IUI-clubje

IUI Forum
Jeanneke

Re: IUI-clubje

Bericht door Jeanneke » 11 april 2023, 16:09

Molski schreef:
11 april 2023, 9:18
Poging 2 komt eraan....
Dat de menstruatie nu maar doorzet.
Ze hebben nog niet gebeld, maar uitslag staat online.
Hcg: 1.9
Oestradiol: 38.5
Prog: 0.73
Oh spijtig!
04/19 ICSI 1: neg
05/19 ICSI 1.1: neg
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: neg. Geen cryo
10/21: ICSI 6: neg. Geen cryo
09/22: IUI-D: neg
11/22: IUI-D: neg
03/23: IUI-D: 🩷 - Je bent ons alles.

Jeanneke

Bericht door Jeanneke » 11 april 2023, 16:11

ElineH schreef:
11 april 2023, 12:35
Hey lieve allemaal,

Ik ben er een tijdje tussenuit geweest hier op het forum om alles even trachten los te laten.

Er zijn hier enkele nieuwe mensen op het forum heb ik gezien, ik wens jullie allereerst allemaal veel succes met het traject! 🍀

@Jeanneke, jou wil ik ook een dikke proficiat wensen met je zwangerschap, het is je zo gegund! 🥰

Bij ons is er ook heel wat gebeurd ondertussen.
Ik heb een maand de pil genomen waarna we met het IVF-traject zijn gestart. Ik was 3 dagen spuitjes aan het zetten toen ik plots telefoon kreeg van onze behandelend arts.
Hij vroeg me te stoppen met de spuitjes omdat er uit het DNA-onderzoek zowel bij mij als mijn partner een afwijking was gevonden… Mijn partner is drager van muco en bij mezelf is een verlenging op een X-chromosoom gevonden.
Lang verhaal kort raadde hij ons aan om een afspraak te maken bij genetica, zodat we daar op intake konden om daarna IVF met embryoselectie te starten.
Morgen hebben we daar, een maand later dus, een eerste afspraak.
Vind het erg spannend allemaal en ook wel jammer dat hierdoor ons traject weer wat langer zal duren.
Ook bedenk ik me dat we door de ‘selectie’ nog minder kansen zullen hebben op gezonde embryootjes.
Ben wel dankbaar dat we dit nu weten en zo geen kindje op de wereld zullen zetten dat het z’n leven lang moeilijk zal hebben omwille van een afwijking.

Mijn partner en ik hebben het in deze wachttijd dus allemaal wat proberen loslaten en ons echt op onze relatie gefocust.
Want een sterke basis is toch echt wel nodig voor een fertiliteitstraject.

Groetjes,

Eline
Dank je wel.
Voor dragerschap op muco doen ze geen embryoselectie, dat is bij ons ook het geval en kregen de boodschap dat ze geen selectie daarop doen.
Dan misschien wel voor uw afwijking?

ElineH

Bericht door ElineH » 11 april 2023, 16:18

Jeanneke schreef:
11 april 2023, 16:11
ElineH schreef:
Hey lieve allemaal,

Ik ben er een tijdje tussenuit geweest hier op het forum om alles even trachten los te laten.

Er zijn hier enkele nieuwe mensen op het forum heb ik gezien, ik wens jullie allereerst allemaal veel succes met het traject! 🍀

@Jeanneke, jou wil ik ook een dikke proficiat wensen met je zwangerschap, het is je zo gegund! 🥰

Ik heb een maand de pil genomen waarna we met het IVF-traject zijn gestart. Ik was 3 dagen spuitjes aan het zetten toen ik plots telefoon kreeg van onze behandelend arts.
Hij vroeg me te stoppen met de spuitjes omdat er uit het DNA-onderzoek zowel bij mij als mijn partner een afwijking was gevonden… Mijn partner is drager van muco en bij mezelf is een verlenging op een X-chromosoom gevonden.
Lang verhaal kort raadde hij ons aan om een afspraak te maken bij genetica, zodat we daar op intake konden om daarna IVF met embryoselectie te starten.
Vind het erg spannend allemaal en ook wel jammer dat hierdoor ons traject weer wat langer zal duren.
Ook bedenk ik me dat we door de ‘selectie’ nog minder kansen zullen hebben op gezonde embryootjes.
Ben wel dankbaar dat we dit nu weten en zo geen kindje op de wereld zullen zetten dat het z’n leven lang moeilijk zal hebben omwille van een afwijking.

Mijn partner en ik hebben het in deze wachttijd dus allemaal wat proberen loslaten en ons echt op onze relatie gefocust.

Groetjes,

Eline
Dank je wel.
Voor dragerschap op muco doen ze geen embryoselectie, dat is bij ons ook het geval en kregen de boodschap dat ze geen selectie daarop doen.
Ha goed om te weten, want dat vond ik ook al bizar aangezien ikzelf geen drager ben. Al zei de arts wel dat de kans op een kindje met muco 1/300 is aangezien mijn partner dus wel drager is…
Klopt, de verlenging op mijn X-chromosoom zou bij onze kinderen of kleinkinderen eventueel tot het fragiele X-syndroom kunnen leiden. Het feit dat ik deze ‘premutatie’ heb, kan eventueel ook wel een verklaring zijn voor mijn verminderde vruchtbaarheid en als ik deze doorgeef aan mijn kinderen zou dat bij hen ook eventueel het geval kunnen zijn.
Ik weet niet wat ons te wachten staat op het gesprek morgen en dat geeft veel spanning, maar kijk er wel naar uit om toe te werken naar een nieuwe poging op een hopelijk zo gezond mogelijk kindje.
2022: Diagnose PCOS en start fertiliteitstraject
• 3x IUI: 1x buitenbaarmoederlijke en 1x biochemische zwangerschap

2023: Opstart ICSI met PGT (fragiele X)
• ICSI 1 - MA 8w4d d.m.v. Cytotec

2024:
• ICSI 2 - 2.1: zwanger 💛🤞🏻 / nog 2 cryo’s

Jeanneke

Bericht door Jeanneke » 11 april 2023, 16:20

ElineH schreef:
11 april 2023, 16:18
Jeanneke schreef:
11 april 2023, 16:11
ElineH schreef:
Hey lieve allemaal,

Groetjes,

Eline
Dank je wel.
Ha goed om te weten, want dat vond ik ook al bizar aangezien ikzelf geen drager ben. Al zei de arts wel dat de kans op een kindje met muco 1/300 is aangezien mijn partner dus wel drager is…
Klopt, de verlenging op mijn X-chromosoom zou bij onze kinderen of kleinkinderen eventueel tot het fragiele X-syndroom kunnen leiden. Het feit dat ik deze ‘premutatie’ heb, kan eventueel ook wel een verklaring zijn voor mijn verminderde vruchtbaarheid en als ik deze doorgeef aan mijn kinderen zou dat bij hen ook eventueel het geval kunnen zijn.
Ik weet niet wat ons te wachten staat op het gesprek morgen en dat geeft veel spanning, maar kijk er wel naar uit om toe te werken naar een nieuwe poging op een hopelijk zo gezond mogelijk kindje.
Mijn vriend heeft muco en dan nog doen ze geen selectie. Het kindje zou gelijk hoe drager zijn dan maar geen muco hebben omdat ik geen drager ben.
Ik duim voor een vlot gesprek!

Cdj

Bericht door Cdj » 14 april 2023, 11:03

Hoe gaat het nog met jullie?

Hier de laatste wachtdagen van ronde 2 aan het ingaan.
NOD op zondag/maandag. Hard mijn best aan het doen om de verleiding om eerder te testen te weerstaan.
(Tot en met de inseminatie ben ik er steeds van overtuigd dat ik wel even rustig ga afwachten, maar ja, als het dan zo ver is :D )
Lesbische relatie
2017-2018: partner 7x IUI = 💙
2018-2019: 3x IUI = ❤️
2023: poging brusje - uitgerekende datum 14/03/2024

Hotsaflots88

Bericht door Hotsaflots88 » 14 april 2023, 14:36

Mogelijks een vreemde vraag, maar bij sommige artsen krijg ik de dag van IUI wel een echo, bij anderen niet. Hoe zit dit bij jullie? Kan het kwaad een echo na de IUI (bijvoorbeeld voor het zaad?)

Molski

Bericht door Molski » 14 april 2023, 14:39

Hi cdj,

Haa zo vervelend dat wachten eh.
Het was maar mijn 1ste poging en ik vond het al slopend.
Mijn menstruatie is donderdagochtend begonnen.
Dus vanaf morgen mag ik weer 5 dagen Femara nemen en komende vrijdag bloedafname en fm.

Moet je ook voor een bloedafname gaan of moet je zelf testen?
iui 1: ❌️
iui 2: ❤️
04 januari 2024: S 💙

Molski

Bericht door Molski » 14 april 2023, 14:41

Hotsaflots88 schreef:
14 april 2023, 14:36
Mogelijks een vreemde vraag, maar bij sommige artsen krijg ik de dag van IUI wel een echo, bij anderen niet. Hoe zit dit bij jullie? Kan het kwaad een echo na de IUI (bijvoorbeeld voor het zaad?)
Geen idee.
Ik heb nog maar 1 poging gehad. Toen was er geen echo. :)
iui 1: ❌️
iui 2: ❤️
04 januari 2024: S 💙

Cdj

Bericht door Cdj » 14 april 2023, 14:45

Molski schreef:
14 april 2023, 14:39
Moet je ook voor een bloedafname gaan of moet je zelf testen?
Hier geen bloedafname, ik weet dat het kan, maar ze stellen het precies niet voor om eentje in te plannen. Misschien als je er zelf naar vraagt.
Maar ik vind het wel al voldoende ‘gedoe’ met langsgaan voor echo’s en inseminatie, dat ik wel genoeg vertrouwen kan hebben in mijn pipi’tje :P

Succes trouwens met de volgende poging !
Hotsaflots88 schreef:
Ik heb nog nooit een echo gehad de dag zelf. Soms vraag ik mij wel af waarom niet, wel voor de inseminatie dan. Dan zouden ze het zien mocht het al te laat zijn bv. Maar goed, ik probeer mij niet te veel vragen te stellen bij wat de artsen zeggen.
Lesbische relatie
2017-2018: partner 7x IUI = 💙
2018-2019: 3x IUI = ❤️
2023: poging brusje - uitgerekende datum 14/03/2024

Hotsaflots88

Bericht door Hotsaflots88 » 14 april 2023, 14:51

Ik vroeg het me af omdat je soms dus kan zien of het eitje gesprongen is. Maar als het kwalijk kan zijn voor het sperma dan hoeft het van mij voortaan niet meer :)

mich75

Bericht door mich75 » 14 april 2023, 16:25

Hotsaflots88 schreef:
Bij iui wordt het zaad in de baarmoeder gebracht, het echotoestel komt daar niet (vaginale echo), dus het kan geen kwaad.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Hotsaflots88

Bericht door Hotsaflots88 » 15 april 2023, 7:19

Duidelijk, dankjewel. Vroeg me meer ook af of de echocondoom bv niet iets zaaddodends opzich had.

Lieveheersbeestje4

Bericht door Lieveheersbeestje4 » 18 april 2023, 19:51

Hey allemaal,

Mag ik deelnemen aan dit IUI clubje? Met vriend en ik zitten momenteel is ons vierde IUI. Ik vind het vooral nu mentaal zwaar worden. En die wachtweken maken het slopend. Tot nu toe wel telkens twee eitjes gehad maar helaas niet zwanger:(:(
Deze ronde hebben we het anders aangepakt door mijn natuurlijk LH piek af te wachten.

Liefs,
Iui 1 t/m 6 ❌
IVF 🍀

kayleighs

Bericht door kayleighs » 19 april 2023, 11:08

Hallo iedereen,

Ik zou ook graag willen deelnemen aan dit IUI clubje. :)

Bij mijn partner en mezelf hebben ze niets gevonden (buiten AMH 0.8, maar dat zou geen reden zijn om niet spontaan zwanger te kunnen geraken) Dus starten we onze 1ste IUI poging. Alleen is het nu nog wachten op mijn OD. Voor 1 keer mag die eens wat sneller komen dan normaal. ;-)

Het is best allemaal wel spannend. In die jaar een half dat wij proberen zwanger te geraken heb ik nog nooit een positieve zwangerschapstest gehad. Dus hopelijk is dit voor ons een nieuwe start met een positieve uitkomst!

Groetjes
onbegrepen Subfertiliteit met lage AMH

IuI 1: 16/05/2023 --> Negatief
IUI 2: 11/06/2023 --> Negatief
IUI 3: 10/07/2023 --> Negatief
Pauze
ICSI 1: 6/11/2023 --> Terugplaatsing embryo 🍀

Wensje07

Bericht door Wensje07 » 19 april 2023, 11:31

kayleighs schreef:
19 april 2023, 11:08
Hallo iedereen,

Ik zou ook graag willen deelnemen aan dit IUI clubje. :)

Bij mijn partner en mezelf hebben ze niets gevonden (buiten AMH 0.8, maar dat zou geen reden zijn om niet spontaan zwanger te kunnen geraken) Dus starten we onze 1ste IUI poging. Alleen is het nu nog wachten op mijn OD. Voor 1 keer mag die eens wat sneller komen dan normaal. ;-)

Het is best allemaal wel spannend. In die jaar een half dat wij proberen zwanger te geraken heb ik nog nooit een positieve zwangerschapstest gehad. Dus hopelijk is dit voor ons een nieuwe start met een positieve uitkomst!

Groetjes

Zeer welkom!! Ik duim zo hard mee. Zeggen ze niet dat lage amh moeilijk is? Hoe oud ben je als ik vragen mag x
Laatst gewijzigd door Wensje07 op 23 april 2023, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

Plaats reactie