.
02/22 5e KID positief!

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 29 september 2020, 15:12

De intake in jette vanmorgen ging goed.. Was ontroerd door de prachtige fotomuur in de wachtzaal. De foto's zelf maar ook de tekstjes vd ouders erbij, bij een paar moest k m'n tranen even verbijten :)
Toen bij de dokter binnen, had een zeer uitgebreid medisch dossier bij voor hem, waar ik duidelijk veel teveel tijd in gestoken heb aangezien hij het in enkele minuten al doorgebladerd had en teruggaf. Hij zei dat 't semenonderzoek v m'n vriend zeer goed was "amai, blijf jij maar hier als donor" :D haha
Maar de domper was dat we januari pas kunnen starten ivm de covid drukte. Terwijl ik echt al in de startblokken stond.. Hele weg terug kwamen de tranen dan. Maar ik moet me er maar bij neerleggen besef ik nu, er is niks aan te doen. Had 't heel hard nodig dat ik dit klote jaar met goed nieuws kon eindigen maar helaas. Nog een 3e keer kerst /Nieuwjaar vieren zonder zwanger buikje.
Hoop echt dat we januari direct prijs hebben, ben er aan toe 🙄
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh

Bericht door Minosh » 29 september 2020, 15:31

Pindanootje schreef: ↑
29 september 2020, 15:12
De intake in jette vanmorgen ging goed.. Was ontroerd door de prachtige fotomuur in de wachtzaal. De foto's zelf maar ook de tekstjes vd ouders erbij, bij een paar moest k m'n tranen even verbijten :)
Toen bij de dokter binnen, had een zeer uitgebreid medisch dossier bij voor hem, waar ik duidelijk veel teveel tijd in gestoken heb aangezien hij het in enkele minuten al doorgebladerd had en teruggaf. Hij zei dat 't semenonderzoek v m'n vriend zeer goed was "amai, blijf jij maar hier als donor" :D haha
Maar de domper was dat we januari pas kunnen starten ivm de covid drukte. Terwijl ik echt al in de startblokken stond.. Hele weg terug kwamen de tranen dan. Maar ik moet me er maar bij neerleggen besef ik nu, er is niks aan te doen. Had 't heel hard nodig dat ik dit klote jaar met goed nieuws kon eindigen maar helaas. Nog een 3e keer kerst /Nieuwjaar vieren zonder zwanger buikje.
Hoop echt dat we januari direct prijs hebben, ben er aan toe 🙄
Fijn om te horen dat de intake goed is verlopen. En amai wat een complement over het zaad van je vriend, kei goed. Dus die DNA Fragmentatie was niet correct?
Wel heel jammer dat je pas in januari kan starten. Ik hoop echt voor je dat het dan onmiddellijk prijs is.
Weet wel dat je bij het beste labo in belgië zit, dus de kansen zijn heel hoog wanneer je begint :-)
Dikke knuffel je richting, want dit is nooit fijn nieuws

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 29 september 2020, 15:36

Ja bij de dna fragmentatie hebben we wel eventjes stil gestaan, hij zei dat dit een reden kan zijn dat de Iui 's niet succesvol waren, maar 't zou ook een momentopname geweest kunnen zijn. Hij heeft iig geen aanvullend onderzoek ervoor aanvraagd. Enkel bloedname gehad allebei vandaag. Daarover krijgen we over 3 weken de resultaten.
Afhankelijk daarvan konden we HEEL mss met een lopende studie meedoen waardoor we eerder aan onze poging kunnen beginnen, eind dit jaar, maar is allemaal nog zeer onzeker.. Hij zei dat ik desnoods nog een paar Iui pogingen in Genk kon verder doen. Maar ik weet niet wat ik daarover denk 🤔 m'n vriend had direct zoiets van ahja goed idee. Maar ik heb echt niet 't gevoel dat het met Iui zal lukken. En heeft 't dan zin om mezelf weer al dat gedoe aan te doen of pak ik beter nog 3 maand rust.. 🤷‍♀️
Ik had intussen ook gezien dat onze arts ook een eigen praktijk heeft in Halle, misschien is de wachttijd daar minder 😂🙈
7/2018 pilstop

Minosh

Bericht door Minosh » 29 september 2020, 16:08

Ik hoop mee dat je mag mee doen aan de studie, zodat je wat vroeger kan starten. Ik brand alvast een kaarsje.
Inverband met de iui, ik snap je twijfel. Ik heb dit enkel nog gedaan omdat mijn vriend het wou, ikzelf stond hier niet meer achter, want ik geloof hier niet meer in. Ik denk dat het voor ons goed was om de 2 poging te doen, zodat we met zekerheid dat hoofdstuk konden afsluiten. Ikzelf kijk ook eens uit naar een hormoonvrije maand, dus het is de afweging die jullie moeten maken.
Inderdaad misschien is privé geen slecht idee, heb je al geïnformeerd?

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 29 september 2020, 16:15

Inderdaad.. Hebben 4 Iui pogingen gedaan dus ik denk niet dat nummer 5 of 6 ineens nog wat gaat doen. Behalve dan hoop gedoe voor niks.
Heb me nog niet geïnformeerd over Halle nee.. M'n vriend zegt dat ik 't moet loslaten en afwachten. Maar ik ben zo niet 😂🙈 ga wellicht toch eens n informerend mailtje doen.....
En intussen jette elke week bellen om te horen of er toevallig niks vrijgekomen is :p
7/2018 pilstop

Minosh

Bericht door Minosh » 29 september 2020, 16:20

29 september 2020, 16:15
Inderdaad.. Hebben 4 Iui pogingen gedaan dus ik denk niet dat nummer 5 of 6 ineens nog wat gaat doen. Behalve dan hoop gedoe voor niks.
Heb me nog niet geïnformeerd over Halle nee.. M'n vriend zegt dat ik 't moet loslaten en afwachten. Maar ik ben zo niet 😂🙈 ga wellicht toch eens n informerend mailtje doen.....
En intussen jette elke week bellen om te horen of er toevallig niks vrijgekomen is :p
Ik zou dat ook doen ;-).
Hopelijk komt er ergens snel een plaatsje vrij. Ik duim mee :-)

mich75

Bericht door mich75 » 29 september 2020, 16:49

@Pindanootje, misschien kan je vroeger beginnen als je via hem privé gaat, maar hij heeft maar een beperkt aantal patiënten dat hij kan doen.
Hij doet de punctie en tp zelf, maar is hiervoor wel afhankelijk van Jette, dus daar moet ook plaats zijn voor hem.

Ik heb mijn ecd via hem privé gedaan en heb dus enkel een tp gehad. De bn mocht ik eender waar laten doen, maar de echo (was er maar 1) moest ik wel bij hem laten doen.

Gaf hij de IUI nog veel kans?
Vroeger zij hij soms vlakaf dat het geen zin had, maar veel mensen vonden hem daardoor te bot. Hij heeft gezien dat mensen soms zelf moeten ondervinden dat hun behandeling kansloos is eer ze volledig voor een nieuwe stap kunnen gaan. Bij de ene doet de rust goed, de andere vindt het verloren tijd en doet dan liever toch nog verder, om het gevoel te hebben geen kansen te laten liggen.

Wij mochten ook nog een poging met eigen materiaal doen als we wilden, maar we hebben dan vlakaf gevraagd of dat zinvol was en dat was het niet, dus niet gedaan.

En Jette stalken is ook wel een optie ;)

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 29 september 2020, 16:56

Hij zei dat ze 2x een echo en bloedname zouden doen maar dat die inderdaad elders mocht, heb toen gezegd dat ik beetje vrees dat Ombelet zou tegenhouden dat ik dit in Genk kon doen, hij herkende dit best wel en moest lachen, maar hij zou eventueel via een andere arts wat kunnen regelen.
Goh ik weet niet of hij de iui als echt kanshebbend zag maar het was meer om de 3maand wachttijd zinnig in te vullen geloof ik, maar hij zag ook dat ik er niet om stond te springen en zei ook direct dat 't zeker niet moest als ik 't niet wou.

Ik probeer de silverlining van het wachten maar te zien. Misschien is het een gunstigere tijd met de corona toestand. En we moeten ook nog trouwen op 7 mei en heb m'n trouwkleed al dus hoef niet meer te vrezen dat ik een te dikke buik heb om er nog in te passen.
7/2018 pilstop

Atalanta

Bericht door Atalanta » 29 september 2020, 17:05

Hej Pindanootje, wat een verslagen gevoel zeg. Als ik van jou was zou ik blijvan doorgaan met IUI, nog 2 pogingen en dan een rustmaand? Hoewel ik de hoop ook opgegeven heb met die inseminaties, blijft mijn gynaecoloog toch benadrukken dat er een geluksfactor mee gemoeid is en dat er toch koppels zijn waarbij het lukt na de 5de, 6de, ...de keer. Misschien kan je eens veranderen van medicatie? Met Menopur zouden de kansen groter zijn dan met clomid/femara? Ik zou het niet kunnen los laten, maar misschien zal het jou net eens goed doen? Ik wens je in ieder geval veel sterkte!

Atalanta

Bericht door Atalanta » 29 september 2020, 17:08

Ik zie net dat je Puregon zet sinds juli, misschien wel de moeite om daar nog enkele pogingen mee verder te gaan?

Johanna1991

Bericht door Johanna1991 » 29 september 2020, 17:21

Dankjewel nog allemaal voor jullie berichtjes en ik wilde hier net komen lezen over je intakegesprek Pindanootje :) Wel erg jammer dat ze het al meteen over 2021 hebben. Ik had deze morgen mijn bloedname (ik was niet zwanger, wat een verrassing :roll:), en toen ze 's middags belden zeiden ze dat een rustcyclus inderdaad een goed idee was en dat ze me wel al meteen voor november mee inplanden, omdat het anders niet zou lukken met de corona-drukte. Die corona maakt het er toch echt niet gemakkelijker op he.

Ik begin nu eigenlijk ook al te twijfelen om eens contact op te nemen met Jette. Mijn vriend vindt dat veel te vroeg, maar als ik nu om een intake vraag ergens in januari of februari, kan dat dan zoveel kwaad? Ondertussen doe ik (als alles goed gaat) nog twee IUI's in november en december, en als die niet gelukt zijn, weet ik ook niet of we die vijfde en zesde wel gaan doen, en ook niet of ik nog wel vertrouwen heb in UZ Leuven. Ik vind echt dat ze me andere medicatie dan Puregon moeten geven... maar wat dan... ook geen idee.
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI neg
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 pos: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 neg
27/06/23: tp 1.3 neg
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 pos: bevallen op 09/10/24

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 29 september 2020, 17:58

Johanna1991 schreef: ↑
29 september 2020, 17:21
Dankjewel nog allemaal voor jullie berichtjes en ik wilde hier net komen lezen over je intakegesprek Pindanootje :) Wel erg jammer dat ze het al meteen over 2021 hebben. Ik had deze morgen mijn bloedname (ik was niet zwanger, wat een verrassing :roll:), en toen ze 's middags belden zeiden ze dat een rustcyclus inderdaad een goed idee was en dat ze me wel al meteen voor november mee inplanden, omdat het anders niet zou lukken met de corona-drukte. Die corona maakt het er toch echt niet gemakkelijker op he.

Ik begin nu eigenlijk ook al te twijfelen om eens contact op te nemen met Jette. Mijn vriend vindt dat veel te vroeg, maar als ik nu om een intake vraag ergens in januari of februari, kan dat dan zoveel kwaad? Ondertussen doe ik (als alles goed gaat) nog twee IUI's in november en december, en als die niet gelukt zijn, weet ik ook niet of we die vijfde en zesde wel gaan doen, en ook niet of ik nog wel vertrouwen heb in UZ Leuven. Ik vind echt dat ze me andere medicatie dan Puregon moeten geven... maar wat dan... ook geen idee.

Vind 't enorm lief hoe iedereen hier meeleeft met me 💕 top dames allemaal!!
Super jammer dat 't negatief was Johanna :( ik denk dat je er niks fout mee doet om je alvast op de wachtlijst in Jette te zetten... Wil je tegen die tijd graag starten dan hoef je niet eindeloos te wachten nu zoals wij, en heb je 't tegen die tijd niet nodig bel je gewoon af en maak je een ander gelukkig die elke week gaat bellen in de hoop dat er iemand afvalt 😂

@atalanta, het klopt wat je zegt, al heb ik 't idee dat de geluksfactor bij ons zoek is 🙈
7/2018 pilstop

YDV

Bericht door YDV » 29 september 2020, 18:48

29 september 2020, 16:15
Normaal gezien gingen wij ook de overstap naar Jette maken na de 3de punctie. Hadden ons intake gesprek al gehad in augustus en vanaf ik wist dat er geen cryo’s waren meteen alle afspraken om te starten vastgelegd.
Ik heb dus begin november een afspraak met de counselor staan (die regelt alles om dan te mogen starten). Toen zeiden ze mij aan de telefoon dat dat dan was om te starten in december (als ik het goed begrepen heb). Ik weet niet wanneer jouw afspraak met de counselor vastligt?
Want het ziet ernaar uit dat ik de mijne zal mogen afbellen. De 3de punctie is er een embryootje blijven plakken en nu ben ik bijna 7w zwanger.
Als de 2de echo goed is ga ik mijn afspraken dus afbellen en misschien is dit dan voor jou een optie om vroeger te kunnen starten?
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: 28 april ‘24💙

Plaats reactie