Liesjeb schreef: β1 juli 2022, 11:04
kaboutertje92 schreef: β1 juli 2022, 10:54
Hallo,
Nog dames hier die niet immuun zijn voor cmv? De gynaecoloog heeft mij wat bang gemaakt hiervoor omdat ik al een dochtertje heb van 2 jaar.... ik was mijn handen nu telkens na het verluieren/potjesmoment, geen zoen meer op de mond, niet van mijn glas drinken,... maar toch merk ik dat ik er vaak over pieker...
Idem hier! Had dit laten testen via de huisarts en ben ook niet immuun. De dr zei goed oppassen als je een kat hebt (heb alleen hondjes) en als je in de tuin werkt altijd handschoenen aandoen. Hij zei niets van groenten extra goed afspoelen ofzo... Vind het alleen vreemd dat ze daar in het ziekenhuis niets van zeggen.
Zou je het virus dan eventueel via je dochtertje kunnen overkrijgen? Op welke manier zou zij drager kunnen zijn?
Katten en de tuin is voor toxoplasmose.
Ik ben voor geen van beiden immuun.
Bij de laatste zwangerschap waren de andere kindjes 2 en 4. Ik heb mijn handen telkens gewassen na een luierwissel en bij stoelgang ook ontsmet met alcoholgel.
Min of meer geprobeerd om kusjes op de mond te vermijden, zeker als er veel zever mee gemoeid was. Verder was ik minder strikt qua delen van bestek.
Toen ik zwanger was van de oudste heeft onze kat mij serieus gekrabd, ik helemaal in paniek, maar uiteindelijk was het niets.
Ik heb al meer dan 20 jaar katten en mijn gyn zei dat als ik in al die jaren geen toxo heb opgelopen dat de kans klein is dat het nu nog gaat gebeuren.
Geen idee hoe het met cmv zit, bij mijn 2e zwangerschap heb ik er eigenlijk totaal geen rekening mee gehouden.