IUI-clubje
-
Glow
Re: IUI-clubje
@zitav: Jij gaat toch ook naar UZ Gent? Ik heb mijn afspraak gemaakt in de polikliniek in Oosterzele. Is dat een optie voor jou? Ze kunnen je daar vaker eerder inplannen, maar de consultaties zijn er wel niet of maar deels geconventioneerd. Ik heb daar mijn afspraak al op 30 juni kunnen vastleggen.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos
Dochter geboren op 01.03.2022
Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos
Zoon geboren op 30.07.2023

Start brusje

-
Zitav
Hey Mich75,mich75 schreef: โ31 mei 2021, 20:35Ik woon in Limburg en was in Jette in behandeling en ging altijd naar daar voor bn en echo omdat ik hier in de buurt nergens terecht kon op een zondag.Zitav schreef: โ31 mei 2021, 20:01
Gho, het was precies nogal een gedoe en hadden een labo gezien, maar vonden dat dan ingewikkeld dus hebben er uiteindelijk zelf voor gekozen. We gaan gewoon vroeg vertrekken zodat we het grootste deel van de dag nog hebben.
Ja mss moet ik wat meer bellen
Ze zei 'de wachtlijsten zijn lang'. En vandaag dus nog eens gevraagd en het eerste was pas in September dus nog langer :/
Neig e eigenlijk.
Dan ben ik privรฉ naar mijn dr van Jette gegaan, rond d12 moet ik bij hem (1u45 min rijden enkel) bn en echo laten doen, de andere bn's liet ik in een regionaal zh doen omdat als het op een zondag was, ik het mocht opschuiven naar maandag, een labo leek me nogal moeilijk, misschien onterecht.
Sinds we gestart zijn voor een brusje ga ik naar mijn ha voor de bn's.
Misschien ondertussen (na jullie uitstapje) al eens proberen om elders een afspraak te maken voor een 2nd opinion,dit kan misschien al voor augustus.
En op je vraag van enkele dagen geleden, er worden vrouwen met pcos zwanger, zowel natuurlijk, met OI en IUI. Het hangt er ook een beetje vanaf hoe erg je pcos is.
Misschien vertel ik nu dingen die je al weet,sorry dan, maar vaak heb je geen (spontane) eisprong, ze kunnen dit verhelpen met Pregnyl. Die eisprong blijft uit omdat er geen dominant rijp eitje is, Pregnyl zorgt dan wel voor een eisprong,maar als het eitje niet rijp is, heb je ook geen kans op een zwangerschap.
Medicatie kan helpen, maar vaak beginnen er meerdere follikels te groeien en of ze groeien niet voldoende, of het zijn er te veel en ze cancelen de poging. Het kan zijn dat het wel maar 1 of 2 follikels zijn, maar dan nog zijn er dames waarbij het eitje niet voldoende rijp wordt.
Met ivf/icsi heb je hogere kansen, maar dan is ook nog vaak zoeken naar de juiste medicatie en de dosis. Het is ook dan dat ze pas ontdekken of je effectief rijpe eitjes hebt.
Succes en probeer te genieten van jullie uitje.
Mijn dr zegt altijd dat de aanhouder wint en dus blijven we maar doorgaan.
Amai chapeau dat je zo ver reed elke keer naar het Zh! Voor ons liggen uz Gent en Jette beide op ongeveer een 40 min rijden. Ja, ik heb ook al gedacht om die bloedafnames bij de ha te doen, maar heb ergens de angst dat ze de resultaten niet krijgen of te laat,... Dus voel mij momenteel veiliger om naar daar te gaan. Vandaar dat we vandaag ook tot daar rijden.
Een second opinion, daar vind ik het nog wat vroeg voor denk ik.. We zullen zien wat er nog komt. Een vriendin van mij is in behandeling in Jette en moet daar ook wachten na een cyclus om terug op te starten. Vrees dat dzt overal wat zo zal zijn?
Ja, ik heb wel door de medicatie altijd een eisprong gehad. Dus dat loopt wel goed, wel iets trager dan een normale cyclus maar ben al blij dat er een follikel met de medicatie groeit. Hoe fel mijn pcos is weet ik eigenlijk niet.
Maar gelukkig lukt het wel nog wat om te genieten van het mooie Limburg.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief
dochter geboren op 08/03/22
2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief
dochter geboren op 08/03/222023: Start brusje:

-
Zitav
Hey glow,Glow schreef: โ31 mei 2021, 22:30@zitav: Jij gaat toch ook naar UZ Gent? Ik heb mijn afspraak gemaakt in de polikliniek in Oosterzele. Is dat een optie voor jou? Ze kunnen je daar vaker eerder inplannen, maar de consultaties zijn er wel niet of maar deels geconventioneerd. Ik heb daar mijn afspraak al op 30 juni kunnen vastleggen.
Ja inderdaad! Oh echt? Ga jij dan bij dezelfde arts? Want ik vraag gewoon naar Dr De Roo bij mijn afspraak. Ik ga dit vandaag eens navragen, danku voor de tip!
Ondertussen nagevraagd: was helaas niet mogelijk.. Ik zal blijven vragen of er vroeger plaats vrij komt
Kid / pcos

-
Glow
Ik ga bij dr. Stoop. Er zitten vrij veel artsen in de polikliniek daar, maar niet allemaal, denk ik. Dus het kan wel zijn dat dr. De Roo geen consultaties daar doet...Zitav schreef: โ1 juni 2021, 6:43Hey glow,Glow schreef: โ31 mei 2021, 22:30@zitav: Jij gaat toch ook naar UZ Gent? Ik heb mijn afspraak gemaakt in de polikliniek in Oosterzele. Is dat een optie voor jou? Ze kunnen je daar vaker eerder inplannen, maar de consultaties zijn er wel niet of maar deels geconventioneerd. Ik heb daar mijn afspraak al op 30 juni kunnen vastleggen.
Ja inderdaad! Oh echt? Ga jij dan bij dezelfde arts? Want ik vraag gewoon naar Dr De Roo bij mijn afspraak. Ik ga dit vandaag eens navragen, danku voor de tip!
Ondertussen nagevraagd: was helaas niet mogelijk.. Ik zal blijven vragen of er vroeger plaats vrij komt
PCOS
Start brusje

Start brusje

-
Zitav
Dat heeft ze eigenlijk niet gezegd..Glow schreef: โ1 juni 2021, 9:37Ik ga bij dr. Stoop. Er zitten vrij veel artsen in de polikliniek daar, maar niet allemaal, denk ik. Dus het kan wel zijn dat dr. De Roo geen consultaties daar doet...Zitav schreef: โ1 juni 2021, 6:43Hey glow,Glow schreef: โ31 mei 2021, 22:30@zitav: Jij gaat toch ook naar UZ Gent? Ik heb mijn afspraak gemaakt in de polikliniek in Oosterzele. Is dat een optie voor jou? Ze kunnen je daar vaker eerder inplannen, maar de consultaties zijn er wel niet of maar deels geconventioneerd. Ik heb daar mijn afspraak al op 30 juni kunnen vastleggen.
Kid / pcos

-
Sproetje
Ik mag morgen al naar mijn Fertiliteitsarts
online was geen enkele afspraak vrij binnen de 2 maanden. Dus ik dacht, ik vraag erna als ik een afspraak maak voor een follikelmeting op dag 12. En jawel. Morgenmiddag mag ik al op bespreking. Ze hebben me er wellicht ergens tussen genomen of iemand die weggevallen is ofzo. Wel blij mee. Ook mijn vriendin mag mee. Oef. Benieuwd wat er gezegd zal worden. Ik heb ook vrij veel vragen. Ik denk bijvoorbeeld dat ik een infectie ofzo heb opgelopen van al die vaginale echoโs en inseminaties. Rond mijn eisprong en voor mโn menstruatie altijd vaginale afscheiding. Op zich niets mis mee. Maar nu vind ik dat het precies ruikt naar ontsmetting ofzo. Heel vreemd. Het heeft ook een gelige kleur. Het is dus niet constant. En ik heb er op zich geen last van, maar ik wil het wel weten of dit mโn kansen op zwangerschap aantast. Geen idee wat het kan zijn en of het kwaad kan.
@zitav van mij volledig zonder medicatie. Ik heb pregnyl liggen maar nog nooit moeten gebruiken.
online was geen enkele afspraak vrij binnen de 2 maanden. Dus ik dacht, ik vraag erna als ik een afspraak maak voor een follikelmeting op dag 12. En jawel. Morgenmiddag mag ik al op bespreking. Ze hebben me er wellicht ergens tussen genomen of iemand die weggevallen is ofzo. Wel blij mee. Ook mijn vriendin mag mee. Oef. Benieuwd wat er gezegd zal worden. Ik heb ook vrij veel vragen. Ik denk bijvoorbeeld dat ik een infectie ofzo heb opgelopen van al die vaginale echoโs en inseminaties. Rond mijn eisprong en voor mโn menstruatie altijd vaginale afscheiding. Op zich niets mis mee. Maar nu vind ik dat het precies ruikt naar ontsmetting ofzo. Heel vreemd. Het heeft ook een gelige kleur. Het is dus niet constant. En ik heb er op zich geen last van, maar ik wil het wel weten of dit mโn kansen op zwangerschap aantast. Geen idee wat het kan zijn en of het kwaad kan. @zitav van mij volledig zonder medicatie. Ik heb pregnyl liggen maar nog nooit moeten gebruiken.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryoโs (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2
31/05/23

31/05/23-
Zitav
Amai super dat je nu al kan gaan naar je fertiliteitarts !Sproetje schreef: โ1 juni 2021, 17:14Ik mag morgen al naar mijn Fertiliteitsartsonline was geen enkele afspraak vrij binnen de 2 maanden. Dus ik dacht, ik vraag erna als ik een afspraak maak voor een follikelmeting op dag 12. En jawel. Morgenmiddag mag ik al op bespreking. Ze hebben me er wellicht ergens tussen genomen of iemand die weggevallen is ofzo. Wel blij mee. Ook mijn vriendin mag mee. Oef. Benieuwd wat er gezegd zal worden. Ik heb ook vrij veel vragen. Ik denk bijvoorbeeld dat ik een infectie ofzo heb opgelopen van al die vaginale echoโs en inseminaties. Rond mijn eisprong en voor mโn menstruatie altijd vaginale afscheiding. Op zich niets mis mee. Maar nu vind ik dat het precies ruikt naar ontsmetting ofzo. Heel vreemd. Het heeft ook een gelige kleur. Het is dus niet constant. En ik heb er op zich geen last van, maar ik wil het wel weten of dit mโn kansen op zwangerschap aantast. Geen idee wat het kan zijn en of het kwaad kan.
@zitav van mij volledig zonder medicatie. Ik heb pregnyl liggen maar nog nooit moeten gebruiken.
Ik zou zoveel mogelijk vragen opschrijven zodat je niets vergeet
Ik wil meestal ook vanalles vragen, maar vergeet dit dan als ik daar ben.Veel succes morgen!
Kid / pcos

-
Lore1
Dat hebben wij ook altijd gedaan, alles opgeschreven van cyclussen met de medicatie erbij en al onze vragen want het is zoals je zegt als je daar dan bent, vergeet je wat je wou zeggen...Zitav schreef: โ1 juni 2021, 21:40Amai super dat je nu al kan gaan naar je fertiliteitarts !Sproetje schreef: โ1 juni 2021, 17:14Ik mag morgen al naar mijn Fertiliteitsartsonline was geen enkele afspraak vrij binnen de 2 maanden. Dus ik dacht, ik vraag erna als ik een afspraak maak voor een follikelmeting op dag 12. En jawel. Morgenmiddag mag ik al op bespreking. Ze hebben me er wellicht ergens tussen genomen of iemand die weggevallen is ofzo. Wel blij mee. Ook mijn vriendin mag mee. Oef. Benieuwd wat er gezegd zal worden. Ik heb ook vrij veel vragen. Ik denk bijvoorbeeld dat ik een infectie ofzo heb opgelopen van al die vaginale echoโs en inseminaties. Rond mijn eisprong en voor mโn menstruatie altijd vaginale afscheiding. Op zich niets mis mee. Maar nu vind ik dat het precies ruikt naar ontsmetting ofzo. Heel vreemd. Het heeft ook een gelige kleur. Het is dus niet constant. En ik heb er op zich geen last van, maar ik wil het wel weten of dit mโn kansen op zwangerschap aantast. Geen idee wat het kan zijn en of het kwaad kan.
Ik zou zoveel mogelijk vragen opschrijven zodat je niets vergeetIk wil meestal ook vanalles vragen, maar vergeet dit dan als ik daar ben.
Veel succes morgen!
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief!
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23

-
Sproetje
Voila. Hele uitleg gekregen over ICSI. Mijn vragen kunnen stellen en bloed getrokken om mijn hormonen nog eens te checken en eicelreserve te bepalen. 22/6 opnieuw een afspraak eerst met haar voor de resultaten en nog eens een korte uitleg van de medicatie en dan nog eens een hele uitleg met de vroedvrouw. Hopelijk hebben we het niet nodig en is poging 6 gewoon raak. Maar dan zijn we toch voorbereid op wat misschien komen zal.
Op de echo in juli 2020 toch een 10 รก 12 eitjes te zien per eierstok. Dus dat zit goed zegt ze voor mijn leeftijd. Maar toch nog eens checken via de bloedname.
Ik ben best wel zenuwachtig over wat komen zal. Zoโn eicelpunctie is best wel ingrijpend.
Als de cyste er nog zit dan zal ze 22/6 eens kijken hoe groot hij is. Eventueel moet ik dan een maand de pil nemen in juli moest hij te groot zijn geworden. Om dan in augustus met ICSI te starten. Maaaar.. ik hoop nog steeds dat het niet nodig is en dat de laatste poging de lucky one wordt.
Grtjs
Sproetje
Op de echo in juli 2020 toch een 10 รก 12 eitjes te zien per eierstok. Dus dat zit goed zegt ze voor mijn leeftijd. Maar toch nog eens checken via de bloedname.
Ik ben best wel zenuwachtig over wat komen zal. Zoโn eicelpunctie is best wel ingrijpend.
Als de cyste er nog zit dan zal ze 22/6 eens kijken hoe groot hij is. Eventueel moet ik dan een maand de pil nemen in juli moest hij te groot zijn geworden. Om dan in augustus met ICSI te starten. Maaaar.. ik hoop nog steeds dat het niet nodig is en dat de laatste poging de lucky one wordt.
Grtjs
Sproetje
31/05/23

31/05/23-
Lore1
Fijn dat je veel informatie gekregen hebt! Ik duim voor poging 6 zodat ICSI niet nodig is... Spannende tijden!Sproetje schreef: โ2 juni 2021, 17:26Voila. Hele uitleg gekregen over ICSI. Mijn vragen kunnen stellen en bloed getrokken om mijn hormonen nog eens te checken en eicelreserve te bepalen. 22/6 opnieuw een afspraak eerst met haar voor de resultaten en nog eens een korte uitleg van de medicatie en dan nog eens een hele uitleg met de vroedvrouw. Hopelijk hebben we het niet nodig en is poging 6 gewoon raak. Maar dan zijn we toch voorbereid op wat misschien komen zal.
Grtjs
Sproetje

Start 2019

-
Zitav
Mijn vingers staan ookLore1 schreef: โ3 juni 2021, 7:52Fijn dat je veel informatie gekregen hebt! Ik duim voor poging 6 zodat ICSI niet nodig is... Spannende tijden!Sproetje schreef: โ2 juni 2021, 17:26Voila. Hele uitleg gekregen over ICSI. Mijn vragen kunnen stellen en bloed getrokken om mijn hormonen nog eens te checken en eicelreserve te bepalen. 22/6 opnieuw een afspraak eerst met haar voor de resultaten en nog eens een korte uitleg van de medicatie en dan nog eens een hele uitleg met de vroedvrouw. Hopelijk hebben we het niet nodig en is poging 6 gewoon raak. Maar dan zijn we toch voorbereid op wat misschien komen zal.
Grtjs
Sproetje![]()
zodat de icsi niet nodig is!Veel succes!
Kid / pcos

-
Sproetje
Ondertussen zijn we een dag verder. Ik zit al heel de tijd te piekeren over die ICSI. Moeten we overstappen of proberen we nog een rondje van 3 x IUI... ik ben aan het twijfelen gebracht omdat ICSI wel een stuk ingrijpender is natuurlijk. Het verdubbelt je kansen wel... maar het is wel zwaarder zowel fysiek als mentaal. Ook het gevoel dat dit de laatste stap is maakt me bang. Als het hiermee niet lukt, dan kunnen we onze kinderwens opbergen. Mijn hoofdje is momenteel een grote chaos geworden. 

31/05/23

31/05/23-
mich75
Sproetje toch,
Ik zou zeggen ga voor de icsi. Ik heb nooit iui gedaan, maar als ik jullie verhalen lees is het mentaal toch ook heel zwaar. Telkens een inseminatie maar je weet niet of er een bevruchting plaats vindt, bij icsi krijg je een embryo teruggeplaatst, dus dat is al een hele grote stap vooruit, maar het blijft uiteraard zwaar.
In het icsi-clubje zitten een aantal dames die eerst hier zaten, stel daar de vraag eens hoe zij het beleefd hebben, een deel is zelfs al zwanger van de eerste poging (niet altijd de 1e tp).
Of anders start je een nieuw topic hierover, ik ben zeker dat je antwoorden krijgen en ervaringen gaat lezen van lotgenoten en anderen die (binnenkort) in dezelfde situatie zitten gaan er ook iets aan hebben.
Ik zou zeggen ga voor de icsi. Ik heb nooit iui gedaan, maar als ik jullie verhalen lees is het mentaal toch ook heel zwaar. Telkens een inseminatie maar je weet niet of er een bevruchting plaats vindt, bij icsi krijg je een embryo teruggeplaatst, dus dat is al een hele grote stap vooruit, maar het blijft uiteraard zwaar.
In het icsi-clubje zitten een aantal dames die eerst hier zaten, stel daar de vraag eens hoe zij het beleefd hebben, een deel is zelfs al zwanger van de eerste poging (niet altijd de 1e tp).
Of anders start je een nieuw topic hierover, ik ben zeker dat je antwoorden krijgen en ervaringen gaat lezen van lotgenoten en anderen die (binnenkort) in dezelfde situatie zitten gaan er ook iets aan hebben.
-
Glow
Hey Sproetje,
Ik snap wel dat je dat ยดlaatste kansยด gevoel hebt. Ik worstel daar ook wel mee. Ik ben echter nu meer aan het uitkijken tot we ICSI/IVF mogen doen omdat ik zoveel positieve verhalen in mijn omgeving hoor (IUIยดs mislukten maar de eerste terugplaatsing na ivf/icsi resulteerde direct in zwangerschap). Ik vind inseminaties heel onzeker. In praktijk kan er telkens iets misgaan met de bevruchting, maar dat kunnen ze niet opvolgen. Ik maak me ook zorgen over mijn eicellen, misschien zijn die gewoon kwalitatief niet altijd zo goed. Dan stelt het me meer gerust dat ze die factor kunnen controleren en reguleren met ICSI/IVF.
Ik snap wel dat je dat ยดlaatste kansยด gevoel hebt. Ik worstel daar ook wel mee. Ik ben echter nu meer aan het uitkijken tot we ICSI/IVF mogen doen omdat ik zoveel positieve verhalen in mijn omgeving hoor (IUIยดs mislukten maar de eerste terugplaatsing na ivf/icsi resulteerde direct in zwangerschap). Ik vind inseminaties heel onzeker. In praktijk kan er telkens iets misgaan met de bevruchting, maar dat kunnen ze niet opvolgen. Ik maak me ook zorgen over mijn eicellen, misschien zijn die gewoon kwalitatief niet altijd zo goed. Dan stelt het me meer gerust dat ze die factor kunnen controleren en reguleren met ICSI/IVF.
PCOS
Start brusje

Start brusje

-
Sproetje
Het is inderdaad een goed idee om een nieuwe topic te starten hierover. Bedankt Mich75.mich75 schreef: โ3 juni 2021, 14:58Sproetje toch,
31/05/23

31/05/23Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten