IUI-clubje
-
mich75
Re: IUI-clubje
In Jette doen/deden ze dat bij ivf/icsi ook. Een 2e bn na een week en een week later een 3e en als die goed was een afspraak voor eerste echo.
Toen mijn hcg waarden niet zo goed waren moest ik na 3 dagen al terugkomen.
Als inderdaad zou blijken dat het misloopt dan mag je eerder stoppen met je medicatie, als je nu geen bn meet hebt kan het zijn dat je pas weet bij je eerste echo dat het mis is.
Aan de andere kant als je enkele bn's hebt kan je ook geruster naar de echo gaan.
Als inderdaad zou blijken dat het misloopt dan mag je eerder stoppen met je medicatie, als je nu geen bn meet hebt kan het zijn dat je pas weet bij je eerste echo dat het mis is.
Aan de andere kant als je enkele bn's hebt kan je ook geruster naar de echo gaan.
-
Smorrebroodje
Aaaaaaah oké! Ja! Makes sense! Wauw merci ik ben helemaal gerustgesteld want ik moet idd zowel progesteron pakken als pillen tegen hoge bloeddruk door bloeddrukcomplicaties bij vorige zwangerschap dus oef! Goh, merci!!mich75 schreef: ↑3 maart 2021, 20:12In Jette doen/deden ze dat bij ivf/icsi ook. Een 2e bn na een week en een week later een 3e en als die goed was een afspraak voor eerste echo.
BAM
Maart 2017: IUI 1 geslaagd —> Dochter Q in november
December 2020 IUI1 - Negatief
Januari 2021 IUI2 - Negatief
Februari 2021 IUI3 - Zwanger!
-
Smorrebroodje
Amai irrationele overdreven angsten tijdens zwangerschap - part 1.Smorrebroodje schreef: ↑3 maart 2021, 20:17Aaaaaaah oké! Ja! Makes sense! Wauw merci ik ben helemaal gerustgesteld want ik moet idd zowel progesteron pakken als pillen tegen hoge bloeddruk door bloeddrukcomplicaties bij vorige zwangerschap dus oef! Goh, merci!!mich75 schreef: ↑3 maart 2021, 20:12In Jette doen/deden ze dat bij ivf/icsi ook. Een 2e bn na een week en een week later een 3e en als die goed was een afspraak voor eerste echo.
Aan de andere kant als je enkele bn's hebt kan je ook geruster naar de echo gaan.![]()

BAM
-
Jena
Hoe gaat het met iedereen?
Hier wat in spanning omdat ik 14 dagen geleden op zaterdag geinsemineerd ben. Ze zullen dus gaan komen of niet... Geen speciale symptomen, maar voel me lichtjes anders wel. Heb meestal dag of twee licht bruinverlies voor nod, maar nog niets gehad. Maar heb wel enorm belachelijke stressperiode achter de rug omwille van iets op het werk
+ ondertussen ook eerste vaccin achter de rug.. fijne zondag iedereen!!
Hier wat in spanning omdat ik 14 dagen geleden op zaterdag geinsemineerd ben. Ze zullen dus gaan komen of niet... Geen speciale symptomen, maar voel me lichtjes anders wel. Heb meestal dag of twee licht bruinverlies voor nod, maar nog niets gehad. Maar heb wel enorm belachelijke stressperiode achter de rug omwille van iets op het werk
+ ondertussen ook eerste vaccin achter de rug.. fijne zondag iedereen!!Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23

-
Sproetje
Hier een cyclus overslaan. Binnenkort moet ik mijn eisprong krijgen. Het voelt toch raar om een rustmaand te nemen. Heb me al 10000x afgevraagd of het wel een goed idee was. Mss was dit wel de beurt geweest die raak was geweest... Nja je kunt je er ziek in piekeren en dat heeft natuurlijk geen zin. Ik wacht geduldig af en volgende maand vliegen we er terug in.Jena schreef: ↑7 maart 2021, 8:50Hoe gaat het met iedereen?
Hier wat in spanning omdat ik 14 dagen geleden op zaterdag geinsemineerd ben. Ze zullen dus gaan komen of niet... Geen speciale symptomen, maar voel me lichtjes anders wel. Heb meestal dag of twee licht bruinverlies voor nod, maar nog niets gehad. Maar heb wel enorm belachelijke stressperiode achter de rug omwille van iets op het werk+ ondertussen ook eerste vaccin achter de rug.. fijne zondag iedereen!!
Wanneer mag je testen?
Last van je vaccin gehad? Welke kreeg je?
Grtjs
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2
31/05/23

31/05/23-
Jena
t' Is dat heeft geen zin daar nog over na te denken, tracht de rust te nemen.. eigenlijk is deze maand ook grote kans op kerstkindje (niets mis mee ofcourse) maar wou iets 'negatief s' zeggen, wat je mss kan inprenten. Voor hetzelfde geld draait de rust uit op positief nieuws volgende keer.. alles kan nog.Sproetje schreef: ↑8 maart 2021, 8:30Hier een cyclus overslaan. Binnenkort moet ik mijn eisprong krijgen. Het voelt toch raar om een rustmaand te nemen. Heb me al 10000x afgevraagd of het wel een goed idee was. Mss was dit wel de beurt geweest die raak was geweest... Nja je kunt je er ziek in piekeren en dat heeft natuurlijk geen zin. Ik wacht geduldig af en volgende maand vliegen we er terug in.Jena schreef: ↑7 maart 2021, 8:50Hoe gaat het met iedereen?
Hier wat in spanning omdat ik 14 dagen geleden op zaterdag geinsemineerd ben. Ze zullen dus gaan komen of niet... Geen speciale symptomen, maar voel me lichtjes anders wel. Heb meestal dag of twee licht bruinverlies voor nod, maar nog niets gehad. Maar heb wel enorm belachelijke stressperiode achter de rug omwille van iets op het werk+ ondertussen ook eerste vaccin achter de rug.. fijne zondag iedereen!!
Wanneer mag je testen?
Grtjs
Heb Pfizer gekregen, wordt in de sector voor mensen met een beperking gegeven aan bewoners en begeleiders.. Wel veel last in mijn arm gehad voor twee dagen, kon hem amper opheffen, en twee nachten pijn gehad ervan s nachts
maar ja da's uiteindelijk wel echt cava he, kan veel erger.. Net bloedafname gedaan, spannend. Ik doe geen zwangerschapstest omdat ik dan toch steeds twijfel aan het resultaat
Geen echte symptomen. Vanmorgen iets plattere stoelgang wat vr mij vaak op komende maandstonden uitdraait. Mss door stress en pregnyl wat later deze keer? Geen idee
Het klinkt mss stom, maar ik ben iets meer dan twee j geleden zwanger geweest. Was toen wel bij eerste echo leeg vruchtzakje zonder dat ik bloed verloren had. Natuurlijk hoop ik op positieve test, maar ergens heb ik dan weer een beetje stem in mijn hoofd die zegt (ooh oow en dan mss terug niets te zien op echo...)
Jan 2019: missed abortion 8w

-
Jena
Positief nieuws van Jette gekregen
deze maand keiveel stress gehad omwille van surrealistische werksituatie. Dus niet altijd ervan uitgaan dat het niet meer zal lukken een bep maand als je teveel stresst
mss heeft osteopate ook steentje bij gedragen? Typische vermoeidheid (had dit ook bij vorige zwangerschap/miskraam) heb ik wel absoluut niet. Ik slaap eigenlijk al een week of twee zeer slecht (vaak om 4u wakker), maar heb steeds genoeg energie. Voelde aan alsof ik zo in overdrive zat (weinig slaap, maar nooit moe)..
deze maand keiveel stress gehad omwille van surrealistische werksituatie. Dus niet altijd ervan uitgaan dat het niet meer zal lukken een bep maand als je teveel stresst
mss heeft osteopate ook steentje bij gedragen? Typische vermoeidheid (had dit ook bij vorige zwangerschap/miskraam) heb ik wel absoluut niet. Ik slaap eigenlijk al een week of twee zeer slecht (vaak om 4u wakker), maar heb steeds genoeg energie. Voelde aan alsof ik zo in overdrive zat (weinig slaap, maar nooit moe)..Jan 2019: missed abortion 8w

-
Smorrebroodje
Proficiat!!!! Keigoed nieuws! Ik heb ook nog maar weinig kwaaltjes tgo 4 jaar geleden maar dat komt misschien nog wel. Ik mag woensdag terug naar Jette voor tweede bloedafname, hopelijk heeft mijn hcg mooi zitten verdubbelenJena schreef: ↑8 maart 2021, 15:18Positief nieuws van Jette gekregendeze maand keiveel stress gehad omwille van surrealistische werksituatie. Dus niet altijd ervan uitgaan dat het niet meer zal lukken een bep maand als je teveel stresst
mss heeft osteopate ook steentje bij gedragen? Typische vermoeidheid (had dit ook bij vorige zwangerschap/miskraam) heb ik wel absoluut niet. Ik slaap eigenlijk al een week of twee zeer slecht (vaak om 4u wakker), maar heb steeds genoeg energie. Voelde aan alsof ik zo in overdrive zat (weinig slaap, maar nooit moe)..
Ik kan er helaas nog altijd niet 100% van genieten wegens grote ongerustheid dat het misloopt dus toch aftellen naar woensdag...
BAM
-
Jena
Ik hoop dat je goed nieuws krijgt woensdag! Blijf jij in Jette? Ik overweeg om over te stappen naar gynaecoloog in de buurt. Gewoon minder gedoe met de ring dan en verkeer. Ook al valt de afstand best wel mee.. jij wrs begin november uitgerekend?Smorrebroodje schreef: ↑8 maart 2021, 15:39Proficiat!!!! Keigoed nieuws! Ik heb ook nog maar weinig kwaaltjes tgo 4 jaar geleden maar dat komt misschien nog wel. Ik mag woensdag terug naar Jette voor tweede bloedafname, hopelijk heeft mijn hcg mooi zitten verdubbelenJena schreef: ↑8 maart 2021, 15:18Positief nieuws van Jette gekregendeze maand keiveel stress gehad omwille van surrealistische werksituatie. Dus niet altijd ervan uitgaan dat het niet meer zal lukken een bep maand als je teveel stresst
![]()
Ik kan er helaas nog altijd niet 100% van genieten wegens grote ongerustheid dat het misloopt dus toch aftellen naar woensdag...
Jan 2019: missed abortion 8w

-
Smorrebroodje
Jup, begin november, maar word wsl al eind oktober ingeleid (hoge bloeddruk en gevaar voor preeclampsie, was bij eerste zwangerschap ook al met veel problemen en complicaties bij) dus wie weet een HalloweenkindjeJena schreef: ↑8 maart 2021, 16:02Ik hoop dat je goed nieuws krijgt woensdag! Blijf jij in Jette? Ik overweeg om over te stappen naar gynaecoloog in de buurt. Gewoon minder gedoe met de ring dan en verkeer. Ook al valt de afstand best wel mee.. jij wrs begin november uitgerekend?Smorrebroodje schreef: ↑8 maart 2021, 15:39Proficiat!!!! Keigoed nieuws! Ik heb ook nog maar weinig kwaaltjes tgo 4 jaar geleden maar dat komt misschien nog wel. Ik mag woensdag terug naar Jette voor tweede bloedafname, hopelijk heeft mijn hcg mooi zitten verdubbelenJena schreef: ↑8 maart 2021, 15:18Positief nieuws van Jette gekregendeze maand keiveel stress gehad omwille van surrealistische werksituatie. Dus niet altijd ervan uitgaan dat het niet meer zal lukken een bep maand als je teveel stresst
![]()
Ik denk ook dat ik een gynae ga zoeken in de buurt want moet nu altijd van Leuven helemaal naar Jette afzakken en is echt geen pretje, maar toch... het CRG voelt wel goed, beetje “thuiskomen”
BAM
-
Lore1
Proficiat!Jena schreef: ↑8 maart 2021, 15:18Positief nieuws van Jette gekregendeze maand keiveel stress gehad omwille van surrealistische werksituatie. Dus niet altijd ervan uitgaan dat het niet meer zal lukken een bep maand als je teveel stresst
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief!
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief!

Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23

-
Babske84
Ik heb mijn IUI en heel traject laten doen bij Dr. Segaert in de thuispraktijk in Keerbergen en inseminatie in HH leuven en heel tevreden van! Na 9weken heeft ze me doorgestuurd naar “gewone” gynae en ik ben nu bij Dr. Joos in HH. Een super vriendelijke gynae van mijn leeftijd dus zeker een goeie klik. Hopelijk ben je iets met de tips. Fijn om te lezen dat je als BAM voor een 2e kindje gaat. Ik heb onlangs de beslissing genomen om 2 staaltjes te reserveren voor later aangezien ik nu nog niet weet of ik 1 of 2 kindjes wil. SuccesSmorrebroodje schreef: ↑8 maart 2021, 16:21Jup, begin november, maar word wsl al eind oktober ingeleid (hoge bloeddruk en gevaar voor preeclampsie, was bij eerste zwangerschap ook al met veel problemen en complicaties bij) dus wie weet een HalloweenkindjeJena schreef: ↑8 maart 2021, 16:02Ik hoop dat je goed nieuws krijgt woensdag! Blijf jij in Jette? Ik overweeg om over te stappen naar gynaecoloog in de buurt. Gewoon minder gedoe met de ring dan en verkeer. Ook al valt de afstand best wel mee.. jij wrs begin november uitgerekend?Smorrebroodje schreef: ↑8 maart 2021, 15:39
Proficiat!!!! Keigoed nieuws! Ik heb ook nog maar weinig kwaaltjes tgo 4 jaar geleden maar dat komt misschien nog wel. Ik mag woensdag terug naar Jette voor tweede bloedafname, hopelijk heeft mijn hcg mooi zitten verdubbelen![]()
Ik kan er helaas nog altijd niet 100% van genieten wegens grote ongerustheid dat het misloopt dus toch aftellen naar woensdag...![]()
Ik denk ook dat ik een gynae ga zoeken in de buurt want moet nu altijd van Leuven helemaal naar Jette afzakken en is echt geen pretje, maar toch... het CRG voelt wel goed, beetje “thuiskomen”![]()

BAM
IUI 1: 16 juli:
IUI 2: 13 augustus:
27/4/21: welkom Juliette

-
Sproetje
Ja een stijve arm is niet erg hè. Krijg ik van alle inentingenJena schreef: ↑8 maart 2021, 9:29t' Is dat heeft geen zin daar nog over na te denken, tracht de rust te nemen.. eigenlijk is deze maand ook grote kans op kerstkindje (niets mis mee ofcourse) maar wou iets 'negatief s' zeggen, wat je mss kan inprenten. Voor hetzelfde geld draait de rust uit op positief nieuws volgende keer.. alles kan nog.Sproetje schreef: ↑8 maart 2021, 8:30Hier een cyclus overslaan. Binnenkort moet ik mijn eisprong krijgen. Het voelt toch raar om een rustmaand te nemen. Heb me al 10000x afgevraagd of het wel een goed idee was. Mss was dit wel de beurt geweest die raak was geweest... Nja je kunt je er ziek in piekeren en dat heeft natuurlijk geen zin. Ik wacht geduldig af en volgende maand vliegen we er terug in.Jena schreef: ↑7 maart 2021, 8:50Hoe gaat het met iedereen?
Wanneer mag je testen?
Grtjs
Heb Pfizer gekregen, wordt in de sector voor mensen met een beperking gegeven aan bewoners en begeleiders.. Wel veel last in mijn arm gehad voor twee dagen, kon hem amper opheffen, en twee nachten pijn gehad ervan s nachtsmaar ja da's uiteindelijk wel echt cava he, kan veel erger.. Net bloedafname gedaan, spannend. Ik doe geen zwangerschapstest omdat ik dan toch steeds twijfel aan het resultaat
Geen echte symptomen. Vanmorgen iets plattere stoelgang wat vr mij vaak op komende maandstonden uitdraait. Mss door stress en pregnyl wat later deze keer? Geen idee
![]()
Het klinkt mss stom, maar ik ben iets meer dan twee j geleden zwanger geweest. Was toen wel bij eerste echo leeg vruchtzakje zonder dat ik bloed verloren had. Natuurlijk hoop ik op positieve test, maar ergens heb ik dan weer een beetje stem in mijn hoofd die zegt (ooh oow en dan mss terug niets te zien op echo...)
Ja een kerstekindje kan bij mij nog steeds. Maandstonden rond 22/3 dus + 9 maanden
we zullen zien. M’n partner had graag een kindje geboren begin van het jaar maar nog een maand wachten zie ik niet helemaal zitten denk ik. Maakt ook nie veel uit voor mij eigenlijk. Voor jou alvast een dikke proficiat. Wanneer is de eerste echo eigenlijk? Rond 6 weken zwangerschap?
Groetjes
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
31/05/23

31/05/23-
Smorrebroodje
Oooh ja ik hoor zóveel goeds van Dr. Joos maar ik krijg maar geen afspraak met haar vast. Ik heb nu mijn eerste echo bij Van Dijck maar daar hoor ik het ene gruwelverhaal na het andere van dus ik ga toch nog eens proberen om bij Joos binnen te gerakenBabske84 schreef: ↑8 maart 2021, 19:20Ik heb mijn IUI en heel traject laten doen bij Dr. Segaert in de thuispraktijk in Keerbergen en inseminatie in HH leuven en heel tevreden van! Na 9weken heeft ze me doorgestuurd naar “gewone” gynae en ik ben nu bij Dr. Joos in HH. Een super vriendelijke gynae van mijn leeftijd dus zeker een goeie klik. Hopelijk ben je iets met de tips. Fijn om te lezen dat je als BAM voor een 2e kindje gaat. Ik heb onlangs de beslissing genomen om 2 staaltjes te reserveren voor later aangezien ik nu nog niet weet of ik 1 of 2 kindjes wil. SuccesSmorrebroodje schreef: ↑8 maart 2021, 16:21Jup, begin november, maar word wsl al eind oktober ingeleid (hoge bloeddruk en gevaar voor preeclampsie, was bij eerste zwangerschap ook al met veel problemen en complicaties bij) dus wie weet een Halloweenkindje![]()
Ik denk ook dat ik een gynae ga zoeken in de buurt want moet nu altijd van Leuven helemaal naar Jette afzakken en is echt geen pretje, maar toch... het CRG voelt wel goed, beetje “thuiskomen”![]()
![]()

En ja, ik had mijn tweede “batch” aan rietjes besteld en gereserveerd zo’n 6-7 maand na de geboorte van mijn eerste dochter want dat is zó’n schoon kind (I know, cliché, maar ‘t is echt een prachtig exemplaar!) dus ik wou toch per se dat goed genetisch materiaal reserveren voor de tweede. Corona stak heel wat stokken in de wielen, maar ‘t is er nu toch, bijna een jaar later dan aanvankelijk gepland, van gekomen! Het was wel mijn allerlaatste rietje dus ‘t was wel even spannend!!

BAM
-
Babske84
Ah das raar want ik kon vrij snel bij haar terecht. De aanhouder wintSmorrebroodje schreef: ↑8 maart 2021, 20:09Oooh ja ik hoor zóveel goeds van Dr. Joos maar ik krijg maar geen afspraak met haar vast. Ik heb nu mijn eerste echo bij Van Dijck maar daar hoor ik het ene gruwelverhaal na het andere van dus ik ga toch nog eens proberen om bij Joos binnen te gerakenBabske84 schreef: ↑8 maart 2021, 19:20Ik heb mijn IUI en heel traject laten doen bij Dr. Segaert in de thuispraktijk in Keerbergen en inseminatie in HH leuven en heel tevreden van! Na 9weken heeft ze me doorgestuurd naar “gewone” gynae en ik ben nu bij Dr. Joos in HH. Een super vriendelijke gynae van mijn leeftijd dus zeker een goeie klik. Hopelijk ben je iets met de tips. Fijn om te lezen dat je als BAM voor een 2e kindje gaat. Ik heb onlangs de beslissing genomen om 2 staaltjes te reserveren voor later aangezien ik nu nog niet weet of ik 1 of 2 kindjes wil. SuccesSmorrebroodje schreef: ↑8 maart 2021, 16:21
Jup, begin november, maar word wsl al eind oktober ingeleid (hoge bloeddruk en gevaar voor preeclampsie, was bij eerste zwangerschap ook al met veel problemen en complicaties bij) dus wie weet een Halloweenkindje![]()
![]()
En ja, ik had mijn tweede “batch” aan rietjes besteld en gereserveerd zo’n 6-7 maand na de geboorte van mijn eerste dochter want dat is zó’n schoon kind (I know, cliché, maar ‘t is echt een prachtig exemplaar!) dus ik wou toch per se dat goed genetisch materiaal reserveren voor de tweede. Corona stak heel wat stokken in de wielen, maar ‘t is er nu toch, bijna een jaar later dan aanvankelijk gepland, van gekomen! Het was wel mijn allerlaatste rietje dus ‘t was wel even spannend!!![]()

Hoeveel rietjes had jij dan nog besteld? Tis echt zo wat gokken he. Ik wist niet hoeveel tijd ik had om te beslissen maar jij hebt dus wel meer dan een jaar na de eerste inseminatie nog kunnen reserveren...mij raden ze aan om niet te lang te wachten zodat er zeker nog voorraad was want dat is wel belangrijk voor mij dat het 100% broertje of zusje is. Ik heb wel 100€ meer reservatiekosten moeten betalen omdat het zo’n uitzonderlijk goeie stalen zijn

Dus tis te hopen dat ik met 2 toe kom.BAM