IUI-clubje

IUI Forum
LeRo

Re: IUI-clubje

Bericht door LeRo » 5 februari 2021, 9:34

Lore1 schreef: ↑
4 februari 2021, 17:12
Veel respect, LeRo dat je dit als alleenstaande doet!

Die cyclussen toch hé, alsof het zo allemaal al niet lastig genoeg is moeten die dan ook nog eens tegenwerken :roll: Gelukkig heb ik daar nu eens geen last van, altijd heel regelmatig.
Ik heb het er nu vooral lastig mee dat je zoveel voelt maar dat het allemaal "niet echt" is omdat het door de pregnyl komt. Maar op zich blijf ik er nog rustig en positief bij, we zijn nog nooit zo dicht als nu geweest. Maar ik begrijp dat je je om het kleinste zorgen maakt, je wil het ook zó hard hé.

Het is wel al veel dat je weet dat het mogelijk is aangezien je al een dochter hebt. Duurde het toen lang om zwanger te worden?
Hey Lore,

Bij mijn dochter was het ook pas de 5e poging gelukt.
Ik moet me er dus bij neerleggen dat het bij mij niet al te vlot verloopt...
Ik heb vorige keer aan de arts gevraagd om al vanaf poging 6 met IVF (of ICSI) te starten, maar hij gelooft er in dat ik ook nu weer via IUI zwanger kan geraken...

Laten we hopen dat hij gelijk heeft! :D
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
ICSI april 2021 - zwanger

Katy124

Bericht door Katy124 » 5 februari 2021, 10:01

michellefee2020 schreef: ↑
4 februari 2021, 18:26
@katy124 hoe is je gesprek gegaan ? Ook icsi ? Xx
Mijne is vervroegd. Ik mag volgende maand al starten.
Gisteren het gesprek gehad. Zoals te verwachten wordt het ivf/ICSI omdat de zaadresultaten te wisselvallig zijn! Ik mag direct na deze cyclus starten. Wel het lange schema dus pick up zal voor april zijn, maar ondertussen ben ik dus wel al aan het stimuleren enzo. Super dat je volgende maand al kan starten!!! 🍀
Nov 2019: Pilstop
Dec 2020-Jan 2021: 3 mislukte IUI’s
Maart 2021: start ICSI 1 ~ freeze all OHSS ~ 5 topembryo’s in de vriezer ❤️

michellefee2020

Bericht door michellefee2020 » 5 februari 2021, 14:26

Dan starten we een beetje tegelijkertijd denk ik Katy.
Ik mag de 17e starten met decapeptyl en de 24e stoppen met de pil. Dan moet ik het laten weten als ik mijn bloeding krijg en dan starten met gonal f. Tegelijk met de decapeptyl tot aan de punctie. X
Hoe sta je erin? Ben je er klaar voor..
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Katy124

Bericht door Katy124 » 5 februari 2021, 17:39

michellefee2020 schreef: ↑
5 februari 2021, 14:26
Dan starten we een beetje tegelijkertijd denk ik Katy.
Ik mag de 17e starten met decapeptyl en de 24e stoppen met de pil. Dan moet ik het laten weten als ik mijn bloeding krijg en dan starten met gonal f. Tegelijk met de decapeptyl tot aan de punctie. X
Hoe sta je erin? Ben je er klaar voor..
Ik moet op 4 maart beginnen met gonapeptyl om te onderdrukken, dan op 24 maart starten met stimulatie erbij, dus pick up is een tweetal weken later. Het is toch allemaal snel gegaan gelukkig! We hadden ook al een deel van onze genetische testen binnen en dat was ook allemaal in orde. Ik begin eraan met een klein hartje, maar omdat het allemaal zo snel gaat heb ik ook geen tijd om er te lang bij stil te staan, ik ga het gewoon doen! Ik ben ‘blij’ om te kunnen starten zodat we eindelijk een echte kans hebben die ons probleem volledig omzeilt. En jij? Xxx
Nov 2019: Pilstop
Dec 2020-Jan 2021: 3 mislukte IUI’s
Maart 2021: start ICSI 1 ~ freeze all OHSS ~ 5 topembryo’s in de vriezer ❤️

Carole

Bericht door Carole » 6 februari 2021, 11:34

Hey LeRo,

Ik heb ietwat hetzelfde verhaal als jou. Ik heb reeds een kindje van 2j uit een relatie. Die relatie is kort na de geboorte misgelopen. Om die reden ga ik nu voor een 2e kind op mezelf, als BAM.

Mijn kindje is er gekomen na de 1e ronde via Chlomid + pregnyl.

Omdat ik nu met donorzaad werk, doe ik ook beroep op IUI.

Eerste ronde was raak. Helaas eindigde die in een miskraam op 8wkn. Weggehaald dmv curretage.

Tweede ronde was opnieuw raak. Helaas eindigde deze alweer in een miskraam op 6 wkn.

Ik ben nu bezig met de derde ronde. Vorige week zondag mijn inseminatie gehad. Eerste 2 rondes was met eenzelfde donor. Voor deze ronde heb ik een andere donor gekregen.

In elke ronde kreeg ik chlomid. Pregnyl 38u voor de IUI, nogmaals pregnyl na 5 dagen én 10 dagen. Vanaf dag van de inseminatie moet ik 3x per dag utrogestan gebruiken. 15 febr moet ik terug voor m'n bloed te laten trekken.

De hormonen gieren door m'n lichaam en zoals jou ben ik ook alleenstaande en begint die emotionele rollercoaster toch wat door te wegen!

Veel succes iedereen!

michellefee2020

Bericht door michellefee2020 » 6 februari 2021, 11:49

Katy..

Ik zit nu voor 3 weken aan de pil. De 17e start ik met decapeptyl. En de 24e stoppen met de pil en dan laten weten wanneer ik mijn bloeding krijg zodat we kunnen beginnen met stimuleren. Hopelijk slaat alles goed aan. Succes 💪😘 we lopen beetje gelijk op. Dat is fijn.
Andere meiden succes verder met de iui !!!
Ik zal alleen nog meelezen in dit groepje
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

LeRo

Bericht door LeRo » 6 februari 2021, 16:02

Carole schreef: ↑
6 februari 2021, 11:34
Hey LeRo,

Ik heb ietwat hetzelfde verhaal als jou. Ik heb reeds een kindje van 2j uit een relatie. Die relatie is kort na de geboorte misgelopen. Om die reden ga ik nu voor een 2e kind op mezelf, als BAM.

Mijn kindje is er gekomen na de 1e ronde via Chlomid + pregnyl.

Omdat ik nu met donorzaad werk, doe ik ook beroep op IUI.

Eerste ronde was raak. Helaas eindigde die in een miskraam op 8wkn. Weggehaald dmv curretage.

Tweede ronde was opnieuw raak. Helaas eindigde deze alweer in een miskraam op 6 wkn.

Ik ben nu bezig met de derde ronde. Vorige week zondag mijn inseminatie gehad. Eerste 2 rondes was met eenzelfde donor. Voor deze ronde heb ik een andere donor gekregen.

In elke ronde kreeg ik chlomid. Pregnyl 38u voor de IUI, nogmaals pregnyl na 5 dagen én 10 dagen. Vanaf dag van de inseminatie moet ik 3x per dag utrogestan gebruiken. 15 febr moet ik terug voor m'n bloed te laten trekken.

De hormonen gieren door m'n lichaam en zoals jou ben ik ook alleenstaande en begint die emotionele rollercoaster toch wat door te wegen!

Veel succes iedereen!
Hey Carole,

Onze situatie is inderdaad vergelijkbaar. 🙂

Wow, die 2 miskramen moeten niet gemakkelijk geweest zijn... Maar het schept wel hoop dat het snel zal lukken, hé? Dat hoop ik alleszins voor u!!

Tja, het voelt heel eenzaam, hé, dit alleen doen?
Tijdens de pogingen voor mijn dochtertje had ik daar minder last van omdat ik veel uitlaatkleppen had en goed omringd werd door vrienden. Nu met Corona valt dat weg en dat vind ik echt mega lastig! Ik kan soms echt een goede knuffel gebruiken!!!

Ik duim dat de bloedtest de 15e positief zijn!!
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg

Carole

Bericht door Carole » 6 februari 2021, 16:57

@LeRo: Dat is super lief. Bedankt!

Ben jij al gestart met een nieuwe ronde?

Groetjes

Sproetje

Bericht door Sproetje » 6 februari 2021, 17:00

Hey meiden

Vandaag dag 16. Follikelmeting: Links speelde weer verstoppertje en het deed nogal pijn om ze te vinden ook. Daar niets. Rechts was de follikel gegroeid tot 15mm. Echt niet veel dus. Dan maar bloed getrokken. Ik dacht dit zal nog te vroeg zijn, die follikel is nog veel te klein. Maar niets is minder waar... morgenochtend moet ik gaan voor de inseminatie, terug zonder pregnyl. Ik vroeg of dit wel ok was met zo’n kleine follikel en ze zei dat de follikel rijp is, dat mijn oestradiol nog nooit zo hoog stond en dat mijn LH 53 staat en dat een teken is dat ik een piek heb.
Ik heb er toch weer gemengde gevoelens bij. Is dit wel ok zo’n kleine follikel? Ondanks de positieve woorden van iedereen heb ik het gevoel dat het een reden heeft waarom de pogingen mislukken en dat die kleine follikels de reden zijn.
Nuja aan de andere kant heb ik wel het vertrouwen dat de gynaecologen wel weten wat ze doen en ze mij niet zouden laten komen moesten ze niet overtuigd zijn dat mijn eisprong eraan komt en dit een volwaardige poging wordt.

Ik ben een beetje kwijt wie nu nog bezig is met IUI en waar in de cyclus jullie zitten? Hoe gaat het bij jullie?

Groetjes

Sproetje
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Lore1

Bericht door Lore1 » 7 februari 2021, 9:50

Dag sproetje,

Ik zou het toch eens voorleggen bij je gynaecoloog dat je wel vertrouwen hebt in haar maar overal leest over grotere follikels dus dat je je zorgen maakt. Misschien is er een logische uitleg voor en dan moet je je in de toekomst geen zorgen meer maken?
Anderzijds aan de hand van het bloed zien ze vaak meer als op een echo dus ik zou erop vertrouwen dat hetgeen ze zeggen correct is maar het kan nooit kwaad om je zorgen te delen met je gynaecoloog.

Veel succes vandaag (en de komende 14 dagen).
Hier nog exact een week wachten om te testen. Nog altijd allerhande symptomen van pregnyl (dag 9) dus dat is heel verwarrend.
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

LeRo

Bericht door LeRo » 7 februari 2021, 10:19

Carole schreef: ↑
6 februari 2021, 16:57
@LeRo: Dat is super lief. Bedankt!

Ben jij al gestart met een nieuwe ronde?

Groetjes
Ik heb gisteren mijn menstruatie gekregen en ga morgen bellen om een nieuwe ronde op te starten.
Ik hoop de laatste! :D
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg

Jena

Bericht door Jena » 7 februari 2021, 10:20

Hallo iedereen,
Nieuw hier. Ik wens iedereen veel moed, sterkte en een beetje verlichting. Mijn tweede iui is net op maandstonden uitgedraaid, hop naar de derde poging. Nog een fijne, witte zondag gewenst
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

LeRo

Bericht door LeRo » 7 februari 2021, 10:22

Sproetje schreef: ↑
6 februari 2021, 17:00
Hey meiden

Vandaag dag 16. Follikelmeting: Links speelde weer verstoppertje en het deed nogal pijn om ze te vinden ook. Daar niets. Rechts was de follikel gegroeid tot 15mm. Echt niet veel dus. Dan maar bloed getrokken. Ik dacht dit zal nog te vroeg zijn, die follikel is nog veel te klein. Maar niets is minder waar... morgenochtend moet ik gaan voor de inseminatie, terug zonder pregnyl. Ik vroeg of dit wel ok was met zo’n kleine follikel en ze zei dat de follikel rijp is, dat mijn oestradiol nog nooit zo hoog stond en dat mijn LH 53 staat en dat een teken is dat ik een piek heb.
Ik heb er toch weer gemengde gevoelens bij. Is dit wel ok zo’n kleine follikel? Ondanks de positieve woorden van iedereen heb ik het gevoel dat het een reden heeft waarom de pogingen mislukken en dat die kleine follikels de reden zijn.
Nuja aan de andere kant heb ik wel het vertrouwen dat de gynaecologen wel weten wat ze doen en ze mij niet zouden laten komen moesten ze niet overtuigd zijn dat mijn eisprong eraan komt en dit een volwaardige poging wordt.

Ik ben een beetje kwijt wie nu nog bezig is met IUI en waar in de cyclus jullie zitten? Hoe gaat het bij jullie?

Groetjes

Sproetje
Spannend, Sproetje!
Veel succes vandaag!!!

Ik had enkele maanden geleden een follikel van 14 en toch de dag erna al geïnsemineerd. Ik was toen ook bezorgd... Maar ze zullen inderdaad wel weten wat ze doen, zeker! :wink:

Ik duim mee!!!
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg

LeRo

Bericht door LeRo » 7 februari 2021, 10:24

Jena schreef: ↑
7 februari 2021, 10:20
Hallo iedereen,
Nieuw hier. Ik wens iedereen veel moed, sterkte en een beetje verlichting. Mijn tweede iui is net op maandstonden uitgedraaid, hop naar de derde poging. Nog een fijne, witte zondag gewenst
Oei, Jena, ge leuk moment dus!
Hopelijk wordt poging 3 de goeie!!!

Bedankt voor de wensen!
En uiteraard: Welkom!! :)
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg

LeRo

Bericht door LeRo » 7 februari 2021, 10:26

LeRo schreef: ↑
7 februari 2021, 10:24
Jena schreef: ↑
7 februari 2021, 10:20
Hallo iedereen,
Oei, Jena, ge leuk moment dus!
Hopelijk wordt poging 3 de goeie!!!

Bedankt voor de wensen!
En uiteraard: Welkom!! :)
GEEN leuk moment, bedoel ik! :oops:
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg