Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Plaats reactie
Minosh

Re: Uitgerekend okt-nov-dec 2021

Bericht door Minosh » 8 maart 2021, 9:48

momofpgd schreef:
8 maart 2021, 9:46
@Pindanootje: misschien even niet slecht om inderdaad eventjes thuis te blijven om alles op een rijtje te kunnen zetten.

Hier zijn symptomen weer wat afgenomen waardoor ik mij heel onzeker voel - ik heb echt enorm veel schrik dat ik opnieuw een miskraam ga krijgen en geen hartslag ga zien. Omdat ik hier echt van wakker lig, had ik deze morgen gebeld naar de gynaecoloog of ik eerder kon komen maar omdat ik mijn stem wat kwijt ben, mag ik niet op een afspraak komen zonder eerst een Corona-test te laten doen. Straks een test, morgen pas de uitslag dus misschien woensdag ten vroegste op controle... Stomme corona :cry:
Ik hoop dat je gevoel fout zit en dat je een negatieve test hebt.
Ik duim voor een mooi kloppende hartje :-)

irisbloem

Bericht door irisbloem » 8 maart 2021, 10:17

momofpgd schreef:
8 maart 2021, 9:46
@Pindanootje: misschien even niet slecht om inderdaad eventjes thuis te blijven om alles op een rijtje te kunnen zetten.

Hier zijn symptomen weer wat afgenomen waardoor ik mij heel onzeker voel - ik heb echt enorm veel schrik dat ik opnieuw een miskraam ga krijgen en geen hartslag ga zien. Omdat ik hier echt van wakker lig, had ik deze morgen gebeld naar de gynaecoloog of ik eerder kon komen maar omdat ik mijn stem wat kwijt ben, mag ik niet op een afspraak komen zonder eerst een Corona-test te laten doen. Straks een test, morgen pas de uitslag dus misschien woensdag ten vroegste op controle... Stomme corona :cry:
Het is vorige week slecht weer geweest voor de luchtwegen met die mist Veel kans dat je door neusloop wat slijm hebt die vastzit op je stembanden Heb dat ook al veel gehad Lysomucil helpt en mag tijdens zwangerschap genomen worden Een tip: als je keelpijn hebt aan de zijkant is het gewoonlijk onschuldig vastzittend slijm, pijn in het midden van de keel kan wel op iets anders wijzen Veel succes en hopelijk goed nieuws met de echo!

momofpgd

Bericht door momofpgd » 8 maart 2021, 10:35

Ik ben er echt 100% (ok 99%) dat ik geen Corona heb maarja een ziekenhuis wil een test zien...
Mijn dochter heeft een of ander virus (negatief op Corona) dat ik waarschijnlijk ook heb opgepikt dus naar Corona toe maak ik mij niet echt zorgen maar helaas betekent dit wel dat ik vandaag niet op controle kan :cry:

Elvira

Bericht door Elvira » 8 maart 2021, 11:39

momofpgd: ik hoop dat je gevoel fout zit, maar ik snap je angst volledig! Ik duim op geruststelling woensdag 🤞

Pindanootje: volledig eens met de andere dames hier, ik zou zeker ziekteverlof opnemen om tot rust te komen, je hebt zoveel te verwerken nu. En inderdaad, wellicht met iemand praten over hoe je hier mee on kan gaan. Mich had wel een aantal goede tips vind ik ook - dingen doen die je zwangerschap 'echter' maken kunnen je wellicht ook helpen. Vraag kraamhulp aan, zoek meubeltjes uit, houd een dagboekje bij, lees een boek over zwangerschap... Verder wil ik je ook geruststellen dat het voor mij soms ook nog niet heel echt voelt. Door ons traject leef je enorm van mijlpaal naar mijlpaal dus ik merk dat ik na een echo weer een paar dagen gerust ben, en dan komt de onzekerheid/ onwerkelijkheid weer op zetten.

Mich hoe is het met jou inmiddels? Heb je al zicht op een volgende tp?
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 8 maart 2021, 11:46

Merci dames allemaal♥️ het is inderdaad een optie om even ziekteverlof te vragen.. Vind dat een lastige om te doen. Vorige week al 4 dagen niks gedaan, vandaag ook niet, en het thuis verloren lopen en piekeren doet er ook niet altijd goed aan. Misschien wel terug nr halve dagen zodat ik wel beetje afleiding/structuur behou maar ook meer tijd voor rust enz heb.
En veel zal inderdaad door de prognose bepaald worden die we gaan krijgen. Daarop wachten gooit me beetje terug naar de wachtweken vh fertiliteitstraject..

Merci voor je tips Mich, die van de buik insmeren hebk al tegen m'n vriend gezegd idd, en inderdaad zal het hartslagje volgende week wellicht ook helpen!

Momofpgd ik hoop dat je snel geruststelling krijgt en het kleintje helemaal oké is! 🍀🍀💕
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

mich75

Bericht door mich75 » 8 maart 2021, 12:13

Hoe het er nu naar uitziet is de kans klein dat ik me nog kan aansluiten bij dit groepje.

De vorige poging is geannuleerd omdat mijn bms niet voldoende dik werd, dit was de eerste keer dat ik dit had, volgens mij volledig te wijten aan de stress.

Nu moet ik wachten op mijn ms en dit kan nog een maand duren, maar waarschijnlijk korter.

Hopelijk loopt alles volgende keer beter en kan ik in april een tp hebben en als het niet zo is dan schuift het nog maar wat op.

Ik had graag nog voor mijn verjaardag bevallen, ik was uitgerekend 1 dag erna, dat is dus misgelopen, dan wou ik dit jaar nog bevallen en nu heb ik zoiets het komt wanneer het komt, zolang het maar komt.

Vandaag weer slecht nieuws gekregen en nu dus proberen niet te stressen.

Minosh

Bericht door Minosh » 8 maart 2021, 13:21

Wat jammer om te horen Mich. Ik hoop dat je een TP krijgt in April. Veel succes.

Pindanootje, ik wil je hier ook wat geruststellen. Hier is er ook nog geen besef dat ik zwanger wordt. Enkel de praktische zaken zorgen ervoor dat je ermee geconfronteerd wordt. De eerste echo was ook nog niet vol emoties hier. Volgens de gynaecoloog ook heel normaal, met het traject dat we lopen, geef dat tijd, ik denk dat het bij mij pas werkelijkheid wordt vanaf de 12 weken.

momofpgd: Ik hoop dat het snel woensdag is voor je

Smorrebroodje

Bericht door Smorrebroodje » 8 maart 2021, 16:03

Hey! Ik sluit me even aan bij dit groepje want begin november verwacht ik mijn tweede kindje na een aantal IUI’s. Ik zit op de een of andere manier met een belachelijk hoge schrik dat het nog fout loopt, en dat had ik bij mijn eerste kindje totaal niet. Ik begrijp niet wat er met mij is maar ik kan niet van het goede nieuws genieten uit pure angst voor een miskraam, waarschijnlijk omdat het een aantal vriendinnen van mij overkomen is de voorbije jaren... zo hard!

Ik heb woensdag mijn tweede bloedafname en kijk daar dus ook enorm naar uit. Hopelijk goede resultaten 🤞🏼
BAM
Maart 2017: IUI 1 geslaagd —> Dochter Q in november
December 2020 IUI1 - Negatief
Januari 2021 IUI2 - Negatief
Februari 2021 IUI3 - Zwanger! :D

momofpgd

Bericht door momofpgd » 8 maart 2021, 16:17

Welkom Smorrebroodje,

Je angst ken ik helaas maar al te goed. Ik durf voor mijn eigen nog niet toegeven dat ik zwanger ben ook uit heel grote schrik dat het - zoals vorige keer - weer uit mijn handen gaat glippen...En nu is het echt de laatste keer...

Maar hopelijk goede bloedresultaten woensdag - we leven van onderzoek naar onderzoek :-)

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 9 maart 2021, 15:13

Hey lieve dames! En welkom smorrebroodje :)
Hier vandaag een rustdagje, wat me erg deugd doet. Enkel zetel rust, goed eten en tijdschriftjes bladeren..
Gister mega hectische dag. In 't weekend 2 blunders in het ZH meegemaakt met m'n papa dus gister probeerden m'n broers en ik hem naar een ander ZH te verplaatsen. Helaas is hij daar niet stabiel genoeg voor nu, maar wel heeft een hele fijne prof uit Leuven zich over de zaak gebogen intussen en die zei dat het heel onwaarschijnlijk is dat de eerdere hypothese van hersen uitzaaiingen zou kloppen! Wat dan wel het probleem is blijkt voor iedereen een raadsel, en goed is het niet, maar we hoeven iig nog niet met palliatieve zorgen of euthanasie vragen bezig te zijn. Dus dat geeft mij weer wat ademruimte...
En ook meer focus op de zwangerschap meteen merk ik. Heb vanmorgen m'n buik even toegesproken :), dat ik heel trots ben hoe dat embryotje bezig is ondanks de stress die al een week door m'n lijf giert. En nu ben ik de dreambaby catalogus eens aant bekijken.. 🥰
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

zoemers

Bericht door zoemers » 9 maart 2021, 20:11

Pindanootje schreef:
9 maart 2021, 15:13
Hey lieve dames! En welkom smorrebroodje :)
Hier vandaag een rustdagje, wat me erg deugd doet. Enkel zetel rust, goed eten en tijdschriftjes bladeren..
Gister mega hectische dag. In 't weekend 2 blunders in het ZH meegemaakt met m'n papa dus gister probeerden m'n broers en ik hem naar een ander ZH te verplaatsen. Helaas is hij daar niet stabiel genoeg voor nu, maar wel heeft een hele fijne prof uit Leuven zich over de zaak gebogen intussen en die zei dat het heel onwaarschijnlijk is dat de eerdere hypothese van hersen uitzaaiingen zou kloppen! Wat dan wel het probleem is blijkt voor iedereen een raadsel, en goed is het niet, maar we hoeven iig nog niet met palliatieve zorgen of euthanasie vragen bezig te zijn. Dus dat geeft mij weer wat ademruimte...
En ook meer focus op de zwangerschap meteen merk ik. Heb vanmorgen m'n buik even toegesproken :), dat ik heel trots ben hoe dat embryotje bezig is ondanks de stress die al een week door m'n lijf giert. En nu ben ik de dreambaby catalogus eens aant bekijken.. 🥰
Oh dat is toch al voorzichtig positief nieuws ❤️
Probeer er inderdaad wat van te genieten 😘
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

Minosh

Bericht door Minosh » 10 maart 2021, 11:23

Welkom Smorrebroodje:-)

Succes momofpgd met de echo :-)

Wat een gedoe met het ziekenhuis van je papa, Pindanootje. Ik hoop dat jullie snel antwoorden krijgen en hem naar een beter ziekenhuis kunnen verhuizen.
Fijn om te horen dat je wat hebt kunnen genieten van de rust.

Ik heb ook enkele goede dagen gehad, maar jammer is het niet kunnen slapen terug. Ik merk dat het enorm weegt op mijn humeur, maar we moeten er door.
Ik ben ook opgeroepen voor mijn vaccinatie, maar in samenspraak met mijn dokter heb ik gepast. Er zijn veel onderzoeken, maar nog net te weinig. Ze raden het aan voor mensen in de zorg die hoog risico contacten oplopen. Mits ik vanaf 3 maanden verplicht werk verwijderd wordt is het risico weer kleiner (Enkel thuiswerk) Ik blijf voorzichtig en nu extra mits ik niet immuun ben voor CMV en ik in een setting met kleine kinderen werk.

momofpgd

Bericht door momofpgd » 10 maart 2021, 14:24

Hier gelukkig de echo vandaag helemaal in orde : mooie hartslag en zo groot als het moet zijn... Een hele opluchting 😊

Minosh

Bericht door Minosh » 10 maart 2021, 14:27

momofpgd schreef:
10 maart 2021, 14:24
Hier gelukkig de echo vandaag helemaal in orde : mooie hartslag en zo groot als het moet zijn... Een hele opluchting 😊
Dat is kei goed nieuws! Geniet er van ❤️

Smorrebroodje

Bericht door Smorrebroodje » 10 maart 2021, 16:20

Hier ook goed nieuws en uitstekende bloedwaarden op 5 weken dus nu nog 2 weken wachten tot de eerste echo! 🥰
BAM
Maart 2017: IUI 1 geslaagd —> Dochter Q in november
December 2020 IUI1 - Negatief
Januari 2021 IUI2 - Negatief
Februari 2021 IUI3 - Zwanger! :D

Plaats reactie