IUI-clubje

IUI Forum
CaroCaro

Re: IUI-clubje

Bericht door CaroCaro » 1 oktober 2020, 11:36

Hoi Dames,

Ik lees hier al even mee, blij als iemand goed nieuws brengt (maar soms stiekem een beetje jaloers) maar soms ook heel erg confronterend wat sommigen hier allemaal ondergaan... maar allen met 1 doel en hopelijk een doel dat zich mag realiseren...

Ikzelf ben net gestart met een nieuwe cyclus, voor een 4de IUI. Een beetje een vreemd begin daar ik niet bepaald ongesteld ben geworden na mijn vorige cyclus (en er dus stiekem veel te lang hoop op een mirakel was... ). Na deze IUI wil ik ook graag doorgaan richting IVF daar ik nu veel te veel het gevoel heb dat er zelfs géén bevruchting plaats vindt, en ze dit wel zien bij IVF... Maar zoals Pindanootje twijfel ik om een 2-tal pogingen in mijn huidig centrum te laten doorgaan (waar ik op zich wel zeer tevreden over ben) of onmiddellijk naar Jette te gaan... als ik de wachttijd hoor, dan denk ik dat ik al beter een afspraak zou maken, tegelijk......

Dames, waar jullie ook voor staan, ik duim dat elk van ons zijn/haar wens in vervulling mag zien gaan! Go for it!

michellefee2020

Bericht door michellefee2020 » 1 oktober 2020, 12:59

Chacha gefeliciteerd 💝🙏 ik wens je veel geluk.

Carocaro welkom op dit forum.
Ik ben nu bezig met IUI 3. Ik krijg zondag mijn inseminatie en ik ga dan utrogestan gebruiken aangezien ik weer heel vroeg ongesteld word. Ik wil ook na iui 4 overstappen op ivf. Dan is het voor mij gevoel ook goed geweest met iui. Ik zal als ik jou was wel een gesprek aangaan , ik las dat pindanootje pas in januari terecht kan. Jette is voor mij totaal onbekend ,al hoor ik er vaak over.. is dat alleen een centrum in België?
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Sara1987

Bericht door Sara1987 » 1 oktober 2020, 13:50

Jette is een centrum in het Brusselse.

Elvira, je kan je 'diepvriesbaby's' verschillende jaren kosteloos laten bewaren. Ik weet niet juist hoeveel jaren het zijn (ik heb geen IVF gehad, maar enkel IUI's), maar 't is dus wel een hele periode. Volgens de website van ZNA is het maximum 5 jaar (geen idee of daar toch nog iets van verlenging mogelijk is). Je kan dus in theorie met deze pick-up meerdere succesvolle zwangerschappen hebben. 13 embryo's lijkt me geen slecht resultaat, als ik de andere verhalen hoor/lees...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Atalanta

Bericht door Atalanta » 1 oktober 2020, 14:20

Ik wist het Chacha :D proficiat!

Elvira: Woow! De overstimulatie zal misschien geen deugd gedaan hebben, ze was misschien wel de moeite waard :lol:

@Carocaro en Michelle: mijn gynaecoloog in Kortrijk zei dat Jette inderdaad een topcentrum is, maar dat de slaagkansen voor IVF bij ‘normale’ patiënten overal wel gelijkaardig zijn. Als je natuurlijk een bijzondere behandeling nodig hebt of extra onderzoek zullen ze daar wel meer kennis hebben. Of jullie nu IVF in Jette of in je eigen ziekenhuis willen, vraag er op tijd naar. Er gaat in ieder ziekenhuis wel wat tijd over: je aanvraag voor terugbetaling bij het ziekenfonds, je intakegesprek bij het CRG, eventuele wachtlijsten... een afspraak maken doe je nooit te vroeg, als je nu al twijfelt zou ik zeggen: bellen!
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 1 oktober 2020, 14:49

Welkom Carocaro! Zoals we hier altijd zeggen: hopelijk hoef je hier niet te lang te verblijven en krijg je snel goed nieuws :) Hoewel ik toch merk dat heel wat mensen die zwanger/mama zijn op de achtergrond alsnog wel wat blijven haha, en ik denk dat ik dat zelf ook zou doen, omdat je toch een band krijgt met de mensen die je hier vaak "spreekt" ook al ken je ze niet, de steun en hulp en adviezen die het je kan bieden zijn ontzettend waardevol ;)
Hopelijk is je laatste IUI geslaagd binnenkort en anders ook voor jou richting IVF dus. Goede moed iig!

@michellefee, Jette is een onderdeel van het UZ Brussel en hun fertiliteitsafdeling is het CRG en wat ik ervan begrepen heb/lees, het beste van het land! Hier leerde ik laatst dat zij zelfs de ICSI methode ontwikkeld hebben, dus wel vooraanstaande plek. Als je het nodig hebt zou ik niet twijfelen om daar aan te melden, zeker met de wachttijd nu..

@Elvira. Eigenlijk is die overstimulatie nog wel gunstig geweest als je het zo beschrijft he, 13 embryo's, dus misschien wel meerdere zwangerschappen uit 1 pick-up, en ook nog eens natuurlijke cyclus TP , het klinkt bijna iets om op te hopen haha :D had je veel klachten erdoor eig? En is de pick up misschien langer of pijnlijker daardoor?
Ik zit al met zoveel vragen, terwijl het nog zo 'ver' voor me uit ligt..

Mn papa belde me vanmorgen om me moed in te spreken, die zei dat als het januari werd, dat toch eigenlijk prachtig is, dan beval je in de nazomer/herfst als het direct lukt, en dat is zo'n mooie tijd vh jaar,.. haha. Vond het enorm lief. Zeker omdat hij momenteel in het ZH zit aan het infuus voor de 11e chemo, maar toch precies meer begaan is met mijn 'zh-traject' dan met zichzelf. Lief he..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

michellefee2020

Bericht door michellefee2020 » 1 oktober 2020, 15:35

Oke bedankt voor jullie antwoord:) het is alleen niet bij mij om de hoek. Ik woon zelf in Amsterdam:) ook goeie ziekenhuizen hier. Ik ben tevreden met ze.. tot nu toe dan. Beetje jammer dat ik wederom weer zelf over de utrogestan moest beginnen.. maar kan er gelukkig mee beginnen na het weekend.

@pindanootje sterkte met je vader, wat heftig voor hem en wat ontzettend lief dat hij zo meegaand met je is.
Start 2017.

12 weken echo goed ❤

beldes

Bericht door beldes » 1 oktober 2020, 15:53

wow chacha! proficiat!
ben zo content voor je!
geniet ervan!
juni 2020 tem september 2020 5 iuis niet gelukt jan palfijn
amh 0.57
14 november 2020 ivf/icsi tp 1 UZ jette . zwanger! augustus 2021

Nikki123

Bericht door Nikki123 » 1 oktober 2020, 16:42

@chacha aaaah suuuuupergoed nieuws, gefeliciteerd!
Stiekem beetje jaloers haha maar is je met de volle 200% gehund!

Gisteravond mijn pregnyl gezet, maar vandaag heb ik al de hele dag pijnscheuten ad rechterkant (rechts zit ook de groeiende follikel). Had dat bij mijn vorige iui na het zetten vd pregnyl ook al.
Is dit ‘normaal’? Meer vrouwen last van?
Waren even zinnen gaan verzetten en op uitstap maar ben nu half uur geleden moeten gaan zitten omdat de pijn wel heftiger wordt :?
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

michellefee2020

Bericht door michellefee2020 » 1 oktober 2020, 16:51

Ik ben idd ook wel benieuwd of meer meiden dat hebben nikki , ik heb ook na 24 uur al het gevoel dat mijn ei springt, alleen mijn arts zegt dat het echt pas na 36 uur kan springen.. na het zetten van de pregnyl.
Start 2017.

12 weken echo goed ❤

Sara1987

Bericht door Sara1987 » 1 oktober 2020, 17:01

Ik heb mijn ovulatie in het verleden ook al gevoeld, ik moet er dan ook even bij gaan zitten van de pijn en vaak ook even misselijkheid.

Ik heb ook 1 keer een echo gehad kort na de ovulatie, en ik snap nu ook wel waarom dat je pijn kan hebben. Als je ovuleert, springt de follikel open en wordt de eicel (die veel kleiner is dan de follikel) met een hoop vocht richting de eileider 'gekatapulteerd'. Er was toen ook echt wel serieus wat 'vrij vocht' te zien, en ik denk dat dat hetgeen is wat je voelt. Er zit immers ineens vloeistof daar waar dat anders niet zit.

De Pregnyl kan een ovulatie uitlokken als je eigen bloedwaarden nog niet hoog genoeg staan. Als die wel hoog genoeg staan, dan is Pregnyl enkel ter ondersteuning en kan je dus perfect iets eerder je ovulatie al voelen. Op zich niet erg, die eicel leeft toch ook ongeveer 24u. Meestal plannen ze de IUI ook ietsje eerder in, aangezien zaadcellen wat langer leven dan eicellen. Ik heb eigenlijk iedere keer een spontane LH-piek gehad, en dus werd de Pregnyl enkel ter ondersteuning van de ovulatie én de innesteling gezet. Als je namelijk al wat HCG in je lichaam hebt tegen dat de eicel moet innestelen, dan zou dit ook de aanmaak van progesteron bevorderen (en 't is naar verluid ook een stuk een te laag progesteron gehalte dat het vroeg doet mislopen).

Ik duim voor jullie dat je snel, net zoals mij en een paar andere collega's, hier gewoon wat blijft plakken omdat het zo aangenaam en gezellig voelt om hier te blijven 'hangen' en niet meer omdat je moet.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

mich75

Bericht door mich75 » 1 oktober 2020, 17:06

Pregnyl zorgt nog wel voor een groeiboost, dus misschien dat jullie dat voelen.

Dames die Menopur, Gonaf f, Puregon,... gebruiken voelen dat soms ook. Eens je met IVF begint dan voel je het in elk geval en zeker als er een groot aantal follikels aan het groeien is.

Nikki123

Bericht door Nikki123 » 1 oktober 2020, 17:23

Ik had voor mijn iui-traject nooit zo’n hevige pijn bij ovulatie.
Enkel laatste week voor menstruatie hoofdpijn en overgevoelige borsten.

Maar misschien begrijp ik het niet helemaal goed, gisteren bij mijn 2de bloedname en follikelmeting zeiden ze dat er 2 opties konden zijn, ofwel vandaag met een spontane ovulatie (afhankelijk of ik zelf al aan het pieken was) ofwel dmv pregnyl, en dan pas 36u nadien zoals in mijn geval.
Maar als ik nu al pijnlijke steken heb, is mijn echte ovulatie nog niet gebeurd hoop ik want inseminatie is morgenvroeg pas? Want ik meende dat ze toch altijd zeggen dat inseminatie eigenlijk net vóór je ovulatie gebeurd? Of ben ik nu helemaal in de war?
Sorry voor al die vragen maar heb nergens ooit die uitleg gekregen

mich75

Bericht door mich75 » 1 oktober 2020, 18:08

De meningen en studies lopen wat uiteen over welk tijdstip het beste is, maar over het algemeen gebeurt de IUI 24-40u na de Pregnyl spuit of LH piek.

Elvira

Bericht door Elvira » 1 oktober 2020, 18:26

@ Sara1987 bedankt, dat is zeker een lange tijd dat ze de embryo's bewaren dus mooi nieuws :)

@ Pindanootje: ik zou al blij zijn met 1 zwangerschap maar het is idd fijn om zo veel embryo's in de vriezer te hebben ;) ik had wel wat pijn maar zeker niet ondraaglijk - al heb ik wel 4 dagen thuis gezeten (i.p.v. normale 3 dagen).
De pick up zelf duurt inderdaad ook iets langer omdat ze een per een moeten 'aanprikken' . Maar ik denk dat het in totaal maar 20 tot 25 minuten heeft geduurd hoor. Het viel mij alleszins mee maar ik beantwoord met plezier meer vragen ;)
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Nikki123

Bericht door Nikki123 » 1 oktober 2020, 18:52

Elvira schreef: ↑
1 oktober 2020, 18:26
@ Sara1987 bedankt, dat is zeker een lange tijd dat ze de embryo's bewaren dus mooi nieuws :)

@ Pindanootje: ik zou al blij zijn met 1 zwangerschap maar het is idd fijn om zo veel embryo's in de vriezer te hebben ;) ik had wel wat pijn maar zeker niet ondraaglijk - al heb ik wel 4 dagen thuis gezeten (i.p.v. normale 3 dagen).
De pick up zelf duurt inderdaad ook iets langer omdat ze een per een moeten 'aanprikken' . Maar ik denk dat het in totaal maar 20 tot 25 minuten heeft geduurd hoor. Het viel mij alleszins mee maar ik beantwoord met plezier meer vragen ;)
@Elvira, wat is nu de volgende stap bij jou? Ben 0% bekend met ICSI/IVF. Ben zelf nog aan het bijleren over medicatie etc in mijn iui-traject haha.

Plaats reactie