IUI Forum
-
Zitav
Bericht
door Zitav » 5 juli 2021, 10:27
Sproetje schreef: ↑4 juli 2021, 10:26
Dag meiden
Ik moet eventjes mijn hartje luchten. We hebben een hondje van 1,5 jaar. We hebben vrijdag helaas heel slecht nieuws gekregen dat ze heel ernstig ziek is. Nierfalen stadium 3. Haar niertjes zijn erg beschadigd en dat is onomkeerbaar. Het kan aangeboren zijn of door een infectie die ze 3 maanden geleden opliep. Ze ligt nu in de dierenkliniek aan de baxter. We moeten bang afwachten of de behandeling aanslaat. Als deze niet aanslaat dan zullen we stilaan afscheid moeten nemen van haar. Als het wel aanslaat dan hopen we het stabiel te kunnen houden zodat we ze nog eventjes bij ons kunnen hebben. Mijn hart is gebroken. Het is ons eerste ‘kindje’. Ik ben heel erg bezorgd en bang. Ik ben er gewoonweg letterlijk ziek van.
Gelukkig dat ik nu sowieso 2 maanden moet wachten op ons nieuwe hoofdstuk ICSI want nu zou het geen goeie timing zijn. Ik hoop tegen dan het een plaats te kunnen geven. Het is ons eerste kindje en het doet erg veel pijn te weten dat we ze sowieso veel te vroeg zullen moeten afgeven.
Oh

wat een droevig nieuws! Veel sterkte en goede moed!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief

dochter geboren op 08/03/22
2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief

-
Sproetje
Bericht
door Sproetje » 5 juli 2021, 11:24
Lore1 schreef: ↑4 juli 2021, 22:11
Dag meiden
Ik moet eventjes mijn hartje luchten. We hebben een hondje van 1,5 jaar. We hebben vrijdag helaas heel slecht nieuws gekregen dat ze heel ernstig ziek is. Nierfalen stadium 3. Haar niertjes zijn erg beschadigd en dat is onomkeerbaar. Het kan aangeboren zijn of door een infectie die ze 3 maanden geleden opliep. Ze ligt nu in de dierenkliniek aan de baxter. We moeten bang afwachten of de behandeling aanslaat. Als deze niet aanslaat dan zullen we stilaan afscheid moeten nemen van haar. Als het wel aanslaat dan hopen we het stabiel te kunnen houden zodat we ze nog eventjes bij ons kunnen hebben. Mijn hart is gebroken. Het is ons eerste ‘kindje’. Ik ben heel erg bezorgd en bang. Ik ben er gewoonweg letterlijk ziek van.
Gelukkig dat ik nu sowieso 2 maanden moet wachten op ons nieuwe hoofdstuk ICSI want nu zou het geen goeie timing zijn. Ik hoop tegen dan het een plaats te kunnen geven. Het is ons eerste kindje en het doet erg veel pijn te weten dat we ze sowieso veel te vroeg zullen moeten afgeven.
Ohnee wat een droevig nieuws... Hopelijk slaat de behandeling aan! Veel moed!
De waarden zijn gedaald maar niet gestabiliseerd. Dit is geen goed nieuws. De prognose is zeer slecht. Ze komt naar huis vandaag met de nodige medicatie, maar ze kan snel achteruit gaan. We zullen dus stilaan afscheid moeten beginnen nemen. We willen haar de rest van de tijd nog heel veel liefde geven en hopen dat ze haar goed gevoeld heeft bij ons in de korte tijd die ze hier geweest is. Het doet pijn om een dierbare te verliezen. Ze is ons 1ste kindje. Ze zal altijd in ons hartje zitten, voor eeuwig en altijd.

Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2

31/05/23
-
Lore1
Bericht
door Lore1 » 5 juli 2021, 13:43
Sproetje schreef: ↑5 juli 2021, 11:24
Dag meiden
De waarden zijn gedaald maar niet gestabiliseerd. Dit is geen goed nieuws. De prognose is zeer slecht. Ze komt naar huis vandaag met de nodige medicatie, maar ze kan snel achteruit gaan. We zullen dus stilaan afscheid moeten beginnen nemen. We willen haar de rest van de tijd nog heel veel liefde geven en hopen dat ze haar goed gevoeld heeft bij ons in de korte tijd die ze hier geweest is. Het doet pijn om een dierbare te verliezen. Ze is ons 1ste kindje. Ze zal altijd in ons hartje zitten, voor eeuwig en altijd.
Veel sterkte!

Heel lastig om dit nog eens te moeten meemaken, in combinatie met het traject.
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief!

Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23

-
Sproetje
Bericht
door Sproetje » 5 juli 2021, 13:50
Lore1 schreef: ↑5 juli 2021, 13:43
Veel sterkte!

Gelukkig ligt het traject 2 maanden stil voor mij. De stress en het verdriet is te groot momenteel. Ben al anderhalve kilo vermagerd op 3 dagen tijd. Buik ligt heel de tijd overhoop. Ze zou zo graag grote zus geworden zijn en dat zit er wellicht niet meer in. Ik hoop tegen september het een plaats te kunnen geven en proberen te aanvaarden dat we ze zullen moeten afgeven. Dat ik terug tot rust kan komen om voor de volle 100% ervoor te kunnen gaan. Sowieso met Oona, in real life of in ons hart.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2

31/05/23
-
Fuego
Bericht
door Fuego » 5 juli 2021, 14:26
Wat een verdrietig nieuws Sproetje, heel veel sterkte.
-
Glow
Bericht
door Glow » 5 juli 2021, 18:25
Sproetje schreef: ↑5 juli 2021, 13:50
Lore1 schreef: ↑5 juli 2021, 13:43
Veel sterkte!

Gelukkig ligt het traject 2 maanden stil voor mij. De stress en het verdriet is te groot momenteel. Ben al anderhalve kilo vermagerd op 3 dagen tijd. Buik ligt heel de tijd overhoop. Ze zou zo graag grote zus geworden zijn en dat zit er wellicht niet meer in. Ik hoop tegen september het een plaats te kunnen geven en proberen te aanvaarden dat we ze zullen moeten afgeven. Dat ik terug tot rust kan komen om voor de volle 100% ervoor te kunnen gaan. Sowieso met Oona, in real life of in ons hart.
Veel sterkte hiermee, Sproetje. ❤
-
Virgo88
Bericht
door Virgo88 » 6 juli 2021, 11:43
Oh dames, ik had net mijn eerste follikelmeting op dag 9.. 6 dagen gespoten..5 eitjes van 16mm.. zo bizar! Iui gaat dus niet door. Iemand anders dit wel eens gehad? Bizar want vorige
X na 9’dagen spuiten maar 1eitje..
Mogen dus nu ook geen gemeenschap hebben maar hoe groot is die kans dat ze alle 5 bevrucht raken.. ik ben nog nooit zo zwanger geweest in2 jaar tijd!!
Dokter raad trouwens aan om nu over te gaan op ivf!
Okt 1e iui zwanger - missed abbortion
Feb 2e iui zwanger - missed abbortion
Jun 3e iui - 25e bn
-
mich75
Bericht
door mich75 » 6 juli 2021, 11:56
Virgo88 schreef: ↑6 juli 2021, 11:43
Oh dames, ik had net mijn eerste follikelmeting op dag 9.. 6 dagen gespoten..5 eitjes van 16mm.. zo bizar! Iui gaat dus niet door. Iemand anders dit wel eens gehad? Bizar want vorige
Mogen dus nu ook geen gemeenschap hebben maar hoe groot is die kans dat ze alle 5 bevrucht raken.. ik ben nog nooit zo zwanger geweest in2 jaar tijd!!
Een beetje bizar als je qua medicatie en dosis hetzelfde had als de vorige keren.
De kans dat ze alle 5 bevrucht worden is vrij klein waarschijnlijk, maar aangezien dat je al 2x zwanger werd met iui zou ik het risico niet nemen. De kans is wel reëel dat er meerdere bevrucht geraken.
-
Virgo88
Bericht
door Virgo88 » 6 juli 2021, 11:59
mich75 schreef: ↑6 juli 2021, 11:56
Een beetje bizar als je qua medicatie en dosis hetzelfde had als de vorige keren.
De kans dat ze alle 5 bevrucht worden is vrij klein waarschijnlijk, maar aangezien dat je al 2x zwanger werd met iui zou ik het risico niet nemen. De kans is wel reëel dat er meerdere bevrucht geraken.
Ja precies zelfde dosis!
Eerste x : na 7 dagen spuiten 2 eitjes..
Tweede x: na 9 dagen spuiten 1 eitje
En nu dan na 6 dagen spuiten 5 eitjes..
Ik ben zelf ook een beetje in shock

Jun 3e iui - 25e bn
-
Virgo88
Bericht
door Virgo88 » 6 juli 2021, 11:59
En dan heb ik t over puregon 75!
Jun 3e iui - 25e bn
-
Glow
Bericht
door Glow » 6 juli 2021, 12:15
Ik had bij clomid 50 (laagste dosis) eerste keer 2 follikels en tweede keer drie. Die tweede keer hebben ze dus gecancelled. Vond ik echt heel rot want ik wist niet dat dit ook een probleem kon zijn. We hebben ons niet kunnen onthouden door de emoties, maar achteraf gezien was dit geen goede keuze (gelukkig niet zwanger). Een meerling is echt een zwaar riscozwangerschap en drie kindjes tegelijk is ook wel echt veel! Daarna ben ik halve pilletjes beginnen nemen (25 mg) en daar heb ik telkens 2 follikels van gehad. Sommige vrouwen reageren dus iets te goed op de hormonen... Pff, ik leef met je mee want elke maand extra voelt aan als jaren extra.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos

Dochter geboren op 01.03.2022
Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos

Zoon geboren op 30.07.2023
-
LoveSpell
Bericht
door LoveSpell » 7 juli 2021, 10:17
Dag Virgo88,
Oh amai ja 5 is plots wel heel veel.. ik zou die kans nu ook wel heeeeel miniem schatten dat er plots meerdere bevrucht raken, maar je weet nooit zeker.. wel heel beu dat je nu een maand moet overslaan.. hoe komt het dat je moet overschakelen naar IVF?
IUI 1-4: neg
Sept ‘21: IVF/ICSI 1: 4 cryo’s: juni ‘22

Sept ‘22: start brusje: biochem
Febr ‘23 ICSI 2: 4 cryo’s: biochem - mk (6w) - 2x neg
Aug ‘23: nat zwanger: mk (9w)
Nov: ICSI 3: 6 cryo’s: neg
Jan: 2e tp

pos
-
Fuego
Bericht
door Fuego » 7 juli 2021, 13:46
Virgo,
Was het eventueel geen optie een aantal follikels weg te prikken (follikelreductie)? Dat hebben ze bij mij wel eens voorgesteld maar weet niet of dat altijd kan...
Ik had vandaag ook een follikelmeting, zit nu op dag 11, 1 eitje van 17 mm en een aantal van 10 à 12 mm (was geen probleem, gingen normaal niet mee doorgroeien zei de gynaecoloog). Dit is met Gonal-f 62,5 IU.
Vanavond om 22u Ovitrelle en dan vrijdagochtend mijn eerste IUI, vind het wel wat spannend.
-
Sifi
Bericht
door Sifi » 7 juli 2021, 14:17
Dag Fuego
Ik wil je veel succes wensen met je eerste iui
Voor mij persoonlijk ging het goed

pijnloos hoop dat de volgende even goed gaat
Mag ik vragen waar jij in behadeling bent
Veel groetjes sifi
Begin kinderwens 2019
Begin fertiliteit traject 2020
Begin inseminatie 24 juni 2021 XXXXX negatief
1 ste icsi eind februari 2022 pu maart 2022
Pu 15 eicellen 13 bevrucht 1 verse trugplaatsing X negatief 0❄
Icsi 2juni---juli pu 6 eicellen O bevrucht

-
Glow
Bericht
door Glow » 7 juli 2021, 18:04
Fuego schreef: ↑7 juli 2021, 13:46
Virgo,
Was het eventueel geen optie een aantal follikels weg te prikken (follikelreductie)? Dat hebben ze bij mij wel eens voorgesteld maar weet niet of dat altijd kan...
Ik had vandaag ook een follikelmeting, zit nu op dag 11, 1 eitje van 17 mm en een aantal van 10 à 12 mm (was geen probleem, gingen normaal niet mee doorgroeien zei de gynaecoloog). Dit is met Gonal-f 62,5 IU.
Vanavond om 22u Ovitrelle en dan vrijdagochtend mijn eerste IUI, vind het wel wat spannend.
Ik dacht ook altijd dat dat prikken een optie was, maar ze hebben het bij mij niet voorgesteld. Geen idee of er bepaalde risico´s aan verbonden zijn. Heb het idee dat ze liever annuleren en dan kijken voor een dosisaanpassing.
Dat is wel mooi, die follikel! Fijn dat het direct zo vlot gegroeid is. Veel succes met je eerste inseminatie!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos

Dochter geboren op 01.03.2022
Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos

Zoon geboren op 30.07.2023