IUI-clubje

IUI Forum
Pindanootje

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 13 oktober 2020, 17:42

Elvira schreef: ↑
13 oktober 2020, 17:08

@Pindanootje: Ga je eigenlijk IVF doen of ICSI? Jouw dosis van 150 is misschien beter, zodat je niet per se overstimulatie hoeft te hebben (wellicht toch verse terugplaatsing). Namelijk een redelijk verschil met mijn dosis van 220 he. Qua bijwerkingen: ik had pijnlijke borsten, een wat dikkere buik en was nogal moe, maar that's it! Ik ben het eens met Mich: het is vooral spannend omdat het nieuw en onbekend is. Eigenlijk viel het me alles mee.

Het gaat gewoon ivf worden. Hij zei dat er geen enkele reden is dat dat niet zou lukken. En de 150 is om te starten maar kon eventueel zijn dat 't nog opgehoogd werd.. Afhankelijk vd controles (die ik overigens maar in Hasselt ga doen, Jesse, als Genk me nu weigert).
Hoe lang heb jij moeten spuiten?
Hij kwam aan met een zak vol medicatie en zei "dit is twv 1200 euro dus niet kwijt doen he 😂🙈" de utro zag ik er ook al bij steken dus zal maar tijdig inlegkruisjes gaan halen weer 😄
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

mich75

Bericht door mich75 » 13 oktober 2020, 17:43

Voor de dames die een "clubje" zoeken, er is het icsi-clubje en daar wordt ook redelijk veel geschreven.

In Jette doen ze praktisch alleen maar icsi, heeft ook hogere slaagkansen dan ivf en als je met donorzaad werkt is het ook sowieso icsi.

Elvira

Bericht door Elvira » 13 oktober 2020, 18:06

@Michellefee inderdaad, ben ook altijd blij als iemand hier goed nieuws krijgt!!

@Pindanootje: ik heb Puregon 12 dagen moeten spuiten, ze houden dat goed bij dmv echos en bn. Dan kwam er op dag 6 ook Orgalutran bij, voor 7 dagen. En dan 2 dagen voor de pickup is er even geen medicatie meer nadat je de eisprong uitlokt (ofwel Prygnil ofwel een andere spuit waarvan ik nu de naam ff vergeet :lol: ) Ze zullen je ook snel kunnen aangeven of het een freeze all wordt, mijn echos waren al heel snel vol met follikels dus dan kan je een verse terugplaatsing vergeten.

Wij hebben idd ICSI omdat wij met een donor werken Mich!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Nvroosje

Bericht door Nvroosje » 13 oktober 2020, 18:07

Ik werk in een ziekenhuis en ze hebben echt wel een stappenplan vooraleer ze de reguliere zorg gaan uitstellen.. ze gaan dat zo lang mogelijk proberen uit te stellen want ik denk zelfs dat er nooit meer een volledige sluiting gaat zijn van de ziekenhuizen zoals in april omdat dat ook gewoon niet rendabel is en er per fase x-aantal bedden overblijven voor niet-covid patiënten dus ik zou me nog niet onmiddellijk al te veel zorgen maken.

Grtjs
10/2014 spontaan zwanger-29/7/2015 bevallen
9-11/20: 3x IUI: negatief
02/21 icsi 1: bn positief <3 (geen cryo's)

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 13 oktober 2020, 18:52

Natuurlijk moet er ook weer ff een minpuntje op de dag zijn... Zit ik hier m'n hele stapel medicatie en spuitjes door te kijken en blij te zijn, vertelt m'n vriend dat een bevriend koppel van ons ook weer zwanger is. Ze zijn nog geen half jaar aan 't proberen.. En zijn er 2 weken geleden nog mee uit eten geweest. Ik vroeg me nog af toen waarom ze geen aperitief wou maar ik dacht nog, manee ze zou 't zeggen als ze zwanger is (want 't thema kwam uitvoerig ter sprake zelfs nog). Vanmiddag vertelde m'n vriend hun dus over feit dat we zo blij waren met IVF te mogen starten en zij reageren met "ja wij hebben ook goed nieuws, krijgen weer n baby".
😒 Tis mss egoïstisch ma ergens voelt 't alsof ons goede nieuws al overschaduwd is door dat van hun. Als ze nu 1 dagje langer hadden gewacht met aankondigen.... Voelde me best onnozel :( mja zal ze maar proficiat gaan wensen 🙄 Sorry voor de emotionele roller-coaster hier vandaag, ben me ervan bewust hoe labiel ik nu klink😂🙈
7/2018 pilstop

Nana

Bericht door Nana » 13 oktober 2020, 18:55

Dag dames
Onlangs startte ik met iui en kwam op dit forum terecht.
Ik had nood aan ervaringen van lotgenoten en zat met veel vragen. Het was dan ook super om al jullie ervaringen te lezen. Ik vond hier enorm veel steun. Na elke echo kwam ik helemaal van mijn melk terug buiten. Dit door gebrek aan uitleg, ik voelde mij echt een nummer en voelde totaal geen medeleven, steun, begrip,...
ik kon hier mijn ei kwijt en dat was voor mij in zo een moeilijk proces echt fijn! Ik startte mijn traject en de eerste iui was helaas mislukt. Daarbovenop kreeg ik te horen dat ik de volgende cyclus niet mocht meedoen. Dit volgens het ziekenhuis door de drukte. Ze zette mensen die al gestart waren gewoon on hold maar ze namen dan wel nieuwe mensen aan. Weeral nieuws wat je niet wilt horen want ik denk dat voor ieder van ons elke cyclus enorm belangrijk is! Ik denk dat het zo heeft moeten zijn want het is ons gelukt op natuurlijke wijze! Ik ben super blij, ook nog wel wat bang maar ik ben hier zeker niet om te “stoefen” maar vooral om jullie allemaal een hart onder de riem te steken en te ze zeggen dat jullie de moed niet mogen verliezen! Ik was nog maar net begonnen en had het enorm moeilijk! Ik snap dus hoe verschrikkelijk het voor sommige moet zijn die al maanden ziekenhuis in en uit lopen! Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal snel goed komt! Ik weet niet hoe het uiteindelijk dan toch gelukt is maar ik was sinds juli gestart met accupentuur. Ik las Op internet veel goede commentaren over deze praktijk. Ik geloofde er eigenlijk niet echt in maar heb dan toch een afspraak gemaakt met de gedachte baad het niet dan schaadt het niet :)
Of het uiteindelijk heeft meegespeeld weet ik niet maar ik wilde het toch even meegeven. Ik wens jullie allemaal superrrrr veel succes en zeker niet de moed verliezen!! 🍀🍀🍀

Atalanta

Bericht door Atalanta » 13 oktober 2020, 19:19

Bedankt Nana om je verhaal te delen en een super dikke proficiat! Een verhaal van hoop is steeds welkom!

@Pindanootje: jammer dat ze niet open geweest zijn tijdens jullie avondje uit. Zo voel je je toch wat 'belachelijk gemaakt' eh.

Thanks voor de reacties ivm corona!
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

michellefee2020

Bericht door michellefee2020 » 13 oktober 2020, 19:32

@nana bedankt voor je bericht, ik heb deze maand ook 3x acupunctuur gehad. Ik ben van plan om dat nog een maand te doen als het nu geen resultaat opleverd. Ze raden het aan om 3 maanden van te voren ermee te beginnen het liefst. Ik hoor ook veel positieve verhalen erover en ik had ook zoiets. Baad het niet , schaad het niet.

Meiden, hier in Nederland een gedeeltelijke lockdown.
Veranderd de situatie over 3 weken niet dan word het een volledige lockdown. Ik hoop dat het allemaal goedkomt, anders doei behandelingen.

@pindanootje , vreselijk dat ze het niet zeggen, of ze durfde het misschien niet te zeggen omdat ze wisten dat jullie bezig waren met behandelingen. Enalsnog blijft het dom.. ik herken het gevoel haha !!
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Johanna1991

Bericht door Johanna1991 » 13 oktober 2020, 21:20

Atalanta schreef: ↑
13 oktober 2020, 10:22
@Johanna: hoe verloopt het met de ovulatietestjes?
Lief dat je ernaar vraagt! Het is vandaag dag 11 nog maar in mijn cyclus en deze morgen was er nog niets te zien. Ik vind het niet erg, ik hoop eigenlijk dat het weer een late eisprong wordt rond dag 16-18. Als er een eisprong komt tenminste... ik ben het nu zo gewend om tien maanden lang een normale cyclus te hebben, maar het is nog steeds niet vanzelfsprekend.

Echt heel leuk om al jullie ervaringen ook te lezen! Zo tof Nana! Dat is ook waarom ik mezelf nog steeds rustcyclussen verplicht, hoewel heel mijn hoofd schreeuwt: "ga nu nog naar fertiliteit, nu ze nog open zijn!!"

Ik heb trouwens vorige week ergens ook eens naar Jette gebeld. Gewoon puur om te informeren of ik al een afspraak in januari kon vastleggen, ervan uitgaande dat mijn derde en vierde IUI in november en december doorgaan en zouden mislukken. Ze zeiden dat ze hun lijsten voor januari nog niet aan het maken waren en dat ik nog eens moest terugbellen. Heb dat voorlopig nog niet gedaan, ik zit precies toch te wachten op nieuwe corona-maatregelen... ik vind het ook moeilijk om er al energie in te steken nu. Als ik beslis om in november of december nog op intake te gaan in Jette, geeft me dat alleen maar stress tussen de IUI's door. Ik weet het dus niet goed momenteel...

Heb het mentaal ook moeilijk met iets, ik wil het toch even kwijt hier. Mijn ex is twee jaar geleden met zijn vriendin verhuisd naar hier (paar straten verder). Ik weet dat dus al twee jaar en had hem al een paar keer gezien, en het heeft me nooit gestoord, ik had hem jaren geleden al verwijderd van Facebook, had zijn gsm-nummer niet meer... en ik vond het niet erg dat ik hem af en toe tegenkwam, wat maakt het ook uit. Maar nu heeft hij me terug toegevoegd op Facebook, hebben we voor het eerst in acht jaar weer gepraat, en alles komt terug van herinneringen, we komen nog steeds supergoed overeen. En sinds een paar weken klik ik echt als een bangerik elke ochtend op Facebook, uit schrik dat hij ineens gaat posten dat hij papa gaat worden of zo. Ik voel me echt een debiele puber op zo'n moment, want ik zou het hem wel gunnen, maar het zou ook zoveel pijn doen. Als het iemand is waarvan je ooit hoopte dat je samen een toekomst had... en je ziet je eigen toekomst alsmaar zwarter in... het is echt freakin' moeilijk soms. Ik hoop dat jullie dat wel begrijpen.
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI neg
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 pos: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 neg
27/06/23: tp 1.3 neg
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 pos: bevallen op 09/10/24

Nvroosje

Bericht door Nvroosje » 14 oktober 2020, 8:56

Wat kan je lichaam je toch voor de zot houden pfff :(
Hoe motiverenjullie jezelf elke keer om er terug voor te gaan? Want kreeg vannacht mijn regels en begrijp echt niet waarom het niet was gelukt! Alle tekenen waren er
Zeer teleurgesteld nu pfff.. :(
10/2014 spontaan zwanger-29/7/2015 bevallen
9-11/20: 3x IUI: negatief
02/21 icsi 1: bn positief <3 (geen cryo's)

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 14 oktober 2020, 10:28

@Nana merci voor je verhaal, en proficiat met jou goede nieuws :) Heel fijn dat het zo is gelopen!! Geniet ervan ! En wij zullen er zeker moed en hoop uit putten!

@Nvroosje oh wat jammer dat je vannacht ongesteld werd :( Zeker als je vanalles voelde in je lichaam wat hoop gaf. Herken 't heel goed. Heb dat ook super vaak gehad. Zelfs de voorbije weken nog terwijl we het enkel maar op natuurlijke wijze probeerden en ik daar niks van verwachtte. Maar voelde me dan eens 1x misselijk en dacht al direct dat 't vanalles kon betekenen 🙄 Dikke knuffel meid, volgende keer hopelijk meer geluk!!!

@Johanna wat een lastige situatie met je ex. Enerzijds fijn als je de goede klik van vroeger weer ervaart en er een goede vriend bij hebt. Anderzijds lastig als je idd vreest voor gezinsuitbreiding bij hem terwijl 't bij jullie nog niet zover is.. Kan zeker pijn doen zoiets he. Misschien hem toch maar even ietsje minder horen of ontvolgen op Fb om jezelf te beschermen? Als het zo'n bron van stress is geworden.. Dat is ook weer nadelig voor je eigen kansen enzo🤷‍♀️ Succes ermee..

@michelle Boh ja ik las het gister over de situatie in NL.. Heftig. Wat een angst voor iedereen die in behandeling zit, stel je voor dat ze zomaar even alles stopzetten. Is hier in maart ook gebeurd tenslotte. Ben daar zelf ook zeer bang voor eigenlijk, dat ik binnenkort daar zit met al m'n eitjes en ze dan in Jette zeggen nee sorry we sluiten de boel. Doodeng vind ik 't...
7/2018 pilstop

Nikki123

Bericht door Nikki123 » 14 oktober 2020, 13:46

@atalanta wow vind ik wel heftig dat je inderdaad van die ene vriendin zo weinig support krijgt. Ik ken het gevoel. Ik heb me er zo hard moeten overzetten om het aan iemand te vertellen en krijg amper steun.

Aan de anderen: succes met jullie ivf!!!

@michellefee2020: helaas.. vandaag is m’n menstruatie erdoor gekomen en heb gisteren the worst day gehad, dus heb vandaag nog amper tranen om zelfs nog te kunnen huilen haha. Dus alweer mailtje gestuurd om weer nieuwe bn + follikelmeting in te plannen. Om even terug te komen op vorig berichtje van Atalanta.. ik val onder behandeling van de enigste fertiliteitsarts bij ons in’t ziekenhuis waar ook nog andere gewone gynae’s werken. Omdat er zovelen in behandeling zijn, zijn de ochtenden ‘bandwerk’ en is het allemaal na elkaar eerst bloedname en dan follikelmeting. Sommige dagen zijn het 10 vrouwen.. dus vandaar helpen de andere gynae’s mee voor die follikelmeting.
Rond de middag bespreken ze wel telkens de info van de echo + bloedname met de fertiliteitsarts.
Vandaar dat mijn echte ‘evaluatiegesprek’ pas 26nov is omdat die zo druk bezet is helaas. Ook velen anderen die in behandeling zijn elders kunnen bij ons hun bloednames laten doen wat soms extra druk is..

Wanneer/hoe maken jullie de beslissing om ofwel voor ivf of icsi te gaan? Als in letterlijk de keuze tussen die 2 opties?
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

mich75

Bericht door mich75 » 14 oktober 2020, 13:56

Nikki123 schreef: ↑
14 oktober 2020, 13:46

Wanneer/hoe maken jullie de beslissing om ofwel voor ivf of icsi te gaan? Als in letterlijk de keuze tussen die 2 opties?
Persoonlijk zou ik voor icsi gaan omdat de slaagkansen hoger liggen, hoofdzakelijk door meer bevruchtingen, maar jammer genoeg heb je daar meestal niet is te zeggen.

Voor jou verandert er niets qua stimulatie, het is gewoon een andere techniek in het labo, het kan dus zijn dat je denkt ivf te doen maar dat blijkt dat het icsi is.

Kleinere centra doen vaak enkel icsi als het echt nodig is (donorzaad, weinig of slechte zaadkwaliteit,...), maar de grotere doen eerder standaard icsi.

Nikki123

Bericht door Nikki123 » 14 oktober 2020, 14:46

@nvroosje aaawh sorry om te horen! Beidd dus helaas negatief :(
Had het heel zwaar gisteren ook omdat ik bij deze x ook zo’n positief gevoel had. Had toen vakantie, zijn op weekend geweest en sauna, Superrelaxed.
Anderzijds ook had m’n vriend gezegd dat hij pas teleurgesteld zou zijn als het na de 2de x niet zou lukken dus die had het gisteren ook ietsjes moeilijker (nog steefs op z’n mannelijks he haha).

@mich75, dankje voor de info!!

Ik wil vanavond eens losgaan.. heb zin in een vreetbui omdat ik geen tranen meer heb om uit te huilen dus wil het kwijt op een andere manier. Waarschijnlijk niet de allerbeste manier
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 14 oktober 2020, 16:10

Sterkte ook voor jou Nikki :( lekker even misgaan vanavond klinkt wel fijn.. En verdiend! Kan wel eens deugd doen tenslotte. Nu moet je jezelf niks ontzeggen maar gewoon manieren vinden om de moed weer bijeen te kunnen rapen tenslotte. Dikke knuffel
7/2018 pilstop

Plaats reactie