IUI-clubje
-
Nicki
Re: IUI-clubje
@Atalanta
@michellefee2020
@Pindanootje
Ik loop via afdeling fertiliteit in het Amphia Breda.. ik moet over 2dagen weer spuiten en bellen om een eerste echo afspraak te maken. Als ik op die afspraak ben zal ik wel eens opgooien over vervolg stappen!
Maar gaan bij jullie de inseminaties altijd door? Ook in de weekenden?!
Dankjewel dames!
@michellefee2020
@Pindanootje
Ik loop via afdeling fertiliteit in het Amphia Breda.. ik moet over 2dagen weer spuiten en bellen om een eerste echo afspraak te maken. Als ik op die afspraak ben zal ik wel eens opgooien over vervolg stappen!
Dankjewel dames!
-
Pindanootje
Ja, sowieso. Ook weekenden inderdaad..
Succes meid

Succes meid

7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021

-
SOHN
hey Nicki,
Ik moet binnenkort overstappen naar IVF, maar ik lees hier nog af en toe, en wat ik lees van jou verwondert mij echt. Dat is toch echt niet ok dat ze ze niet laten doorgaan wegens "geen plaats", ik zou daar echt iets over zeggen.
Ik heb in juli zelfs nog een "spoedinseminatie" gehad omdat ze op mijn bloedwaarden van de avond ervoor hadden gezien dat ik mijn eisprong spontaan zou krijgen, ze hebben me dan s ochtends om 10u gebeld dat mijn vriend om 13u zijn spermastaal moest binnenbrengen en dat ik om 16u30 inseminatie gehad, ze hebben mij er gewoon snel tussengegooid (UZ Gent), dus ik begrijp niet dat ze bij jou gewoon losjes zeggen, "geen plaats deze keer, sorry". Ook in de weekends en vakanties gaat alles gewoon door. Als het is omdat het een te klein ziekenhuis is bvb, zou ik toch echt elders gaan kijken. Daarom niet persé in België, maar een groter ziekenhuis een beetje verder rijden in NL? Ik ben ook telkens een half uur onderweg en veel dames in België kiezen bvb bewust voor het CRG in Jette (dat voor velen vaak 1u-2u rijden is) omdat die gewoon zo goed is in fertiliteit.
Misschien is IUI voor jullie wel de beste oplossing, maar als ze nooit kan doorgaan kom je natuurlijk nergens. Ik vind dit echt wel erg voor jullie, ik zou zoveel geduld niet hebben denk ik
Succes!!
Ik moet binnenkort overstappen naar IVF, maar ik lees hier nog af en toe, en wat ik lees van jou verwondert mij echt. Dat is toch echt niet ok dat ze ze niet laten doorgaan wegens "geen plaats", ik zou daar echt iets over zeggen.
Ik heb in juli zelfs nog een "spoedinseminatie" gehad omdat ze op mijn bloedwaarden van de avond ervoor hadden gezien dat ik mijn eisprong spontaan zou krijgen, ze hebben me dan s ochtends om 10u gebeld dat mijn vriend om 13u zijn spermastaal moest binnenbrengen en dat ik om 16u30 inseminatie gehad, ze hebben mij er gewoon snel tussengegooid (UZ Gent), dus ik begrijp niet dat ze bij jou gewoon losjes zeggen, "geen plaats deze keer, sorry". Ook in de weekends en vakanties gaat alles gewoon door. Als het is omdat het een te klein ziekenhuis is bvb, zou ik toch echt elders gaan kijken. Daarom niet persé in België, maar een groter ziekenhuis een beetje verder rijden in NL? Ik ben ook telkens een half uur onderweg en veel dames in België kiezen bvb bewust voor het CRG in Jette (dat voor velen vaak 1u-2u rijden is) omdat die gewoon zo goed is in fertiliteit.
Misschien is IUI voor jullie wel de beste oplossing, maar als ze nooit kan doorgaan kom je natuurlijk nergens. Ik vind dit echt wel erg voor jullie, ik zou zoveel geduld niet hebben denk ik
Succes!!
Laatst gewijzigd door SOHN op 7 oktober 2020, 11:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Sept 2016 - pilstop
April 2017- PCOS
Aug- Okt 2017: IUI 2 met menopur positief - zoontje juli '18
Nov 2019 - pilstop 2
Mei 2020 - Heropstart IUI UZ Gent, IUI 1 neg, IUI 2 en 3 afgebroken door overreactie
Okt/Nov 2020 - Overstap naar IVF
April 2017- PCOS
Aug- Okt 2017: IUI 2 met menopur positief - zoontje juli '18
Nov 2019 - pilstop 2
Mei 2020 - Heropstart IUI UZ Gent, IUI 1 neg, IUI 2 en 3 afgebroken door overreactie
Okt/Nov 2020 - Overstap naar IVF
-
CaroCaro
Bij mij lopen de inseminaties ook gewoon maand na maand door. Enkel Corona is een spelbreker geweest... Op zondag gebeuren bij ons wel géén inseminaties. Ik had dit 1x voor waardoor ik dan iets moest spuiten om de eisprong uit te stellen tot de maandag... Lijkt me wel een frustrerende gang van zaken...Nicki schreef: ↑7 oktober 2020, 10:45@Atalanta
@michellefee2020
@Pindanootje
Dankjewel dames!
-
Nvroosje
@Nikki hoe doen jullie dat jullie zinnen verzetten tijdens die 2 wachtweke? Ik probeer echt dingen te doen zoals uiteten,sporten, ... En toch heb ik van die momenten zoals alleen in de auto zitte dat ik veel pieker pfff 
10/2014 spontaan zwanger-29/7/2015 bevallen
9-11/20: 3x IUI: negatief
02/21 icsi 1: bn positief <3 (geen cryo's)
9-11/20: 3x IUI: negatief
02/21 icsi 1: bn positief <3 (geen cryo's)
-
Nicki
Weet niet goed of ik zomaar een ander ziekenhuis kan gaan? Ik zal vanavond eens met mijn man bespreken hoe dit zo. Ik weet dat België vele malen beter is dan hier in Nederland, maar dit spant te kroon.SOHN schreef: ↑7 oktober 2020, 10:57hey Nicki,
Succes!!
Nogmaals bedankt!
-
michellefee2020
Bij mij gaat de inseminatie ook altijd door, ik heb een ziekenhuis in Amsterdam, super druk maar ze kunnen niet zomaar zeggen dat er geen plek is. Dat zou ik ook niet pikken, eerst volspuiten met hormonen elke maand en dan durven te zeggen dat er geen plek is.. volgas andere stappen ondernemen of vandaag nog contact opnemen en als ze er niets mee doen, klacht indienen.. zet hem op 

Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..
17 maart - tp blasto
positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..
17 maart - tp blasto

positief ❤16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje

-
Nicki
Gek dat het zo verschilt hier in Nederland! Dus jij hebt in de weekenden(zaterdag) ook gewoon altijd plaats?michellefee2020 schreef: ↑7 oktober 2020, 11:26Bij mij gaat de inseminatie ook altijd door, ik heb een ziekenhuis in Amsterdam, super druk maar ze kunnen niet zomaar zeggen dat er geen plek is. Dat zou ik ook niet pikken, eerst volspuiten met hormonen elke maand en dan durven te zeggen dat er geen plek is.. volgas andere stappen ondernemen of vandaag nog contact opnemen en als ze er niets mee doen, klacht indienen.. zet hem op![]()
Dankjrwel!
-
Pindanootje
Zou zelf idd ook echt pissed zijn als ik hele tijd hormonen had gespoten en zij dan ineens geen plek hadden. Zelfs op de spoed kunnen ze insemineren!! Echt een weggegooide poging dus. Zeker elders kijken.. Wij gaan ook meer dan 100km hier vandaan (jette) dus het is niet ongebruikelijk denk ik. Als je maar fatsoenlijk behandeld bent is 't voornaamste.. Dit is echt ongehoord.
7/2018 pilstop

-
jessica1990
Net telefoon gekregen ivm mijn 2e iui. Bloedtest was helaas negatief. Nu neem ik wel een maand rust want ik zie het momenteel even niet meer zitten. Valt me deze keer zwaarder. 

09/16 stop pil
05/19 1e consult fertiliteit Genk
Onvruchtbaarheid man bevestigd
08/20 1e KID neg.
09/20 2e KID neg.
11/20 3e KID pos. (miskraam 01 21)
12/21 ingreep baarmoeder
01/22 4e KID neg.
02/22 5e KID positief!
05/19 1e consult fertiliteit Genk
Onvruchtbaarheid man bevestigd
08/20 1e KID neg.
09/20 2e KID neg.
11/20 3e KID pos. (miskraam 01 21)
12/21 ingreep baarmoeder
01/22 4e KID neg.
02/22 5e KID positief!
-
Nicki
Krijgen jullie bloedtesten tijdens iui?
Hier krijg je alleen op dag 3 van cyclus spuiten, dag 10 echo en evt dag 12 echo en op dag 14 de inseminatie.. maar bloedtesten heb ik nog nooit gehad?
Hier krijg je alleen op dag 3 van cyclus spuiten, dag 10 echo en evt dag 12 echo en op dag 14 de inseminatie.. maar bloedtesten heb ik nog nooit gehad?
-
CaroCaro
Dames, ik tob al een tijdje over het volgende... Ik lees bij dames die IVF enzo doen dat bij een pick up het aantal eicellen die in de follikels gevonden worden, niet altijd even veel is, dus dat sommige follikels eigenlijk leeg zijn... Wil dit zeggen dat dit bij een IUI poging (en met hormooninspuiting) ook het geval kan zijn of komen die lege follikels vooral voor bij overstimulatie?
Tijdens de lockdown (géén inspuitingen) slaagde ik erin om een mooi aantal kilo's kwijt te spelen, maar sinds het heropstart in mei gaat de weegschaal weer frustrerend genoeg naar omhoog... Nog dames die dit hebben door de hormonen, of iemand enige tips? Ik sport regelmatig (badminton en lopen) en let ook zoveel mogelijk op mijn voeding...
Tijdens de lockdown (géén inspuitingen) slaagde ik erin om een mooi aantal kilo's kwijt te spelen, maar sinds het heropstart in mei gaat de weegschaal weer frustrerend genoeg naar omhoog... Nog dames die dit hebben door de hormonen, of iemand enige tips? Ik sport regelmatig (badminton en lopen) en let ook zoveel mogelijk op mijn voeding...
-
CaroCaro
Ik heb ook nog nooit een bloedtest gekregen om het resultaat te weten... Ik kreeg wel twee maal een start echo omdat ze een aantal follikels hadden moeten wegprikken... ik vind dat ik op zich al genoeg word geprikt, dus ik ben géén vragende partij
-
Pindanootje
@jessica Wat ontzettend jammer dat het negatief is
dat is een enorme ontgoocheling hé.. Neem je tijd om het slechte nieuws te laten bezinken. Hopelijk kan je op genoeg steun in je omgeving terugvallen. Maandje rust kan idd heel veel deugd doen. En wie weet daarna derde keer goede keer. Dikke knuffel !
@Nicki ik kreeg idd altijd bloedname 14 of 15d na inseminatie om te checken of je zwanger bent. Weet dat sommige centra het idd niet doen, en je thuis met urine laten testen gewoon.
@carocaro Ja ik heb me dat ook al afgevraagd, van die eventuele lege follikels.... Geen idee
@Nicki ik kreeg idd altijd bloedname 14 of 15d na inseminatie om te checken of je zwanger bent. Weet dat sommige centra het idd niet doen, en je thuis met urine laten testen gewoon.
@carocaro Ja ik heb me dat ook al afgevraagd, van die eventuele lege follikels.... Geen idee

7/2018 pilstop