mich75 schreef: β3 februari 2023, 20:32
Hoe hoopvol mijn dr in het eerste gesprek nog was, zo vastberaden was hij gisteren, hij is er echt van overtuigd dat we enorm veel chance hebben en de dans ontsprongen zijn.
Hey Mich
Ik dwaal hier ook nog altijd rond (voor degenen die meelezen en me niet kennen: ik heb op 45-jarige leeftijd bij mijn 13e ICSI-poging tweelingmeisjes gekregen in augustus 2018) en was nog altijd in stilte jouw verhaal aan het volgen. Ik ben dus ook even van mijn stoel getuimeld (figuurlijk, gelukkig) toen ik las wat je was overkomen. Ongelooflijk dat dat kan, eigenlijk... na zo'n screening zou je denken dat onze kindjes toch allemaal goede genen hebben. Maar blijkbaar kan er dus nog altijd eentje tussen de mazen van het net glippen en dan heb je dus brute pech, zoals jij nu!
Naar mijn gevoel zou ik, als ik in jouw situatie zat, ook reageren zoals men hier al schreef: vol ongeloof en met een gevoel van "is er echt geen manier om mijn overblijvende cryo's nog eens extra te screenen zodat ik ze eventueel toch kan gebruiken?" Anderzijds weten ze in Jette wel wat ze doen, dus misschien is het toch wel goed om te berusten in je lot, al kan ik zeker begrijpen dat je met een dikke "waarom"-vraag blijft zitten en dat er nog een heel rouwproces zal moeten volgen.
Precies daarom nam ik juist die lijntjes uit jouw tekst in mijn quote op: misschien moet je je daar aan vasthouden als het wat moeilijk gaat, want die 4 gezonde kindjes die je daar hebt rondlopen (of eentje misschien nog niet helemaal), dat zijn stuk voor stuk wondertjes waar we echt heel blij mogen mee zijn. Als we 20 jaar eerder waren geboren, had de wetenschap ons waarschijnlijk nooit zo kunnen helpen en waren we nog veel slechter af.
Soms zit ik zo stiekem, terwijl ze het niet merken, naar mijn kindjes te kijken en denk ik: "Amai, ik heb toch geluk gehad!" en dan word ik daar een beetje emotioneel van. Hoewel ik ook nog altijd zeg dat ik ze, wanneer ze wat groter zijn, toch eens ga wijsmaken hoeveel centjes ze ons hebben gekost...

Maar het was het wel allemaal meer dan waard, elk prikje en elke euro, hΓ©!
Veel sterkte! En knuffel je schatten maar wat harder elke dag dat je het moeilijk hebt!