IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
LoveSpell

Re: IUI-clubje

Bericht door LoveSpell » 29 juni 2021, 16:59

zottedoos schreef: โ†‘
29 juni 2021, 11:34
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw in dit clubje.
Als alleenstaande zou ik graag mama worden, daarom heb ik in maart 2021 de procedure opgestart.
Ik heb voor het AZ Jan Palfijn gekozen in Gent.
Mijn gynaecoloog is iemand die met dr. Decleer in AZ Jan Palfijn samenwerkt.
Dus de voorbereiding vindt bij haar plaats en voor de IUI ga ik naar Gent.

Heb eind mei mijn eerst IUI gehad maar deze was jammer genoeg negatief.
Vorige zaterdag (26-06) heb ik mijn tweede IUI gehad.

Bij mijn eerste poging was er geen bloedafname.
Maar bij de tweede poging wel omdat ik toen werd opgevolgd door dr. Decleer omdat mijn gynaecoloog met verlof is.
En ik geen maand wou overslaan.
Nu heb ik precies het gevoel dat dit toch wel beter is dat er een bloedafname is omdat ze vrijdag zeiden dat het nog te vroeg was. Maar toen ze mijn bloedresultaten kregen zagen ze dat ik een eisprong aan het doen was. En de volgende dag direct de ingreep diende te gebeuren.
Wat denken jullie is het niet beter om rechtstreeks met dr. Decleer te werken?

Ook moet ik nu op dag 5 en op dag 10 nog een spuit Pregnyl krijgen. Wat bij de vorige poging niet het geval is.
Heeft er iemand hiermee ervaring?

Ik heb vandaag af en toe een steek in mijn buik maar weet niet of dit iets te betekenen heeft.

Al dat wachten, ik heb het gevoel dat ik er constant moet aan denken.

Mei '21 1ste IUI neg
Juni '21 2de IUI
[/quote

Dag zottedoos. Succes ๐Ÿ€. Bij mij doen ze altijd een bloedafname om te zien of mijn LH piek al spontaan is begonnen of als ik pregnyl moet gaan zetten. 1e keer IUI toonde de bloedafname nog geen LH piek aan en moest ik pregnyl zetten. Tweede keer begon mijn eisprong al vanzelf.. had de gynaecologe dan geen bloedafname gedaan bij jou? Maar op welke basis wordt dan beslist of je eisprong eraan komt?

Misschien eerst eens overleggen met je gynaecologe?
IUI 1-4: neg
Sept โ€˜21: IVF/ICSI 1: 4 cryoโ€™s: juni โ€˜22 ๐Ÿ’™
Sept โ€˜22: start brusje: biochem
Febr โ€˜23 ICSI 2: 4 cryoโ€™s: biochem - mk (6w) - 2x neg
Aug โ€˜23: nat zwanger: mk (9w)
Nov: ICSI 3: 6 cryoโ€™s: neg
Jan: 2e tp ๐Ÿ€ pos

LoveSpell

Bericht door LoveSpell » 29 juni 2021, 17:01

Ik heb vandaag mijn tweede inseminatie gehad ๐Ÿคž๐Ÿผ. Ik zit terug op het wachtbankje..

Bij de eerste poging had ik echt niets van last van de inseminatie, vandaag al hele middag krampen.
IUI 1-4: neg
Sept โ€˜21: IVF/ICSI 1: 4 cryoโ€™s: juni โ€˜22 ๐Ÿ’™
Sept โ€˜22: start brusje: biochem
Febr โ€˜23 ICSI 2: 4 cryoโ€™s: biochem - mk (6w) - 2x neg
Aug โ€˜23: nat zwanger: mk (9w)
Nov: ICSI 3: 6 cryoโ€™s: neg
Jan: 2e tp ๐Ÿ€ pos

Lore1

Bericht door Lore1 » 30 juni 2021, 9:42

LoveSpell schreef: โ†‘
29 juni 2021, 17:01
Ik heb vandaag mijn tweede inseminatie gehad ๐Ÿคž๐Ÿผ. Ik zit terug op het wachtbankje..

Bij de eerste poging had ik echt niets van last van de inseminatie, vandaag al hele middag krampen.
Die krampen komen waarschijnlijk door de vloeistof die ze inspuiten met het sperma, dat lees je wel vaker en heb ik ook nog meegemaakt.

Veel succes met de wachtweken! ๐Ÿคž
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! โค๏ธ
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 โค๏ธ

Glow

Bericht door Glow » 30 juni 2021, 10:08

29 juni 2021, 17:01

Ik had bij de derde keer ook voor het eerst krampen! Daarvoor nooit iets gevoeld. Denk dat elke inseminatie toch een beetje anders is.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos ๐Ÿ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos ๐Ÿ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

zottedoos

Bericht door zottedoos » 30 juni 2021, 11:20

29 juni 2021, 16:59
Hallo iedereen,

Als alleenstaande zou ik graag mama worden, daarom heb ik in maart 2021 de procedure opgestart.

Maar bij de tweede poging wel omdat ik toen werd opgevolgd door dr. Decleer omdat mijn gynaecoloog met verlof is.
Nu heb ik precies het gevoel dat dit toch wel beter is dat er een bloedafname is omdat ze vrijdag zeiden dat het nog te vroeg was. Maar toen ze mijn bloedresultaten kregen zagen ze dat ik een eisprong aan het doen was. En de volgende dag direct de ingreep diende te gebeuren.

Ook moet ik nu op dag 5 en op dag 10 nog een spuit Pregnyl krijgen. Wat bij de vorige poging niet het geval is.

Ik heb vandaag af en toe een steek in mijn buik maar weet niet of dit iets te betekenen heeft.

Mei '21 1ste IUI neg
Juni '21 2de IUI
[/quote

Dag zottedoos. Succes ๐Ÿ€. Bij mij doen ze altijd een bloedafname om te zien of mijn LH piek al spontaan is begonnen of als ik pregnyl moet gaan zetten. 1e keer IUI toonde de bloedafname nog geen LH piek aan en moest ik pregnyl zetten. Tweede keer begon mijn eisprong al vanzelf.. had de gynaecologe dan geen bloedafname gedaan bij jou? Maar op welke basis wordt dan beslist of je eisprong eraan komt?

Misschien eerst eens overleggen met je gynaecologe?
Beste LoveSpell,

De eerste keer hebben ze geen bloedafname gedaan maar de 2de keer wel.
Dus dan hebben ze dit gezien in mijn bloedresultaten.

Maar nu vraag ik mij af of het bij de 1ste keer niet te laat was dat ze de inseminatie gedaan hadden.
Want toen heeft mijn gynaecoloog geen bloedafname gedaan.
De 2de keer had ik een andere gynaecoloog die het wel gedaan heeft.

Dus nu vraag ik mij af als deze poging niet lukt dat ik niet beter naar die 2de gynaecoloog ga.
Mei '21 : IUI 1 : negatief
Juni '21 : IUI 2 : positief
dochtertje geboren op 19-10-'21 (trisomie 18)
Augustus '22 : IUI 3 : negatief

bigima

Bericht door bigima » 30 juni 2021, 14:00

Hallo iedereen,

Mei '21 1ste IUI neg
Juni '21 2de IUI
Hey Zottedoos .

Ik ging direct bij Dr Decleer en hij volgt alles nauwkeurig op. Altijd echo en bloedafname. Ook moest ik pregnyl spuiten voor iui en dan op dag 5 en 10 na iui. Na 3de keer positief resultaat en nu al 11 weekjes ondertussen. Ik had een tussentijdse bloeding en was erg in paniek.. mocht de dag erna direct op controle.. Gelukkig was alles in orde.

Wil alleen zeggen dat je bij Dr Decleer wel in goede handen bent. ( naar mijn ervaring alleszins)
03/2014 ons zoontje is er! ๐Ÿ™‚
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief โค๏ธ zoontje geboren in december โค๏ธ
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w ๐ŸŒŸ

bigima

Bericht door bigima » 30 juni 2021, 14:02

Sproetje schreef: โ†‘
28 juni 2021, 16:48
Gisteren ineens weg buikpijn. Vandaag dubbel en dik terug. Ik denk dat mijn ms eraan komen. Jammer ๐Ÿ˜ž ik troost mezelf met het gedacht dat er mss echt wel iets was (rekening houdend met wat ik gevoeld heb rond de innesteling) maar dat mijn lichaam het al heel snel afstootte... buikje is nog pijnlijker vergeleken met anders.
Ik ga genieten van een maand zonder zorgen. Ik zal helemaal los gaan en even aan niets meer denken. Doen waar ik zin in heb, eten en drinken wat ik wil, gewoon genieten....ik heb het nodig om even de babywens te verbannen uit mijn gedachten. Om dan hopelijk de moed terug te vinden op door te gaan.
Oh Sproetje... Zo spijtig โ˜น๏ธ ik had echt mijn al mijn vingers gekruisd gezeten voor jou โค๏ธ probeer inderdaad even een pauze in te lassen en je gedachten even op rusten en relaxen zetten โค๏ธโค๏ธ
03/2014 ons zoontje is er! ๐Ÿ™‚
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief โค๏ธ zoontje geboren in december โค๏ธ
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w ๐ŸŒŸ

Sproetje

Bericht door Sproetje » 30 juni 2021, 20:22

bigima schreef: โ†‘
30 juni 2021, 14:02
28 juni 2021, 16:48
Gisteren ineens weg buikpijn. Vandaag dubbel en dik terug. Ik denk dat mijn ms eraan komen. Jammer ๐Ÿ˜ž ik troost mezelf met het gedacht dat er mss echt wel iets was (rekening houdend met wat ik gevoeld heb rond de innesteling) maar dat mijn lichaam het al heel snel afstootte... buikje is nog pijnlijker vergeleken met anders.
Ik ga genieten van een maand zonder zorgen. Ik zal helemaal los gaan en even aan niets meer denken. Doen waar ik zin in heb, eten en drinken wat ik wil, gewoon genieten....ik heb het nodig om even de babywens te verbannen uit mijn gedachten. Om dan hopelijk de moed terug te vinden op door te gaan.
Oh Sproetje... Zo spijtig โ˜น๏ธ ik had echt mijn al mijn vingers gekruisd gezeten voor jou โค๏ธ probeer inderdaad even een pauze in te lassen en je gedachten even op rusten en relaxen zetten โค๏ธโค๏ธ
Ja zeker juli niets en mss augustus ook niets. We zullen daarna wel zien
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryoโ€™s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 ๐Ÿ’™๐Ÿ€ 31/05/23

Sproetje

Bericht door Sproetje » 30 juni 2021, 20:28

De duiveltjes zijn gearriveerd en wat heb ik een ontzettende buikpijn zeg. Heviger dan anders precies. Amai.. al pijnstillers genomen en nu met warmtekussentje in de zetel...
Morgen zal ik bellen voor nieuwe rietjes. Deze worden maar 1 keer in de maand besteld, nl. de laatste vrijdag van de maand. Dit zou dus 29/7 zijn... ik ben een beetje bang dat de visjes dus te laat gaan komen om nog te kunnen starten in augustus. We moeten het natuurlijk zeker weten, anders heeft het geen nut om al te beginnen met stimuleren voor de eerste ICSI poging. Dat zal ik morgen hopelijk wel weten dan.

Zitav

Bericht door Zitav » 30 juni 2021, 20:52

30 juni 2021, 20:28
De duiveltjes zijn gearriveerd en wat heb ik een ontzettende buikpijn zeg. Heviger dan anders precies. Amai.. al pijnstillers genomen en nu met warmtekussentje in de zetel...
Morgen zal ik bellen voor nieuwe rietjes. Deze worden maar 1 keer in de maand besteld, nl. de laatste vrijdag van de maand. Dit zou dus 29/7 zijn... ik ben een beetje bang dat de visjes dus te laat gaan komen om nog te kunnen starten in augustus. We moeten het natuurlijk zeker weten, anders heeft het geen nut om al te beginnen met stimuleren voor de eerste ICSI poging. Dat zal ik morgen hopelijk wel weten dan.
Hey sproetje,
Bij ons was de eerste bestelling er op 2 weken.. Ik hoop voor jullie dat het er is tegen jullie normaal kunnen starten! Veel goede moed en hopelijk heb je snel resultaat! ๐Ÿคž Ik duim alvast heel erg mee!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief ๐Ÿ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief ๐Ÿ’•

Sproetje

Bericht door Sproetje » 1 juli 2021, 9:59

Net gebeld naar het CRG voor de bestelling van nieuwe rietjes. Ze komen pas 13/8 toe, te laat om met mijn volgende cyclus te starten. Ik krijg dus 2 maandjes rust. Uiteindelijk niet zo erg, zo kan ik zorgeloos genieten van mijn verlof in augustus en heeft mijn lichaam en geest een extra maand om weer tot rust te komen. Ik ga kijken voor acupunctuur ook, die mij mss nog meer rust kan brengen en ik helemaal voorbereid kan starten aan mijn 2de hoofdstuk.

Groetjes Sproetje

Fuego

Bericht door Fuego » 2 juli 2021, 8:51

Hallo allemaal, graag zou ik me ook hier melden in het IUI-clubje.
Ik zal even mijn verhaal kort vertellen. In februari 2020 gestopt met de pil. In augustus bleef mijn menstruatie plots uit. In december is er dan PCOS bij mij vastgesteld en een myoom in mijn baarmoeder. Vanaf februari zijn wij gestart in het ziekenhuis bij de fertiliteit. Eerst allerlei onderzoeken: endocrinoloog, bloedonderzoeken, HyFoSy, en spermaonderzoek van mijn man. Dit was allemaal ok. Ik mocht dan starten met letrozole maar met 2,5 en 5 mg reageerde ik onvoldoende (uiteindelijk wel eisprong maar pas na 2e stimulatie van 5 dagen). 7,5 mg eerste keer goede cyclus maar helaas een cyste. 2e keer weer lange cyclus vooraleer er een eisprong was. Er was dan besproken om vanaf deze ronde te starten met Gonal-f. Nu blijkt uiteindelijk toch dat het sperma van mijn man niet zo goed is (de viscositeit is te hoog), waardoor we ineens gaan combineren met IUI. Ik hoop dat we hier meer succes mee gaan hebben.
Het is allemaal dus nog heel nieuw voor mij dus ik lees hier graag mee met jullie ervaringen.

Sproetje

Bericht door Sproetje » 4 juli 2021, 10:16

Fuego schreef: โ†‘
2 juli 2021, 8:51
Hallo allemaal, graag zou ik me ook hier melden in het IUI-clubje.
Ik zal even mijn verhaal kort vertellen. In februari 2020 gestopt met de pil. In augustus bleef mijn menstruatie plots uit. In december is er dan PCOS bij mij vastgesteld en een myoom in mijn baarmoeder. Vanaf februari zijn wij gestart in het ziekenhuis bij de fertiliteit. Eerst allerlei onderzoeken: endocrinoloog, bloedonderzoeken, HyFoSy, en spermaonderzoek van mijn man. Dit was allemaal ok. Ik mocht dan starten met letrozole maar met 2,5 en 5 mg reageerde ik onvoldoende (uiteindelijk wel eisprong maar pas na 2e stimulatie van 5 dagen). 7,5 mg eerste keer goede cyclus maar helaas een cyste. 2e keer weer lange cyclus vooraleer er een eisprong was. Er was dan besproken om vanaf deze ronde te starten met Gonal-f. Nu blijkt uiteindelijk toch dat het sperma van mijn man niet zo goed is (de viscositeit is te hoog), waardoor we ineens gaan combineren met IUI. Ik hoop dat we hier meer succes mee gaan hebben.
Het is allemaal dus nog heel nieuw voor mij dus ik lees hier graag mee met jullie ervaringen.
Welkom Fuego. Succes met je traject!

Sproetje

Bericht door Sproetje » 4 juli 2021, 10:26

Dag meiden

Ik moet eventjes mijn hartje luchten. We hebben een hondje van 1,5 jaar. We hebben vrijdag helaas heel slecht nieuws gekregen dat ze heel ernstig ziek is. Nierfalen stadium 3. Haar niertjes zijn erg beschadigd en dat is onomkeerbaar. Het kan aangeboren zijn of door een infectie die ze 3 maanden geleden opliep. Ze ligt nu in de dierenkliniek aan de baxter. We moeten bang afwachten of de behandeling aanslaat. Als deze niet aanslaat dan zullen we stilaan afscheid moeten nemen van haar. Als het wel aanslaat dan hopen we het stabiel te kunnen houden zodat we ze nog eventjes bij ons kunnen hebben. Mijn hart is gebroken. Het is ons eerste โ€˜kindjeโ€™. Ik ben heel erg bezorgd en bang. Ik ben er gewoonweg letterlijk ziek van.
Gelukkig dat ik nu sowieso 2 maanden moet wachten op ons nieuwe hoofdstuk ICSI want nu zou het geen goeie timing zijn. Ik hoop tegen dan het een plaats te kunnen geven. Het is ons eerste kindje en het doet erg veel pijn te weten dat we ze sowieso veel te vroeg zullen moeten afgeven. ๐Ÿ˜ญ

Lore1

Bericht door Lore1 » 4 juli 2021, 22:11

4 juli 2021, 10:26
Dag meiden

Ik moet eventjes mijn hartje luchten. We hebben een hondje van 1,5 jaar. We hebben vrijdag helaas heel slecht nieuws gekregen dat ze heel ernstig ziek is. Nierfalen stadium 3. Haar niertjes zijn erg beschadigd en dat is onomkeerbaar. Het kan aangeboren zijn of door een infectie die ze 3 maanden geleden opliep. Ze ligt nu in de dierenkliniek aan de baxter. We moeten bang afwachten of de behandeling aanslaat. Als deze niet aanslaat dan zullen we stilaan afscheid moeten nemen van haar. Als het wel aanslaat dan hopen we het stabiel te kunnen houden zodat we ze nog eventjes bij ons kunnen hebben. Mijn hart is gebroken. Het is ons eerste โ€˜kindjeโ€™. Ik ben heel erg bezorgd en bang. Ik ben er gewoonweg letterlijk ziek van.
Gelukkig dat ik nu sowieso 2 maanden moet wachten op ons nieuwe hoofdstuk ICSI want nu zou het geen goeie timing zijn. Ik hoop tegen dan het een plaats te kunnen geven. Het is ons eerste kindje en het doet erg veel pijn te weten dat we ze sowieso veel te vroeg zullen moeten afgeven. ๐Ÿ˜ญ
Ohnee wat een droevig nieuws... Hopelijk slaat de behandeling aan! Veel moed! ๐Ÿ€
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! โค๏ธ
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 โค๏ธ

Plaats reactie