IUI-clubje

IUI Forum
Elvira

Re: IUI-clubje

Bericht door Elvira » 1 oktober 2020, 19:26

Nikki123 schreef: ↑
1 oktober 2020, 18:52
@Elvira, wat is nu de volgende stap bij jou? Ben 0% bekend met ICSI/IVF. Ben zelf nog aan het bijleren over medicatie etc in mijn iui-traject haha.
Hi Nikki, ik heb deze zondag mijn eerste terugplaatsing van een embryo in een natuurlijke cyclus. Dan gaan de bekende wachtweken weer in :lol:
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

ZonderGeduld

Bericht door ZonderGeduld » 1 oktober 2020, 21:30

@Pindanootje: ik zou m'n gevoel volgen en wachten tot in Jette. Dan zul je er met volle moed tegenaan kunnen gaan! Veel succes aan je papa gewenst. Wat lief dat hij zo met jullie traject bezig is. Mijn mama is ook echt heel betrokken, die steun doet zo goed.

@Chacha: Wat goed dat je streepje duidelijker is geworden! Proficiat :D

@Elvira: Wauw wat een resultaat! 13 Cryos! Ik heb nog niemand gehoord die aan zo'n aantal raakt. Ben er zeker van dat er goede tussen zit!! Veel succes zondag!!

@CaroCaro: Welkom bij ons "clubje". Als je je goed voelt bij je centrum zie ik niet waarom je het niet zou doen. Ik start eind de maand ook met IVF bij het centrum hier in de buurt, vooral omdat ik me echt goed voel bij de arts en hoe alles verloopt.

@Nikki en @Michellefee: ik heb ook echt pijn de avond/dag na de Pregnyl. Precies of m'n ei een reuzesprong maakt :p

@Atlanta: Welke gyn heb jij in Kortrijk? Mijn gyn, Dr Vanderbeke, zit in Ieper en Kortrijk, ben benieuwd of we mss dezelfde arts hebben.

Mijn goedkeuring van de mutualiteit is binnengekomen vandaag, 20ste afspraak CRG. Het komt langzaamaan dichterbij. Zo spannend :D
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
05 - 2020 - Onderzoeken : teratozoöspermie
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
ICSI 1 - PU 26.01.2021 - TP 29.01.2021 - bn 11/02

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 1 oktober 2020, 22:04

@nikki bij mij deden ze tot nu toe ongeveer 24u na de pregnyl insemineren. Dus idd voor de eisprong eig. Zaadjes blijven toch meerdere dagen leven en rondzwemmen.

@elvira Amai 4dagen thuis 😨 Ik wist totaal niet dat je daarvan thuis moest blijven eig. Dacht gewoon de dag erna aan de slag te gaan. Ik heb wel een zittend beroep dus weet niet of dat verschil maakt.. En kan je wandelen enzo of doet dat allemaal pijn? (omdat ik veel wandel met onze puppy😂)

@michellefee Amai Amsterdam is inderdaad een heel eindje. Maar denk dat ze daar ook vast goede centra moeten hebben toch? Met vergelijkbare resultaten. In NL kan je makkelijker de slagings% per centra vergelijken meen ik me te herinneren.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

michellefee2020

Bericht door michellefee2020 » 1 oktober 2020, 22:32

Oke dan heb ik een vraagje na jullie antwoorden gelezen te hebben.. en wil jullie advies graag horen..
Ik moet morgenavond om 22.00 uur de pregnyl spuiten en zondagochtend om 10.00 uur heb ik de inseminatie.
Ik denk zelf als ik luister naar mijn eigen lichaam dat het te laat is voor inseminatie. Zou ik de pregnyl later kunnen spuiten denk je ? Of is dat verstandig om dat niet doen en gewoon te houden aan hun regels..
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

mich75

Bericht door mich75 » 1 oktober 2020, 22:36

Pindanootje schreef: ↑
1 oktober 2020, 22:04

@elvira Amai 4dagen thuis 😨 Ik wist totaal niet dat je daarvan thuis moest blijven eig. Dacht gewoon de dag erna aan de slag te gaan. Ik heb wel een zittend beroep dus weet niet of dat verschil maakt.. En kan je wandelen enzo of doet dat allemaal pijn? (omdat ik veel wandel met onze puppy😂)
Dat is zo verschillend, zowel van persoon tot persoon als van punctie tot punctie. Over het algemeen heb je wel meer last als het er veel zijn, maar dat hoeft niet zo te zijn. Ik heb gehad dat ik amper iets voelde en gewoon kon doen zoals anders, ik moest ook geen zware fysieke inspanningen doen.
Maar soms lees je verhalen van dames die kromlopen als een oud vrouwtje tot de dag van tp, dus alles kan, maar laat je niet bang maken, luister vooral naar je lichaam.

Elvira had wel overstimulatie dacht ik en dan valt 4 dagen nog mee, meestal heb je er langer last van. Veel (Aquarius) drinken en rusten helpen wel.

mich75

Bericht door mich75 » 1 oktober 2020, 22:45

michellefee2020 schreef: ↑
1 oktober 2020, 22:32
Oke dan heb ik een vraagje na jullie antwoorden gelezen te hebben.. en wil jullie advies graag horen..
Ik moet morgenavond om 22.00 uur de pregnyl spuiten en zondagochtend om 10.00 uur heb ik de inseminatie.
Ik denk zelf als ik luister naar mijn eigen lichaam dat het te laat is voor inseminatie. Zou ik de pregnyl later kunnen spuiten denk je ? Of is dat verstandig om dat niet doen en gewoon te houden aan hun regels..
Ik zou doen wat ze je zeggen. Ik denk dat het heel moeilijk is om te zeggen wanneer je eisprong net is en een eicel moet binnen de 24u bevrucht worden.
De zaadcellen leven een 5tal dagen, maar na 24u neemt het bevruchtend vermogen af, dus de inseminatie kan best ook niet té vroeg gebeuren.

michellefee2020

Bericht door michellefee2020 » 1 oktober 2020, 22:48

mich75 schreef: ↑
1 oktober 2020, 22:45
Ik zou doen wat ze je zeggen. Ik denk dat het heel moeilijk is om te zeggen wanneer je eisprong net is en een eicel moet binnen de 24u bevrucht worden.
De zaadcellen leven een 5tal dagen, maar na 24u neemt het bevruchtend vermogen af, dus de inseminatie kan best ook niet té vroeg gebeuren.
Okee dank je wel voor je antwoord :D
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Elvira

Bericht door Elvira » 2 oktober 2020, 9:08

mich75 schreef: ↑
1 oktober 2020, 22:36
Pindanootje schreef: ↑
1 oktober 2020, 22:04

Dat is zo verschillend, zowel van persoon tot persoon als van punctie tot punctie. Over het algemeen heb je wel meer last als het er veel zijn, maar dat hoeft niet zo te zijn. Ik heb gehad dat ik amper iets voelde en gewoon kon doen zoals anders, ik moest ook geen zware fysieke inspanningen doen.
Maar soms lees je verhalen van dames die kromlopen als een oud vrouwtje tot de dag van tp, dus alles kan, maar laat je niet bang maken, luister vooral naar je lichaam.

Elvira had wel overstimulatie dacht ik en dan valt 4 dagen nog mee, meestal heb je er langer last van. Veel (Aquarius) drinken en rusten helpen wel.
Dat klopt, ik had overstimulatie dus dan is 4 dagen thuis echt ok. Ik kon wel wandelen maar alles op het gemakje ;) En inderdaad! Ik dronk ook veel Aquarius, dat is echt een goede tip. Heb een week lang een exta liter per dag gedronken, de anderhalve week daarna nog een halve liter per dag (naast ong. 1,5 liter water/ thee).
@ ZonderGeduld fijn dat de goedkeuring binnen is, en je afspraak duurt ook niet lang meer! :) Al voelt dat misschien wel lang ;)
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

CaroCaro

Bericht door CaroCaro » 2 oktober 2020, 9:23

Ik heb ook eens een overstimulatie gehad met clomid+menopur waardoor ik 7 follikels had en er 5 werden weggeprikt. Ik vermoed dat dit vergelijkbaar is aan de pick up... Ik had toen enkel de dag van wegprikking dat ik thuiskreeg, maar wel nog een week tot 10 dagen last gehad als ik ging lopen... Vermoedelijk hangt dit inderdaad allemaal af van de hoeveelheid follikels en van persoon tot persoon...

Nikki123

Bericht door Nikki123 » 2 oktober 2020, 9:27

had me dit ook al eens afgevraagd maar heb hem ook telkens gezet op het uur dat zij aangeven. Succes alvast zondag!

@ZonderGeduld goed nieuws van de goedkeuring, inderdaad. Die aanvragen zijn enkel voor ivf/icsi en gebeurd na je eerste afspraak of wanneer vraag je het best al aan bij je ziekenfonds?

Over 1,5u heb ik mijn 2de inseminatie en heb niet zo goed geslapen omdat je er onbewust toch veel mee bezig bent. Ik voel nog steeds lichte steken rechts en als ik over die plek wrijf is dat wel gevoelig. van die spuit neem ik aan?
Wij vertrekken daarna tem zondag naar de Ardennen. Dus hopelijk beetje rust opzoeken en niet te veel 'stressen'.
Doen jullie nog bepaalde 'rituelen' na inseminatie? Als in zetel in geen actieve dingen doen of doen jullie gewoon normale dingen?
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

CaroCaro

Bericht door CaroCaro » 2 oktober 2020, 9:30

Succes Nikki voor straks!! Ikzelf heb géén enkel ritueel na de inseminatie... ik mag even blijven liggen, maar daarna gaat alles gewoon verder... Ik duim!

Nikki123

Bericht door Nikki123 » 2 oktober 2020, 10:49

Ik heb ff een stress-momentje, niet goed voor de inseminatie, I know.
Net aangemeld op gynaecologie en die dokter die de inseminatie zou doen roept naar de receptie dat er 2 inseminaties zijn maar ze nu een bevalling moet gaan doen.
Euh... ik hoop dan wel niet dat ze mij uitstellen he :shock:
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

Chacha

Bericht door Chacha » 2 oktober 2020, 11:01

Dankjewel allemaal! Ik begrijp jullie dubbele gevoelens hoor, heb zelf heel lang aan die kant gestaan en ik snap het volledig! Ik wens jullie ook allemaal het allerbeste toe!

Nikki, ik ben zelfs niet blijven liggen na de inseminatie :D Ik mocht direct opstaan en ben ook onmiddellijk gaan werken. Verder let ik er altijd wel op dat ik warme voeten heb, dit helpt naar het schijnt met de innesteling. En baadt het niet dan schaadt het niet denk ik :lol: Oh ik snap dat je daar stress van krijgt! Heb je al meer nieuws?
1/19: diagnose PCOS, OI met clomid
4/19 & 8/19: tris18/anencefalie —> 2 curretages
1-7/20: OI met clomid, negatief
7/20: start fertiliteit
9/20: IUI 1 —> zoontje 6/21
9/23: IUI 2 brusje

Atalanta

Bericht door Atalanta » 2 oktober 2020, 11:33

@zondergeduld: ik ga bij dokter Thys, en 16 okt hebben wij ons gesprek bij het CRG, spannend eh, tkomt dichterbij! Ik hoop maar dat er na dat gesprek weer geen wachttijd komt want ik vermoed dat we een dikke week later al zouden kunnen starten met de volgende cyclus, hopelijk IVF dus :)
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 2 oktober 2020, 12:07

Wat fijn zondergeduld en atalanta dat later deze maand jullie ook starten bij crg jette, spannend allemaal he! Benieuwd wat jullie na de intake te horen krijgen en of het ook zolang wachten gaat zijn :(

Oei Nikki hopelijk is er iemand anders die de inseminatie kan overnemen dan! Kan me voorstellen dat de stress even flink door je heen gaat dan! Komt vast goed :) succes!!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Plaats reactie